پیشینه و مبانی نظری مسوؤلیت اجتماعی شرکت ها


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه و مبانی نظری مسوؤلیت اجتماعی شرکت ها دارای ۶۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه و مبانی نظری مسوؤلیت اجتماعی شرکت ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز پیشینه و مبانی نظری مسوؤلیت اجتماعی شرکت ها۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری مسوؤلیت اجتماعی شرکت ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری مسوؤلیت اجتماعی شرکت ها :

پیشینه و مبانی نظری مسوؤلیت اجتماعی شرکت ها

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

پیشینه و مبانی نظری مسوؤلیت اجتماعی شرکت ها
فهرست

۲-۱- مقدمه ۱۰

۲-۲ تعریف هدف ۱۳

۲-۳ مدل کارت امتیازی متوازن BSC……………………………………………………………………………………………… 14

۲-۴- تعریف مسوؤلیت اجتماعی شرکتها ۱۵

۲-۴-۱-مفهوم مسوؤلیت اجتماعی ۲۰

۲-۴–2 مبانی فلسفی دیدگاه های مسوؤلیت اجتماعی ۲۳

۲-۴-۲-۱ دیدگاه کلاسیک ۲۳

۲-۴-۲-۲ دیدگاه عمومی ۲۵

۲-۴-۲-۳ دیدگاه اسلامی ۲۵

۲-۴-۳- ابعاد مسوؤلیت اجتماعی ۲۶

۲-۴-۳-۱-بعد اقتصادی ۲۶

۲-۴-۳-۲-بعد قانونی ۲۶

۲-۴-۳-۳-بعد اخلاقی ۲۶

۲-۴-۳-۴- بعد عمومی و ملی ۲۷

۲-۴-۴ – رهیافت های مسوؤلیت اجتماعی ۲۷

۲-۴-۵- مسوؤلیت پذیری اجتماعی در قالب فعالیتهای بشر دوستانه ۰۳

۲-۴-۶- دلایل مخالفان و موافقان مسوؤلیت اجتماعی ۳۱

۲-۴-۷ سازمان های بین المللی فعال در ترویج مسوؤلیت اجتماعی ۳۳

۲-۴-۸– رایج ترین مدل ها از مسوؤلیت اجتماعی شرکت در کشورهای در حال توسعه ۳۷

۲-۴-۸-۱ مدل مسوؤلیت اجتماعی کارول ۳۹

۲-۴-۸- ۲ مدل مسوؤلیت اجتماعی لانتوس ۴۱

۲-۴-۹ مزایای اجرای مسوؤلیت اجتماعی برای شرکتها…………………………………………………………………………………. 42

۲-۴-۱۰ مزایای اجرای مسوؤلیت اجتماعی برای ارتقاء کیفیت زندگی نیازمندان ۴۳

۲-۴-۱۱ موانع و محدودیت ها ی موجود در اجرای مسوؤلیت اجتماعی ۴۳

۲-۴-۱۲ نقش دولت در اجرای مسوؤلیت اجتماعی شرکت ها ۴۵

۲-۴-۱۳ نقش بخش خصوصی در اجرای مسوؤلیت اجتماعی وکاهش فقر ۵۰

۲–4-13-1 مدل تجاری بازرگانی ۵۱

۲-۴-۱۳-۲ مدل انتهای هرم ۵۲

۲-۴-۱۳-۳ مدل تجاری اجتماعی ۵۳

۲-۵ – تعریف سازمان بهزیستی ۵۴

۲-۵-۱چشم انداز سازمان بهزیستی ۵۴

۲-۵-۲-تاریخچه سازمان بهزیستی کشور ۵۴

۲-۵-۳-ارزش‌های حاکم بر سازمان بهزیستی ۵۷

۲-۵-۳-۲ ارزش‌های خاص سازمانی : ۵۷

۲-۵-۴ اهداف راهبردی سازمان بهزیستی کشور ۵۸

۲-۶-پیشینه پژوهش ۵۹

۲-۶–1 مطالعات داخلی ۵۹

۲-۶-۲ مطالعات خارجی ۶۲

۲-۷ خلاصه مطالب فصل ۶۵

۲-۱- مقدمه:

امروزه سازمانها در زمینه های گوناگون تحت فشار شدید برای جلب اعتماد عمومی و حفظ رقابت در بازار جهانی قرار دارند.رسوایی های اخیر تجاری موجب خدشه دار شدن وجهه عمومی سازمانهای خصوصی و افزایش توقع پاسخگویی به عموم، شفافیت و درستکاری شده است.(واداک ،۲۰۰۲،۱۳۳ )

به نظر می رسد سازمانهای خصوصی با رقابتی برای دستیابی به این اصول در کنار سودبخشی مالی و حفظ ابتکار روبرو هستند.در چند سال گذشته پاسخگویی به خواسته های سهامداران و نیز سعی در ارتقای ارزش های اجتماعی تناقض پیچیده ای است که سازمانهای تجاری متعهد درزمینه های مختلف با آن درگیرند.(جمالی،۲۰۰۷).

گسترش و توسعه روز افزون موسسات و سازمانهای مختلف صنعتی، بازرگانی و افزایش شدید رقابت میان آنان باعث گردیده که سازمانهای فوق برای ادامه بقاء خود تنها به سود و منافع سازمان خود بیاندیشندو برای نائل شدن به این هدف از هر عملی کوتاهی نکنند.

در حالی که هر تصمیم و حرکت به ظاهر کوچکی که در یکی از بخشها رخ دهد صرفنظر از تاثیرات مستقیم آن در بخش مورد نظر بتدریج موجب تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم پنهان و آشکار و ملموس و غیر ملموس در تمامی دیگر بخشهای جامعه شده و یک سلسله کنش و واکنشهای مداوم را در تمامی سطوح و لایه های جامعه بوجود می آورد و این تاثیرات حتی ممکن است سالها به طول بیانجامد ولی به طور قطع اثر خود را خواهد گذاشت.

از سویی افزایش نگرانی های عمومی برای محیط طبیعی، احترام به حقوق انسانی و نیز جنبه های اخلاقی تجارت و سایر موضوعات اجتماعی موجب افزایش رقابت در تجارت می شود(میسانی،۲۰۰۹)، که با توجه به تمایل شرکت ها به افزایش شهرت، انگیزه تغیر در رویکرد تجاری در آن ها به وجود می آید.(اوتوبانجو واولفمی ،۲۰۰۸) به علاوه اگر شرکت ها بخواهند دسترسی نامحدودی به بازار داشته باشند و به طور جهانی مورد توجه قرار گیرند؛ باید مطابق با استانداردهای اجتماعی و محیطی بین المللی عمل کنند که فراتر از قوانین هر کشور است (اونگ ،۲۰۰۸).

ایجاد مصالحه و ایجاد تعادل میان خواسته های سهامداران و جامعه موضوعی است که در چارچوب کاری مسوؤلیت اجتماعی شرکت تعریف می شودو به رابطه میان تجارت و جامعه کمک می کند (اسنایدر،۲۰۰۳،۱۷۶).هرچند تعریف دقیقی از مسوؤلیت اجتماعی شرکت وجود ندارد، عموما به طریقه ای از تجارت و نیز خلق ارزش های اجتماعی اطلاق می شودکه بر طبق و حتی فراتر از الزامات قانونی ، اخلاقی و خواسته های عمومی و اقدامات قانونی در پاسخگویی به ارزشهای گروههای ذینفع است. (لوسن هورس،۲۰۰۴)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.