تحقیق تدریس با تصاویر آموزشی ۱۰ ص


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه فقط به صورت فایل (با پسوند) zip ارائه میگردد
تعداد صفحات فایل : ۱۰

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : ۱۰ صفحه

تدریس با تصاویر آموزشی این گونه عکس ها را میتوان برای معرفی و موضوعات جدید، برای اصلاح اشتباهات و سو تعبیرات،‌برای انتقال اطلاعات اساسی و برای ارزشیابی از پیشرفت های شاگردان بکار برد.
راههای گوناگون استفاده از تصاویر کاغذی ۱-صرفاً عکس های معنی دار را انتخاب کنید: در انتخاب عکس ها، مهارت و بصیرت معلمان نقش راهنما را بازی میکند.
۲-عکس ها را ازحیث کمیت محدود کنید: نشان دادن همزمان چند عکس در وقت مناسب که شاگردان بتوانند مشاهده و بررسی عکس ها و انتقال سریع آن را داشته باشند و بتوانند راه های را گرفته و آنها را مقایسه کرده و تضاد ها را پیدا کرده.
۳- همراه عکس ها از بیان نیز استفاده کنید: معلمان وظیفه دارند که در هنگام نشان دادن عکس ها از شاگردان سوال کردن و پاسخ صحیح را دریافت کنند.
۴-عکس هایی را انتخاب کنید که تصویر و تفسیر برانگیز باشد: میتوان از شا گردان خواست تا با رویت عکس های مختلف از مراحل یک فرآورده و یا مراحل کار یک موتور پرسید و درباره آن صحبت کرد.
۵-از تضاد،‌مقایسه و تداوم استفاده کنید: میتوان با استفاده از عکس های گوناگون،‌که هر یک مرحله بخصوصی در تکامل و یا حادثه ای را مشخص میکنند شاگردان را به استنباط گرایش داد.
۶- عکس ها را از طریق گوناگون مورد استفاده قرار دهید: ۱- آنها را در جلوی کلاس به نمایش گذارده و پس از طرح سوالاتی در مورد آنها و آنها را در جعبه های و یا جاهای دیگری که شاگردان قادر به دستیابی و مطالعه انفرادی آنها باشند قرار داد.
۲-آنها را در تهیه یک تابلوی نمایشی مورد استفاده قرار دارد.
۳-آنها را از طریق پروژکتور اوپک در معرض دید تماشاگران قرار دهید.
ارزشیابی از طریق استفاده از عکس های کاغذی ۱-عکس ها را روی میز و یا محل مناسب قرار دهیم و به هر یک از عکس شماره ای بدهیم که مشابه شماره های مندرج در برگ ارزشیابی باشد.
و در مورد عکس ها ۱ یا ۲ سوال مطرح کنیم و وقتی که پاسخ دادند از آنها بخواهیم تا با مرور عکس ها از نزدیک،‌پاسخ خود را بررسی کنند.
۲-به اندازه کافی عکس های کاغذی تهیه کنید، و به هر یک از عکس ها شماره ای بدهید.
و بعد از شاگردان بخواهید که برای هر یک عکس یک سوال را مطرح کند.
به این ترتیب همه شاگردان به همه سوالات پاسخ میدهند.
۳-بسته هایی از عکس ها را که نشان دهنده فرایند های فنی هستند به گروههای مختلف آموزشی بدهید، آنها را درست و منطقی مرتب کنند.
۴-مجموعه ای از عکس ها ترتیب داده و در کنار هر عکس سوالاتی را که با ورقه دیگر نوشته شده قرار دهید و از شاگردان بخواهید تا هر کدام به یک عکس و سوالات مربوط به آن مراجعه کرده و پاسخ پاسخنامه خود درج نمایند.
امتیازات استفاده از عکس در آموزش ۱- به یاد آوردن تجارت: استفاده از عکس های سفید،‌ سیاه و رنگی میتواند جانشینی برای اشیا- حوادث و وایع گذشته باشد.
۲-کمک به مطالعه جزئیات:‌برای مطالعه دقیق عکس های بسیار درشت به نام (کلوزآپ) ۳-اصلاح و اشتباهات و سو تعبیرات: نشان دادن عکس در حین آموزش از بروز اشتباهات جلوگیری میکند.
۴- مقایسه و تضاد: مشاهده عکس ها شاگردان را به تشابه و تضاد راهنمایی میکند.
۵-ایجاد تجارب جدید برای شکستن بعد زمانی و مکانی به کار میرود.
۶-نمایش مراحل تکام

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.