فایل میزان منبع کنترل درونی و بیرونی دانش آموزان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل میزان منبع کنترل درونی و بیرونی دانش آموزان دارای ۴۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل میزان منبع کنترل درونی و بیرونی دانش آموزان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل میزان منبع کنترل درونی و بیرونی دانش آموزان۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل میزان منبع کنترل درونی و بیرونی دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل میزان منبع کنترل درونی و بیرونی دانش آموزان :
بخشهایی از متن:
چکیـده
در این فایل ابتدا به نوعی اختلال رفتاری کودکان و نوجوانان به نام میزان منبع کنترل درونی و بیرونی پرداخته می شود که چون آمار قابل توجهی از کودکان و نوجوانان مبتلا به این اختلال روان شناختی، توانایی کنترل رفتارهای خود در محیط های سازمان یافته ای چون مدرسه را ندارند و این اختلال روز به روز افزایش یافته و به دلایل عدیده ای باعث کاهش فرآیند یاددهی و یادگیری در کلاس درس می شود، لذا از اهمیت ویژه ای جهت بررسی و اقدام، برخوردار است. که متأسفانه بعضی از اولیاء آموزش و پرورش که به غیر از انگیزه های آموزشی در گود آموزش و پرورش قرار گرفته اند در این زمینه نه تنها تلاشی ندارند بلکه اگر کسانی بنا به ضرورتِ کار عملی ناگزیر باشند به ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند، با استقبال خیلی خوب و دلگرم کننده ای روبرو نمی شوند که در این خصوص در قسمت محدودیتهای فایل اشاره ای خواهد شد.
در این فایل با استفاده از فرمول و جدول (T-Test) در مقایسه ای که نمرات پسران بین سال ۸۵ و ۸۶ انجام گردید Sig به دست آمده ۱۹۴/۰ می باشد که مشخص گردید نکات معنی دار نمی باشد.
ـ در مقایسه ای که بین نمرات کسب شده ی دختران و پسران سال ۸۶ انجام شد Sig به دست آمده ۵۱۶/۰ می باشد که نشان می دهد تفاوت معنادار نیست.
ـ در مقایسه ی نمرات دختران و پسران در سال ۸۵ Sig به دست آمده ۱۳۳۳/۰ چون از ۰۵/۰= آلفا که ۰۵/۰ است بزرگتر است تفاوت معنادار است.
امید است در آینده علت معنادار بودن این قسمت توسط محققین مشخص و اعلام گردد.
مقـدمه
موضوع فایل: بررسی و مقایسه میزان منبع کنترل درونی و بیرونی در سال تحصیلی ۸۵ و ۸۶ دانش آموزان دبیرستانی شهرستان چناران با اجرای آزمون و تست راتر می باشد.
….
نظریه شخصیت در دیدگاه راتر
دوفرض اساسی در نظریه راتر این است که: ۱) شخصیت آموخته میشود و ۲) شخصیت به سوی هدفهای خاصی برانگیخته میشود. مفاهیم دیگر در دیدگاه راتر توان رفتاری، انتظار، ارزش تقویت، موقعیت روانی، آزادی حرکت، نیازهای روانی، کمترین سطح هدف و منبع کنترل میباشد که هر کدام به اختصار توضیح داده خواهد شد.
بر اساس توان رفتاری[۳] گزینش یک رفتار بر مبنای گزینش هوشیار از انتخابهای رفتاری موجود، با در نظر گرفتن ادراک ذهنی از آن موقعیت، علاوه بر تاثیر موقعیت محرک صورت میگیرد، لذا راتر برداشتی ذهنیتری از رفتارگراها از مفهوم رفتار دارد. توصیف راتر اعمال آشکار و ناآشکار را دربردارد. اعمال ناآشکار فرایند شناختی درونی را شامل میشود، اما اصولی که وقوع هر دوی آنها (رفتارهای آشکار و ناآشکار) را کنترل میکند، تفاوتی ندارد.
اما آنچه از مفهوم انتظار[۴] بر میآید این است که اگر در موقعیتی به شیوه خاص رفتار میکنیم، میتوانیم انتظاری از آن داشته باشیم. میتوانیم پاداشی را که پیامد آن است پیشبینی نماییم. درجه انتظار به تقویتهای گذشته و تعمیمهای صورت گرفته وابسته میباشد. …
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.