مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عملکرد اجرایی مغز
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عملکرد اجرایی مغز دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عملکرد اجرایی مغز کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عملکرد اجرایی مغز۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عملکرد اجرایی مغز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عملکرد اجرایی مغز :
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عملکرد اجرایی مغز
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
۲-۱. عملکرد اجرایی
اکثر پژوهشگران پذیرفتهاند که کارکردهای اجرایی، خود تنظیم شوندهاند و تـوانایی کـودک را در بـازداری، خود تغییری، برنامهریزی، سازمان دهی، استفاده از حافظ کاری، حل مسأله، هدفگذاری برای انجام تکلیف و فعالیتهای درسـی نشان میدهند(ویلکات[۱]و همکاران، ۲۰۰۵؛ زلازوو[۲] همکاران، ۲۰۰۳). کارکردهای اجرایی و توجه، کانون نظریههای اخیرعصب-روانشناختی کـودکان در مـعرض خطر ناتوانی، به ویژه کودکان ناتوان در یادگیری و کودکان مبتلا به اختلال کمبودتوجه-بیش فعالی است(سیدمن[۳]، ۲۰۰۶).
کارکردهای اجرایی عصبی-شناختیساختارهای مهمی هستند که با فرآیندهای روانشناختی مسؤول کنترل هوشیاری،تفکر و عمل مرتبط میباشند.اگرچه کارکردهای اجرایی در درجه اول از چشمانداز عصبی-شناختی مطالعه شدهاند ولی در سالهای اخیر تحول و آسیبشناسی آنها مـورد عـلاقه صاحبنظران بسیاری بوده است(زلازو[۴]و مولر[۵]،۲۰۰۲).
کارکردهای اجرایی،کارکردهای عالی شناختی و فراشناختی[۶] هستند که مجموعهای از تواناییهای عالی شامل خودگردانی[۷]، بازداری[۸]، خودآغازگری[۹]، برنامهریزی راهبردی، انعطاف شناختی و کنترل تکانه را بـه انـجام مـیرسانند(ویانت[۱۰]و ویلیس[۱۱]، ۱۹۹۴).در واقع،کارکردهایی همچون سازماندهی، تصمیمگیری، حافظهء کـاری[۱۲]، حفظ و تـبدیل[۱۳]،کنترل حـرکتی، احساس و ادراک زمان[۱۴]، پیشبینی آینده، بازسازی[۱۵]، زبان درونی و حل مسأله را میتوان از جمله مهمترین کارکردهای اجرایی عصبشناسی دانست که در زندگی انجام تکالیف یادگیری و کنشهای هوشی به انـسان کـمک مـیکنند(بارکلی،۱۹۹۸؛ ولشو پنینگتون،۱۹۸۸؛ به نقل از علیزاده، ۱۳۸۵
[۱] Willcutt, E. G
[۲] Zelazo, P. D.,
[۳]Seidman, L. J
[۴]Zelazo, P. D
[۵]Müller, U
[۶]Metacognitive
[۷]Self-regulation
[۸]Inhibition
[۹]self-initiation
[۱۰] Weyandt, W. L
[۱۱]Willis, G
[۱۲]Working memory
[۱۳]Maintanence and shift
[۱۴]Time sensation and perseptipn
[۱۵]Reconstruction
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.