ارزیابی سطح تعالی شرکت مخابرات استان اردبیل با استفاده از مدل EFQM
توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد
ارزیابی سطح تعالی شرکت مخابرات استان اردبیل با استفاده از مدل EFQM دارای ۱۹۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پی دی اف ارزیابی سطح تعالی شرکت مخابرات استان اردبیل با استفاده از مدل EFQM کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز ارزیابی سطح تعالی شرکت مخابرات استان اردبیل با استفاده از مدل EFQM2 ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی ارزیابی سطح تعالی شرکت مخابرات استان اردبیل با استفاده از مدل EFQM،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن ارزیابی سطح تعالی شرکت مخابرات استان اردبیل با استفاده از مدل EFQM :
ارزیابی سطح تعالی شرکت مخابرات استان اردبیل با استفاده از مدل EFQM
دانلود کارشناسی ارشد رشته: مدیریت صنعتی گرایش: تولید و عملیات
در ۱۹۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
چکیده:
امروزه بنگاههای اقتصادی کشور در فرایند جهانی شدن و پیوستن به منظومه تجارت جهانی با چالشهای بیشماری مواجه هستند.سازمانهایی می توانند به بقای خود ادامه دهند که نسبت به خواسته ها وانتظارات مشتریان و ذینفعان پاسخگو باشند، همچنین به سود آوری و ثروت آفرینی بعنوان شاخصهای کلیدی و برتر سازمانی توجه کنند.در این فایل تحت عنوان ارزیابی سطح تعالی شرکت مخابرات استان اردبیل با استفاده از مدل تعالی سازمان EFQM سعی شده است با بررسی و مطالعه ی روش های شناخته شده موجود از بین روش های ارزیابی سطح تعالی، یک روش مناسب انتخاب و ضمن تطبیق با سازمان قلمرو فایل در حوزه کیفیت نسبت به ارزیابی سطح واقعی شرکت مخابرات استان اردبیل اقدام گردد. این فایل با تصویری دو بعدی یعنی سطح تعالی بر مبنای کیفیت تلاش نموده، چگونگی موقعیت شرکت مخابرات اردبیل و جایگاه واقعی آن را به نمایش بگذارد. جهت نیل به هدف از مدل ارزیابی سطح تعالی سازمان EFQM سود جسته و پس از جمع آوری اطلاعات لازم و استفاده از روش های آماری مناسب و تجزیه و تحلیل داده ها مشخص شده است اندازه تعالی رهبری، اندازه تعالی خط و مشی و استراتژی، اندازه تعالی کارکنان، اندازه تمامی شرکاء و منابع، اندازه تعالی فرآیندها، و نتایج مرتبط با مشتریان، کارکنان و جامعه در شرکت مخابرات استان اردبیل کمتر از متوسط بوده و نیازمند بهبود و تعالی در ساختار سازمانی و مدیریتی می باشد. نیز میزان سرآمدی شرکت مخابرات استان اردبیل از نظر رعایت شاخص های EFQM کمتر از حد متوسط است.
واژگان کلیدی:
تعالی سازمانی
مدل EFQM
میزان سرآمدی
شرکت مخابرات
کارکنان، رهبری،
مشتری
نتایج عملکرد.
ارزیابی سطح تعالی شرکت مخابرات استان اردبیل با استفاده از مدل EFQM
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول – کلیات ۱
مقدمه ۲
۱-۱ بیان مسئله فایل ۴
۱-۲ بیان ضرورت و اهمیت موضوع ۱۰
۱-۳ اهداف فایل ۱۰
۱-۴ سوالات فایل ۱۱
۱-۵ فرضیه های فایل ۱۲
۱-۶ قلمرو موضوعی فایل ۱۳
۱-۷ تعاریف مفهومی متغر ها ۱۳
۱-۸ تعاریف عملیاتی متغیرها ۱۵
۱-۹ محدودیتهای فایل ۱۸
۱-۱۰ ساختار ۱۹
فصل دوم – مبانی نظری و پیشینه فایل ۲۰
بخش اول – مبانی نظری ۲۱
مقدمه ۲۱
۲-۱- ابعاد کیفیت ۲۲
۲-۲- اصول سیستم مدیریت کیفیت ۳۲
۲-۳- گامهای پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت ۳۳
۲-۴- رابطه بین گامهای اجرائی سیستم مدیریت کیفیت و اصول مدیریت کیفیت ۳۴
۲-۵- جایگاه فنون مهندسی کیفیت در استقرار سیستم مدیریت کیفیت ۳۵
