بررسی ضخامت کرکهای مفید


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ضخامت کرکهای مفید دارای ۵۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ضخامت کرکهای مفید  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی ضخامت کرکهای مفید۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ضخامت کرکهای مفید،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ضخامت کرکهای مفید :

منسوجات

ضخامت کرکهای مفید

بدون محدودیت زمانی استفاده قبل از پیشنهاد

مدرک حاضر منطبق با مدرنترین روش RNUR شماره ۱۲۹۶ می باشد.

بهیچ وجه نباید بدون پیروی از RNUR از آن استفاده نمود.

۱- موضوع و زمینه استفاده:

روش تعیین کننده ضخامت کرک های مفید در منسوجات فرشی می باشد یعنی حداکثر بلندی کرک ها یا فرهای درجه در کف پوش در این پرونده موجود می باشد. این نشان دهنده فرشهای نساجی شده، بافتنی، بافته شده، ماشینی، پارچه ای است، به طوری که از قانون NFG 35-000 پیروی می کنند.

۲- اصول

یک ورقه متالیک را بین منسوجات کرکی (کرک، بوکل، پارچه، پارچه کتانی) بگذارید و مقایسه کنید حد برش بالاترین قسمت از کرک را.

۳- دستگاه

۱-۳- گنجایش کف پرش (فرش)

بوسیله یک سری از برش به ضخامت ۸/۰ میلی متر و در ازای ۵۰ میلی متر بسازید در این صورت کف پوش (فرش) به ابعاد زیر می باشد:

۹/۲ میلی متر شماره ۱۷

۹/۳ میلی متر شماره ۱۸

۹/۳ میلی متر شماره ۱۹

۴/۴ میلی متر شماره ۲۰

۴/۴ میلی متر شماره ۲۱

۹/۴ میلی متر شماره ۲۲

۴/۵ میلی متر شماره ۲۳

۴/۶ میلی متر شماره ۲۴

۵/۷ میلی متر شماره ۲۵

۶/۷ میلی متر شماره ۲۶

۲/۸ میلی متر شماره ۲۷

۸/۸ میلی متر شماره ۲۸

در فرشهای کرک اصلاح شده (کوتاه شده) ابعاد زیر را داریم:

۰/۲ میلی متر

۵/۲ میلی متر

۰/۳ میلی متر

۵/۳ میلی متر

۰/۴ میلی متر

۵/۴ میلی متر

۲-۳- شرایط محافظتی

درجه حرارت o۲۰ سانتی گراد ۱ درجه

درجه رطوبت مربوطه ۶۵% ۲%

مدل آزمایش:

– قرار دهید فرش نساجی شده را در ظرف محافظ شرایط (۲-۳) بمدت کمتر از ۲۴ ساعت

– یک ورقه به درازا ؟؟؟ زیاد بین فرش مزبور قرار دهید.

– اندازه را در یک شرایط که فقدان چیزی را در بر ندارد قرار دهید ؟؟ روی سطح تعدادی از فرشها خواه روی یک قسمت بریده شده از قالی

– قرار دهید تیغه را در بین کرکها:

– بین دو ردیف کرک، یا جنس پارچه یا بافتنی (درجه که هست)

– بین دو ردیف کرک، یا جنس پارچه بریده شده

– بین دو قسمت دراج یک فرش پارچه ای

تفاوت در موارد فرش پارچه ای

– بر روی یک قطعه برش فرش فشار بیاورید و حرکت طولی آن را مشاهده فرمائید (رفت- برگشت) در زمان پائین أوردن دست. برش را در موقعیت یک دست نگاهدارید.

– به طور آهسته انگشت دست را روی فرش بمالید و اثر أن را در برش ببینید. اگر در این لمس کردن برش کرکهای را ظاهر کرد دوباره آزمایش با انگشت بلافاصله تکرار کنید.

– دنبال کنید آزمایش را کم کم بصورت گسترده تا جایی که احساس کنید برش تمام می شود.

– یادداشت کنید عرض آخرین آزمایش را که بلندی و ارتفاع کرک را نشان می دهند.

– دوباره آزمایش را در جهت های مختلف تکرار کنید.

