پیشینه و مبانی نظری پایانه ها و سیستم حمل و نقل
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
پیشینه و مبانی نظری پایانه ها و سیستم حمل و نقل دارای ۶۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پیشینه و مبانی نظری پایانه ها و سیستم حمل و نقل کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز پیشینه و مبانی نظری پایانه ها و سیستم حمل و نقل۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری پایانه ها و سیستم حمل و نقل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری پایانه ها و سیستم حمل و نقل :
پیشینه و مبانی نظری پایانه ها و سیستم حمل و نقل
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
۲-۱- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………….۹
۲-۲- تعاریف و مفاهیم……………………………………………………………………………………………………………………………….۹
۲-۲-۱- تعریف سیستم حمل و نقل شهری……………………………………………………………………………………………۹
۲-۲- ۲- انواع سیستم های حمل و نقل عمومی شهری………………………………………………………………………۱۰
الف) مترو……………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۰
ب) قطار سبک شهری………………………………………………………………………………………………………………………..۱۰
ج) منوریل…………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۱
د) تراموا…………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۲
ه) اتوبوس…………………………………………………………………………………………………………………………………………۱۲
و) تاکسی و خودروهای شخصی………………………………………………………………………………………………………….۱۳
۲-۲-۳- تعریف پایانه ها و ارتباط با سیستم حمل و نقل شهری………………………………………………………….۱۳
الف) مشخصات پایانه……………………………………………………………………………………………………………………………..۱۴
ب) عوامل ساخت پایانه ها………………………………………………………………………………………………………………….۱۴
۲-۲-۴- انواع پایانه ها ازنظر مقیاس…………………………………………………………………………………………………………۱۵
۲-۲-۵- انواع پایانه ها……………………………………………………………………………………………………………………………….۱۵
۲-۲-۶- عملکرد پایانه ها…………………………………………………………………………………………………………………………..۱۶
۲-۲-۷- وظایف پایانه ها…………………………………………………………………………………………………………………………..۱۷
۲-۲-۸- مفهوم ایستگاه پایانه ای مترو و فضای جمعی آن…………………………………………………………………..۱۷
الف) فضای تصمیم گیری……………………………………………………………………………………………………………………..۱۹
ب) فضاهای فرصت یا مکث……………………………………………………………………………………………………………….۱۹
ج) فضاهای حرکتی…………………………………………………………………………………………………………………………….۱۹
۲-۲-۹- مفهوم فضای عمومی و ابعاد اجتماعی آن………………………………………………………………………………۲۱
۲-۳- رویکردهای نظری……………………………………………………………………………………………………………………… ۲۴
۲-۳- دیدگاه های نظری حمل و نقل درون شهری………………………………………………………………………………۲۴
۲-۳-۱- نظریه های حمل و نقل شهری تا دهه ۱۹۱۰ ………………………………………………………………………۲۴
۲-۳-۲- نظریه های حمل و نقل شهری از ۱۹۲۰ تا ۱۹۷۰………………………………………………………………۲۶
۲-۳-۳- نظریه های حمل و نقل شهری از ۱۹۸۰ تا کنون………………………………………………………………..۲۸
۲-۴- مدل ها و روش های تحقیق………………………………………………………………………………………………………….۳۰
۲-۴-۱- بررسی الگوهای توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی…………………………………………………………….۳۰
۲-۴-۲- توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی……………………………………………………………………………………….۳۰
۲-۴-۳- سیاست ها و اصول کلی توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی……………………………………………..۳۱
۲-۵- مکانیابی……………………………………………………………………………………………………………………………………………۳۳
۲-۵-۱- معیارهای مکانیابی……………………………………………………………………………………………………………………..۳۳
۲-۵-۲- مکانیابی ایستگاه های مترو………………………………………………………………………………………………………۳۴
۲-۵-۳- انواع ایستگاه های مترو و مکانیابی نقاط ……………………………………………………………………………….۳۵
الف) ایستگا ه های انتهایی……………………………………………………………………………………………………………….۳۵
ب) ایستگاه های اجباری………………………………………………………………………………………………………………..۳۵
ج) ایستگاه های میانی……………………………………………………………………………………………………………………۳۵
۲-۶- اصول و برنامه ریزی درونی پایانه……………………………………………………………………………………………… ۳۶
الف) اصل جامعیت…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۶
ب) اصل سازگاری فضاها ، فعالیت ها و همجواری درونی……………………………………………………………….۳۶
