بررسی اثر بخشی درمان یکپارچگی حسی بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثر بخشی درمان یکپارچگی حسی بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثر بخشی درمان یکپارچگی حسی بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر بخشی درمان یکپارچگی حسی بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثر بخشی درمان یکپارچگی حسی بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر درمان یکپارچگی حسی بر توجه و کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلالاتطیف اوتیسم انجام شده است. روش بررسی: طرح پژوهش از نوع کار آزمایی بالینی شاهدار تصادفی بود. نمونه متشکل از ۲۴کودک (۲۲ پسر و ۲ دختر) مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم سنین ۱۲-۶ سال بود که بر اساس جنس و ضریب هوشی جفت شده و بطور تصادفی در دوگروه آزمایشی و کنترل لیست انتظار گمارده شدند. از شرکت کنندگان گروه آزمایشی درخواست شد که دربرنامه درمان یکپارچگی حسی برای ۱۰ هفته (۵۰ جلسه) شرکت کنند، در حالیکه اعضای گروه کنترل فقط برنامه های آموزشیمشترک روزانه را دریافت کردند. توجه وکارکردهای اجرایی قبل و بعد از ارایه مداخله اندازه گیری شد و آزمون پیگیری به فاصله۴۰ روز بعد از اتمام مداخله اجرا شد. یافته ها: نتایج آزمون تحلیل اندازه های تکراری نشان داد که عامل زمان در زیر مقیاسهای برنامه ریزی حل مساله، سازمان دهی رفتاری- هیجانی و نمره کل مقیاس کارکردهای اجرایی معنا دار بود. تعامل معنادار زمان و عضویت گروهی نشان داد که درمان یکپارچگی حسی بطور معنی داری مشکلات زیر مقیاس سازمان دهی رفتاری-هیجانی و کل کارکردهای اجرایی را در زمان پس آزمون و پیگیری درمقایسه با پیش آزمون کاهش داده است. نتیجه گیری:این یافته ها از این دیدگاه حمایت می کند که درمان یکپارچگی یک عامل مهم در بهبود کارکرد های اجرایی در کودکان مبتلابه اختلالات طیف اوتیسم است. تلویحات نظری این یافته ها مورد بحث قرار گرفته است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.