ارتباط ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف در دبیران


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارتباط ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف در دبیران دارای ۱۵۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارتباط ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف در دبیران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز ارتباط ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف در دبیران۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارتباط ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف در دبیران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارتباط ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف در دبیران :

ارتباط ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف در دبیران

دانلود کارشناسی ارشد روانشناسی

در ۱۴۳ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

چکیده: اشتیاق شغلی به­ عنوان حالت ذهنی مثبت و خوشایند مرتبط با کار تعریف می­شود که شامل سه بعد قدرت، تعهد و جذب می باشد. هدف از این فایل بررسی رابطه ابعاد شخصیت هگزاکو (HEXACO) با اشتیاق شغلی و جهت­گیری هدف در بین دبیران می­باشد. روش فایل حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری فایل عبارت است از کلیه دبیران مقطع دبیرستان استان اردبیل که در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ مشغول به تدریس هستند. نمونه شامل ۲۸۰ نفر (۱۴۲ نفر زن و ۱۳۸ نفر مرد) می­باشد که از طریق نمونه گیری خوشه­ای چند مرحله­ای انتخاب شدند. ابزار فایل عبارت بودند از: پرسشنامه ابعاد شخصیت هگزاکو (۶۰ آیتمی)، پرسشنامه اشتیاق شغلی (۱۷ آیتمی) و پرسشنامه جهت­گیری هدف معلم (۱۶ آیتمی). داده­ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه و تحلیل واریانس چند متغیره تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین ابعاد صداقت-تواضع، برون­گرایی، توافق پذیری، باوجدان بودن و گشودگی به تجربه و اشتیاق شغلی رابطه مثبت و معناداری دارد. بعد تهییج پذیری با اشتیاق شغلی رابطه معناداری نشان نداد. همچنین ابعاد صداقت-تواضع، برون­گرایی و گشودگی به تجربه با جهت­گیری هدف رابطه مثبت و معناداری داشتند ولی ابعاد تهییج پذیری، توافق پذیری و باوجدان بودن با جهت­گیری هدف رابطه معناداری نشان نداد. نتایج رگرسیون نشان داد که اشتیاق شغلی و جهت­گیری هدف از روی ابعاد شخصیت هگزاکو قابل پیش بینی است. به طوری­که می­توان گفت که به ترتیب سهم متغیرهای برون­گرایی، گشودگی به تجربه و باوجدان بودن در پیش بینی اشتیاق شغلی و سهم متغیرهای صداقت-تواضع، برون­گراییبه ترتیب در پیش بینی جهت­گیری هدف معنادار است. رابطه مثبت و معناداری بین اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف یافته شد. نتایج نشان داد که اشتیاق شغلی در میان زنان بیشتر از مردان است اما از نظر جهت­گیری هدف تفاوتی میان دو جنس مشاهده نشد. بنابراین این فایل نشان داد که بین ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف رابطه معناداری وجود دارد.

اصطلاحات کلیدی:

اشتیاق شغلی

ابعاد شخصیت هگزاک

جهت گیری هدف.

فصل اول:

کلیات فایل

۱-۱ مقدمه

سازمان­ها امروزه نیاز به کارکنانی با انرژی و مشتاق دارند. کسانی که نسبت به شغلشان اشتیاق و علاقه زیادی دارند. بطور کلی، کارکنان مشتاق به طور کامل مجذوب شغل­شان می­شوند و تکالیف شغلی­شان را به طرز مطلوبی به انجام می­رسانند (باکر و لیتر، ۲۰۱۰). در طی سال­های اخیر، مطالعه و فایل در زمینه روانشناسی مثبت یک رویکرد بدیع را برای بسیاری از روانشناسان اجتماعی پدید آورده است. این رویکرد بر مطالعه علمی تجربیات مثبت، شادی و بهزیستی روانشناختی و منابع انسانی مثبت به جای تأکید بر نشانه­های اندوه و مفاهیم منفی، تمرکز دارد (سلیگمن، ۲۰۰۳).به دلیل اثرات برجسته تجربیات مثبت بر افزایش بهره وری و روحیه نیروی کار پدیده­ها و مفاهیم مثبت در زمینه کاری، شایسته توجه قابل ملاحظه­ای هستند.

