مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی و عزت نفس


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی و عزت نفس دارای ۶۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی و عزت نفس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی و عزت نفس۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی و عزت نفس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی و عزت نفس :

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی و عزت نفس
فهرست مطالب

۲-۱مقدمه…………………………………………………………………………………………………

۲-۲مروری بر مبانی نظری پژوهش……………………………………………………………..

۲-۲-۱تعریف واهمیت مهارت های زندگی…………………………………………………..

۲-۲-۲اهمیت مهارتهای زندگی از لحاظ سلامت روانی…………………………………..

۲-۲-۳ انواع مهارتهای زندگی……………………………………………………………………..

۲-۳ ابعاد مهارتهای زندگی………………………………………………………………………….

۲-۳-۱مهارت های ارتباط بین فردی-روابط انسانی………………………………………..

۲-۳-۲ مهارت های حل مسله- تصمیم گیری……………………………………………….

۲-۳-۳ مهارت های مربوط به سلامت جسمانی- حفظ سلامتی……………………….

۲-۳-۴ مهارت های رشد هویت- هدف در زندگی……………………………………….

۲- ۴مبانی نظری برنامه آموزش مهارتهای زندگی…………………………………………..

۲-۵اهداف آموزش مهارت های زندگی………………………………………………………..

و

۲-۶جایگاه مهارتهای زندگی در اسلام………………………………………………………….

۲-۷تعریف و اهمیت سلامت روان………………………………………………………………

۲-۸ بهداشت روانی و اهمیت پیشگیری اولیه………………………………………………..

۲-۹ویژگی های افراد سالم از دیدگا ههای مختلف…………………………………………

۲-۱۰دید گاههای مختلف در مورد سلامت روانی………………………………………….

۲-۱۰-۱ دید گاه روان پزشکی…………………………………………………………………….

۲-۱۰-۲ دید گاه رفتار گرایی………………………………………………………………………

۲-۱۰-۳ دید گاه انسان گرایی……………………………………………………………………..

۲-۱۰-۴ دید گاه هستی گرایی…………………………………………………………………….

۲-۱۰-۵ دید گاه شناختی……………………………………………………………………………

۲-۱۰-۶ دید گاه بوم شناختی………………………………………………………………………

۲-۱۱مبانی نظری عزت نفس……………………………………………………………………….

۲-۱۲توجه به عزت نفس در کودکان…………………………………………………………….

۲-۱۳اهمیت عزت نفس……………………………………………………………………………..

۲-۱۴علائم عزت نفس سالم و نا سالم………………………………………………………….

۲-۱۵سوابق پژوهش…………………………………………………………………………………..

۲-۱۵-۱ تحقیقات و سوابق پژوهشی مربوط به داخل کشور……………………………

۲-۱۵-۲ تحقیقات و سوابق پژوهشی مربوط به خارج کشور……………………………

۲-۱۶خلاصه فصل……………………………………………………………………………………..

-۱- مقدمه

مساله عزت نفس و مقوله خود ارزشمندی از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت کودکان و نوجوانان است . برخورداری از اراده و اعتماد به نفس قوی ، قدرت تصمیم گیری و ابتکار ، خلاقیت و نوآوری ، سلامت فکر و بهداشت روانی ، رابطه مستقیمی با عزت نفس و احساس خود ارزشمندی فرد دارد . برای اینکه کودکان و نوجوانان بتوانند از حداکثر ظرفیت ذهنی و توانمندی های بالقوه خود بهره مند شوند ، باید از نگرش مثبت نسبت به خود و محیط اطراف برخوردار شوند . از طرفی دیگر سلامت روانی یکی از بخش های کلیدی و مهم سلامت عمومی می باشد . چنانچه این جنبه مهم ، نیرومند و توانمند باشد ، دیگر جنبه های جسمانی و اجتماعی را نیز تحت حمایت قرار خواهد داد . اما اگر سلامت روانی در معرض خطر قرار گیرد ، دیگر جنبه های سلامت عمومی نیز دچار ضعف خواهد شد . از این رو سازمان بهداشت جهانی ( WHO) بر اهمیت برنامه های پیشگیرانه تاکید می ورزد . یکی از برنامه های طراحی شده توسط سازمان مذکور ، برنامه آموزش مهارت های زندگی است این سازمان نقطه شروع آموزش پیشگیرانه را دوره کودکی و نوجوانی و نقش غیر قابل انکار مدارس می داند.

موسسه ی بریتانیایی تاکد و مولف کتاب « مهارت های لازم برای کودکان مدارس ابتدایی » تعریف دیگری دارد : « مهارت های شخصی و اجتماعی که کودکان و نوجوانان باید آنها را یاد بگیرند تا بتوانند در مورد خود ، انسان های دیگر و کل اجتماع به طور موثر ، شایسته و مطمئن عمل نمایند.» (سازمان بهداشت جهانی ، ترجمه نوری قاسم آبادی و محمد خانی ، ۱۳۷۹) .


  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.