ارتباط ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف در دبیران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
ارتباط ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف در دبیران دارای ۱۵۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد ارتباط ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف در دبیران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز ارتباط ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف در دبیران۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارتباط ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف در دبیران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن ارتباط ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف در دبیران :
ارتباط ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف در دبیران
دانلود کارشناسی ارشد روانشناسی
در ۱۴۳ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
چکیده: اشتیاق شغلی به عنوان حالت ذهنی مثبت و خوشایند مرتبط با کار تعریف میشود که شامل سه بعد قدرت، تعهد و جذب می باشد. هدف از این فایل بررسی رابطه ابعاد شخصیت هگزاکو (HEXACO) با اشتیاق شغلی و جهتگیری هدف در بین دبیران میباشد. روش فایل حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری فایل عبارت است از کلیه دبیران مقطع دبیرستان استان اردبیل که در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ مشغول به تدریس هستند. نمونه شامل ۲۸۰ نفر (۱۴۲ نفر زن و ۱۳۸ نفر مرد) میباشد که از طریق نمونه گیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند. ابزار فایل عبارت بودند از: پرسشنامه ابعاد شخصیت هگزاکو (۶۰ آیتمی)، پرسشنامه اشتیاق شغلی (۱۷ آیتمی) و پرسشنامه جهتگیری هدف معلم (۱۶ آیتمی). دادهها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه و تحلیل واریانس چند متغیره تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین ابعاد صداقت-تواضع، برونگرایی، توافق پذیری، باوجدان بودن و گشودگی به تجربه و اشتیاق شغلی رابطه مثبت و معناداری دارد. بعد تهییج پذیری با اشتیاق شغلی رابطه معناداری نشان نداد. همچنین ابعاد صداقت-تواضع، برونگرایی و گشودگی به تجربه با جهتگیری هدف رابطه مثبت و معناداری داشتند ولی ابعاد تهییج پذیری، توافق پذیری و باوجدان بودن با جهتگیری هدف رابطه معناداری نشان نداد. نتایج رگرسیون نشان داد که اشتیاق شغلی و جهتگیری هدف از روی ابعاد شخصیت هگزاکو قابل پیش بینی است. به طوریکه میتوان گفت که به ترتیب سهم متغیرهای برونگرایی، گشودگی به تجربه و باوجدان بودن در پیش بینی اشتیاق شغلی و سهم متغیرهای صداقت-تواضع، برونگراییبه ترتیب در پیش بینی جهتگیری هدف معنادار است. رابطه مثبت و معناداری بین اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف یافته شد. نتایج نشان داد که اشتیاق شغلی در میان زنان بیشتر از مردان است اما از نظر جهتگیری هدف تفاوتی میان دو جنس مشاهده نشد. بنابراین این فایل نشان داد که بین ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف رابطه معناداری وجود دارد.
اصطلاحات کلیدی:
اشتیاق شغلی
ابعاد شخصیت هگزاک
جهت گیری هدف.
فصل اول:
کلیات فایل
۱-۱ مقدمه
سازمانها امروزه نیاز به کارکنانی با انرژی و مشتاق دارند. کسانی که نسبت به شغلشان اشتیاق و علاقه زیادی دارند. بطور کلی، کارکنان مشتاق به طور کامل مجذوب شغلشان میشوند و تکالیف شغلیشان را به طرز مطلوبی به انجام میرسانند (باکر و لیتر، ۲۰۱۰). در طی سالهای اخیر، مطالعه و فایل در زمینه روانشناسی مثبت یک رویکرد بدیع را برای بسیاری از روانشناسان اجتماعی پدید آورده است. این رویکرد بر مطالعه علمی تجربیات مثبت، شادی و بهزیستی روانشناختی و منابع انسانی مثبت به جای تأکید بر نشانههای اندوه و مفاهیم منفی، تمرکز دارد (سلیگمن، ۲۰۰۳).به دلیل اثرات برجسته تجربیات مثبت بر افزایش بهره وری و روحیه نیروی کار پدیدهها و مفاهیم مثبت در زمینه کاری، شایسته توجه قابل ملاحظهای هستند.