۵- اصطلاحات نتایج

ضخامت کرک های مفید قالی نساجی شده متوسط ۵ کرک روی قطعه را نشان می دهد.

۶- صورت جلسه آزمایش

صورت جلسه آزمایش نشان می دهد:

– رجوع به قالی های آزمایش شده

– ضخامت حد متوسط قالی نساجی شده

– شرایط بخصوص آزمایش

۷- تاریخچه و مدارک موجود

۱-۷- تاریخچه

۱-۱-۷- تولیدات

در تاریخ ۱/۱۱/۱۹۸۱ تولید با قاعده و فرمول

۲-۱-۷- موارد استفاده:

۱-۲-۷- مدارک PSA

۱-۱-۲-۷- قواعد

۲-۱-۲-۷- دیگر چیزها (موارد دیگر)

۲-۲-۷- مدارک خارجی

۳-۷- موازنه A

REN 1206

۴-۷- تائید A

۵-۷- کلمه های کلیدی

بررسی ضخامت کرکهای مفید
فهرست

۱- موضوع و زمینه کاربرد

۲- نحوه اشاره به مدارک

۳- دستورالعملهای کلی

۴- طراحی

۵- شکل ظاهری

۶- مشخصات الزامی

۱-۶- مشخصات فنی کلی

۲-۶- مشخصات فنی خاص

ضمیمه ۱- تعریف نواحی برداشت نمونه های آزمایشی

ضمیمه (۲/۱)۲- مشخصات فنی کلی کفپوش

ضمیمه (۲/۲)۲- مشخصات فنی خاص کفپوش

ضمیمه ۳- موکت بافته شده (نوع TUFTED)- کفپوش بافته شده (نوع TUFTED)

ضمیمه ۴- کلاس های صوتی

۷- تاریخچه و مدارک مورد استناد

۱-۷- تاریخچه

۲-۷- مدارک مورد استناد

۳-۷- معادل با استاندارد

۴-۷- مطابق با استاندارد

۵-۷- کلمات کلیدی

۱- موضوع و زمینه کاربرد

استاندارد حاضر در مورد دستورالعمل ها و الزامهایی است که تمام کفپوشهای دارای شکل پذیری حرارتی به کار رفته در کف خودروها باید با آنها مطابقت داشته باشند.

این استاندارد دستورالعمل های ویژه شرکتهای خودرو گروه، دستورالعملهای مربوط به کفپوشها (با شکل پذیری حرارتی) را در کشورهایی که خودروها به بازار عرضه شده اند، کامل می کند.

این استاندارد در مورد روکش کفپوشها به کار نمی رود.

۲- نحوه اشاره به مدارک

محصولات مرکب (کفپوش+ مواد حفره دار) در کلاس های کارایی مشخص شده X توسط خط مستقیمی با شیب ۱۲Db در اوکتا و به میزان XdB در ۱۰۰۰HZ، بررسی ضخامت کرکهای مفید
فهرست بندی می شوند.

– نامگذاری ماده.

– کد دانه بندی.

– مرجع مدرک مربوطه به شکل ظاهری (FTM یا SPA) در صورت وجود (به بند ۵- شکل ظاهری مراجعه کنید).

– کلاس یا کلاسهای کارایی صوتی در مورد کفپوش مرکب دارای لایه پشتی جذب صدا (حالت ۸، ۱ و ۴) در موارد ۱ و ۴، کلاس صوتی، همان کلاس صوتی کفپوش با لایه پشتی جذب صدا است که به لایه الاستیکی و (حالت ۱) ، به سنگینی (حالت ۴) افزوده شده است.

– مرجع استاندارد حاضر.

مثال ها: کفپوش بافته شده F330 با کلاس ۱۶B297100 (حالت ۴,۳,۱,)

– کفپوش بافته شده F330 B29 7100 (حالت ۲)

۳- دستورالعملهای کلی

همان دستورالعملهای استاندارد B20 01 10 هستند به استثنا فصل بعد که به صورت زیر کامل شده است:

– تایید تولیدات

تائید کفپوش بر اساس کفپوش شکل دهی حرارتی شده و مواد تشکیل دهنده أن (مثال: موکت، کفپوش طرف راننده، لایه سنگین وزن و غیره) انجام می گیرد. بعلاوه، در مورد کفپوش مرکب دارای ماده اسفنجی، وجود یک نمونه تخت به ابعاد ۷۰۰mm×700mm با ضخامت ماده اسفنجی الزامی است.

