بررسی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان شهرستان درسال ۱۳۹۲


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان شهرستان درسال ۱۳۹۲ دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان شهرستان درسال ۱۳۹۲  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان شهرستان درسال ۱۳۹۲۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان شهرستان درسال ۱۳۹۲،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان شهرستان درسال ۱۳۹۲ :

بررسی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان شهرستان درسال ۱۳۹۲

این در ۲۸ صفحه تهیه و تنظیم شده است .

بررسی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان شهرستان درسال ۱۳۹۲
فهرست مطالب :

عنوان صفحه

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱

چکیده……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۳

بیان مسئله………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴

اهمیت و ضرورت فایل …………………………………………………………………………………………………………………….. ۵

سوال اصلی………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶

سوال فرعی………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶

اهداف فایل…………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶

اهداف ویژه …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷

پیشینه فایل……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷

روش فایل…………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۸

ابزار جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………………………………………………………………….. ۸

پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹

معنای اوقات فراغت……………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰

انواع اوقات فراغت………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰

بی توجهی به اوقات فراغت و افزایش انحرافات اجتماعی………………………………………………………………… ۱۱

همسالان……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲

بحران هویت………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲

نابرابریهای اجتماعی……………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲

فرهنگ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳

رسانه ها………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۳

مقایسه استاندراردهای جهانی و ایرانی اوقات فراغت………………………………………………………………………… ۱۴

اوقات فراغت ، آینه فرهنگ جامعه…………………………………………………………………………………………………….. ۱۵

ضرورت برنامه ریزی اوقات فراغت ……………………………………………………………………………………………………… ۱۶

دیدگاه مردم عادی به مقوله اوقات فراغت………………………………………………………………………………………….. ۱۷

دیدگاه اسلام در خصوص اوقات فراغت……………………………………………………………………………………………… ۱۷

تجزیه و تحلیل……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۸

نتیجه گیری و پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………… ۱۹

محدودیت ها…………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۱

منابع………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۲

مقدمه :

اوقات فراغت فرصت طلایی است که می توان زمینه مناسبی برای رشدوبالندگی افراد را فراهم آورد به شرط آنکه قدرش را بدانیم و با بی توجهی از کنارش نگذریم . در جوامع اولیه‌ بین کارواوقات فراغت مرز مشخصی وجود نداشت. اوقات فراغت نزدیک‌ترین پیوند را با زندگی معنوی و فرهنگی افراد دارد و و ارتباط آن با حیات معنوی و فرهنگی جامعه نیز تنگاتنگ است چون فرد می‌تواند در اوقات فراغت همان چیزی را که می‌پسندد انجام دهد، شخصیت نهایی خود را بازیابد و آن را ابراز کند. بنابراین قابلیت های فرد غالباً در عرصه اوقات فراغت جلوه گر می‌شود .

بررسی ها نشان می‌دهد درروم باستان فراغت گروهی پدیده تازه‌ای نبود و برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت توده دراین دوران جزو وظایف سردمداران ، به شمار می‌رفته است. سقوط امپراطوری روم و گسترش مسیحیت روی اوقات فراغت و تفریح، تأثیرات عمیق و ماندگاری گذاشت،‌کلیسا اکثر فعالیتهای تفریحی را به جز آنها که به عبادت و آیین مذهبی مربوط بودند قدغن کرد.کار مورد تمجید قرار گرفت و بیکاری امری اهریمنی قلمداد شد.اما در اواخر قرون وسطا با افول قدرت کلیسای کاتولیک و تجدید حیات انواع هنر ورشد اومانیسم، نگرش مساعد تری به فراغت ایجاد شد .