ارتباط ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف در دبیران
فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول مقدمات و کلیات

۱-۱ مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲

۱-۲ بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………………………………… ۴

۱-۳ اهمیت و ضرورت انجام فایل ………………………………………………………………………………………….. ۱۲

۱-۴ فرضیه­های فایل ………………………………………………………………………………………………………………. ۱۳

۱-۵ سؤالات فایل……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴

۱-۶ اهداف فایل………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴

۱-۷ تعریف مفهومی متغیرها………………………………………………………………………………………………………… ۱۵

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه فایل

۲-۱ مبانی نظری……………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۸

۲-۱-۱ مبانی نظریشخصیت………………………………………………………………………………………………………….. ۱۸

۲-۱-۱-۱ تعریف شخصیت…………………………………………………………………………………………………………… ۱۸

۲-۱-۱-۲ نظریه پنج عاملی………………………………………………………………………………………………………….. ۱۸

۲-۱-۱-۲-۱ برون گرایی………………………………………………………………………………………………………………. ۲۲

۲-۱-۱-۲-۲ توافق پذیری…………………………………………………………………………………………………………….. ۲۲

۲-۱-۱-۲-۳ روان رنجوری……………………………………………………………………………………………………………. ۲۲

۲-۱-۱-۲-۴ باوجدان بودن (وظیفه شناسی)………………………………………………………………………………. ۲۳

۲-۱-۱-۲-۵ گشودگی به تجربه…………………………………………………………………………………………………… ۲۳

۲-۱-۱-۳ نظریه ۶ عاملی شخصیت……………………………………………………………………………………………… ۲۴

۲-۱-۱-۴ یافته­های تجربی از مطالعات واژگانی ساختار شخصیت…………………………………………….. ۲۵

۲-۱-۱-۵ ابعاد ۶ عامل شخصیت HEXACO و مقیاس­های آن…………………………………………… ۲۵

۲-۱-۱-۵-۱ صداقت-تواضع و مقیاس­های آن……………………………………………………………………………. ۲۵

۲-۱-۱-۵-۲ تهییج پذیری و مقیاس­های آن………………………………………………………………………………. ۲۶

۲-۱-۱-۵-۳ برون­گرایی و مقیاس­های آن……………………………………………………………………………………. ۲۸

۲-۱-۱-۵-۴ توافق پذیری و مقیاس های آن………………………………………………………………………………. ۲۹

۲-۱-۱-۵-۵ باوجدان بودن و مقیاس­های آن………………………………………………………………………………. ۳۰

۲-۱-۱-۵-۶ گشودگی به تجربه و مقیاس های آن…………………………………………………………………….. ۳۱

۲-۱-۱-۶ رابطه های مورد انتظار با سایر متغیرها………………………………………………………………………. ۳۲

۲-۱-۱-۶-۱ برون گرایی، باوجدان بودن و گشودگی به تجربه………………………………………………….. ۳۲

۲-۱-۱-۶-۲ تهییج پذیری و توافق پذیری………………………………………………………………………………….. ۳۳

۲-۱-۱-۶-۳ صداقت-تواضع…………………………………………………………………………………………………………. ۳۳

۲-۱-۱-۶-۴ تفاوت­های جنسیتی…………………………………………………………………………………………………. ۳۳

۲-۱-۱-۷ پایه های تجربی مدل HEXACO………………………………………………………………………….. 34

۲-۱-۱-۸ پایه های نظری……………………………………………………………………………………………………………… ۳۴

۲-۱-۱-۹ اعتبار افزایشی ساختار HEXACO نسبت به BF وFFM……………………………….. 35

۲-۱-۱-۱۰ مطالعات مرتبط با هگزاکو…………………………………………………………………………………………. ۳۶

۲-۱-۱-۱۰-۱ گرایشات فوبیک……………………………………………………………………………………………………. ۳۶

۲-۱-۱-۱۰-۲ هگزاکو، هیجان خواهی و خطرجویی………………………………………………………………….. ۳۷

۲-۱-۱-۱۰-۳ هگزاکو، نوع دوستی و جناح چپی………………………………………………………………………. ۳۷

