اثربخشی آموزش مهارت مدیریت استرس با رویکرد شناختی- رفتاری بر سرزندگی تحصیلی، بهزیستی روانشناختی و عزت نفس دانشجویان دختر دانشگاه شاهد


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش مهارت مدیریت استرس با رویکرد شناختی- رفتاری بر سرزندگی تحصیلی، بهزیستی روانشناختی و عزت نفس دانشجویان دختر دانشگاه شاهد دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش مهارت مدیریت استرس با رویکرد شناختی- رفتاری بر سرزندگی تحصیلی، بهزیستی روانشناختی و عزت نفس دانشجویان دختر دانشگاه شاهد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش مهارت مدیریت استرس با رویکرد شناختی- رفتاری بر سرزندگی تحصیلی، بهزیستی روانشناختی و عزت نفس دانشجویان دختر دانشگاه شاهد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش مهارت مدیریت استرس با رویکرد شناختی- رفتاری بر سرزندگی تحصیلی، بهزیستی روانشناختی و عزت نفس دانشجویان دختر دانشگاه شاهد :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

هدف: انجام مداخله های روانشناختی مناسب در جهت ارتقا سرزندگی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان دارای اهمیت بسیار بالایی است.پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارت مدیریت استرس با رویکرد شناختی- رفتاری بر سرزندگی تحصیلی و بهزیستی روانشناختی و عزت نفس دانشجویان دختر دانشگاه شاهد انجام شد.روش: روش پژوهش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون و گروه کنترل بود. از این رو تعداد ۴۰ نفر از دانشجویان دختر دانشگاه شاهد تهران به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. هر دو گروه با استفاده از پرسشنامه سر زندگی تحصیلی و پرسشنامه ۸۴ سوالی بهزیستی روانشناختی و پرسشنامه عزت نفس ۱۰ سوالی مورد پیش آزمون قرار گرفتند. سپس گروه آزمایش به مدت ۱۰ جلسه تحت آموزش مهارت مدیریت استرس با رویکرد شناختی – رفتاری قرار گرفت و گروه گواه مداخله ایی دریافت نکرد. در ادامه هر دو گروه مورد پس آزمون قرار گرفته و داده ها با استفاده از روشهای آمار توصیفی و استباطی با نرم افزار SPSS21 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: یافته ها نشان داد که آموزش مهارت مدیریت استرس با رویکرد شناختی – رفتاری به طور معنا داری منجر به ارتقا سرزندگی تحصیلی، بهزیستی روانشناختی و عزت نفس دانشجویان میگردد .(p<0/001)نتیجه گیری: از این پژوهش چنین می توان نتیجه گیری کرد که آموزش روش های مقابله با استرس به دلیل کارایی بالای آن، به خصوص هنگامی که به صورت گروهی برگزار می شود، ارزان بودن و پذیرش آن توسط افراد مختلف راهبرد موثری برای کمک به دانشجویان در معرض فشار و استرس بالا هستند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.