ارتباط ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف در دبیران
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول مقدمات و کلیات
۱-۱ مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲
۱-۲ بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………………………………… ۴
۱-۳ اهمیت و ضرورت انجام فایل ………………………………………………………………………………………….. ۱۲
۱-۴ فرضیههای فایل ………………………………………………………………………………………………………………. ۱۳
۱-۵ سؤالات فایل……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴
۱-۶ اهداف فایل………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴
۱-۷ تعریف مفهومی متغیرها………………………………………………………………………………………………………… ۱۵
فصل دوم مبانی نظری و پیشینه فایل
۲-۱ مبانی نظری……………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۸
۲-۱-۱ مبانی نظریشخصیت………………………………………………………………………………………………………….. ۱۸
۲-۱-۱-۱ تعریف شخصیت…………………………………………………………………………………………………………… ۱۸
۲-۱-۱-۲ نظریه پنج عاملی………………………………………………………………………………………………………….. ۱۸
۲-۱-۱-۲-۱ برون گرایی………………………………………………………………………………………………………………. ۲۲
۲-۱-۱-۲-۲ توافق پذیری…………………………………………………………………………………………………………….. ۲۲
۲-۱-۱-۲-۳ روان رنجوری……………………………………………………………………………………………………………. ۲۲
۲-۱-۱-۲-۴ باوجدان بودن (وظیفه شناسی)………………………………………………………………………………. ۲۳
۲-۱-۱-۲-۵ گشودگی به تجربه…………………………………………………………………………………………………… ۲۳
۲-۱-۱-۳ نظریه ۶ عاملی شخصیت……………………………………………………………………………………………… ۲۴
۲-۱-۱-۴ یافتههای تجربی از مطالعات واژگانی ساختار شخصیت…………………………………………….. ۲۵
۲-۱-۱-۵ ابعاد ۶ عامل شخصیت HEXACO و مقیاسهای آن…………………………………………… ۲۵
۲-۱-۱-۵-۱ صداقت-تواضع و مقیاسهای آن……………………………………………………………………………. ۲۵
۲-۱-۱-۵-۲ تهییج پذیری و مقیاسهای آن………………………………………………………………………………. ۲۶
۲-۱-۱-۵-۳ برونگرایی و مقیاسهای آن……………………………………………………………………………………. ۲۸
۲-۱-۱-۵-۴ توافق پذیری و مقیاس های آن………………………………………………………………………………. ۲۹
۲-۱-۱-۵-۵ باوجدان بودن و مقیاسهای آن………………………………………………………………………………. ۳۰
۲-۱-۱-۵-۶ گشودگی به تجربه و مقیاس های آن…………………………………………………………………….. ۳۱
۲-۱-۱-۶ رابطه های مورد انتظار با سایر متغیرها………………………………………………………………………. ۳۲
۲-۱-۱-۶-۱ برون گرایی، باوجدان بودن و گشودگی به تجربه………………………………………………….. ۳۲
۲-۱-۱-۶-۲ تهییج پذیری و توافق پذیری………………………………………………………………………………….. ۳۳
۲-۱-۱-۶-۳ صداقت-تواضع…………………………………………………………………………………………………………. ۳۳
۲-۱-۱-۶-۴ تفاوتهای جنسیتی…………………………………………………………………………………………………. ۳۳
۲-۱-۱-۷ پایه های تجربی مدل HEXACO………………………………………………………………………….. 34
۲-۱-۱-۸ پایه های نظری……………………………………………………………………………………………………………… ۳۴
۲-۱-۱-۹ اعتبار افزایشی ساختار HEXACO نسبت به BF وFFM……………………………….. 35
۲-۱-۱-۱۰ مطالعات مرتبط با هگزاکو…………………………………………………………………………………………. ۳۶
۲-۱-۱-۱۰-۱ گرایشات فوبیک……………………………………………………………………………………………………. ۳۶
۲-۱-۱-۱۰-۲ هگزاکو، هیجان خواهی و خطرجویی………………………………………………………………….. ۳۷
۲-۱-۱-۱۰-۳ هگزاکو، نوع دوستی و جناح چپی………………………………………………………………………. ۳۷
