تحقیق فرآیند تولید در سالنهای مونتاژ شرکت ایران خودرو
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تحقیق فرآیند تولید در سالنهای مونتاژ شرکت ایران خودرو دارای ۱۰۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحقیق فرآیند تولید در سالنهای مونتاژ شرکت ایران خودرو کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق فرآیند تولید در سالنهای مونتاژ شرکت ایران خودرو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تحقیق فرآیند تولید در سالنهای مونتاژ شرکت ایران خودرو :
مقدمه:
* تاریخچه ساخت خودرو در ایران
تولید خودرو در ایران به سال ۱۳۳۷ (۱۹۵۸ میلادی ) بر میگردد که در آن سال ظاهراً با ۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰ ریال سرمایه گذاری کارخانه مونتاژ «جیپ» احداث شده است . در آن زمان تمام اجزای این خودرو به صورت کیت (CKD) وارد و فقط عملیات مونتاژ در داخل انجام میشد . سال ۱۳۳۹ شمسی آغازی برای خودروی سواری بود چون شرکت صنعتی «سایکا» در جاده آبعلی ساخته شد و تحت لیسانس شرکت فیات ایتالیا به مونتاژ فیات ۱۱۰۰ پرداخت .
طی سالهای ۱۳۴۵ و ۱۳۴۶ دو واحد خودروساز دیگر اعلام موجودیت کردند و تولید پیکان در شرکت ایران خودرو (ایران ناسیونال سابق) و تولید اتومبیل ژیان در شرکت سایپا شروع شد . در سال ۱۳۴۶ شرکت چیپ (پارس خودرو فعلی) نیز اقدام به مونتاژ سواری آریا و شاهین کرد و بدین ترتیب سال ۱۳۴۶ سه شرکت خودروسازی در ایران وجود داشتند که تنوع نسبتاً زیادی از محصولات را عرضه میکردند .
* فصل اول
* تاریخچه تأسیس شرکت ایران خودرو
شرکت سهامی عام کارخانجات صنعتی ایران خودرو با هدف انجام امور تولیدی و صنعتی برای تأسیس کارخانجات اتوبوس سازی و ساخت قطعات و لوازم مختلف اتومبیل و تولید محصولاتی از این قبیل در تاریخ ۲۷- مرداد- ۱۳۴۱ با سرمایه اولیه ۰۰۰/۰۰۰/۱۰۰ (یکصد میلیون) ریال و تعداد یک هزار سهم یک هزار ریالی به ثبت رسید و از مهر ماه ۱۳۴۲ عملاً فعالیت خود را با تولید اتوبوس آغاز کرد .
بر اساس اساسنامه شرکت در تاریخ ۱۸/۸/۱۳۵۴ در مجمع عمومی فوق العاده به تصویب رسید سرمایه شرکت مبلغ دو هزار میلیون ریال برآورد شد که این مبلغ تا سال ۱۳۸۵ به بیش از ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۵۰۰/۴ ریال افزایش یافت .
ایران خودرو از اولین شرکت هایی بود که قانون گسترش مالکیت واحدهای تولیدی را به نحو کامل اجرا کرد و ۴۹ درصد سهام آن به کارکنان و مردم واگذار گردید . این شرکت به موجب بند الف قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران مصوب سهام ۱۶/۴/۱۳۵۸ شورای انقلاب اسلامی به اعتبار نوع صنعت ، ملی اعلام شد و به موجب مصوبه ۲۸/۲/۱۳۶۵ هیئت وزیران ، سهام شرکت از طرف دولت با نام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران صادر شد و تحت پرسش این سازمان با مدیریت منتخب دولت به کار خود ادامه داد . شرکت سهامی عام کارخانجات صنعتی ایران ناسیونال با مجوز صادره از سازمان گسترش و نوسازی در تاریخ ۲۷/۲/۱۳۶۲ به نام شرکت ایران خودرو سهامی عام تغییر یافت .
