رابطه سواد اطلاعاتی با رشد اخلاقی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهریار


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه سواد اطلاعاتی با رشد اخلاقی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهریار دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه سواد اطلاعاتی با رشد اخلاقی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهریار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه سواد اطلاعاتی با رشد اخلاقی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهریار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه سواد اطلاعاتی با رشد اخلاقی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهریار :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

این تحقیق رابطه سواد اطلاعاتی با رشد اخلاقی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را بررسی کرده است. روش تحقیقحاضر توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری آن را تمامی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان شهریار ۲۷۱۰۰نفرتشکیل می دادند که از طریق فرمول تعیین حجم نمونه مورگان تعداد ۳۲۰ نفربه عنوان نمونه آماری از طریق روشنمونه گیری خوشه ای طبقه ای تصادفی انتخاب و در تحقیق شرکت کردند. برای جمعآوری اطلاعات در این تحقیق از روشکتابخانه ای و شیوه های میدانی استفاده شد؛ برای گردآوری داده ها از معدل دروس گذرانده شده دانش آموزان، پرسشنامه-های سواد اطلاعاتی توسلی ( ۱۳۸۸ ) و رشد اخلاقی لطف آبادی (۱۳۹۰) استفاده شد جهت تجزیه و تحلیل داده های تحقیقاز دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد . نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل یافته ها نشان داد :۱ بین سواداطلاعاتی و رشد اخلاقی رابطه وجود دارد . افزون بر آن ضریب تعیین تعدیل شده نشان داد متغیر پیشبین سواد اطلاعاتیتوانسته ۰۵۶ / ۰ درصد از تغییرات متغیر ملاک رشد اخلاقی را تبیین : کند. ۲ بین مولفه های سواد اطلاعاتی و رشد اخلاقیرابطه وجود دارداز طرفی مقدار ضریب تعیین تعدیل شده نشان داد متغیر های پیشبین جایابی، ارزیابی و استفاده موثر ازاطلاعات توانسته ۰/۰۳۸ درصدازتغییرات متغیر ملاک رشد اخلاقی را تبیین کنند. همچنین نتایج نشان داد تاثیر هیچکدام از مولفه های جایابی، ارزیابی و استفاده موثر از اطلاعات بر رشد اخلاقی معنادار نیست ۳ :نتایج نشان داد بین سواداطلاعاتی و مولفه های آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه وجود ندارد . به نظر میرسد در جهان پیوسته در حالتغییر امروزی توجه به سواد اطلاعاتی دانش آموزان به عنوان یکی از ارکان موثر بر رشد اخلاقی یک ضرورت انکار ناپذیر باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.