۲-۱-۲ اشتیاق شغلی: مفهوم روانشناختی نو ظهور ………………………………………………………………….. ۳۸
۲-۱-۲-۱ نظریه های اشتیاق شغلی……………………………………………………………………………………………. ۳۹
۲-۱-۲-۱-۱ نظریه کان………………………………………………………………………………………………………………… ۳۹
۲-۱-۲-۱-۱-۱ ابعاد اشتیاق از نظر کان……………………………………………………………………………………… ۴۰
۲-۱-۲ نظریه شوفلی…………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۱
۲-۱-۲-۲ اشتیاق شغلی و دیگر متغیرها…………………………………………………………………………………….. ۴۶
۲-۱-۲-۲-۱ اشتیاق و فرسودگی شغلی……………………………………………………………………………………… ۴۶
۲-۱-۲-۲-۲ مدل منابع و تقاضاهای شغلی…………………………………………………………………………………. ۴۷
۲-۱-۲-۲-۳ چهارچوب فرضی…………………………………………………………………………………………………….. ۴۹
۲-۱-۲-۲-۴ اشتیاق و اعتیاد به کار (پرکاری)……………………………………………………………………………. ۵۱
۲-۱-۲-۲-۵ اشتیاق و شخصیت ………………………………………………………………………………………………… ۵۲
۲-۱-۲-۲-۶ روابط با ویژگیهای اجتماعی-جمعیت شناسی…………………………………………………….. ۵۳
۲-۱-۳ جهت گیری هدف…………………………………………………………………………………………………………….. ۵۴
۲-۱-۳-۱ نظریه های جهت گیری هدف…………………………………………………………………………………….. ۵۴
۲-۱-۳-۲ جهت گیری هدف و دیگر متغیرها……………………………………………………………………………… ۵۷
۲-۱-۳-۲-۱ جهت گیری هدف و آگاهی فراشناختی………………………………………………………………… ۵۷
۲-۱-۳-۲-۲ جهت گیری هدف و پیشرفت تحصیلی…………………………………………………………………. ۵۸
۲-۱-۳-۲-۳ جهت گیری هدف و ادراک ساختار کلاس……………………………………………………………. ۶۰
۲-۱-۳-۳ جهت گیری هدف آموزش…………………………………………………………………………………………… ۶۰
۲-۲ پیشینه فایل……………………………………………………………………………………………………………………… ۶۳
۲-۲-۱ پیشینه داخلی…………………………………………………………………………………………………………………… ۶۳
۲-۲-۲ پیشینه خارجی…………………………………………………………………………………………………………………. ۶۷
فصل سوم : مواد و روشها
۳-۱ نوع فایل…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۸
۳-۲ جامعه آماری و گروههای نمونه، روش نمونه گیری…………………………………………………………….. ۷۸
۳-۳ ابزارهای فایل…………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۸
۳-۳-۱ پرسشنامه ابعاد شخصیت هگزاکو…………………………………………………………………………………….. ۷۹
۳-۳-۲پرسشنامه اشتیاق شغلی……………………………………………………………………………………………………. ۸۰
۳-۳-۳ پرسشنامه جهت گیری هدف…………………………………………………………………………………………… ۸۱
۳-۴ روش اجرای فایل……………………………………………………………………………………………………………… ۸۲
۳-۵ روش تجزیه و تحلیل آماری………………………………………………………………………………………………….. ۸۲
فصل چهارم: یافته ها
۴-۱ دادههای توصیفی…………………………………………………………………………………………………………………… ۸۴
۴-۲ تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………………………………………… ۸۶
۴-۳ جمع بندی……………………………………………………………………………………………………………………………… ۹۵
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
۵-۱ بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………. ۹۷
۵-۲ محدودیت های فایل…………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۱
۵-۳ پیشنهاد هایی برای فایل های آینده……………………………………………………………………………….. ۱۱۱
۵-۴ پیشنهادات کاربردی………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۱
