مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی و عزت نفس
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی و عزت نفس دارای ۶۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی و عزت نفس کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی و عزت نفس۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی و عزت نفس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی و عزت نفس :
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی و عزت نفس
فهرست مطالب
۲-۱مقدمه………………………………………………………………………………………………… |
||
۲-۲مروری بر مبانی نظری پژوهش…………………………………………………………….. |
||
۲-۲-۱تعریف واهمیت مهارت های زندگی………………………………………………….. |
||
۲-۲-۲اهمیت مهارتهای زندگی از لحاظ سلامت روانی………………………………….. |
||
۲-۲-۳ انواع مهارتهای زندگی…………………………………………………………………….. |
||
۲-۳ ابعاد مهارتهای زندگی…………………………………………………………………………. |
||
۲-۳-۱مهارت های ارتباط بین فردی-روابط انسانی……………………………………….. |
||
۲-۳-۲ مهارت های حل مسله- تصمیم گیری………………………………………………. |
||
۲-۳-۳ مهارت های مربوط به سلامت جسمانی- حفظ سلامتی………………………. |
||
۲-۳-۴ مهارت های رشد هویت- هدف در زندگی………………………………………. |
||
۲- ۴مبانی نظری برنامه آموزش مهارتهای زندگی………………………………………….. |
||
۲-۵اهداف آموزش مهارت های زندگی……………………………………………………….. |
||
۲-۶جایگاه مهارتهای زندگی در اسلام…………………………………………………………. |
||
۲-۷تعریف و اهمیت سلامت روان……………………………………………………………… |
||
۲-۸ بهداشت روانی و اهمیت پیشگیری اولیه……………………………………………….. |
||
۲-۹ویژگی های افراد سالم از دیدگا ههای مختلف………………………………………… |
||
۲-۱۰دید گاههای مختلف در مورد سلامت روانی…………………………………………. |
||
۲-۱۰-۱ دید گاه روان پزشکی……………………………………………………………………. |
||
۲-۱۰-۲ دید گاه رفتار گرایی……………………………………………………………………… |
||
۲-۱۰-۳ دید گاه انسان گرایی…………………………………………………………………….. |
||
۲-۱۰-۴ دید گاه هستی گرایی……………………………………………………………………. |
||
۲-۱۰-۵ دید گاه شناختی…………………………………………………………………………… |
||
۲-۱۰-۶ دید گاه بوم شناختی……………………………………………………………………… |
||
۲-۱۱مبانی نظری عزت نفس………………………………………………………………………. |
||
۲-۱۲توجه به عزت نفس در کودکان……………………………………………………………. |
||
۲-۱۳اهمیت عزت نفس…………………………………………………………………………….. |
||
۲-۱۴علائم عزت نفس سالم و نا سالم…………………………………………………………. |
||
۲-۱۵سوابق پژوهش………………………………………………………………………………….. |
||
۲-۱۵-۱ تحقیقات و سوابق پژوهشی مربوط به داخل کشور…………………………… |
||
۲-۱۵-۲ تحقیقات و سوابق پژوهشی مربوط به خارج کشور…………………………… |
||
۲-۱۶خلاصه فصل…………………………………………………………………………………….. |
-۱- مقدمه
مساله عزت نفس و مقوله خود ارزشمندی از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت کودکان و نوجوانان است . برخورداری از اراده و اعتماد به نفس قوی ، قدرت تصمیم گیری و ابتکار ، خلاقیت و نوآوری ، سلامت فکر و بهداشت روانی ، رابطه مستقیمی با عزت نفس و احساس خود ارزشمندی فرد دارد . برای اینکه کودکان و نوجوانان بتوانند از حداکثر ظرفیت ذهنی و توانمندی های بالقوه خود بهره مند شوند ، باید از نگرش مثبت نسبت به خود و محیط اطراف برخوردار شوند . از طرفی دیگر سلامت روانی یکی از بخش های کلیدی و مهم سلامت عمومی می باشد . چنانچه این جنبه مهم ، نیرومند و توانمند باشد ، دیگر جنبه های جسمانی و اجتماعی را نیز تحت حمایت قرار خواهد داد . اما اگر سلامت روانی در معرض خطر قرار گیرد ، دیگر جنبه های سلامت عمومی نیز دچار ضعف خواهد شد . از این رو سازمان بهداشت جهانی ( WHO) بر اهمیت برنامه های پیشگیرانه تاکید می ورزد . یکی از برنامه های طراحی شده توسط سازمان مذکور ، برنامه آموزش مهارت های زندگی است این سازمان نقطه شروع آموزش پیشگیرانه را دوره کودکی و نوجوانی و نقش غیر قابل انکار مدارس می داند.
موسسه ی بریتانیایی تاکد و مولف کتاب « مهارت های لازم برای کودکان مدارس ابتدایی » تعریف دیگری دارد : « مهارت های شخصی و اجتماعی که کودکان و نوجوانان باید آنها را یاد بگیرند تا بتوانند در مورد خود ، انسان های دیگر و کل اجتماع به طور موثر ، شایسته و مطمئن عمل نمایند.» (سازمان بهداشت جهانی ، ترجمه نوری قاسم آبادی و محمد خانی ، ۱۳۷۹) .
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.