مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر فناوری اطلاعات بر بهبود عملکرد سیستم بانکی


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر فناوری اطلاعات بر بهبود عملکرد سیستم بانکی دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر فناوری اطلاعات بر بهبود عملکرد سیستم بانکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر فناوری اطلاعات بر بهبود عملکرد سیستم بانکی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر فناوری اطلاعات بر بهبود عملکرد سیستم بانکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر فناوری اطلاعات بر بهبود عملکرد سیستم بانکی :

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر فناوری اطلاعات بر بهبود عملکرد سیستم بانکی
فهرست مطالب

۲-۱- مقدمه ۲۸

۲-۲- مبانی نظری فناوری اطلاعات ۲۸

۲-۲-۱- تعریف فناوری اطلاعات ۲۸

۲-۲-۲- انواع فناوری اطلاعات به کار رفته در بانک ها ۳۱

۲-۲-۳- اثرات به کارگیری فناوری اطلاعات در بانک ها ۳۳

۲-۲-۴- اثرات فناوری اطلاعات در بهره وری سازمان ها ۳۴

۲-۳- مبانی نظری بانکداری الکترونیک ۳۷

۲-۳-۱- تعریف بانکداری الکترونیک ۳۷

۲-۳-۲- بانکداری الکترونیکی و خدمات الکترونیکی ۳۹

۲-۳-۳- تاریخچه بانکداری الکترونیکی ۴۱

۲-۳-۴- سیر تحولات بانکداری الکترونیک ۴۲

۲-۳-۵- سطوح بانکداری الکترونیک ۴۵

۲-۳-۶- بانکداری الکترونیکی در ایران ۵۲

۲-۳-۷- مقایسه بانکداری الکترونیک و بانکداری سنتی ۵۳

۲-۳-۸- مشکلات و محدودیت های بانکداری سنتی ۵۵

۲-۳-۹- مزایا و منافع حاصل از به کارگیری بانکداری الکترونیکی ۵۸

۲-۳-۱۰- معایب بانکداری الکترونیک ۶۳

۲-۳-۱۱- ذینفعان بانکداری الکترونیکی ۶۵

۲-۳-۱۲-تاثیر توسعه بانکداری الکترونیکی ۶۶

۲-۴- مبانی نظری عملکرد بانک ها ۶۷

۲-۴-۱- تعریف سپرده های بانکی ۶۷

۲-۴-۱-۱- انواع سپرده های بانکی ۶۷

۲-۴-۲- تعریف تسهیلات پرداختی بانک ها ۶۸

۲-۴-۲-۱- انواع تسهیلات پرداختی بانک ها ۶۹

۲-۴-۳- تعریف سود و زیان بانک ها ۶۹

۲-۴-۳-۱- نحوه محاسبه سود و زیان ۶۹

۲-۵- پیشینه پژوهش ۷۰

۲-۵-۱- پژوهش های خارجی ۷۰

۲-۵-۱-۱- فناوری اطلاعات و کارکردهای آن ۷۰

۲-۵-۱-۲- بانکداری الکترونیک ۷۴

۲-۵-۲- پژوهش های داخلی ۷۹

۲-۵-۲-۱- فناوری اطلاعات و کارکردهای آن ۸۰

۲-۵-۲-۲- بانکداری الکترونیک ۸۳

۲-۶- مقایسه تحقیق حاضر با سایر تحقیقات انجام شده ۸۸

۲-۶-۱-مقایسه با تحقیقات خارجی ۸۸

۲-۶-۲- مقایسه با تحقیقات داخلی ۸۹

۲-۱- مقدمه

در فصل حاضر به منظور بررسی تاثیر بکارگیری اجزای فناوری اطلاعات بر بهبود عملکرد سیستم بانکی کشور و تعیین ابعاد بهبود عملکرد در سه جنبه سودآوری، سپرده های بانکی و تسهیلات پرداختی بانک ها ابتدا مبانی نظری فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیکی را بیان کرده و سپس به پیشینه پژوهش های داخلی و خارجی مرتبط با موضوع تحقیق پرداخته و پس از آن به مقایسه شباهت ها و تفاوت های تحقیق حاضر با دیگر تحقیق ها میپردازیم.

۲-۲- مبانی نظری فناوری اطلاعات

۲-۲-۱- تعریف فناوری اطلاعات

واژه فناوری اطلاعات احتمالا در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی برای اشاره به استفاده از فناوری کامپیوتر برای کار با اطلاعات ابداع شده است(گرویر،۲۰۰۲). برای فناوری اطلاعات تعریف های گوناگونی ارائه شده اند که با کنکاش دقیق و عمیق، ناسازگاری هایی نیز بین آنها آشکار میشوند (دف،۲۰۰۱). با این وجود بسیاری از آنها از لحاظ دامنه شمول مشابه یکدیگر هستند.

۱- فناوری اطلاعات تلفیقی از دستاوردهای مخابراتی، روش ها و راهکارهای حل مسأله و توانایی راهبری با استفاده از دانش کامپیوتری است و شامل موضوعات مربوط به مباحث پیشرفت علوم و فناوری کامپیوتری، طراحی کامپیوتری، پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی وکاربردهای آن است(ناسا جان،۲۰۰۱).

۲- فناوری اطلاعات به جنبه ای از فناوری سیستم اطلاعاتی اشاره دارد که شامل سخت افزار، پایگاه داده، نرم افزار، شبکه ها و سایر ابزارها میشود. در تعریفی دیگر اصطلاح فناوری اطلاعات، علاوه بر جنبه تکنولوژیکی سیستم اطلاعاتی به عنوان مجموعه چندین سیستم اطلاعاتی، استفاده کنندگان و مدیران آن ها تلقی میشود(توربان و ودرب،۲۰۰۴).

۳- از نظر تانسی و همکاران فناوری اطلاعات، استفاده از رایانه و ارتباط دوربر برای جمع آوری، پردازش، ذخیره سازی و انتشار اطلاعات صوتی، تصویری، متنی، و عددی است(تانسی و همکاران،۲۰۰۳).

۴- در تعریفی دیگر، فناوری ارتباطات به چگونگی استفاده از تجهیزات مربوط است و فناوری اطلاعات یعنی کاربرد فناوری برای فرایندهای کسب و کار، جمع آوری داده و تولید اطلاعات با ارزش برای مدیران (تراویکا و کرونین،۱۹۹۵).

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.