فایل مدیریت استراتژیک
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل مدیریت استراتژیک دارای ۳۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل مدیریت استراتژیک کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل مدیریت استراتژیک۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل مدیریت استراتژیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل مدیریت استراتژیک :
فایل مدیریت استراتژیک
فهرست مطالب صفحه
مقدمه ……………………………………………………۱
فصل ۱- مفاهیم اساسی مدیریت استراتژیک
۱-۱- استراتژی چیست ؟ ……………………………….۱
۲-۱- مروری بر مفاهیم نظری تفکر استراتژیک …………..۲
۳-۱ – مدیریت استراتژیک ………………………………….۳
۴-۱- الگوی اصلی مدیریت استراتژیک …………………..۴
۵-۱- تدوین استراتژی ……………………………………..۵
۶-۱- انواع استراتژی………………………………………..۵
۷-۱- استراتژی های اصلی در مدیریت استراتژیک …۶
فصل دوم : نقش مدیران در اتخاذ تصمیم های استراتژیک بهتر
۲-۲ تصمیم گیری استراتژیک …………………………….۹
۳-۲ – ویژگیهای تصمیمهای استراتژیک ………………۹
۴-۲- سبک های تصمیم گیری استراتژیک مینتز برگ …….۱۰
۵-۲-نقش هیئت مدیره در مدیریت استراتژیک ……………۱۰
۶-۲روند مشارکت هیئت مدیره در فرآیند مدیریت استراتژیک ..۱۱
فصل سوم : بررسی محیطی و تجزیه و تحلیل صنعت
۱-۳- بررسی محیطی…………………………………….۱۲
۲-۳- متغیرهای قابل بررسی در محیط خارجی ……….۱۳
۳-۳- تجزیه و تحلیل صنعت ، تجزیه و تحلیل وظیفه ای …..۱۴
۴-۳- نگرش مایکل پورتر به تجزیه و تحلیل صنعت ………….۱۵
۵-۳- تهدید تازه واردها یا رقبای بالقوه ……………….۱۶
۶-۳- رقابت میان شرکتهای موجود ……………………….۱۶
۷-۳- تهدیدهای محصولات جایگزین ……………………۱۷
۸-۳- قدرت چانه زنی خریداران …………………….۱۷
۹-۳- قدرت چانه زنی عرضه کنندگان ……………۱۸
۱۰-۳- قدرت دیگر گروههای ذینفع …………………..۱۹
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل موقعیت و استراتژی کسب و کار
۱-۴- تجزیه و تحلیل موقعیت ( SWOT ) ………………..19
۲-۴- استراتژی کسب و کار ………………………..۲۰
۳-۴- استراتژی رقابتی ……………………………۲۱
۴-۴- خطرات همراه استراتژی های رقابتی ………..۲۱
۵-۴- مسائل استراتژی رقابتی …………………..۲۲
فصل پنجم : اجرای استراتژی ، سازماندهی برای اقدام
۱-۵- اجرای استراتژی …………………………….۲۲
۲-۵- جریان استراتژی ……………………………۲۳
۳-۵- روش طراحی برنامه ها ، بودجه ها و رویه ها
۴-۵- طراحی برنامه ها …………………………..۲۴
۵-۵- طراحی بودجه ها ……………………….۲۴
۶-۵- طراحی رویه های جدید ……………….۲۴
فصل ششم : اجرای استراتژی ، جذب نیرو و رهبری
۱-۶- جذب نیرو ……………………………………..۲۵
۲-۶- تأثیر استراتژی بر فرآیند جذب نیرو ………..۲۵
۳-۶- مشکلات استراتژی کاهش …………………۲۵
۴-۶- رهبری ……………………………………..۲۶
منابع و مأخذ …………………………………….۲۷
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
مقدمه
سازمان ها « در معنای وسیع کلمه » رکن اصلی اجتماع کنونی اند و مدیریت ، مهمترین عامل در هیأت ، رشد و بالندگی و یا مرگ سازمانهاست . مدیر ، روند حرکت از ( وضع موجود ) به سوی ( حقیقت مطلوب )را هدایت می کند و در هر لحظه ، برای ایجاد آینده ای بهتر در تکاپوست . گذشته با تمام اهمیت و اندوختنی هایش و با تمام تأثیری که می تواند بر آینده داشته باشد اتفاق افتاده است و هیچ نیروی بشری نمی تواند آن را دیگر بار و به گونه ای متفاوت بیافریند . ولی آینده در راه است و قسمت مهمی از آن چه (امروز) می گذرد مربوط است . لذا امر ( مدیریت ) مهمترین مقوله ای است که باید برای رشد و تعالی فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی جامعه مورد توجه قرار گیرد .
…
۴-۳ نگرش مایکل پورتر به تجزیه و تحلیل صنعت
مایکل پورتر به عنوان یک صاحبنظر در استراتژی رقابتی ، معتقد است که یک شرکت بیشتر نگران افزایش دامنه رقابت درون صنعت است که در آن فعالیت می کند . پورتر می گوید : ( مجموع توان و قدرت این نیروها یا عوامل ، پتانسیل سودآوری صنعت را تعیین می کند در حالی که پتانسیل سودآوری با معیار بازگشت سرمایه در بلند مدت سنجیده می شود ) . هر قدر که قدرت این نیروها بیشتر باشد شرکتهای کمتری می توانند قیمت محصولات خود را افزایش بدهند و سود بیشتری کسب کنند . یک شرکت ضمن این که باید با دقت صنعتی را که در آن فعالیت می کند بررسی و پویش نماید ، باید همچنین اهمیت و نقش هر یک از شش عامل زیر را در موفقیت خود ارزیابی کند : تهدید تازه واردها ، رقابت میان شرکت های موجود ، تهدید کالاها و خدمات جایگزین ، قدرت چانه زنی خریداران ، قدرت چانه زنی عرضه کنندگان و قدرت نسبی دیگر گروههای ذینفع ….
…
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.