ارتباط ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف در دبیران
فهرست منابع
منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۲
منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۵
پیوست
ضمیمه الف……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
ضمیمه ب……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ضمیمه ج………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
عنوان صفحه ارتباط ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف در دبیران
فهرست جداول و شکل
جدول ۲-۱ پنج عامل بزرگ شخصیت…………………………………………………………………………………………. ۲۱
جدول ۲-۲ رویه های بعد صداقت-تواضع و تعاریف آنها………………………………………………………….. ۲۶
جدول ۲-۳ رویه های بعد تهییج پذیری و تعارف آنها……………………………………………………………… ۲۷
جدول ۲-۴ رویههای برون گرایی و تعاریف آنها………………………………………………………………………… ۲۸
جدول ۲-۵ رویههای توافق پذیری و تعاریف آنها……………………………………………………………………… ۲۹
جدول ۲-۶ رویههای باوجدان بودن و تعاریف آنها…………………………………………………………………….. ۳۰
جدول ۲-۷ رویههای گشودگی به تجربه و تعاریف آنها…………………………………………………………….. ۳۲
جدول ۴-۱شاخص توصیفی پاسخگویان بر اساس وضعیت تأهل و تحصیلات………………………….. ۸۴
جدول ۴-۲میانگین و انحراف معیار متغیرهای مورد مطالعه برحسب جنسیت………………………… ۸۵
جدول ۴-۳همبستگی بین شاخص کلی اشتیاق شغلی و ابعاد شخصیت هگزاکو…………………….. ۸۶
جدول ۴-۴خلاصه نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نمرات اشتیاق شغلی بر ابعاد شخصیت هگزاکو ۸۷
جدول ۴-۵خلاصه اطلاعات تحلیل واریانس………………………………………………………………………………… ۸۷
جدول ۴-۶سهم هریک از ابعاد شخصیتی در پیش بینی اشتیاق شغلی…………………………………… ۸۸
جدول ۴-۷همبستگی بین شاخص کلی جهتگیری هدف و ابعاد شخصیت هگزاکو………………. ۸۹
جدول ۴-۸خلاصه نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نمرات جهتگیری هدف بر ابعاد شخصیتی
هگزاکو……………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۰
جدول ۴-۹خلاصه اطلاعات تحلیل واریانس………………………………………………………………………………… ۹۰
جدول ۴-۱۰سهم هریک از ابعاد شخصیتی در پیش بینی جهتگیری هدف………………………….. ۹۱
جدول ۴-۱۱همبستگی بین اشتیاق شغلی و جهتگیری هدف………………………………………………… ۹۲
جدول ۴-۱۲آزمون باکس برای ارزیابی برابری ماتریسهای کوواریانس…………………………………….. ۹۳
جدول ۴-۱۳ خلاصه نتایج تحلیل واریانس چند متغیره اشتیاق شغلی و جهتگیری هدف در بین دبیران زن و مرد ۹۴
جدول ۴-۱۴آزمون لوین برای همگنی واریانسها…………………………………………………….. ۹۶
جدول ۴-۱۵خلاصه نتایج تحلیل واریانس تک متغیره اشتیاق شغلی وجهتگیری هدف بر حسب جنسیت ۹۵
شکل ۲-۱ رابطه بین فرسودگی و اشتیاق شغلی……………………………………………………………………….. ۴۳
شکل ۲-۲ مدل فرضی: مطالبات- منابع شغلی…………………………………………………………………………… ۴۸
شکل ۲-۳ چهارچوب فرضی اشتیاق و رضایت شغلی………………………………………………………………… ۵۰
شکل ۲-۴ نقش واسطه ای اشتیاق شغلی بین رهبری قابل اعتماد و رضایت شغلی………………. ۵۱
شکل ۲-۵ تحلیل مسیر و ضرایب مدل تأیید شده……………………………………………………………………… ۶۵
شکل ۲-۶ مدل تبادلی از بهزیستی معلمان…………………………………………………………………………………. ۷۵
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.