پیشینه و مبانی نظری بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
پیشینه و مبانی نظری بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی دارای ۱۶۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پیشینه و مبانی نظری بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز پیشینه و مبانی نظری بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی :
پیشینه و مبانی نظری بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
پیشینه و مبانی نظری بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی
فهرست
تاریخچه و چگونگی پیدایش بانکداری…………………………………………………………………………………………….11
تاریخچه پیدایش بانکداری الکترونیکی…………………………………………………………………………………………..12
دوره اول: اتوماسیون پشت باجه………………………………………………………………………………………………………13
دوره دوم: اتوماسیون جلوی باجه…………………………………………………………………………………………………….13
دوره سوم: متصل کردن مشتریان به حسابهایشان………………………………………………………………………….14
دوره چهارم: یکپارچه سازی سیستمهاو مرتبط کردن مشتری با تمامی عملیات بانکی………………..15
مقایسه بانکداری سنتی با بانکداری الکترونیکی……………………………………………………………………………..17
انتقال الکترونیکی وجوه…………………………………………………………………………………………………………………..19
مفهوم انتقال الکترونیکی وجوه……………………………………………………………………………………………………….20
اهمیت و جایگاه انتقال الکترونیکی…………………………………………………………………………………………………23
مزایا وویژگیهای بکارگیری انتقال الکترونیکی وجوه………………………………………………………………………24
نحوه عملکرد انتقال الکترونیکی وجوه…………………………………………………………………………………………….26
انواع سیستمهای انتقال الکترونیکی وجوه………………………………………………………………………………………27
بانکداری الکترونیکی مصرف کننده(در سطح مشتری)………………………………………………………………….28
ماشین خود پرداز…………………………………………………………………………………………………………………………….28
ماشین های نقطه فروش…………………………………………………………………………………………………………………29
بانکداری تلفنی………………………………………………………………………………………………………………………………..30
بانکداری اینترنتی……………………………………………………………………………………………………………………………31
بانکداری خانگی/دفتری…………………………………………………………………………………………………………………..31
بانکداری الکترونیکی بین بانکی……………………………………………………………………………………………………..32
کارتهای پلاستیکی(بانکی)در بانکداری الکترونیکی……………………………………………………………………….33
معماری سیستم های پرداخت الکترونیکی…………………………………………………………………………………….35
ویژگی سیستمهای پرداخت الکترونیکی مناسب……………………………………………………………………………35
سوئیفت…………………………………………………………………………………………………………………………………………..37
کارتهای بانکی(اعتباری)…………………………………………………………………………………………………………………38
تعریف و مفهوم کارتهای بانکی(اعتباری)……………………………………………………………………………………….38
تاریخچه کارتهای اعتباری………………………………………………………………………………………………………………39
مزایای استفاده از کارتهای اعتباری………………………………………………………………………………………………..41
انواع کارتهای اعتباری…………………………………………………………………………………………………………………….42
انواع کارت از لحاظ فناوری ساخت………………………………………………………………………………………………..44
انواع کارتها به لحاظ گستره جغرافیایی کاربرد………………………………………………………………………………47
مسائل و مشکلات کارتهای اعتباری(بانکی)…………………………………………………………………………………..48
پول الکترونیکی………………………………………………………………………………………………………………………………49
تعریف پول الکترونیکی…………………………………………………………………………………………………………………..49
اهمیت و مزایای پول الکترونیکی…………………………………………………………………………………………………..50
انواع پول الکترونیکی……………………………………………………………………………………………………………………..54
معایب و پیامدهای منفی پول الکترونیکی…………………………………………………………………………………….55
پرداخت الکترونیکی صورت حسابها………………………………………………………………………………………………57
بررسی وضعیت بانکداری الکترونیکی در ایران……………………………………………………………………………..58
تاریخچه بانکداری در ایران……………………………………………………………………………………………………………58
بانکداری الکترونیکی در ایران……………………………………………………………………………………………………….59
کارتهای بانکی در ایران………………………………………………………………………………………………………………….60
شبکه تبادل اطلاعات بانکی(شتاب)………………………………………………………………………………………………63
مرکز هماهنگی تبادل اطلاعات بین بانکی(مهتاب)……………………………………………………………………..64.
