پاورپوینت مبانی فلسفی رفتار سازمانی مدیریت بحران ۲۳ اسلاید
توجه : این پروژه فقط به صورت فایل (با پسوند) zip ارائه میگردد
تعداد صفحات فایل : ۲۳
قسمتی از محتوی پاورپوینت
تعداد اسلاید : ۲۳ صفحه
۱ به نام خدا مبانی فلسفی رفتار سازمانی مدیریت بحران ۲ در دل هرمشکلی فرصت های بزرگتر و عالی تر نهفته است که انسانهای بزرگ قادرند مشکلات را به فرصت های بزرگ تبدیل نمایند .
هلن کلر, عشق به خداوند, ترجمه خرمشاهی , نشر ققنوس , ص ۱۱۲.
۳ غیرارادی تغییر ارادی خشکسالی زمین لرزه سیل منبع : محسنی، منوچهر ،جامعه شناسی عمومی، تهران : کتابخانه طهوری ، ۱۳۶۸، ص ۸۴-۴۷۸ .
۴ بحران چیست؟
حادثه ای که بصورت ناگهانی اتفاق افتاده و برطرف کردن آن نیازمند اقدامات اساسی و فوق العاده است.
وقایعی که:درانجام امورجاری بصورت دفعی اخلال ایجاد می کند.
وقایعی که براعتبارسازمان تاثیردارد، موجب از بین رفتن زمان می شود، یا موجب جلب توجه دولت و مردم می شود.
تغـییرعظیمی اسـت که یکبــاره در یک وضعـیت صـورت می پذیرد.
۵ دو دیدگاه در زمینه چگونگی ایجاد بحران بحران زاییده پیچیدگیهای تکنولوژی مدرن.
عامل انسانی و خطاهای تصمیمگیری.
۶ دهخدا ، علی اکبر : لغت نامه اسدی، علی: بحران شناسی و جامعه شناسی بحران .
مجله علمی پژوهشی دانشنامه تهران : دانشگاه آزاد اسلامی ۷ دهخدا ، علی اکبر : لغت نامه اسدی، علی: بحران شناسی و جامعه شناسی بحران .
مجله علمی پژوهشی دانشنامه تهران : دانشگاه آزاد اسلامی ۸ انواع بحرانها از نظر انجمن مدیریت بحران اتفاقات صنعتی بلایای طبیعی حوادث منجر به معلومیت خسارات طبیعی دادخواهیهای طبقاتی مصرف گرایی تولید خراب مرجوع نمودن محصول تبعیض- در خرید، فروش، قیمت گذاری و HRM اخراج مقامات اجرایی اختلافات کارگری ضعف مدیریت مسائل جنسی شایعه پراکنی آشوبهای محل کاری- یقه سفیدها ۹ A F E D C B G H زمان تصمیم گیری بلند کوتاه شدید ضعیف تهدید پیش بینی شده غافلگیری درجه آگاهی ۱۰ انواع وضعیت های بحرانی ۱۱ بهترین راه مدیریت بحران پیشگیری از وقوع آن است.
۱۲ مدیریت بحران چیست؟
۱.
مدیریت بحران، پیشبینی، تدارک و آمادگی قبلی برای روبهرویی و دفع رویدادهایی است که بقا و حیات سازمان را مورد تهدید جدی قرار میدهند.
۲.
فرایند پیشبینی و پیشگیری از وقوع بحران، برخورد و مداخله در بحران و سالمسازی بعد از وقوع بحران.
۳.
فرایند برنامهریزی، سازماندهی، هدایت، رهبری و کنترل فعالیتهای لازم برای پیشگیری و مداخله در بحران و سالمسازی بعد از وقوع بحران.
۱۳ فرآیند مدیریت بحران مرحله ۱- دریافت و ضبط نشانههای بحران مرحله ۲- آماده شدن برای جلوگیری از وقوع بحران مرحله ۳- مقابله با بحران پس از وقوع آن و محدود کردن دامنه خسارت آن مرحله ۴- بازسازی و مرمت آثار بحران مرحله ۵- تجربه اندوزی و آموختن مستمر به منظور بهبود استراتژیهای مدیریت بحران ۱۴ روششناسی مدیریت بحران تشکیل تیم مدیریت بحران تهیه برنامه مدیریت بحران تعریف بحران بصورت خاص شناسایی انواع بحرانها، ارزیابی ریسک و اولویتبندی آنها تعیین ارتباطات بحرانی تعیین استراتژیهای برخورد با رسانهها شناسایی و درک توانمندیهای سازمان پیشبینی و پیشگیری از وقوع بحران تعیین روشهای مداخله در بحران تعیین روشهای سالم سازی ۱۵ استراتژیهای سه گانه مدیریت بحران استراتژی بازدارنده استراتژی واکنشی استراتژی تعاملی (تجربهاندوزی از بحرانهای قبلی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.