چارچوب مبانی نظری وپیشینه پژوهش توانبخشی


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
16 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 چارچوب مبانی نظری وپیشینه پژوهش توانبخشی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد چارچوب مبانی نظری وپیشینه پژوهش توانبخشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز چارچوب مبانی نظری وپیشینه پژوهش توانبخشی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی چارچوب مبانی نظری وپیشینه پژوهش توانبخشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن چارچوب مبانی نظری وپیشینه پژوهش توانبخشی :

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

تعداد صفحه: ۳۰صفحه

نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

توانبخشی

طبقگزارش سازمان جهانی بهداشت(WHO) یا حدود ۱۰درصد جمعیت جهان(۶۵۰ میلیون نفر) دچار نوعی معلولیت هستندکه نزدیک به یک سوم آن ها راکودکان تشکیل میدهند، یعنی انسان هایی که در آغاز زندگی هستند و باید یک عمر با معلولیت در این جهان به سر برند برای جلوگیری از پیشرفت معلولیت و درمان کودکان معلولباید هرچه زودتراقدامات توانبخشی را آغاز کرد؛ چرا که تأخیر در شروع اقدامات توان بخشی، از اثربخشی آنها می کاهد.

بطور کلی درمان و توانبخشی هر معلولیت یا بیماری ۴ مرحله اصـلی دارد. ایـن مراحـل عبارتنـد از: شـناخت سلامت و بیماری، تشخیص صحیح بیماری، شروع درمان، پیگیـری و پیـروی از برنامه های درمانی. برای حصول موفقیت در درمان، مشارکت و پیروی موثر بیمار/مراقب از برنامه درمان امری ضروری است. موفقیت برنامه های توانبخشی و پیشرفت درمانی کودکان معلول به عوامـل متعـددی بسـتگی دارد؛ از جملـه مهمترین این عوامل، تشخیص و شروع به موقع درمان و پیروی والدین از برنامه های درمانی فرزنـد خـویش است. پیروی والدین به تبعیت آنهـا از دسـتورات تـیم توانبخشـی در انجـام صـحیح تمرینـات و طبـق تعـداد دفعات توصیه شده، قبول محدودیت هایی که در درمان با آن روبرو می شوند، از پیش تعیین کردن جلسات درمان و حضور مرتب در جلسات درمان اطلاق می شود (علی آبادی،۱۳۸۸).

درگیر شدن مراقبان در درمان کودکان معلول از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است، دسـتیابی بـه اهـداف را تسریع می کند و احتمال بهبود عملکرد حرکتـی کودکـان معلـول را افـزایش میدهـد . تحقیقـات انجـام گرفته در حوزه توانبخشی نشان می دهند که حضور مرتـب در جلسـات درمـان از پـیش تعیـین شـده، نقـش اساسی در حصول نتایج مطلوب درمانی و ارتقاء کیفیت زندگی فرد معلول ایفا می کند. از سوی دیگـر مشارکت و پیگیری خانواده باعث می شود دید ارائه کنندگان خدمت به کارشان تغییرکرده، رویکرد ایشـان در ارائه خدمت تغییر کند و رویکرد خانواده نیز درباره درمان تغییر نمایدکـه همـه ایـن تغییـرات مـی تواننـد پیامدهای بهتر درمانی را برای کودک به ارمغان آورند (علی آبادی،۱۳۸۸).

چارچوب مبانی نظری وپیشینه پژوهش توانبخشی
فهرست منابع

  • آزاد ارمکی، ت(۱۳۷۷). بررسی مسائل اجتماعی. چاپ اول. تهران: موسسه نشر جهاد.
  • آقابخشی،ح(۱۳۷۸). اعتیاد و آسیب شناسی خانواده:مصون سازی کودکان در برابر اعتیاد. تهران: انتشارات دانش آفرین، چاپ هشتم.
  • آقابیگوئی، الف(۱۳۸۰). تحول شخصیت در نوجوان. تهران: انتشارات ورای دانش.
  • احدی،ح(۱۳۷۲). روانشناسی رشد. تهران: نشر بنیاد.
  • ایلالی، الف(۱۳۷۶). بررسی نسبت سازگاری والدین کودکان عقب مانده ذهنی در رابطه با عوامل تنش زا در مدارس استثنایی شهر ساری، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مامایی و پرستاری، دانشگاه تهران.
  • احمدی، خ(۱۳۹۰)، بررسی مسائل و مشکلات خانواده های دارای فرزند معلول. طب نظامی،دوره۱۳،صفحات ۵۲-۴۹.
  • احمدی،خ(۱۳۹۱)،عملکرد خانواده های دارای فرزند معلول. علوم رفتاری،شماره۴، صفحات ۳۳۷-۳۳۱.
  • اسلامی نسب، ع (۱۳۷۳). روانشناسی سازگاری، تهران: چاپ ونشربنیاد.
  • بارکر، ف (۱۹۹۹). خانواده درمانی پایه. ترجمه: محمد دهقانی. تهران: نشر رشد. چاپ چهارم.
  • بهاری، ف (۱۳۷۹). ارزیابی و مقایسه کارایی خانواده بین زوج های غیر طلاق و زوج های در حال طلاق مرجوعی به بخش روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی، دانشگاه تربیت معلم تهران.
  • پورافکاری، ن (۱۳۸۲)، فرهنگ جامع روانشناسی- روانپژشکی و زمینه وابسته،چاپ دوم، تهران: نشر نی.
  • پیکرستان، ع(۱۳۸۰). بررسی عملکرد خانواده های دختران فراری و مقایسه آن با دختران عادی شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مددکاری اجتماعی، دانشگاه تربیت معلم تهران.
  • حسن آبادی،ه(۱۳۸۰).مقایسه پیشرفت تحصیلی، سازگاری اجتماعی و افسردگی دانش آموزان مدارس شبانه روزی با دانش آموزان روزانه دوره دبیرستان اسفراین، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد رودهن.
  • حسین نژاد، م(۱۳۷۵). بررسی و مقایسه میزان فشار روانی و سازگاری زناشویی والدین کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر و کودکان معلول جسمی و حرکتی با والدین کودکان عادی شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.