مباحث تئوری و شناختی کلاس درس تربیت بدنی و روش تدریس آن


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مباحث تئوری و شناختی کلاس درس تربیت بدنی و روش تدریس آن دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مباحث تئوری و شناختی کلاس درس تربیت بدنی و روش تدریس آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مباحث تئوری و شناختی کلاس درس تربیت بدنی و روش تدریس آن۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مباحث تئوری و شناختی کلاس درس تربیت بدنی و روش تدریس آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مباحث تئوری و شناختی کلاس درس تربیت بدنی و روش تدریس آن :

مباحث تئوری و شناختی کلاس درس تربیت بدنی و روش تدریس آن

مطالب:

کلید واژه ها……………………………………………………… ۱

مقدمه……………………………………………………………. ۳

۱- هنرتدریس…………………………………………………… ۴

۲- تعیین و طبقه بندی اهداف تدریس………………………… ۴

۳- روشهای تدریس…………………………………………….. ۵

۴- محسنات و معایب روشها………………………………….. ۸

۵- انتخاب یک شیوه تدریس…………………………………… ۱۰

۶- بررسی وضعیت موجود درس تربیت بدنی در کشور……… ۱۰

۷- پیشنهادات………………………………………………….. ۱۲

منابع……………………………………………………………… ۱۴

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

قسمتهایی از متن:

مقدمه

تدریس (TEACHING) ترکیبی از علم و هنر است. علم یا دانش تدریس را می توان با مطالعه اصول یادگیری، مدل ها و روش های آموزش، آشنایی با استراتژی ها و فنون تدریس و سایر یافته های آموزشی به دست آورد. اما هنر تدریس یک مهارت عاطفی، اجتماعی و اخلاقی است که ارتباط زیادی با ویژگی های فردی یا شخصی معلم دارد. هنر تدریس فقط از طریق مطالعه کتب و منابع علمی حاصل نمی شود، بلکه به علائق شخصی معلم، حساسیت شغلی و بازبینی مستمر (خود ارزیابی) از نتایج کار خود بستگی دارد.

تدریس، فرایندی است که در آن معلم واسطه یادگیری می شود، بنابراین حضور مستقیم معلم در کلاس تربیت بدنی و تعامل با دانش آموز ضروری است. چون برخلاف بسیاری از فعالیت های آموزشی در مدرسه، یادگیری با عمل و تمرین، تعامل نزدیک عاطفی – اجتماعی و ارائه بازخودرهای مستمر آموزشی برای اصلاح حرکات تمرین در کلاس تربیت بدنی حیاتی است، علاوه بر آن، منابع آموزشی زیادی در دسترس دانش آموز قرار ندارند تا مهارت های آموخته شده را تکرار یا مرور کند. با توجه به اهمیت کار معلم تربیت بدنی در زنگ ورزش در این سعی بر آن است که به ذکر یکسری از موارد مثل هنر تدریس- روشهای تدریس – انتخاب شیوه تدریس و یکسری اصول جهت کار مربیان تربیت بدنی بصورت پیشنهادی با استفاده از فایلات مجله ای و ها ذکر شود.

شیوه تدریس دو جانبه یا ارتباطی (Recioprocal)

در این شیوه ،‌ در میزان تصمیم گیری از طرف معلم به شاگرد ، تغییر قابل ملاحظه ای مشاهده می شود . مشاهده یار و یا همشاگردی به منظور تجزیه و تحلیل و آنچه که باید فرا گرفته شود ، در این روش مورد توجه قرار می گیرد . در این شیوه ،‌معلم فرم خاصی تهیه می کند که در آن معیارهای ارزشیابی را مشخص کرده است . او این فرم را به دانش آموزان می دهد و از هر کدام از آنها می خواهد که آنچه یار او انجام می دهد ، به دقت مشاهده کند و شرح دهد ،‌یا علامت بگذارد . این فرم را می توان برای آسان تر شدن قضاوت هر دانش آموز ، با تصویر صحیح حرکت و مراحل آن همراه کرد . به طور معمول ، این شیوه توسط معلم شرح و نشان داده می شود و نحوه استفاده از فرم نیز به دانش آموزان آموزش داده می شود . سپس با تعیین زمان مشخص توسط معلم ، دو نفر انتخاب می شوند ؛ یک نفر به عنوان ارزیاب و دیگری به عنوان انجام دهنده ، به انجام حرکت و تمرین می پردازند . در حین انجام حرکت و تمرین ، یار مقابل باید برای ارزیابی نهایی ، بازخوردهای اصلاحی را به نفر مقابل ارائه دهد . پس از هر ارزیابی ، نقشها عوض می شوند .

۴- محسنات و معایب روشها

اگرچه به کارگیری هر روش می تواند به میزان قابل ملاحظه ای در پویایی هر کلاس نقش عمده ای ایفا کند ، اما هر روش به نوبه خود ، محاسن و معایبی دارد . استفاده از روش فرمانی ، باعث کنترل بهتر کلاس می شود . اگر محدودیت زمان مطرح باشد ، این روش موثرتر و اثر بخش تر خواهد بود . استفاده از این روش ، دانش آموزان را قادر می سازد تا اهداف نهایی را به طور مستقیم درک کنند ، بنابراین آنچه را که نباید انجام دهند ، برایشان روشن می شود . همچنین امکان کنترل کلاس برای گروه های زیاد ، بهتر می شود . بی توجهی به نیازها ، علاقه مندیها و توانایی های دانش آموزان ، فراهم نکردن زمینه مناسب جهت نوآوری و بروز خلاقیت ها و در نهایت ، ‌بی توجهی به افکار دانش آموزان ، از مهمترین معایب این ارزش است . …

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.