مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عملکرد اجرایی مغز


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عملکرد اجرایی مغز دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عملکرد اجرایی مغز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عملکرد اجرایی مغز۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عملکرد اجرایی مغز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عملکرد اجرایی مغز :

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عملکرد اجرایی مغز

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

۲-۱. عملکرد اجرایی

اکثر پژوهشگران پذیرفته‌اند که کارکردهای اجرایی، خود تنظیم شونده‌اند و تـوانایی کـودک را در بـازداری، خود تغییری، برنامه‌ریزی، سازمان دهی، استفاده از‌ حافظ‌ کاری، حل‌ مسأله، هدف‌گذاری برای انجام تکلیف و فعالیت‌های درسـی نشان می‌دهند(ویلکات[۱]و همکاران، ۲۰۰۵؛ زلازوو[۲] همکاران، ۲۰۰۳). کارکردهای اجرایی‌ و توجه، کانون نظریه‌های اخیرعصب-روان‌شناختی کـودکان‌ در‌ مـعرض خطر ناتوانی، به ویژه کودکان ناتوان در یادگیری و کودکان مبتلا به اختلال کمبودتوجه-بیش فعالی‌ است(سیدمن[۳]، ۲۰۰۶).

کارکردهای اجرایی عصبی-شناختی‌ساختارهای مهمی هستند که با فرآیندهای روان‌شناختی مسؤول کنترل هوشیاری،تفکر و عمل مرتبط می‌باشند.اگرچه کارکردهای اجرایی در درجه اول از چشم‌انداز‌ عصبی-شناختی‌ مطالعه‌ شده‌اند ولی در سال‌های اخیر‌ تحول‌ و آسیب‌شناسی آنها مـورد عـلاقه صاحب‌نظران بسیاری بوده است(زلازو[۴]و مولر[۵]،۲۰۰۲).

کارکردهای اجرایی،کارکردهای عالی شناختی و فراشناختی[۶]‌ هستند که مجموعه‌ای از توانایی‌های عالی‌ شامل‌ خودگردانی‌[۷]،‌ بازداری‌[۸]، خودآغازگری[۹]‌، برنامه‌ریزی راهبردی، انعطاف شناختی و کنترل تکانه را بـه انـجام مـی‌رسانند(ویانت[۱۰]‌و ویلیس[۱۱]، ۱۹۹۴).در واقع،کارکردهایی همچون سازمان‌دهی، تصمیم‌گیری، حافظهء کـاری[۱۲]‌، حفظ و تـبدیل[۱۳]‌،کنترل‌ حـرکتی، احساس‌ و ادراک زمان[۱۴]‌، پیش‌بینی آینده، بازسازی‌[۱۵]، زبان درونی و حل مسأله را می‌توان از‌ جمله مهمترین کارکردهای اجرایی عصب‌شناسی دانست که در زندگی انجام تکالیف یادگیری و کنش‌های هوشی به انـسان کـمک‌ مـی‌کنند(بارکلی‌،۱۹۹۸؛ ولش‌و‌ پنینگتون‌،۱۹۸۸؛ به نقل از علیزاده، ۱۳۸۵


[۱] Willcutt, E. G

[۲] Zelazo, P. D.,

[۳]Seidman, L. J

[۴]Zelazo, P. D

[۵]Müller, U

[۶]Metacognitive

[۷]Self-regulation

[۸]Inhibition

[۹]self-initiation‌

[۱۰] Weyandt, W. L

[۱۱]Willis, G

[۱۲]Working memory

[۱۳]Maintanence‌ and‌ shift

[۱۴]Time sensation and perseptipn

[۱۵]Reconstruction

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.