به عقیده بسیاری از صاحب نظران فراغت به معنای واقعی آن مربوط به دوران تمدن صنعتی است چرا که در این دوران کار از زندگی خصوصی جدا شد و به کارخانه‌ها انتقال یافت و در نتیجه زمان فراغت و زمان کار از یکدیگر تفکیک شد. از این رو فراغت پدیده ای است کاملاً ‌تازه که با جامعه صنعتی و پدیده شهر نشینی بوجود آمده و آن را نمی‌توان با بیکاری قرون گذشت مقایسه کرد. اوقات فراغت زمانی است که شخص در آن آنگونه که می‌تواند و می‌خواهد عمل می‌کند و چون عمل او پاسخ به انتظار دیگری نیست پس عمل فراغتی عملی تحمیلی و ‌الزامی نیست و در نتیجه با نوعی طیب خاطر و رضایت انجام می‌شود.

حاضرفایلی است درخصوص بررسی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان درسال ۱۳۹۲ درشهر پارس آباد ،بدیهی است فایل­ فوق خالی ازکم وکاست نیست.امید آن دارم که مورد استفاده همه دانش پژوهان قرار گیرد.

در این جا لازم می دانم از دوستان و یاران عزیز که در تهیه وتدوین فایل راهنمایی نموده تقدیرو تشکرمی نمایم .همچنین ازهمسرم که درنگارش فایل،مرا یاری نموده قدردانی کرده ؛ واز همه دوستانی که بنحوی درعملیاتی کردن فایل،با من همکاری کردندتشکرمی کنم.وسعادت وبهروزی رابرای همه عزیزان آرزومندم.

حضرت امام رضا علیه السلام در زمینه توجه به اوقات فراغت و ضرورت پرداختن به تفریحات سالم، چنین می فرماید:

(( از لذایذ دنیوی، نصیبی برای کامیابی خویش قرار دهید و تمنیات دل را از راه های مشروع به دست آورید. مراقبت کنید در این کار، به مردانگی و شرافتتان آسیب نرسد. تفریح و سرگرمی های لذت بخش، شما را در اداره زندگی یاری می کند و با کمک آن، در امور دنیای خویش، موفق خواهید شد. سرگرمی و تفریح، آدمی را از ملالت کارهای یکنواخت و خسته کننده زندگی می رهاند و برای مدت کوتاهی، بار سنگین مسئولیت را از دوش وی برمی دارد و زنجیرهای وظایف روزمره را به طور موقت از دست و پایش باز می کند)) .

چکیده:

ازآغاززندگی اجتماعی بشراوقات فراغت مورد توجه بوده است.درمصر ویونان قدیم ، فقط طبقات بالاازامکان تفریح و سرگرمی برخورداربودند.یونانیان به اوقات فراغت اهمیت زیادی می دادندازآن برای ورزش ، بازی های قهرمانی ، هنرهایی مانند نقاشی و تمرین سخنوری استفاده می کردند. در عصر جدید و با به وجود آمدن تمدن و زندگی شهری، کوتاه شدن تدریجی زمان کار روزانه، پیدایش مراکز و وسایل گوناگون جدید، اوقات فراغت و چگونگی گذران آن مورد توجه خاص قرار گرفت؛ به گونه ای که در سال های اخیر عده ای اظهار داشته اند که اصولااوقات فراغت محصول جوامع صنعتی جدید است؛ چرا که شرایط واقعی استفاده از اوقات فراغت، در این گونه جوامع آمده است. به عقیده بسیاری از صاحب نظران فراغت به معنای واقعی آن مربوط به دوران تمدن صنعتی است چرا که در این دوران کار از زندگی خصوصی جدا شد و به کارخانه‌ها انتقال یافت و در نتیجه زمان فراغت و زمان کار از یکدیگر تفکیک شد. از این رو فراغت پدیده ای است کاملاً ‌تازه که با جامعه صنعتی و پدیده شهر نشینی بوجود آمده و آن را نمی‌توان با بیکاری قرون گذشت مقایسه کرد. اوقات فراغت زمانی است که شخص در آن آنگونه که می‌تواند و می‌خواهد عمل می‌کند و چون عمل او پاسخ به انتظار دیگری نیست پس عمل فراغتی عملی تحمیلی و ‌الزامی نیست و در نتیجه با نوعی طیب خاطر و رضایت انجام می‌شود.

– کلید واژه ها :

اوقات فراغت ، خانواده ، همسالان ، رسانه ، کودک ، نوجوان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.