احکام و مصادیق جنایت به اعتقاد مهدورالدم بودن در قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 احکام و مصادیق جنایت به اعتقاد مهدورالدم بودن در قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲ دارای ۹۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد احکام و مصادیق جنایت به اعتقاد مهدورالدم بودن در قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز احکام و مصادیق جنایت به اعتقاد مهدورالدم بودن در قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی احکام و مصادیق جنایت به اعتقاد مهدورالدم بودن در قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن احکام و مصادیق جنایت به اعتقاد مهدورالدم بودن در قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲ :

احکام و مصادیق جنایت به اعتقاد مهدورالدم بودن در قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲
فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده ۱

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۲

۱-بیان مساله. ۲

۲- پیشینه تحقیق.. ۳

۳- اهداف تحقیق.. ۵

۴- سوالات و فرضیه‌های تحقیق.. ۵

۴-۱- سوالات تحقیق.. ۵

۴-۲- فرضیه‌های تحقیق.. ۵

۵- اهمیت و ضرورت تحقیق.. ۵

۶- روش تحقیق.. ۶

۷- ساختار پایان‌نامه. ۶

فصل اول:کلیات احکام ومصادیق قتل به اعتقادمهدورالدم ……………………………………………………………………۷

مبحث اول : سیر تاریخی قتل با اعتقاد به مهدورالدم بودن. ۷

گفتار اول: قتل با اعتقاد به مهدورالدم بودن در اسلام. ۹

گفتار دوم: مهدورالدم از نظر حقوق موضوعه. ۱۲

بند اول: حقوق کشورهاى عربى اسلامى.. ۱۲

الف) حقوق مصر. ۱۲

ب)حقوق عراق.. ۱۴

ج) حقوق لبنان. ۱۵

بند دوم: حقوق ایران. ۱۶

الف) قبل از انقلاب اسلامى.. ۱۶

ب) بعد از پیروزى انقلاب اسلامى: ۱۷

مبحث دوم: معنا و مفهوم مهدورالدم و شرایط تحقق مهدوریت و موارد اباحه قتل.. ۲۰

گفتار اول: معنا و مفهوم مهدورالدم. ۲۰

بند اول : معنا لغوی.. ۲۰

بند دوم: تعریف فقهی و اصطلاحی.. ۲۱

گفتار دوم: شرایط تحقق مهدوریت… ۲۲

بند اول: مهدورین عقیدتی.. ۲۳

الف: کافر حربی.. ۲۳

۱- دیدگاه اهل سنت… ۲۳

۲- دیدگاه فقهای شیعه. ۲۵

ب: مرتد. ۲۶

بند دوم: مهدورین عملی.. ۲۶

گفتار سوم: موارد اباحه قتل.. ۲۷

بند اول: مهدورالدم مطلق یا عام. ۲۷

الف: دیدگاه فقهای شیعه. ۲۷

ب: دیدگاه اهل سنّت… ۲۹

بند دوم: مهدورالدم خاص یا نسبی.. ۲۹

الف: دیدگاه فقهای شیعه. ۳۰

ب: دیدگاه فقهای اهل سنت… ۳۱

فصل دوم: قتل با اعتقاد به مهدورالدم بودن در قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۰ ۳۲

مبحث‌ اول: مواد قانونی راجع به قتل با اعتقاد به مهدورالدم بودن. ۳۲

گفتار اول: تبیین مواد ۲۲۶ و تبصره‌ی ۲ ماده ۲۹۵.. ۳۲

بند اول: ماده ۲۲۶.. ۳۲

بند دوم: تبصره ۲ ماده ۲۹۵.. ۳۴

گفتار دوم: شرایط قصاص و میزان تأثیر اعتقاد در سقوط قصاص….. ۳۸

مبحث دوم: ایرادات و ابهامات اعتقاد به مهدورالدم بودن. ۴۵

گفتار اول: نقدی پیرامون قتل با اعتقاد مهدورالدم بودن. ۴۵

گفتار دوم: دیدگاه سایرحقوقدانان در اعتقاد به مهدورالدم بودن. ۴۸

فصل سوم : قتل مهدورالدم در قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲………………………………………………………………۵۴

مبحث اول:مصادیق مشمول مهدورالدم بودن ۵۴

گفتار اول: مرتکبین جرایم حدی مشمول سلب حیات . ۵۵

بند اول: زنا ۵۶

بند دوم: لواط.. ۵۷

بند سوم: تفخیذ. ۵۷

بند چهارم: سبّ نبی.. ۵۸

بند پنجم: محاربه. ۵۹

بند ششم: بغی و افساد فی‌الارض….. ۵۹

گفتار دوم: مرتکبین جرایم حدی مشمول قطع عضو. ۶۰

گفتار سوم: مستحق قصاص نفس یا عضو، فقط نسبت به صاحب حق قصاص….. ۶۲

گفتار چهارم: متجاوز و کسی که تجاوز او قریب‌الوقوع است… ۶۳

گفتار پنجم: زانی و زانیه در حال زنا نسبت به شوهر زانیه. ۶۵

مبحث دوم : نقاط ضعف و قوت قانون ۱۳۹۲ در زمینه قتل با اعتقاد به مهدورالدم بودن. ۷۴

گفتار اول: ایرادات و کاستی‌های قانون ۱۳۹۲ در زمینه قتل با اعتقاد به مهدورالدم بودن. ۷۴

بند اول: اصل قانونی بودن دادرسی.. ۷۵

بند دوم: اصل قانونی بودن جرایم. ۷۷

بند سوم: اصل برائت… ۷۹

گفتار دوم: نوآوری و نقاط قوت قانون ۱۳۹۲ در زمینه قتل با اعتقاد به مهدورالدم بودن. ۸۰

نتیجه‌گیری.. ۸۳

پیشنهادات……………………………………………………………………………………………………………………………………۸۵

منابع و مأخذ. ۸۶

کتاب‌ها ۸۶

مقالات… ۸۹

پایان‌نامه‌ها ۹۰

چیکده انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………………….۹۱

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.