سوئیفت………………………………………………………………………………………………………………………………………….64
VSAT…………………………………………………………………………………………………………………………………………65
سیستمهای یکپارچه بانکی……………………………………………………………………………………………………………67
تلفن بانک………………………………………………………………………………………………………………………………………67
تجارت بانکهای کشور در خصوص بانکداری الکترونیکی………………………………………………………………67
سیستم مالی مالزی……………………………………………………………………………………………………………………….75
ساختار سیستم مالی در مالزی……………………………………………………………………………………………………..75
سیستم بانکی در مالزی………………………………………………………………………………………………………………..78
بانکهای تجاری………………………………………………………………………………………………………………………………78
شرکتهای مالی……………………………………………………………………………………………………………………………..79
بانکهای سرمایه ای……………………………………………………………………………………………………………………….80
بانکداری اسلامی…………………………………………………………………………………………………………………………..80
موسسات تنزیل…………………………………………………………………………………………………………………………….81
فاتر نمایندگی بانکهای خارجی در مالزی…………………………………………………………………………………….82
بانکداری الکترونیکی در مالزی……………………………………………………………………………………………………..82
دستگاه خود پرداز…………………………………………………………………………………………………………………………83
بانکداری تلفنی……………………………………………………………………………………………………………………………..85
بانکداری تلفن همراه…………………………………………………………………………………………………………………….85
بانکداری کامپیوتر شخصی……………………………………………………………………………………………………………86
مرکز بانکداری اتوماتیک……………………………………………………………………………………………………………….86
بانکداری اینترنتی در مالزی…………………………………………………………………………………………………………87
بانکداری مجازی……………………………………………………………………………………………………………………………88
مزایای بانکداری مجازی……………………………………………………………………………………………………………….91
بررسی و تحلیل اشکالات وارده بر بانکداری مجازی……………………………………………………………………93
امنیت در بانک مجازی…………………………………………………………………………………………………………………95
بانکداری مجازی در مالزی……………………………………………………………………………………………………………96
۱-۲-تاریخچه و چگونگی پیدایش بانکداری
پیدایش بانکداری به قرنها پیش باز می گردد . در آن موقع اهداف بانکداری با زمان حال متفاوت بوده است ، قرنها پیش دریافت بهره قرض و کارمزد حفظ امانت ، سود قابل توجهی به همراه داشت . این موضوع به تدریج حس رقابت برخی از افراد را برانگیخت و با وجود مشکلات عدیده ای که برای جلب اعتماد عمومی داشتند اولین موسسات خصوصی ، جذب سپرده های مردم را راه انداختند . در اندک زمانی این مؤسسات توانستند فعالیتهای خود را از محدوده جذب سپرده و قرض دادن اموال خود و دیگران ، به خدمات بیشتری چون نقل و انتقال وجوه در داخل ، خرید و فروش انواع پولهای خارجی و در مواردی ایجاد اسناد اعتباری گسترش دهند . در نتیجه اولین بانک های خصوصی تشکیل گردید . این بانکها نه تهاه برای حفظ و نگهداری سپرده ها چیزی نمی گرفتند ، بلکه حاظر بودند در مقابل سپرده گذاری ، چند درصدی به عنوان پاداش بپردازند و این امر موجب روی آوردن مردم به سمت بانکهای خصوصی گردید . این روند به این صورت ادامه داشت و تحول اساسی زمانی رخ داد که صرافان می توانستند ، بجای پول نقد برای قرض گیرنده نیز رسید بپردازند و اینجا بود که مهمترین تحول در عرصه بانکداری یعنی خلق پول اعتباری صورت پذیرفت و به این ترتیب صرافان توانستند متناسب با اعتبارشان چند برابر اندوخته های مردم رسید بینشان پخش کنند و پولهای واقعی را به عنوان پشتوانه برای مراجعات احتمالی نگه داشته و با این ابداع حرفه صرافی و بانکداری به یکی از پر درآمدترین مشاغل تبدیل گردید . بعد از تسلط کلیسا بر امور مردم به دلیل سخت گیری های شدید مقامات کلیسا در مقابل قرض های با بهره ، این حرفه با مشکل جدی مواجه گشته و تا حدود زیادی از رونق افتاد. در این دوران گردانندگان عمده چنین مراکزی ، یهودیان بودند. چرا که طبق تفسیرشان از آیین یهود گرفتن ربا و بهره از غیر یهودی را مجاز می دانستند . با پایان جنگهای صلیبی و آشنایی اروپاییان با کشورهای مسلمان و فرهنگ و تمدن اسلامی ، دوره جدیدی از تجارت و بازرگانی بین الملل بین شرق و غرب شکل گرفت و در قرنهای چهارده و پانزده میلادی اهمیت فوق العاده ای یافت . گسترش بازرگانی ، تنوع پولهای رایج ، مشکلات نقل و انتقال مسکوکات ، نیاز تجار و پیشه وران به سرمایه های مالی و …….. عوامل مختلفی بودند که ضرورت تجدید حیات مؤسسات پولی و بانکی را طلب می کرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.