تحقیق لرزش گیر ۱۵ص


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه فقط به صورت فایل (با پسوند) zip ارائه میگردد
تعداد صفحات فایل : ۲۱

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : ۲۱ صفحه

۱-کاربرد لرزش گیر فرمان از انتقال ضربه و ناپایداری فرمان جلوگیری می کند و در نتیجه خوش سواری و ایمنی رانندگی را در خودرو افزایش می دهد.
گشتاوردهای فرمان که به صورت ضربه ای به سیستم وارد می آیند،میرا می شوند و نوسان چرخشی در غریبلک فرمان کاهش می یابد.
در خودروی دیفرانسیل جلو وظیفه دیگری نیز به وظایف لرزش گیر فرمان اضافه می شود،که عبارتست از جلوگیری از انتقال ارتعاش محرک به فرمان.
هنگام تغییر نیروی محرک و حرکت در پیچ،اگر غریبلک فرمان آزاد باشد،بیش از حد نوسان می کند و سبب افزایش ارتعاش خودرو حول محور عمودی می شود.
اگر نتوان با طراحی مناسب شاسی از بروز این رفتار نامطلوب جلوگیری کرد و هم زمان گشتاور لازم برای چرخاندن غریبلک را کاهش داد،باید به ناچار از لرزش گیر فرمان استفاده کرد.
نیروی میرایی در لرزش گیر فرمان معمولاً در کل محدودهکورس آن،به گونه ای یکنواخت توزیع و تنظیم شده است،که در نتیجه،در اغلب خودروها فرمان پذیری به راحتی و بدون مشکل خاصی انجام می شود.
با به کارگیری لرزش گیر فرمان با میرایی وابسته به راستای نصب و وابسته به زاویه فرمان،می توان از اثرات نامطلوب برگشت فرمان،هنگام کاهش ضریب اصطکاک جاده جلوگیری کرد،(بخش ۴ را ببینید).
لرزش گیر فرمان به صورت افقی در خودرو نصب می شود،(شکل ۶-۲ و ۶-۳ الف را درکتاب سیستم تعلیق چرخ و شکل ۰ را ببینید).
در سیستم فرمان شانه ای چنین متداول است که یک طرف لرزش گیر را با اتصال چشمی با پینی به دنده شانه ای و طرف دیگر آن را به پوسته جعبه فرمان متصل کنند.
در سیستم فرمانی که حرکت با مکانیزم منتقل می شود،یک سر لرزش گیر را به بازوی فرمان یا بند فرمان متصل می کنند.
در محور صلب،این نقطه اتصال،بند روابط است.
از آنجا که در لرزش گیر یک جدار،از لوله سیلندر(که پیستون در آن حرکت می‌کند)محافظت نمی شود،درصورت آسیب رسیدن به لوله سیلندر لرزش گیر در محدوده کورس پیستون،فرمان قفل می شود.
بنابراین برای حفاظت از لرزش گیر در برابر پرتاب سنگ و جلوگیری از نفوذ آب،آن را داخل یک محفظه محافظ قرار می دهند و برای محافظت ازمیله پیستون یک کلاهک گردگیر نیز در نظر می گیرند،که بسیار مهم است.
در خودروی سواری،هنگامی از لرزش گیر فرمان استفاده می کنند که جعبه فرمان کاملاً مکانیکی باشد.
در فرمان با سیستم هیدورلیکی،میرایی درونی سیستم شیرهای روغن و لوله های ارتباطی اغلب برای جلوگیری از بروز پدیده های یاد شده کافی است.
۲- لرزش گیر فرمان برای خودروی سواری و باری سبک لرزش گیر فرمان،کمک فنر یک جداره ای است که طبق اصول کارکرد کمک فنر،دوجداره بی فشار کار می کند.
ساختار درونی آن مانند لرزش گیر موتوری است که دربخش ۱۰-۳-۱ مطالعه کردیم،با این تفاوت که به دلیل نصب افقی لرزش گیر،در محفظه تعادل فشار،باید روغن از هوا کاملاً مجزا شود.
شکل ۱ لرزش گیر فرمانی را که ساخت شرکت استابیلوس است و در خودروی سواری از آن بسیار استفاده می شود،نشان می دهد.
این نمونه از شلنگ ۱ تشکیل شده است که با رزوه و فشار لوله بیرونی ۳ ثابت می شود.
لوله بیرونی ۳ که در دو طرف پخ دار طراخی شده است،برای ایجاد آب بندی مطلوب،شلنگ ۱ رابه درون شیارهای تیز لوله سیلندر می فشرد.
این کار از جابه جای

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.