ج) اصل ایمنی……………………………………………………………………………………………………………………………………۳۶
د) اصل امنیت…………………………………………………………………………………………………………………………………..۳۶
ه) اصل دسترسی آسان…………………………………………………………………………………………………………………….۳۶
و) اصل تمرکز……………………………………………………………………………………………………………………………………۳۶
ی) خوانایی فضاهای پایانه…………………………………………………………………………………………………………………..۳۶
ن) سازگاری فعالیت پایانه با کاربری های اطراف………………………………………………………………………………۳۶
۲-۷- تجارب جهانی…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۷
۲-۷-۱- معرفی پروژه های موفق مترو در جهان……………………………………………………………………………………۳۷
الف) متروی کوپنهاگ…………………………………………………………………………………………………………………………….۳۷
ب) متروی برلین………………………………………………………………………………………………………………………………….۳۷
پ) ام تی آر هنگ کنگ چین…………………………………………………………………………………………………………..۳۸
ث) متروی نیویورک آمریکا…………………………………………………………………………………………………………………۳۹
ج) متروی پاریس پاریس – فرانسه…………………………………………………………………………………………………….۴۰
م) متروی لندن – انگلستان ………………………………………………………………………………………………………………۴۱
ن) متروی مسکو – روسیه………………………………………………………………………………………………………………….۴۱
و)متروی دبی……………………………………………………………………………………………………………………………………….۴۴
ه) ایستگاه های مختلف استکهلم سوئد …………………………………………………………………………………………..۴۴
ی) ایستگاه بلوار فورموسا ـ کائوسیونگ، تایوان……………………………………………………………………………….. ۴۶
۲-۷-۲- ابعاد اجتماعی در تجارب جهانی موفق………………………………………………………………………………………۴۶
نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………………………….۴۷
۲-۱- مقدمه:
حرکت، عامل اصلی پویایی زندگی شهری و تداوم بخش کلیه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی در سطح شهرها است. همچنین، حمل و نقل و زیرساخت های مرتبط با آن هم به صورت مستقیم و هم با واسطه بر توسعه کالبدی شهرها اثرگذار هستند .” حمل و نقل به راستی سازنده و شکننده شهرها میباشد ” (clark,1957,240). مساله جابجایی افراد و کالاها همواره به عنوان یک مساله اساسی در شهرها مطرح بوده و نوآوری ها و سرمایه گذاریهای فراوانی در این راه انجام پذیرفته است اما بویژه پس از گسترش تولید و استفاده از وسایل نقلیه موتوری، به یکباره تحولاتی بنیادین هم در سرعت و هم گستردگی امکان ترابری در شهرها پدید آمد که به نوبه خود در تغییر ساختار شهرها و تمرکز جمعیت در آنها نقشی بسزا ایفا نمود.
همچنین، در آستانه هزاره سوم و با پیشرفت شتابنده فناوری ها و گسترش انواع وسایل ارتباطاتی بر دامنه تقاضای عمومی جهت جابجایی در شهرها افزوده شده است . در عین حال که با افزایش شهرنشینی و در نتیجه بالا رفتن ارزش زمین های درون شهرها، اختصاص سطوح کمتری به تسهیلات حمل و نقلی امکان پذیر گردیده و از این رو ضرورت اتخاذ راهکارهایی جدید جهت ترابری شهری بیش از پیش آشکار گردیده است.
۲-۲- تعاریف و مفاهیم :
۲-۲-۱- تعریف سیستم حمل و نقل شهری : (ترابری)
ترابری انتقال انسان و کالاست از جایی به جای دیگر،این واژه ازپسوند ترا-به معنای فراسو و آنسو و واژه –بری از فعل بردن ساخته شده است.پیشوند ترا-از پیشوندهای کهن پارسی است که در پارسی باستان نیز همین گونه کاربرد را داشته است و هم معنی و هم ریشه با TRANS در انگلیسی است. ترابری از دید واژگانی به معنای بردن به آنسو دیگر است.(wikipedia)
سیستم حمل و نقل شهری : عبارتست از مجموعه منظمی از زیر ساختارهای به هم پیوسته که به منظور جابجایی مسافر و کالای مجاز همراه وی، جلب رضایت و خشنود سازی مسافر به ارائه خدمات به انسانها می پردازد.
ورودیهای سیستم شامل: مسافر، پرسنل و کارکنان ستادی و صف، منابع مالی، تجهیزات ثابت و متحرک(ناوگان، برق و تاسیسات، کنترل، علائم و مخابرات، خط، ابنیه و مسیر)، اطلاعات (جداول زمانی اعزامها، مالی، اداری، پرسنلی و .. ) می باشد. در حالیکه خروجی های سیستم در برگیرنده خدمات ارائه شده، اطلاعات (کمیت و کیفیت جابجایی مسافر، هزینه های صرفه جویی شده، هزینه بهره برداری و تعمیر و نگهداری و..) می باشد.
( محمد منتظری، مجید اداوی : بررسی مولفه های ترافیکی سیستمهای حمل و نقل شهری و عوامل موثر بر آن ،ص۲)
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.