پیشینه و مبانی نظری نقش عوامل اقلیم در بروز تصادفات رانندگی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
پیشینه و مبانی نظری نقش عوامل اقلیم در بروز تصادفات رانندگی دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پیشینه و مبانی نظری نقش عوامل اقلیم در بروز تصادفات رانندگی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز پیشینه و مبانی نظری نقش عوامل اقلیم در بروز تصادفات رانندگی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری نقش عوامل اقلیم در بروز تصادفات رانندگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری نقش عوامل اقلیم در بروز تصادفات رانندگی :
پیشینه و مبانی نظری نقش عوامل اقلیم در بروز تصادفات رانندگی
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
۱۲ |
۲-۱ادبیات تحقیق |
|||
۱۲ |
۲-۱-۱ تعاریف و مفاهیم |
|||
۱۷ |
۲-۱-۲ تعریف شبکه و انواع شبکه ها |
|||
۱۹ |
۲-۱-۲-۱ نظام ارتباطات و حمل ونقل شهری |
|||
۲۰ |
۲-۱-۲-۲ طرحهای جادههای شهری |
|||
۲۰ |
۲-۱-۲-۳ انواع جادههای شهری |
|||
۲۱ |
۲-۱-۲-۴ ظرفیت جادهها در شهر |
|||
۲۱ |
۲-۱-۲-۵ تقاطعها |
|||
۲۱ |
۲-۱-۲-۵-۱ فاصله بین تقاطعها |
|||
۲۲ |
۲-۱-۲-۵-۲ انواع تقاطع ها |
|||
۲۳ |
۲-۱-۲-۶ پارکینگ |
|||
۲۴ |
۲-۱-۲-۷- انواع راههای شهری |
|||
۲۴ |
۲-۱-۲-۸ راههای شریانی |
|||
۲۵ |
۲-۱-۲-۹ راه و شبکههای ارتباطی |
|||
۲۶ |
۲-۱-۲-۱۰ ظرفیت راههای شهری |
|||
۲۶ |
۲-۱-۲-۱۱ عوامل کاهش ظرفیت |
|||
۲۷ |
۲-۱-۲-۱۲ ظرفیت عملی |
|||
۲۷ |
۲-۱-۲-۱۳ طبقه بندی شبکههای ارتباطی |
|||
۲۷ |
۲-۱-۲-۱۴ پارکینگ خیابانی |
|||
۲۸ |
۲-۱-۲-۱۵ راههای پیاده |
|||
۲۸ |
۲-۱-۲-۱۵-۱ پیاده روها |
|||
۲۹ |
۲-۱-۲-۱۵-۲ پیاده راهها |
|||
۲۹ |
۲-۱-۲-۱۶ بررسی جزئیات هر یک از شبکههای حمل و نقل |
|||
۳۰ |
۲-۲-۳ رابطه بین آب و هوا و حمل ونقل |
|||
۳۱ |
۲-۲-۳-۱بارش و سوانح جاده ای |
|||
۳۳ |
۲-۲-۳-۲ یخبندان و تاثیر آن بر حمل ونقل |
|||
۳۷ |
۲-۲-۳-۳ مه و تأثیرات آن در تصادفات و حمل ونقل جاده ای |
|||
۳۷ |
۲-۲-۴ وضعیت اقلیم شناسی جاده ای در جهان |
|||
۳۸ |
۲-۲-۵ پارامترهای مورد سنجش در ایستگاه های هواشناسی |
|||
۳۹ |
۲-۲-۶ اهمیت پیش بینی هواشناسی در عبور و مرور جاده ای در ایران و ایجاد دستگاه های هواشناس مخصوص جاده ها |
|||
۴۰ |
۲-۲-۷ گردشگری در ایران و رابطه آن با عوامل حمل و نقل |
|||
۴۱ |
۲-۲-۸ جغرافیای توریستی و رابطه آن با اقلیم |
|||
۴۲ |
۲-۲-۹ ابعاد تصادف جاده ای |
|||
۴۲ |
۲-۲-۹-۱ ابعاد جابجایی گردشگری در ایران مخصوصاً در ایام تعطیل و رابطه آن با تصادفات جاده ای |
|||
۴۳ |
۲-۳ پیشینه تحقیق |
|||
۲-۱ ادبیات تحقیق
۲-۱-۱ تعاریف و مفاهیم
– تصادف و سانحه
در فرهنگ لغات به معنی: بهم برخورد کردن، روبرو شدن و بهم رسیدن می باشد و سانحه، پیش آمد و حادثه معنی شده است. در اصطلاح، حمل و نقل؛ برخورد وسایل نقلیه به یکدیگر یا به یک جسم و یا منحرف شدن و خارج شدن از مسیر جاده را تصادف می نامند. در گزارشات پلیس راه؛ نوع تصادفات را به سه دسته؛ منجر به فوت، منجر به جرح و منجر به خسارت دسته بندی کرده اند. بدیهی است، تصادفات جرحی و خسارتی می تواند از ساده تا بسیار شدید دسته بندی شوند.