بدون توافق سرویسهای فنی مربوط به گروه هیچ تغییری در هیچ یک از مواد، نباید صورت گیرد.

هر تغییری در مواد لزوماً مستلزم یک تایید جدید است.

همه کفپوشهایی که مورد تایید قرار می گیرند باید به همراه یک گزارش آزمایش از سازنده باشند که تمام نتایج مربوطه به آزمایشات توصیه شده در استاندارد ویژه کفپوش را ارائه می دهد. بسته بندی و تحویل باید مطابق دستورالعملهای استانداردهای متداول باشد.

– علامتگذاری تاریخ ساخت باید مطابق استاندارد B11 8030 صورت گیرد.

– علامتگذاری قطعه در حال بازیافت باید مطابق استاندارد B20 1315 صورت گیرد.

۴- طراحی

کفپوشهای شکل دهی حرارتی شده استاندارد حاضر بوسیله عمل شکل دهی حرارتی موکتهایی که از لایه های مشروح ذیل تشکیل شده است ساخته می شوند. (cf- استاندارد ISO 2424):

– یک لایه پشتی سبک (پلی اتیلن و غیره)، یا لایه سنگین وزن (EPDM پر و غیره) که باعث حفظ شکل می شود. ممکن است کفپوش با یک ماده اسفنجی ترکیب شده باشد (مواد حفره دار، نمد) که به عایق بندی صوتی خودرو نیز کمک می کند. مجموعه ای که بدین ترتیب ساخته شده کاربردهای تزئینی کف و عایق صوتی را تضمین می کند. در مورد کاربرد اخیر، ماده اسفنجی نقش لایه الاستیکی را ایفا می کند.

– موکت راننده که دارای الزامات استاندارد B65 6210 می باشد.

شکل ظاهری این موکت ممکن است به صورتهای زیر باشد:

– بافته شده (سوزن دوزی شده) به این معنی که از سوزندوزی مواد بافته شده بهم پیوسته با روش های فیزیکی و/ یا شیمیایی بدست آید. شکل ظاهری ممکن است صاف، حلقوی مسطح یا DILOURE باشد. بنابراین پوشش بافته شده با روکش شدن به پشت موکت ثابت می شود.

– بافته شده باشد (نوع TUFTED) یعنی با وارد کردن رشته های مخمل در پارچه ای که از قبل ساخته شده و پس از أن ثابت کردن آنها توسط روکش کردن، به ضمیمه ۳ مراجعه کنید.

– یا هر طرح دیگری که اجازه رسیدن به شکل ظاهری درخواستی را بدهد. تجهیزات جانبی که به همراه کفپوش تحویل می شوند (دستگاه تهویه، جاپایی) در SPA (به بند ۵ مراجعه کنید- مشخصات الزامی) مشخص شده اند.

توجه: کفپوشهای مرکب دارای شکل دهی حرارتی که از مواد مختلف ساخته شده اند، نباید بوهایی ایجاد کنندکه برای استفاده کنندگان نامطبوع باشد و همچنین نباید حاوی محصولات سمی یا آسیب رساننده به پوست باشند. در حین مونتاژ یا در دست گرفتن، مواد نباید آسیب ببینند.

۵- شکل ظاهری

شکل ظاهری باید مطابق با معیارهای شرح داده شده توسط سرویسهای مربوط به گروه باشد.

در صورتیکه پس از عملیات شکل دهی حرارتی روی قطعات اختلافهای احتمالی نسبت به مراجع مورد نظر مشاهده شود، سرویسهای تحقیقاتی لزوماً باید قطعات را تایید کرده و این قطعات باید به عنوان قطعات مرجع توسط سرویس های کیف واحدهای مختلف تولید و تجهیزات گروه نگهداری شوند.

در تمام موارد، می توان یک FTM (برگه فنی مواد) یا یک SPA (استاندارد محصول تایید شده) تهیه کرد که دارای مشخصات فنی کلی و مشخصات فنی خاص شکل ظاهری (قبل از شکل دهی) باشد.

