پیشینه و مبانی نظری مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه و مبانی نظری مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی دارای ۷۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه و مبانی نظری مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز پیشینه و مبانی نظری مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی :

پیشینه و مبانی نظری مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

۲-۱- مقدمه ۲۱

۲-۲- پیشینه ی تاریخی پارکینگ ۲۱

۲-۳- جای پارک ۲۲

۲-۴- فضا – ساعت ۲۲

۲-۵- جابجایی(واگردان) ۲۲

۲-۶-عرضه پارکینگ ۲۲

۲-۷ -تقاضای پارکینگ ۲۳

۲-۸-تعیین میزان تقاضای پارکینگ ۲۳

۲-۹-روابط مربوط به عرضه، کاربری و تقاضای پارکینگ ۲۳

۲-۱۰- استخراج میزان عرضه و تقاضای پارکینگ ۲۴

۲-۱۱- گروهها و منافع متأثر از پارکینگ ۲۵

۲-۱۲- سطح توقف خودرو ۲۵

۲-۱۳- حریم و استانداردهای فضای پارک ۲۵

۲-۱۴- ترافیک ۲۶

۲-۱۵- عوامل تشکیل دهنده ترافیک ۲۶

۲-۱۶- مدیریت ترافیک ۲۷

۲-۱۷- تسهیلات ترافیک ۲۷

۲-۱۸- پارکینگ ۲۸

۲-۱۹- پارکینگ عمومی ۲۸

۲-۲۰- دسترسی به پارکینگ ۲۸

۲-۲۱- برآورد پارکینگ لازم ۳۰

۲-۲۲- مشکلات احداث پارکینگ ۳۰

۲-۲۳- اشباع پارکینگ ۳۱

۲-۲۴- محل پارکینگ .۳۲

۲-۲۵-تولید سفر ۳۳

۲-۲۶- مطالعات مبدأ و مقصد ۳۴

۲-۲۷- برنامه ریزی برای معلولین ۳۴

۲-۲۸- تقسیم بندی پارک حاشیه ای بر اساس مدت توقف ۳۷

۲-۲۹- استانداردهای خودرو ۳۷

۲-۳۰-محدوده مورد مطالعه پارکینگ ۳۸

۲-۳۱-متوسط مدت زمان پارک : ۴۰

۲-۳۲- محل های دارای اولویت برای انجام مطالعات پارک حاشیه ای ۴۱

۲-۳۳-اهمیت احداث پارکینگهای طبقاتی ۴۲

۲-۳۴- مقایسه هزینه های ایجاد یک واحد پارکینگ ۴۳

۲-۳۵- شاخص های پارکینگ سلامت محور ۴۳

۲-۳۶- شاخص های مکان یابی کاربریهای شهری ۴۵

۲-۳۷- تأسیسات پارکینگ ۴۸

۲-۳۸- سایر فضاهای پارکینگ ۵۲

۲-۳۹-انواع پارکینگ ۵۲

۲-۴۰-تکنولوژی های جدید پارکینگ و روش های نوین مدیریت فضاهای پارک ۵۵

۲-۴۱- مشکلات احداث پارکینگ ۶۳

۲-۴۲- ساز پارکینگ ۶۳

۲-۴۳-مدیریت پارکینگ ۶۴

۲-۴۴-ابعاد وسایل نقلیه، استانداردها و سرانه های طراحی پارکینگ ۶۶

۲-۴۵-فضای مورد نیاز پارکینگ برای کاربری های مختلف و نقش رعایت سرانه ها ۶۸

۲-۴۶-گشتن به دنبال جای پارک، معضل امروز شهرها ۷۰

۲-۴۷- مکانیابی ۷۱

۲-۴۸-مکان یابی پارکینگ ۷۱

۲-۴۹- اهمیت مکانیابی صحیح در استقرار پارکینگهای عمومی ۷۲

۲-۵۰- معیارهای موثر در مکانیابی پارکینگ ۷۳

۲-۵۱- سیستم اطلاعات جغرافیایی ۷۴

۲-۵۲- استفاده از GIS در شهرسازی و برنامه ریزی شهری ۷۵

۲-۵۳- استفاده از سیستم های اطلاعات جغرافیایی در حوزه حمل و نقل ۷۵

۲-۵۴-روش های مکان یابی پارکینگ ۷۶

۲-۵۵-نتیجه گیری ۸۰

۲-۱- مقدمه:

با توجه به اینکه در این پژوهش به بررسی وضعیت پارکینگ های عمومی در شهر لاهیجان و ارتباط آن با سایر کاربریها و عناصر شهری پرداخته خواهد شد و پیش زمینه اصلی برای ورود به مبحث اصلی، آشنایی با مفاهیم پایه می باشد، در این قسمت به تفضیل به بیان ادبیات پژوهش پرداخته خواهد شد.

۲-۲- پیشینه ی تاریخی پارکینگ:

اغلب پارکینگهای انبوه و گاراژها قبل از سال ۱۹۲۰ موجود بودند.در آن زمان حمل و نقل عمومی ، سرویس دهی مناسبی به مراکز خرید و محلهای کار داشت.اغلب سفرها با وسایل نقلیه ای مانند درشکه انجام می شد و پارک کنار خیابان بسیار محدود بود.تحول در گاراژها در سالهای دهه ۱۹۲۰ شروع شد. در آن دهه گاراژها در مراکز اصلی شهر مکان داده شدند . شاغلین و کسبه ای که دارای اتومبیل شخصی بودند در این گاراژها اتومبیل خود را پارک می کردند؛دلیل آن به خاطر آسیب نرساندن به اتومبیلها توسط افراد مزاحم بود و همچنین در داخل این گاراژها خدماتی از قبیل تعمیرات و رنگ کردن اتومبیل صورت می گرفت.البته در بعضی اوقات هزینه های احداث گاراژها بر عهده استفاده کنندگان بود.

تحول بعدی در فاصله سالهای ۱۹۴۰ و ۱۹۶۰ بود.در این سالها گاراژها برای سرویس دهی به فروشگاه های مرکزی شهرها ساخته شدند.

در دهه ۱۹۵۰ گاراژها از لحاظ طراحی و نحوه اداره شبیه به دهه ۱۹۲۰ بودند؛یعنی توجه بیشتر بر ورود و خروج اتومبیلها بود تا تاثیر زیادی بر ترافیک خیابانهای اطراف نداشته باشند.

در طی سالهای فوق به دلیل افزایش جمعیت و بزرگتر شدن اتومبیلها کارایی گاراژها ۳۰ الی ۵۰ درصد پایین آمد.به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا دیوارهی حایل بین اتومبیلها در پارکینگها حذف نمایند.

از اواسط دهه ۱۹۶۰ تا به امروز پارکینگها انواع مختلفی پیدا کرده اند.امروزه برای هر مکانی مانند هتلها،بیمارستانها و … نوع بخصوصی پارکینگ طراحی می شود و ابعاد و ظرفیت آنه بستگی به مکان و محلی دارد که پارکینگ برای ارایه تسهیلات به آن ساخته شده است(طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران،۱۳۸۴ ).

۲-۳- جای پارک

به فضای پارک یک اتومبیل بدون در نظر گرفتن راهرو و سایر فضاهای متصل به آن، جای پارک می گویند. (طالبی، ۱۳۷۶، ص۵).

۲-۴- فضا – ساعت

عبارت است از تعداد دفعاتی که از یک فضای پارکینگ برای مدت یک ساعت استفاده می شود. (مختاری، ۱۳۸۷، ص ۱۵).

۲-۵- جابجایی(واگردان)

عبارت است از میانگین تعداد دفعاتی که یک فضای پارکینگ توسط وسایل نقلیه مختلف در یک دوره زمانی مفروض مورد استفاده قرار می گیرد. میزان جابه جایی در مکان های پارک نشان دهنده میزان کارایی استفاده از این مکان ها می باشد. (مختاری، ۱۳۸۷، ص ۱۵).

۲-۶-عرضه پارکینگ

تعداد فضایی که در پارکینگهای حاشیه ای (مجاز) و خارج خیابان و معابر فرعی وجود دارند و برای رانندگان سواریهای شخصی قابل استفاده می باشند. (شفقی، ۱۳۸۷، ۲۰).

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.