اهداف آموزشی، انواع، نحوه تعیین و روش های ارزشیابی آنها در آموزش و پرورش


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اهداف آموزشی، انواع، نحوه تعیین و روش های ارزشیابی آنها در آموزش و پرورش دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اهداف آموزشی، انواع، نحوه تعیین و روش های ارزشیابی آنها در آموزش و پرورش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اهداف آموزشی، انواع، نحوه تعیین و روش های ارزشیابی آنها در آموزش و پرورش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اهداف آموزشی، انواع، نحوه تعیین و روش های ارزشیابی آنها در آموزش و پرورش :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

هدف آموزشی قصد و منظوری است که مدرس از انجام فعالیت های آموزشی خود دارد. درمورداهمیت هدف های آموزشیبایداذعان داشت که دلیل وجودهرنظام آموزشی تحقق هدف های آن نظام است. براساس هدف های آموزشی است که برنامهریزی آموزشی،برنامه ریزی درسی، وفعالیت درون نظام آموزشی شکل می گیرد. منابع تعیین هدف ها نیازهای فراگیران، نیازهایجامعه و نظر متخصصان درسی بوده است. هدف از این تحقیق معرفی انواع هدف های آموزشی ،نحوه تعیین و روش هایارزشیابی آنها در آموزش و پرورش است. این پژوهش از نظرهدف کاربردی وازنظرروش توصیفی تحلیلی بود. روش جمعآوری اطلاعات کتابخانه ای و ابزار جمع آوری داده هادر این پژوهش فیش برداری از مطالب مختلف بود. جامعه آماری موردمطالعه کلیه کتاب ها و مقالات و منابع اینترنتی در حوزه هدف های آموزشی بود. نمونه تحقیق را کلیه کتاب ها و مقالات ومنابع اینترنتی در دسترس محقق در حوزه هدف های آموزشی تشکیل می دهد. یافته های تحقیق نشان داد که هر چندمتخصصان آموزشی برای طبقه بندی هدف های آموزشی روش های خاصی بکار گرفته اند اما همه آنها هدف واحدی رادنبال می کنندکه عبارت است ازیادگیری موثروپیشرفت تحصیلی بالا. بررسی طبقه بندی های مختلف نشان می دهدکاملترین نوع طبقه بندی هدف های آموزشی که بیشترین کاربرد را در آموزش و پرورش دارد طبقه بندی بنیامین یلوم است.نتایج بررسی ها نشان دادبرای ارزشیابی هدف های آموزشی مختلف روش های متفاوتی وجود دارد که مناسب ترین روش ارزشیابیبرای اهداف آموزشی شناختی تهیه جدول مشخصات وآزمونهای پشرفت متداول وبرای ارزشیابی حوزه های روانی حرکتیآزمون های عملکردی و… وبرای هدفهای حوزه عاطفی استفاده از پرسشنامه است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.