شرکت ایران خودرو با تولید (۱۱۱/۱۱۱) دستگاه خودروی سواری و وانت در سال ۱۳۷۶ رکود تولید سی ساله خود را شکست و علاوه بر آن موفق شد به میزان قابل توجهی کمیت و کیفیت محصولات خود را افزایش دهد . و همچنین در راستای نظام استاندارد ایزو موفق به دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ از موسسه (RWTUV) آلمان شد.
* سال شمار تولید انواع خودرو های سواری و کار
۱۳۴۲) اتوبوس مرسدس بنز مدل ۳۰۲ (برون شهری ، درون شهری ، فرمان چپ) اتوبوس بنز LP608 – مدل OP.
۱۳۴۲) مینی بوس کومر (مینی بوس ، وانت ، آمبولانس).
۱۳۴۴) مینی بوس کومر(مینی بوس ، وانت ، آمبولانس).
۱۳۴۶) مینی بوس مرسدس بنز مدل ۳۱۹ که بعدها به مدل ۳۰۹ تغییر یافت در مدلهای استاندارد و سقف بلند .
۱۳۴۶) سواری پیکان در مدل های دولوکس ، کارلوکس ، جوانان و تاکسی با حجم موتور ۱۶۰۰ سیسی.
۱۳۴۹) مینی بوس مرسدس بنز ۴۰۹ آمبولانس
۱۳۵۰) مینی بوس بنز ۳۰۹ (مینی بوس ، وانت ، آمبولانس تک کابین ، دوکابین)
۱۳۶۷) مینی بوس مرسدس بنز مدل ۵۰۸ ( استاندارد و سقف بلند
۱۳۶۸) اتوبوس شهری مدل ۰۳۵۵
۱۳۶۹) مینی بوس بنز ۵۰۸ کاروان مینی بوس M30
۱۳۶۹) سواری پژو ۴۰۵ در مدل های GL.GLX با حجم موتور ۱۵۸۰ سی سی
۱۳۷۳) اتوبوس توریستی سقف بلند مدل ۴۰۰- مینی بوس بنز ۰۵۰۸D
۱۳۷۴) سواری پژو ۴۰۵ در دو مدل دنده ای و اتوماتیک با حجم ۲۰۰۰ سی سی
۱۳۷۴) سواری پژو ۲۰۴ مدل GR با حجم موتور ۱۳۶۰ سی سی
۱۳۷۵) اتوبوس درون شهری S360
۱۳۷۶) سواری پژو آردی (روآ) با حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی
۱۳۷۷) مینی بوس هیوندای مدل کروز
۱۳۷۷) سواری استیشن پژو ۴۰۵ با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی
۱۳۷۹) تولید آزمایشی سمند (پژو X7) با حجم ۱۸۰۰ سی سی و سیستم انژکتوری
۱۳۸۰) تولید پژو ۲۰۶ با حجم موتور ۱۴۰۰ سی سی
۱۳۸۰) افتتاح خط تولید سمند با حضور ریاست محترم جمهوری (آقای محمد رضا خاتمی)
۱۳۸۵) افتتاح خط تولید L90 (تندر)
۱۳۸۵) تولید خودروی چینی به نام چری
خودروهای تولیدی در ایران خودرو
l پیکان :
این خودرو در سالهای اخیر بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است . در واقع پیکان یک خودروی داخلی میباشد که تمام قطعات آن در داخل تولید میشود . از عمده معایب آن میتوان موارد زیر را ذکر کرد :
۱-
۲-
۳-
۴-
l پژو RD:
خودرویی است با موتور پیکان و بدنه پژو . از نظر کیفیت و راحتی از پیکان بهتر میباشد . مزیت هایی که دار عبارت است از بدنه فیکس شده و از ناهمواری ها و اعوجاجی که در بدنه پیکان به چشم میخورد در این خودرو وجود ندارد . بعضی از آنها مجهز به فرمان هیدرولیک میباشند سیستم کولر و شیشه های برقی از دیگر امکانات این خودرو میباشند .
