تحقیق ترمزهای غلتکی ۳۰ص


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه فقط به صورت فایل (با پسوند) zip ارائه میگردد
تعداد صفحات فایل : ۳۳

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : ۳۳ صفحه

ترمزهای غلتکی (c) ظرفیت نیرو: (d) مقدار اندازه (s) که باعث می شود ترمز خود به خود قفل کند.
داریم: سرعت ۲۵۰rpm است.
a=500mm c=150mm s=25mm r=200mm w=60mm =270 راه حل: a) در مسائل استفاده از Eq.
(۱۳.
۴۵) ما داریم: F1 = wrpmax = (0.
.
۰۶)(۰.
۲)(۳۷۵) = ۴.
۵kN با بکار بردن Eq.
(۱۳.
۴۴) F= بنا بر این معادله Eq.
(۱۳.
۴۲) ارائه میدهد که T = (4.
۵-۱.
۰۹۵)(۰.
۲) = ۰.
۶۸۱ kN.
m.
b) با معادله Eq.
(۱۳.
۴۶) داریم:  C) از معادله۱.
۱۵) Eq .
( داریم:  d) با استفاده از معادله۱۳.
۴۶) Eq.
( ما داریم Fa = 0 برایs=150(1.
۰۹۵)/۴.
۵=۱۶.
۵mm تفسیر: ترمز خود قفل شونده است اگر s>36.
۵mm باشد.
۱۳-۱۳- ترمزهای غلتکی با کفشک کوتاه این ترمز شامل کفشک کوتاه است که بر روی یک غلتک گردان توسط یک اهرم فشار داده شده است.
طرح شماتیک این ترمز در شکل ۲۰-۱۳ ارائه شده است.
از آنجایی که بعنوان کفشک نسبتاً کوچک است، توزیع فشار یکنواخت می تواند بین غلتک و کفشک صورت بگیرد به دنبال آن نیروی نرمال و نیروی اصطکاک بر مرکز محل تماس داده شده و بر آن اثر می کند.
سطح طراحی شده A برای کفشک از حاصلضرب پهنای آن در طول وتر ترسیم شده روی آن تحت کمان  و به میزان شعاع غلتک بدست می آید.
براساس شکل این طرح، داریم،  و نیروی نرمال وارده بر کفشک برابر است با:  شکل ۱۳.
۲۰ ترمز با کفشک کوتاه از قبل داریم: نیروی نرمال = Fn حداکثر فشار بین غلتک و کفشک = Pmax شعاع غلتک = r زاویه برخورد =  پهنای کفشک = w مقدار نیروی اصطکاک برابر با f Fn است.
مجموع گشتاورهای حول نقطه O برای یک نمودار ایستایی در غلتک از مجموع ظرفیت و توان گشتاور برای ترمزگیری بصورت زیر بدست می آید.
T = f Fnr کمیت f نشان دهنده ضریب اصطکاک است.
اکنون اهرم را بصورت ایستا و پایدار در نظر می گیریم با احتساب گشتاورهای حول A داریم:  مطالب قبلی در ارتباط نیروی محرکه بشرح زیر است:  که در آن b , a و c نشان دهنده فواصل در شکل ۲۰-۱۳ هستند.
ترمزهای قفل شونده خودکار و دارای نیروی خودکار برای ترمزی با جهت چرخش نشان داده شده در شکل، گشتاور نیروی اصطکاک برای اعمال نیرو کفشک و غلتک بکار می رود این امر سبب تحریک شدن خودکار می شود.
اگر b=fc یا b نیروی  برای فعال کردن ترمز لازم است به مقدار ۰ یا منفی برسد.
در صورتی ترمز، قفل شونده خودکار نامیده می شود که  ترمز قفل شونده خودکار نیاز به کفشک برای تماس با غلتک دارد تا بتواند غلتک را در خلاف جهت چرخش بارگذاری کند.
ویژگی نیروی خودکار مفید است اما تأثیر قفل شوندگی خودکار معمولاً نامطلوب و غیر قابل انتظار است.
برای اطمینان از عملکرد بهتر تأثیر نیروی خودکار در برابر قفل شوندگی خودکار، مقدار b باید حداقل ۲۵-۵۰% بیشتر از fc باشد.
توجه کنید که اگر چرخش غلتک ترمز خلاف جهت آنچه در شکل ۲۰-۱۳ نشان داده شده باشد علامت fc در رابطه (۴۹-۱۳) مشخص شده و ترمز دارای نیروی خودکار می شود.
همین طور اگر محور در طرف دیگر مسیر عملکرد f Fn باشد.
چنان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.