فایل مدیریت استراتژیک


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل مدیریت استراتژیک دارای ۳۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل مدیریت استراتژیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل مدیریت استراتژیک۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل مدیریت استراتژیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل مدیریت استراتژیک :

فایل مدیریت استراتژیک
فهرست مطالب صفحه

مقدمه ……………………………………………………۱

فصل ۱- مفاهیم اساسی مدیریت استراتژیک

۱-۱- استراتژی چیست ؟ ……………………………….۱

۲-۱- مروری بر مفاهیم نظری تفکر استراتژیک …………..۲

۳-۱ – مدیریت استراتژیک ………………………………….۳

۴-۱- الگوی اصلی مدیریت استراتژیک …………………..۴

۵-۱- تدوین استراتژی ……………………………………..۵

۶-۱- انواع استراتژی………………………………………..۵

۷-۱- استراتژی های اصلی در مدیریت استراتژیک …۶

فصل دوم : نقش مدیران در اتخاذ تصمیم های استراتژیک بهتر

۲-۲ تصمیم گیری استراتژیک …………………………….۹

۳-۲ – ویژگیهای تصمیمهای استراتژیک ………………۹

۴-۲- سبک های تصمیم گیری استراتژیک مینتز برگ …….۱۰

۵-۲-نقش هیئت مدیره در مدیریت استراتژیک ……………۱۰

۶-۲روند مشارکت هیئت مدیره در فرآیند مدیریت استراتژیک ..۱۱

فصل سوم : بررسی محیطی و تجزیه و تحلیل صنعت

۱-۳- بررسی محیطی…………………………………….۱۲

۲-۳- متغیرهای قابل بررسی در محیط خارجی ……….۱۳

۳-۳- تجزیه و تحلیل صنعت ، تجزیه و تحلیل وظیفه ای …..۱۴

۴-۳- نگرش مایکل پورتر به تجزیه و تحلیل صنعت ………….۱۵

۵-۳- تهدید تازه واردها یا رقبای بالقوه ……………….۱۶

۶-۳- رقابت میان شرکتهای موجود ……………………….۱۶

۷-۳- تهدیدهای محصولات جایگزین ……………………۱۷

۸-۳- قدرت چانه زنی خریداران …………………….۱۷

۹-۳- قدرت چانه زنی عرضه کنندگان ……………۱۸

۱۰-۳- قدرت دیگر گروههای ذینفع …………………..۱۹

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل موقعیت و استراتژی کسب و کار

۱-۴- تجزیه و تحلیل موقعیت ( SWOT‌ ) ………………..19

۲-۴- استراتژی کسب و کار ………………………..۲۰

۳-۴- استراتژی رقابتی ……………………………۲۱

۴-۴- خطرات همراه استراتژی های رقابتی ………..۲۱

۵-۴- مسائل استراتژی رقابتی …………………..۲۲

فصل پنجم : اجرای استراتژی ، سازماندهی برای اقدام

۱-۵- اجرای استراتژی …………………………….۲۲

۲-۵- جریان استراتژی ……………………………۲۳

۳-۵- روش طراحی برنامه ها ، بودجه ها و رویه ها

۴-۵- طراحی برنامه ها …………………………..۲۴

۵-۵- طراحی بودجه ها ……………………….۲۴

۶-۵- طراحی رویه های جدید ……………….۲۴

فصل ششم : اجرای استراتژی ، جذب نیرو و رهبری

۱-۶- جذب نیرو ……………………………………..۲۵

۲-۶- تأثیر استراتژی بر فرآیند جذب نیرو ………..۲۵

۳-۶- مشکلات استراتژی کاهش …………………۲۵

۴-۶- رهبری ……………………………………..۲۶

منابع و مأخذ …………………………………….۲۷

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

مقدمه

سازمان ها « در معنای وسیع کلمه » رکن اصلی اجتماع کنونی اند و مدیریت ، مهمترین عامل در هیأت ، رشد و بالندگی و یا مرگ سازمانهاست . مدیر ، روند حرکت از ( وضع موجود ) به سوی ( حقیقت مطلوب )‌را هدایت می کند و در هر لحظه ، برای ایجاد آینده ای بهتر در تکاپوست . گذشته با تمام اهمیت و اندوختنی هایش و با تمام تأثیری که می تواند بر آینده داشته باشد اتفاق افتاده است و هیچ نیروی بشری نمی تواند آن را دیگر بار و به گونه ای متفاوت بیافریند . ولی آینده در راه است و قسمت مهمی از آن چه (امروز) می گذرد مربوط است . لذا امر ( مدیریت ) مهمترین مقوله ای است که باید برای رشد و تعالی فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی جامعه مورد توجه قرار گیرد .

۴-۳ نگرش مایکل پورتر به تجزیه و تحلیل صنعت

مایکل پورتر به عنوان یک صاحبنظر در استراتژی رقابتی ، معتقد است که یک شرکت بیشتر نگران افزایش دامنه رقابت درون صنعت است که در آن فعالیت می کند . پورتر می گوید : ( مجموع توان و قدرت این نیروها یا عوامل ، پتانسیل سودآوری صنعت را تعیین می کند در حالی که پتانسیل سودآوری با معیار بازگشت سرمایه در بلند مدت سنجیده می شود ) . هر قدر که قدرت این نیروها بیشتر باشد شرکتهای کمتری می توانند قیمت محصولات خود را افزایش بدهند و سود بیشتری کسب کنند . یک شرکت ضمن این که باید با دقت صنعتی را که در آن فعالیت می کند بررسی و پویش نماید ، باید همچنین اهمیت و نقش هر یک از شش عامل زیر را در موفقیت خود ارزیابی کند : تهدید تازه واردها ، رقابت میان شرکت های موجود ، تهدید کالاها و خدمات جایگزین ، قدرت چانه زنی خریداران ، قدرت چانه زنی عرضه کنندگان و قدرت نسبی دیگر گروههای ذینفع ….

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.