lپژو ۴۰۵:
طراحی این خودرو اولین بار توسط یک شرکت فرانسوی صورت گرفت و طبق طلبی که ایران از این کشور داشت تولید این خودرو به طور کامل به ایران واگذار شد . این ماشین در دو مدل GL/GLX ساخته میشود ، تنها تفاوت موجود بین این دو مدل در امکانات آنها میباشد که GLX با تجهیزات بیشتری ساخته میشود . برای جلوگیری از آلودگی هوا حجم موتور از ۲۰۰۰ به ۱۸۰۰ سی سی کاهش پیدا کرده است .
این خودرو از ضریب ایرودینامیکی خوبی برخودار میباشد . بدین معنی که طراحی بدنه طوری است که در مقابل جریان هوا مقاومت کرده و همین امر باعث شتاب بیشتر ماشین میشود . در رنگهای متنوع ساخته شده و دارای شیشه های برقی است .
l پژو ۲۰۶:
بدنه و کل قطعات این خودرو ساخت فرانسه میباشد که در داخل Pack هایی از طریق دریایی وارد ایران میشود . یکی از مجهز ترین ماشین ها میباشد که دارای امکانات پیشرفته ای است .
–
–
–
–
این خودرو در دو نوع با Air back و بدون Air back ساخته میشود . آپ شنهای مختلفی دارد که مهمترین آنها عبارتند از : Non Mux , Mux ، تیپ ۲ ، تیپ ۳، تیپ ۴، تیپ ۵ ، تیپ ۶ و اتومات . از مهمترین مزایای ۲۰۶ میتوان موارد زیر را ذکر کرد :
اطاق آن جادار و طراحی آن شیک بوده و مجهز به سیستم کولر و ششه های برقی میباشد. و کمربند ایمنی آن از نوع موتور دار است . کنترل ضبط بر روی فرمان نصب شده است . شتاب بالا و مصرف سوخت پایین از دیگر مزیت های این ماشین میباشد .
دارای موتور ۴ سیلندر با حجم ۱۳۷۰ و ۱۶۰۰ سی سی است . سیستم خنک سازس موتور فن دو موتوره میباشد . دیفرانسیل آن در جلو نصب شده و سیستم ترمز آن در مدل ۱۳۷۰ به صورت دیسکی و لنتی و در مدل ۱۶۰۰ به صورت دیسکی در هر دو لاستیکهای عقب و جلو میباشد . سیستم انتقال برق در این نوع ماشین مگنت است از مزایای مگنت میتوان ذکر کرد : روشن شدن سریع ، دیر تعویض کردن آن ، برق رسانی خوب و غیر قابل نفوذ بودن آب در آن .
سیستم قفل آن مرکزی بوده و بزرگترین مشکلی که این خودرو دارد در همین است . زیرا اگر به هر دلیلی سوئیچ مفقود شود باید کل سیستم قفل آن عوض شود .
l پژو پارس (پرشیا):
طرحی از پژو فرانسه میباشد که شرکت ایران خودرو با ایجاد تغییراتی بر روی آن ، آن را بصورت خودروی جدیدی در آورده است . این خودرو دارای موتور انژکتوری ۱۸۰۰cc میباشد و قدرت اسب آن نسبت به خودروهای بنزینی بیشتر است . از امکانات خاص این ماشین cd changer بوده و نیز هر چهار شیشه آن برقی میباشد . خودرویی با کیفیت است از نظر راحتی شرایط مطلوبی را برای خریدار فراهم مینماید .
l سمند :
آخرین تولید این شرکت ماشین سمندمی باشد که از آن به عنوان خودروی ملی یاد میشود . طرح آن برای ایران میباشد ، البته طرح چهار درب کردن آن . تمام قطعات این خودرو در داخل ساخته میشود و برای مونتاژ و ساخت آن از تجهیزات بسیار پیشرفته ای استفاده میشود . موتور نصب شده بر روی آن موتور پارس است . دو نوع آپ شن دارد :
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.