۲-۱-۲ اشتیاق شغلی: مفهوم روانشناختی نو ظهور ………………………………………………………………….. ۳۸

۲-۱-۲-۱ نظریه های اشتیاق شغلی……………………………………………………………………………………………. ۳۹

۲-۱-۲-۱-۱ نظریه کان………………………………………………………………………………………………………………… ۳۹

۲-۱-۲-۱-۱-۱ ابعاد اشتیاق از نظر کان……………………………………………………………………………………… ۴۰

۲-۱-۲ نظریه شوفلی…………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۱

۲-۱-۲-۲ اشتیاق شغلی و دیگر متغیرها…………………………………………………………………………………….. ۴۶

۲-۱-۲-۲-۱ اشتیاق و فرسودگی شغلی……………………………………………………………………………………… ۴۶

۲-۱-۲-۲-۲ مدل منابع و تقاضاهای شغلی…………………………………………………………………………………. ۴۷

۲-۱-۲-۲-۳ چهارچوب فرضی…………………………………………………………………………………………………….. ۴۹

۲-۱-۲-۲-۴ اشتیاق و اعتیاد به کار (پرکاری)……………………………………………………………………………. ۵۱

۲-۱-۲-۲-۵ اشتیاق و شخصیت ………………………………………………………………………………………………… ۵۲

۲-۱-۲-۲-۶ روابط با ویژگی­های اجتماعی-جمعیت شناسی…………………………………………………….. ۵۳

۲-۱-۳ جهت گیری هدف…………………………………………………………………………………………………………….. ۵۴

۲-۱-۳-۱ نظریه های جهت گیری هدف…………………………………………………………………………………….. ۵۴

۲-۱-۳-۲ جهت گیری هدف و دیگر متغیرها……………………………………………………………………………… ۵۷

۲-۱-۳-۲-۱ جهت گیری هدف و آگاهی فراشناختی………………………………………………………………… ۵۷

۲-۱-۳-۲-۲ جهت گیری هدف و پیشرفت تحصیلی…………………………………………………………………. ۵۸

۲-۱-۳-۲-۳ جهت گیری هدف و ادراک ساختار کلاس……………………………………………………………. ۶۰

۲-۱-۳-۳ جهت گیری هدف آموزش…………………………………………………………………………………………… ۶۰

۲-۲ پیشینه فایل……………………………………………………………………………………………………………………… ۶۳

۲-۲-۱ پیشینه داخلی…………………………………………………………………………………………………………………… ۶۳

۲-۲-۲ پیشینه خارجی…………………………………………………………………………………………………………………. ۶۷

فصل سوم : مواد و روش­ها

۳-۱ نوع فایل…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۸

۳-۲ جامعه آماری و گروههای نمونه، روش نمونه گیری…………………………………………………………….. ۷۸

۳-۳ ابزارهای فایل…………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۸

۳-۳-۱ پرسشنامه ابعاد شخصیت هگزاکو…………………………………………………………………………………….. ۷۹

۳-۳-۲پرسشنامه اشتیاق شغلی……………………………………………………………………………………………………. ۸۰

۳-۳-۳ پرسشنامه جهت گیری هدف…………………………………………………………………………………………… ۸۱

۳-۴ روش اجرای فایل……………………………………………………………………………………………………………… ۸۲

۳-۵ روش تجزیه و تحلیل آماری………………………………………………………………………………………………….. ۸۲

فصل چهارم: یافته ها

۴-۱ داده­های توصیفی…………………………………………………………………………………………………………………… ۸۴

۴-۲ تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………………………………………… ۸۶

۴-۳ جمع بندی……………………………………………………………………………………………………………………………… ۹۵

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

۵-۱ بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………. ۹۷

۵-۲ محدودیت ­های فایل…………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۱

۵-۳ پیشنهاد هایی برای فایل های آینده……………………………………………………………………………….. ۱۱۱

۵-۴ پیشنهادات کاربردی………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۱

ارتباط ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف در دبیران
فهرست منابع

منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۲

منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۵

پیوست

ضمیمه الف……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

ضمیمه ب……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

ضمیمه ج………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

عنوان صفحه ارتباط ابعاد شخصیتی هگزاکو با اشتیاق شغلی و جهت گیری هدف در دبیران
فهرست جداول و شکل

جدول ۲-۱ پنج عامل بزرگ شخصیت…………………………………………………………………………………………. ۲۱

جدول ۲-۲ رویه های بعد صداقت-تواضع و تعاریف آن­ها………………………………………………………….. ۲۶

جدول ۲-۳ رویه های بعد تهییج پذیری و تعارف آن­ها……………………………………………………………… ۲۷

جدول ۲-۴ رویه­های برون گرایی و تعاریف آن­ها………………………………………………………………………… ۲۸

جدول ۲-۵ رویه­های توافق پذیری و تعاریف آن­ها……………………………………………………………………… ۲۹

جدول ۲-۶ رویه­های باوجدان بودن و تعاریف آن­ها…………………………………………………………………….. ۳۰

جدول ۲-۷ رویه­های گشودگی به تجربه و تعاریف آن­ها…………………………………………………………….. ۳۲

جدول ۴-۱شاخص توصیفی پاسخگویان بر اساس وضعیت تأهل و تحصیلات………………………….. ۸۴

جدول ۴-۲میانگین و انحراف معیار متغیرهای مورد مطالعه برحسب جنسیت………………………… ۸۵

جدول ۴-۳همبستگی بین شاخص کلی اشتیاق شغلی و ابعاد شخصیت هگزاکو…………………….. ۸۶

جدول ۴-۴خلاصه نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نمرات اشتیاق شغلی بر ابعاد شخصیت هگزاکو ۸۷

جدول ۴-۵خلاصه اطلاعات تحلیل واریانس………………………………………………………………………………… ۸۷

جدول ۴-۶سهم هریک از ابعاد شخصیتی در پیش بینی اشتیاق شغلی…………………………………… ۸۸

جدول ۴-۷همبستگی بین شاخص کلی جهت­گیری هدف و ابعاد شخصیت هگزاکو………………. ۸۹

جدول ۴-۸خلاصه نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نمرات جهت­گیری هدف بر ابعاد شخصیتی

هگزاکو……………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۰

جدول ۴-۹خلاصه اطلاعات تحلیل واریانس………………………………………………………………………………… ۹۰

جدول ۴-۱۰سهم هریک از ابعاد شخصیتی در پیش بینی جهت­گیری هدف………………………….. ۹۱

جدول ۴-۱۱همبستگی بین اشتیاق شغلی و جهت­گیری هدف………………………………………………… ۹۲

جدول ۴-۱۲آزمون باکس برای ارزیابی برابری ماتریس­های کوواریانس…………………………………….. ۹۳

جدول ۴-۱۳ خلاصه نتایج تحلیل واریانس چند متغیره اشتیاق شغلی و جهت­گیری هدف در بین دبیران زن و مرد ۹۴

جدول ۴-۱۴آزمون لوین برای همگنی واریانس­ها…………………………………………………….. ۹۶

جدول ۴-۱۵خلاصه نتایج تحلیل واریانس تک متغیره اشتیاق شغلی وجهت­گیری هدف بر حسب جنسیت ۹۵

شکل ۲-۱ رابطه بین فرسودگی و اشتیاق شغلی……………………………………………………………………….. ۴۳

شکل ۲-۲ مدل فرضی: مطالبات- منابع شغلی…………………………………………………………………………… ۴۸

شکل ۲-۳ چهارچوب فرضی اشتیاق و رضایت شغلی………………………………………………………………… ۵۰

شکل ۲-۴ نقش واسطه ای اشتیاق شغلی بین رهبری قابل اعتماد و رضایت شغلی………………. ۵۱

شکل ۲-۵ تحلیل مسیر و ضرایب مدل تأیید شده……………………………………………………………………… ۶۵

شکل ۲-۶ مدل تبادلی از بهزیستی معلمان…………………………………………………………………………………. ۷۵

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.