۲-۶- سازمان متعالی ۳۷
۲-۷- مدل تعالی EFQM 46
بخش دوم – معرفی پیشینه و سازمان قلمرو فایل ۶۵
مقدمه ۶۵
۲-۱-دامنه کاربرد ۶۵
۲-۲-توزیع نظامنامه ۶۶
۲-۳- استانداردهای مرجع ۶۶
۲-۴- تعاریف ۶۷
۲-۵- سیستم مدیریت کیفیت ۶۸
۲-۶- مسئولیت و مدیریت ۷۱
۲-۷- مدیریت منابع ۷۲
۲-۸- تحقق محصول ۷۵
۲-۹- اندازه گیری و تجزیه و تحلیل بهبود ۷۹
۲-۱۰-فرآیندهای مدیریتی ۸۲
۲-۱۱-فرآیندهای اصلی ۸۴
۲-۱۲-پیشینه فایل ۹۲
۲-۱۳-جمع بندی فصل دوم ۱۰۱
فصل سوم: روش اجرای فایل ۱۰۳
مقدمه: ۱۰۴
۳-۱- روش فایل ۱۰۵
۳-۲- جامعه آماری فایل ۱۰۵
۳-۳- ویژگی جمعیت شناختی ۱۰۵
۳-۴- روش نمونه گیری ۱۰۶
۳-۵- حجم نمونه ۱۰۷
۳-۶- ابزارهای جمع آوری داده ها و اطلاعات ۱۱۲
۳-۷- روائی (اعتبار) و پایائی (قابلیت اعتماد) ابزارهای اندازه گیری ۱۱۲
۳-۸- مقیاس اندازه گیری متغیرها ۱۱۵
۳-۹- روش آماری فایل ۱۱۵
۳-۱۰- روش تجزیه و تحلیل داده ها ۱۱۸
فصل چهارم:جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل آنها ۱۱۹
بخش اول – آمار توصیفی ۱۲۰
مقدمه ۱۲۰
بخش دوم – آمارهای استنباطی ۱۴۳
مقدمه ۱۴۳
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها ۱۵۵
مقدمه ۱۵۶
۵-۱-نتایج حاصل از فایل ۱۵۷
۵-۲-پیشنهادها ۱۶۰
ارزیابی سطح تعالی شرکت مخابرات استان اردبیل با استفاده از مدل EFQM
فهرست منابع ۱۶۵
پیوست ها ۱۶۷
جداول ۱۸۸
چکیده انگلیسی ۱۹۳
فصل اول
کلیات
مقدمه
فهمیدن جایگاه واقعی شرکت مخابرات در بین شرکت های داخلی و خارجی با توجه به خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران و ورود آن به بورس و آماده شدن برای رقابت واقعی یک ضرورت است، تا انتخاب. استفاده از تجارب دیگران و مهم تر تجارب عملی آنها خود شروعی برای موفقیت می تواند باشد. از بین کشورهایی که مبانی فکری خود را به مدل ها و سپس عمل تبدیل کرده اند و در این راستا توفیق نیز داشته اند می توان آمریکا با مالکوم بالدریج و ژاپن با دمینگ و اروپا با EFQM و … را نام برد (الوانی، ۱۳۸۲، ۶۵). اما در مقوله درک واقعی جایگاه یک سازمان با توجه به تنوع موضوعات از بین چندین محور در بعد اول به بررسی کیفیت خواهیم پرداخت و در بعد دوم مسیر تعالی سازمان است. به عبارتی برای اینکه موقعیت واقعی یک سازمان را ارزیابی کنیم ابتدا باید شرایط موجود را ازجهت کیفی بررسی کنیم وسپس با توجه به آن به بررسی چشم انداز و مسیری که سازمان جهت تعالی وارتقا مد نظردارد بپردازیم. در واقع هر سازمانی صرف نظر از نوع فعالیت، اندازه و ساختار و یا میزان کامیابی در تامین اهداف سازمانی نیاز به مدلی دارد که مطابق با آن میزان موفقیت خود را در نیل به آرمان ها و اهداف خویش مورد سنجش و اندازه گیری قرار دهد. تغییرات محیطی در حال تکوین و رو به گسترش باعث تغییر نگرش و مدیریت سازمان های تولیدی و خدماتی گردیده است به طوری که برای اغلب سازمان ها مشخص شده است با توجه به شتاب تغییراتی که تمامی ابعاد محیط اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده در صورت عدم توجه به مفهوم کیفیت و رقابت دیگر جایی برای فعالیت موجه نخواهد داشت لذا با توجه به تغییرات محیطی که پیش رو داریم که اساسی ترین آن مقوله جهانی شدن و الحاق به سازمان تجارت جهانی (WTO) می باشد، شرکت ها بایستی پیشاپیش خود را تجهیز کرده و آماده مقابله با رقبا شوند. در این خصوص و در راستای مقابله با رقبا و فعالیت در محیط رقابتی توجه به تعالی سازی در سازمان ها و شرکت ها اصلی ترین ابزار میدان رقابت محسوب خواهد شد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.