قبل از اخترع ماشین بخار، وسایل نقلیه بسیار ساده بود و عموماً ترددها با استفاده از چهار پایان انجام می شد. با افزایش جمعیت و گسترش روابط جوامع به تدریج وسایل نقلیه متحول شد و خصوصاً پس از انقلاب صنعتی و بکارگیری سوخت های فسیلی، وسایل نقلیه موتوری جایگزین کالسکه و سایر وسایل حمل و نقل ابتدایی شد گرچه وسایل ارتباط جمعی، نظیرتلفن – رادیو – تلوزیون – اینترنت و سایر وسایل ارتباط جمعی به نسبت توسعه جوامع بشری و رشد جمعیت و توسعه علوم از تحول بسیار قابل ملاحظه ای برخوردار بوده ولی در موارد بسیاری از جمله گزران اوقات فراقت، مراجعه به سازمانهای بزرگ و وزارتخانهها، سمینارها، گردهمایی ها، ادامه تحصیل در مقاطع عالی و صدها مورد دیگر ضرورت استفاده از وسایل نقلیه و جابه جایی انسانها از مکانی به مکان دیگر امری اجتناب ناپذیر می نماید. بدین لحاظ هر روز شاهد افزایش تعداد فرودگاهها (راههای هوایی) بندرگاهها (راههای دریایی) و احداث جاده های زمینی و توسعه راههای زمینی بصورت بزرگراه ها می باشد و در عین حال در بسیاری از کشورها از جمله در ایران هنوز هم تعداد افرادی که از راههای ارتباطی زمینی استفاده می کنند بسیار بیشتر از تعداد مسافرانی است که از راههای هوایی و دریایی استفاده می کنند.
با توجه به اینکه حدود ۲۵% از وسعت کشور ما کوهستانی می باشد، اکثر جادهها بخصوص بین شهرهای کوچک حداقل در ۴۰ سال قبل احداث شده اند که توانایی و کشش ترافیک همان زمان ها را داشته اند اما با توجه به افزایش جمعیت در چند دهه اخیر و بالا رفتن سطح زندگی افراد و فرهنگ جابجایی جمعیت به منظورهای مختلف نظیر گردشگری، ادامه تحصیل، کاریابی و غیره از یکسو و رشد صنایع ماشین سازی به ویژه تولید اتومبیل در چند سال اخیر ترددهای جادهای را به نحو چشمگیری افزایش داده است. در عین حالی که تعویض کردن جادهها، افزایش طول جادهها، احداث بزرگراهها با نسبت افزایش جمعیت و افزایش تعداد اتومبیل همسانی و همخوانی نداشته است، بدین لحاظ عدم هماهنگی و ناهمسانی بین ظرفیت جادهای و ترافیک ان در تعداد تصادفات جاده ای افزوده است. به هر صورت راهها در زندگی اجتماعی و اقتصادی و روزمره انسان ها حکم شریان های حیاتی را ایفا می کند، کمبود یا نبود آنها در حیات اقتصادی و اجتماعی هر جامعه اخلال ایجاد می کند.
استان گیلان یکی از استان های پرجمعیت کشور می باشد، بطوری که تراکم نسبی جمعیت در آن دو تا چهار برابر استان های کشور است. پراکندگی مکان های شهری و روستایی آن به گونه خاصی است که شاید در کمتر استانی چنین وضعیت مشایهی وجود داشته باشد. تقریباً در تمام سطح استان، شهرها و روستاها پراکندگی دارند به نحوی که بعضاً فاصله برخی مکان ها به کمتر از یک تا پنج کیلومتر می رسد. بدین لحاظ تردد در محورهای ارتباطی آن بسیار سنگین می باشد. جابه جایی جمعیت روزانه بین مکان های مختلف استان، شرایطی را ایجاب کرده است که در تمام طول شبانه روز رفت و آمد در جاده ها تداوم دارد. از طرف دیگر مسافرین استان های شمال غربی به ویژه اردبیل و خلخال از شبکه های این استان تردد می کنند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.