کاربرد روشهای عددی در پیشبینی نشست سطحی ناشی از تونلسازی مطالعه موردی: متروی تبریز
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
کاربرد روشهای عددی در پیشبینی نشست سطحی ناشی از تونلسازی مطالعه موردی: متروی تبریز دارای ۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد کاربرد روشهای عددی در پیشبینی نشست سطحی ناشی از تونلسازی مطالعه موردی: متروی تبریز کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کاربرد روشهای عددی در پیشبینی نشست سطحی ناشی از تونلسازی مطالعه موردی: متروی تبریز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن کاربرد روشهای عددی در پیشبینی نشست سطحی ناشی از تونلسازی مطالعه موردی: متروی تبریز :
تعداد صفحات : ۱
چکیده مقاله:
به کارگیری صحیح روشهای عددی در بررسی اندرکنش سازهها با محیط اطراف میتواند کمک قابل توجهی به مهندس طراح در اتخاذ تصمیم گیریهای مناسب حین روند اجرای پروژه ارائه دهد. از طرفی، عملیات تونلسازی در زمینهای شهری همواره توأم با مخاطراتی است که عمدهترین آنها مسأله نشست سطح زمین و تاثیر آن بر سازههای اطراف عملیات حفاری است. از اینرو پیشبینی میزان نشست سطح زمین ضروری به نظر میرسد. در این مقاله نتایج تعدادی از تحلیلهای المان محدود برای پیشبینی نشست سطحی ناشی از حفاری تونلهای دوقلوی متروی تبریز بررسی شده است. نتایج حاصله نشان میدهد که برای تونلسازی در محوطه باغ گلستان تبریز (گمانه شماره ۹) در شرائط زهکشی شده و با اعمال ضریب تصحیح ناشی از تزریق پشت آسترکاری، نشست ناشی از تونل منفرد ۷/۱۳ میلیمتر است. مقادیر حاصل از حفاری تونلهای دوقلو نیز با افزایش فاصله مرکز به مرکز تونلها ارائه شده است. بررسیهای مزبور نشان میدهد که تغییر تعداد قطعات پوششی تاثیر چندانی روی میزان نشست سطحی ندارد. . همچنین نتایج مربوط به تغییر لنگرها و نیروهای اثر کننده بر آسترکاری تونل اولی ناشی از حفاری تونل دومی بررسی شده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.