۶- مشخصات الزامی

کلیه مشخصات الزامی مربوط به کفپوش دارای شکل دهی حرارتی مورد نظر، فقط در یک مدرک تشریحی که شامل موارد زیر است، گردآوری شده اند:

– جدول A- مشخصات فنی کلی کفپوش (به ضمیمه ۲ مراجعه کنید).

– جدول B- مشخصات فنی خاص کفپوش (به ضمیمه ۲ مراجعه کنید).

– این مشخصات خاص مطابق استاندارد B20 0150 موضوع SPA خواهند بود.

کنترل مشخصات، روی نمونه های آزمایشی برداشته شده از نواحی مختلف کفپوش صورت می گیرد. نواحی نموه برداری در ضمیمه A

مشخص شده و باید در نظر گرفته شوند. در مواردی که برداشت نمونه ها از این نواحی ممکن نیست، نواحی برداشت جدید دیگری باید در نقشه فانکشنال مشخص شوند.

۱-۶- مشخصات فنی کلی

الزامها در جدول A از ضمیمه ۲ خلاصه شده اند و هر یک از آزمایشها در زیر و به همراه دستورالعمل های مربوط به راه اندازی آن در زمان مقتضی در نظر گرفته خواهد شد.

۱-۱-۶- قابلیت اشتعال در وضعیت افقی

– مطابق روش D45 1333

آزمایش قابل انجام با مواد اسفنجی در صورت جدا بودن از کفپوش.

نمونه برداری از تمام نقاط کفپوش مثل موکت راننده یا نواحی مشخص شده در نقشه فانکشنال ممکن است.

۲-۱-۶- کهنگی آب و هوایی

– مطابق روش D45 1309

۴ سیکل AF (با دمای بسیار بالای ورقه، مثال: مجرا، سیکل های BF را انجام دهید).

آزمایش روی یک قطعه کامل و / یا یک نمونه آزمایشی برداشته شده از مجموعه انجام می شود. در پایان آزمایش نباید هیچ گونه گسستگی یا تغییر شکل مشاهده شود.

۳-۱-۶- سایش BTW

– مطابق روش D44 1237

آزمایش قابل انجام بدون مواد اسفنجی.

آزمایش به مدت ۳۰۰ ۰۰۰ سیکل با حداکثر سرعت انجام شده و درجه گذاری برحسب شکل ظاهری کروی و میزان سایش صورت می گیرد. پس از آزمایش، منیبرهای آزاد را وزن می کنیم.

۴-۱-۶- قابلیت تبخیر مواد پلاستیکی فقط روی یک سطح

– مطابق روش D45 1007

آزمایش قابل انجام بدون ماده اسفنجی.

آزمایش به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۱۰۰oC روی مواد زیر انجام می شود:

– یک نمونه آزمایشی برداشته شده از ناحیه شماره ۲ و / یا از ناحیه شماره ۱ کفپوش.

– یک نمونه آزمایشی برداشته شده از موکت راننده.

اتلاف وزن را بر حسب g/m۲ اندازه گیری کرده و این نمونه های آزمایشی را که پس از آن برای آزمایش ۷-۱-۶ مورد استفاده قرار می گیرند، مطابق روش D42 1235 نگهداری کنید.

۵-۱-۶- سوراخکاری

– مطابق روش D47 1097

آزمایش قابل انجام بدون ماده اسفنجی

آزمایش روی نمونه های آزمایشی برداشته شده از ناحیه شماره ۱ و ناحیه موکت راننده، انجام می شود.

۶-۱-۶- مقاومت در برابر برش جوش ها

– مطابق روش D41 1033

آزمایش قابل انجام روی ماده اسفنجی.

آزمایشها روی نمونه های آزمایشی انتخاب شده از اطراف موکت راننده، (مطابق شکل ۲ از ضمیمه ۱) که فاقد جوشهای تزئینی اثر گذار بر نتایج هستند، صورت می گیرند. در تمام موارد، عرض جوش آزمایشی را مشخص کنید. این آزمایشها قبل و پس از ۴ سیکل کهنگی نوع AF مطابق روش D47 1309 صورت می گیرند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.