فایل موقعیت کلی نیروگاه گازی ری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل موقعیت کلی نیروگاه گازی ری دارای ۷۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل موقعیت کلی نیروگاه گازی ری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل موقعیت کلی نیروگاه گازی ری۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل موقعیت کلی نیروگاه گازی ری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل موقعیت کلی نیروگاه گازی ری :
موقعیت کلی نیروگاه گازی ری
مقدمه
نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲۵۰۰۰ متر مربع در جاده قم ـ شهرک باقرشهر واقع در جنوب پالایشگاه تهران و به فاصله تقریبی ۷ کیلومتری شهر ری قرار گرفته است در اواسط سال ۱۳۵۵ کار نصب ۱۴ واحد آن شروع شد ( ۶ واحد آسک خریداری شده برای اهواز و و ۸ واحد هیتاچی خریداری شده برای بندرعباس ) در کمتر از ۸ ماه اولین واحد آن به مدار آمده و ۱۳ واحد دیگر در ظرف سه ماه بعد به مدار آمدند . در خلال نصب واحدهای فوق الذکر کار خرید و عقد قرارداد جهت نصب ۳۰ واحد دیگر با شرکت های مخلتف انجام پذیرفت و در پایان تابستان ۱۳۵۶ کار نصب این واحدها نیز به پایان رسید. در رژیم گذشته و در دوره تحویل موقت ، کار نگهداری و تعمیرات واحدها توسط پرسنل خارجی انجام میگرفت که با سقوط رژیم و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامیپرسنل خارجی به بهانه های مختلف و در برخی موارد حتی بدون تحویل دائم واحدها ، و با خیال توقف کامل نیروگاه در آینده نزدیک ، ایران را ترک نمودند ، ولی همت و تلاش و پشتکار برادران متعهد و مسلمان ایرانی ، در زمان کوتاهی خلاء پرسنل خارجی را پر کرده و با به مدار آوردن تک تک واحدها که اکثراً هم دارای اشکالاتی بودند و با بهره برداری و انجام تعمیرات مختلف بطلان اندیشه آنان را به اثبات رساندند. در سال ۱۳۶۰ تعداد ۴ واحد ، از واحدهای گازی آ.ا.گ این نیروگاه بعلت ضرورت هائی به شیروان منطقه خراسان و در سال ۱۳۸۰ تعداد دو واحد ، از واحدهای گازی هیتاچی به بندر عباس و نیز در سال ۱۳۸۱ تعداد یک واحد از واحدهای گازی آ. ا.گ به کیش انتقال داده شدند و در حال حاضر نیروگاه گازی ری دارای ۳۷ واحد گازی از ۵ شرکت مختلف ( آسک ـ هیتاچی ـ فیات ـ میتسوبیشی و آ.ا.گ ) میباشد که قدرت نامینصب شده حدوداً ۱۲۰۰ مگاوات میباشد . در شرایط ISO ، از آنجایی که قدرت عملی قابل تولید واحدهای گازی ارتباط مستقیم با درجه حرارت هوا ، فشار و نوع سوخت ( گاز یا گازوئیل ) دارد . لذا تولیدی عملی آن در فصول مختلف و با نوع سوخت مصرفی متفاوت خواهد بود .
سوخت مصرفی این نیروگاه گاز و گازوئیل میباشد.
در حال حاضر گاز نیروگاه ری از طریق خط لوله گاز سراسری شرکت گاز و توسط دو ایستگاه شماره ۱ و ۲ نصب شده در محوطه نیروگاه که ظرفیت هر یک از ۱۱۰۰۰۰ متر مکعب در ساعت با فشار Psi 250 میباشد ، تأمین میگردد.
واحدهای آسک و هیتاچی قدیم و جدید از ایستگاه شماره یک و واحدهای میتسوبیشی و آ.ا.گ و فیات از ایستگاه شماره ۲ تغذیه میشوند. …
…
بررسی مراحل پارالل ( وصل ژنراتور به شبکه )
عمل وصل ژنراتور به شبکه را سنکرو نایزینگ مینامند که توسط دستگاهی به نام سنکرونایزر ( SYNCRONIZER) انجام میگیرد.
هنگامیکه دور توربین به ۳۰۰۰ R.P.M رسیده و لامپ RATED SPEED روی پانل توربین روشن گردید ، برای پارالل کردن ژنراتور با شبکه ، ضمن روشن بودن لامپ MANU SYNC روی پانل ژنراتور ، ابتدا باید از قسمتهای مختلف توربین بازدید بعمل آورده و نیز درجه حرارت قسمتهای مختلفی توربین کنترل شده و لرزش یاتاقانهای ۱ تا ۵ توربین بر روی مانیتور لرزش نرمال باشد و منحنی لرزش بر روی ثبات لرزش نیز سیر نزولی داشته باشد ، در این صورت میتوان اقدام به پارالل ژنراتور با شبکه نمود. پس از اینکه شرایط فوق برقرار شد چنانچه قبلاً بریکر تحریک بسته نشده باشد ( در دور ۹۵%)، ابتدا بریکر تحریک ، توسط دکمه فشاری ( FIELE.BKR ON ) بسته میشود و سپس دکمه AVR ON را فشار داده تا توسط تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک
(AUTOMATIC VOLTAGE REGULATOR ) AVR ولتاژ ژنراتور تنظیم گردد.
چنانچه فرکانس ژنراتور از ۵۰ HZ پائینتر باشد توسط دکمه GOVERONOR RAISE ، دور توربین را مقداری افزایش داده تا فرکانس ژنراتور کمیبیشتر از فرکانس شبکه شده تا عقربه سنکرون اسکوپ در جهت عقربه ساعت ( مثبت ) گردد . سپس دکمه فشاری AUTO SYNC را فشار داده و با این عمل عقربه سنکرون اسکوپ به چرخش در آمده و زمانی که فرکانس و ولتاژ و دامنه فاز های ژنراتور با شبکه برابر گردیدند در این لحظه با فعال شدن رله های ۲۵ X و ۲۵ Y و ۲۵ V بر روی سنکرونایزر ( SYNCRONIZER ) بریکر ژنراتور بسته و لامپ سیگنال GEN.BKR ON بر روی پانل ژنراتور و نیز لامپ قرمز ۵۲ G بر روی پانل بریکر ژنراتور روشن میگردد.
با بسته شدن بریکر ژنراتور واحد آماده بارگیری میگردد و با افزایش باربه بیش از ۵MW بلافاصله لامپGAS/OIL TRANSF AVAIL بر روی پانل توربین روشن میگردد و از این لحظه به بعد واحد قابل CHANGE ( تغییر سوخت ) خواهد بود . لذا واحدهای میتسوبیشی در حالت NO LOAD امکان تغییر سوخت نخواهد بود.
فرمان وصل ترنینگر ( TURNING ON ) هنگامیصادر میشود که فرمان تریپ یا توقف واحد صادر شده و دور توربین به صفر رسیده باشد و با توجه به گیت AND ، ورودی های گیت مذکور یک ( ۱ ) و در خروجی نیز یک ۱ ) بوده و دارای سیگنال میباشد و ترنینگر درگیر شده و موتور AC ترنینگر وارد مدار میشود و در نتیجه ورودی های به گیت بعدی AND ، یک ( ۱ ) و در خروجی آن سیگنال خواهیم داشت و سیگنال لامپ TURNING ON را بر روی پانل توربین روشن خواهد کرد. …
…
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.