اثربخشی آموزش برنام فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مسأله و دانش و مهارت فراشناخت دانش آموزان با نارسایی ویژه در ریاضی


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش برنام فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مسأله و دانش و مهارت فراشناخت دانش آموزان با نارسایی ویژه در ریاضی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش برنام فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مسأله و دانش و مهارت فراشناخت دانش آموزان با نارسایی ویژه در ریاضی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز اثربخشی آموزش برنام فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مسأله و دانش و مهارت فراشناخت دانش آموزان با نارسایی ویژه در ریاضی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش برنام فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مسأله و دانش و مهارت فراشناخت دانش آموزان با نارسایی ویژه در ریاضی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش برنام فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مسأله و دانش و مهارت فراشناخت دانش آموزان با نارسایی ویژه در ریاضی :

اثربخشی آموزش برنام فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مسأله و دانش و مهارت فراشناخت دانش آموزان با نارسایی ویژه در ریاضی

حاضر جهت ارائه در مقاطع ارش و کارشناسی رشته علوم تربیتی در ۲۰ صفحه آماده و تهیه گردیدیه است که تمامی اصول نویسی در آن رعایت شده

چکیده :

فایل حاضر با هدف بررسی اثر آموزش برنام فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مسأله و دانش و مهارت فراشناخت دانش­آموزان با نارسایی ویژه در ریاضی انجام گرفت. از روش فایل نیمه تجربی، با طرح پیش آزمون­- پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامع آماری فایل شامل دانش­آموزان پای چهارم ابتدایی با نارسایی ویژه در ریاضی شهرستان نجف­آباد در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ بود. به منظور انجام گرفتن این فایل، ۲۰ دانش­آموز با نارسایی ویژه در ریاضی، انتخاب و با روش تصادفی به گروه­های آزمایش و کنترل گمارده شدند (یک گروه ۱۰ نفری آزمایش و یک گروه ۱۰ نفری کنترل). ابزارهای مورد استفاده عبارت از پرسشنا­م فراشناخت پانورا و فیلیپو، چک لیست تشخیصی اختلال ریاضی تبریزی، مقیاس هوش ریون و آزمون عملکرد تحصیلی ریاضی بودند. مداخل مربوط به آموزش برنام فراشناخت پانورا و فیلیپو بر روی گروه آزمایش به صورت انفرادی و در ۸ جلسه ۴۵ دقیقه ای انجام گرفت. داده های به دست آمده با روش آماری تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که بین میانگین نمرات دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود داشت (۰۵/۰=p) . در مجموع یافته های این فایل حاکی از آن است که آموزش برنام فراشناخت پانورا و فیلیپو برعملکرد حل مسأله و دانش و مهارت فراشناخت دانش­آموزان با نارسایی ویژه در ریاضی مؤثر می باشد. پیشنهاد می­گردد که از روش آموزش فراشناخت پانورا و فیلیپو به عنوان یک روش مفید در رفع مشکلات حل مسأل دانش­آموزان با نارسایی ویژه در ریاضی استفاده گردد.

واژگان کلیدی: ناتوانی ریاضی، برنامه پانورا و فیلیپو، حل مسأله، دانش و مهارت فراشناخت.

مقدمه

نارسایی­های ویژه در ریاضی۱ به عنوان یک اختلال در سومین نسخ راهنمای تشخیص و آماری اختلالات روانی۲ (Dsm-III) در سال ۱۹۸۰ مطرح گردید. این اختلال، عبارت از ناتوانی در انجام یافتن مهارت­های حساب با توجه به ظرفیت هوش و سطح مورد انتظار از کودک است، که این مهارت­ها می­بایست به کمک مقیاس­های میزان شده فردی اندازه­گیری شده باشد. براساس ویراست چهارم اصلاح شده راهنمای تشخیص و آماری اختلالات روانی۳ این کودکان در چهار گروه از مهارت­های زبانی، ادراکی، ریاضی و توجهی مرتبط با ریاضیات مشکل دارند. به عبارت دیگر نارسایی­های ویژه در ریاضی اصطلاحی برای گستر وسیعی از ناتوانی­های دیرپا در حوز ریاضیات است (دوکر۴ ، ۲۰۰۵) . نارسایی­های ویژه در ریاضی، در برخی از کودکان از سنین پایین شروع می­شود ولی در اغلب آنها در دور دبستان خود را نشان می­دهد و تا دور راهنمایی و دبیرستان نیز ادامه می­یابد (دوکر، ۲۰۰۵؛ گریستن، جوردن و فلوجر۱، ۲۰۰۵) .

فوکس و فوکس۲ (۲۰۰۵) همه­گیری نارسایی ویژه در ریاضی را در دبستان ۵ تا ۸ درصدد و رمضانی (۱۳۸۰) در شهر تهران حدود ۵ درصدد برآورده کرده­اند. در سبب­ شناسی نارسایی ویژه در ریاضی فرضیه­هایی مطرح شده که در مجموع می­توان به ترکیبی از تأثیرات محیط و ژنتیک اشاره کرد (روسل و نوئل۳ ، ۲۰۰۷؛ افروز، ۱۳۸۵) . به منظور مداخله و درمان ناتوانی­های یادگیری همواره روی­آورد­های آموزشی گوناگونی ارائه شده است. روانشناسی رفتاری و انواع روش­های زیر مجموع آن­که بر تحلیل رفتار­های مورد نیاز برای یادگیری تکلیف و یا برنام درسی تأکید می­کند، تمرین­های آموزشی مشتق از این نظریه « آموزش مستقیم۴ » نامیده می­شود. آموزش مستقیم با ارائ نحو آموزش فنون تدریس مکملی برای طراحی آموزشی است و به عنوان یک نظام جامع طراحی برنامه­های درسی را با آموزش فنونی برای گسترش برنامه­های آموزشی مختلف یکپارچه می­سازد (گیری۵، ۲۰۰۶؛ روزن شاین۶، ۱۹۸۶) . آموزش­های شناختی۷ آن دسته از راهبرد­هایی تکیه دارد که به وسیل آن اطلاعات مورد توجه قرار می­گیرد، تشخیص داده می­شوند، به رمز در می­آیند و در نهایت در حافظه ذخیره می­شوند تا در موقع نیاز فراخوانده شوند (سیف، ۱۳۸۴؛ کله و چان، ۱۳۷۲؛ لرنر، ۱۳۸۴؛ کولی کیان۸ و استنبرگ ۱۹۸۹) . در واقع آموزش­های شناختی بر چگونگی یادگیری افراد متمرکز است مسیری که در خود تلویحات و راهبرد­های متعددی برای تدریس به دانش­آموزان با نارسایی­های ویژه دارد که می­توان آن را به کار گرفت و در توجه کردن، به خاطر سپردن، فهمیدن، فکر کردن و لذت بردن از یادگیری به این دانش­آموزان کمک کرد (لرنر، ۱۳۸۴) .


۱. Mathematics Learning disabilities

۲. Diagnostic and statistical manual of mental disorders- third Edition text revision

۳. Diagnostic and statistical manual of mental disorders- 4th Edition text revision

۴. Dowkere

۱ . Gersten,. Jordan & Flojo

۲ . Fuchs & Fuchs

۳ . Rousselle & Noel

۴ . Direct Instruction

۵ . Geary

۶ . Rosenshine

۷ . Cognitive Trait

۸ . Kollingian

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.