بررسی اثربخشی روش های تدریس کاوشگری و سخنرانی بر میزان یادگیری دانش آموزان ششم دبستان در درس علوم تجربی


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثربخشی روش های تدریس کاوشگری و سخنرانی بر میزان یادگیری دانش آموزان ششم دبستان در درس علوم تجربی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثربخشی روش های تدریس کاوشگری و سخنرانی بر میزان یادگیری دانش آموزان ششم دبستان در درس علوم تجربی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثربخشی روش های تدریس کاوشگری و سخنرانی بر میزان یادگیری دانش آموزان ششم دبستان در درس علوم تجربی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثربخشی روش های تدریس کاوشگری و سخنرانی بر میزان یادگیری دانش آموزان ششم دبستان در درس علوم تجربی :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

هدف این تحقیق بررسی مقایس های اثربخشی روش های تدریس کاوشگری و سخنرانی بر میزان یادگیری دانش آموزان ششمدبستان، در درس علوم تجربی بوده است. روش پژوهش نیمه تجربی و از نوع دو گروهی (آزمایش و گواه) بوده است. جامعهآماری پژوهش شامل مدارس دوره ی دوم ابتدایی ناحیه ۲ شهرکرد (۸ مدرسه) در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ بوده است که با روش نمونه گیری خوشه ای یکی از این مدارس (شهید سمیع فرخشهر) به عنوان نمونه انتخاب شد . به منظوراجرای طرح در گروه آزمایش روش تدریس کاوشگری و در گروه گواه روش تدریس سخنرانی بکار گرفته شد . پس از پایانتدریس در هر دو روش جهت ارزشیابی از میزان یادگیری مطالب درسی از آزمون ۴ گزینه ای ۲۰ سوالی استفاده شد. رواییاین آزمون ها مورد تایید ۳ نفر از اساتید گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان و ۳ نفر از معلمان باتجربه پایه ی ششم دبستانقرار گرفت و پایایی آنها با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ میزان مطلوبی به دست آمده است. برای تجزیه و تحلیل داده هااز نرم افزار تحلیل آماری spss در دو سطح توصیفی و استنباطی (آزمون تحلیل واریانس و توکی) استفاده شده است. نتایجاین مطالعه نشان داد که در جلسه ی اول بین میزان یادگیری دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشده است (p> 0/05) ولیدر جلسات دوم و سوم تفاوت از نظر آماری معنادار (p> 0/05) و به نفع روش تدریس کاوشگری بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.