مبانی نظری و پیشینه تحقیق هزینه های کیفیت


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه تحقیق هزینه های کیفیت دارای ۶۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق هزینه های کیفیت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مبانی نظری و پیشینه تحقیق هزینه های کیفیت۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق هزینه های کیفیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق هزینه های کیفیت :

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هزینه های کیفیت
فهرستـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بخش اول – مبانی نظری تحقیق.. ۱۵

۲-۱. مقدمه. ۱۵

۲-۲. مفهوم کیفیت… ۱۶

۲-۳. هزینه های کیفیت… ۱۶

۲-۴. عوامل موثر بر هزینه های کیفیت… ۱۶

۲-۵. انواع هزینه‎های کیفیت… ۱۷

۲-۵-۱. هزینه های پیشگیری… ۱۹

۲-۵-۲. هزینه های ارزیابی.. ۱۹

۲-۵-۳. هزینه‎های شکست… ۱۹

۲-۵-۳-۱. هزینه های شکست داخلی.. ۲۰

۲-۵-۳-۲. هزینه های شکست خارجی.. ۲۰

۲-۶. مزایای هزینه‏‎های کیفیت… ۲۰

۲-۷. موانع موجود در برنامه‎ریزی کیفیت… ۲۱

۲-۸. دلایل ناکامی سیستم هزینه یابی کیفیت… ۲۱

۲-۹. مدل های تعیین هزینه‎های کیفیت… ۲۴

۲-۹-۱. مدل P-A-F.. 25

۲-۹-۲. مدل هزینه فرصت یا هزینه پنهان.. ۲۷

۲-۹-۳. مدل هزینه فرایند. ۲۸

۲-۹-۴. مدلABC 28

۲-۱۰. روش های جمع‎آوری هزینه‎های کیفیت… ۲۹

۲-۱۰-۱. روش سنتی.. ۲۹

۲-۱۰-۲. روش مستند سازی عیب… ۳۰

۲-۱۰-۳. روش مراقبت از زمان صرف شده ۳۰

۲-۱۰-۴.روش ارزیابی.. ۳۰

۲-۱۱. روش و مدل مورد استفاده در تحقیق حاضر.. ۳۰

۲-۱۲. بخش دوم: پیشینه تحقیق.. ۳۱

۲-۱۲-۱. تحقیقات مرتبط انجام شده درخارج از کشور: ۳۱

۲-۱۲-۲. تحقیقات مرتبط انجام شده درایران: ۳۲

۲-۱۳. خلاصه وجمع بندی… ۳۵

بخش اول – مبانی نظری تحقیق

۲-۱. مقدمه

شرکت ها، کالاها و خدماتی را تولید و عرضه می کنند که مصرف کنندگان آن ها را می-خواهند و نیاز دارند در نتیجه آن ها برای کسب درآمد بیشتر، پیوسته می کوشند برای خواسته-های مشتریان خود اهمیت قائل شوند، با طراحی و تولید محصولات جدید نظریات آن ها را در ارتقای کیفیت محصولات اعمال نمایند و با توجه به قاعده مثلث بقـا (هزینه کمتر، زمان کارکرد بیشتر و کیفیت بالاتر) قادر خواهند بود ضمن تحصیل سودهای هنگفت، در میدان رقابت به فعالیت ادامه دهند. عواملی همچون رقابت و تغییرات فناوری مدیران را ناگزیر می کند که به تولید محصولات و عرضه خدمات با کیفیت بالا بپردازند، نیازهای مشتریان را به سرعت تامین کنند و شاید از همه مهم تر، این فعالیت ها را با حداقل هزینه ممکن انجام دهند. عدم توجه به اهمیت کیفیت باعث از دست دادن مشتریان، کاهش فروش و سود و سرانجام منجر به ورشکستگی شرکت خواهد شد. اگر چه ارتقای کیفیت خود هزینه بر است اما در مقابل آن افزایش رضایتمندی مشتریان، حفظ سهم بازار، رشد و توسعه شرکت و دوام و بقای آن وجود دارد (صالحی، ۱۳۹۰).

امروزه صنعت ما نیاز به وارد شدن به بازار‎های جهانی، توسعه صادارات را به خوبی احساس می‎کند و از جمله عوامل عمده در این راستا سطح کیفیت محصولات می‎باشد که به عنوان یک شاخص رقابتی نه تنها در توسعه صادارات، بلکه در کاهش واردات نقش موثری دارد. به جرأت می‎توان گفت که کیفیت یکی از مهمترین مسائل در تولید می‎باشد.

از این رو توجه به سیستم‎های مدیریت کیفیت به منظور دستیابی به بازار‎های داخلی و بین‎المللی، بهبود کارائی‎، استاندارد‎های بالاتر، سیستم‎ها و رویه‎های مناسب تر، انگیزه بهتر، افزایش رضایت مشتری و همچنین کاهش هزینه‎ها و صرفه جویی بیشتر، ضروری می‎باشد.

۲-۲. مفهوم کیفیت

کیفیت در فرهنگ لغت به درجه یا رتبه عالی اشاره دارد. بدین جهت کیفیت یک معیار نسبی از خوب بودن است. تعریف کیفیت به عنوان خوب بودن بطور کلی به محتوای عملیاتی آن اشاره دارد اما تعریف عملیاتی آن عبارت است از ” مطابق خواسته مشتری ” و بطور عملیاتی یک محصول یا کالای کیفی چیزی است که مطابق انتظارات مشتری یا بیشتر از آن است. عملا کیفیت همان رضایتمندی مشتری است (هانسن و موون، ۲۰۰۵).

۲-۳. هزینه های کیفیت

تعاریف مختلفی از هزینه‎های کیفیت ارئه شده است، که از جمله آنها عبارتند از:

هزینه های کیفیت، مخارجی هستند که تولید کننده، مصرف کننده و یا جامعه از بابت کیفیت محصول یا خدمات متحمل می شوند (دیل وپلانک، ۱۹۹۵).

هزینه های کیفیت، هزینه هایی هستند که به دلیل پایین بودن کیفیت محصولات یا خدمات اجرا می شوند و هزینه های کیفیت در چهار گروه کلی طبقه بندی می شوند:

هزینه های پیشگیری، هزینه های ارزیابی، هزینه های رفع نقص داخلی، هزینه های رفع نقص خارجی )هانسن و موون، ۲۰۰۵).

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.