شرح عملکرد کلی اتومبیل پراید


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شرح عملکرد کلی اتومبیل پراید دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شرح عملکرد کلی اتومبیل پراید  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز شرح عملکرد کلی اتومبیل پراید۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شرح عملکرد کلی اتومبیل پراید،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شرح عملکرد کلی اتومبیل پراید :

روغن موتور……………………………………………………………………………………………….. ۲

بازدید سیستم خنک کننده……………………………………………………………………………… ۴

بازدید سیستم جرقه زنی………………………………………………………………………………. ۴

بازرسی و تنظیم لقی سوپاپ ها……………………………………………………………………… ۵

تعمیرات موتور…………………………………………………………………………………………….. ۶

سیستم روغن کاری …………………………………………………………………………………….. ۸

واترپمپ………………………………………………………………………………………………………. ۱۰

عیوب کلاچ ونحوه تشخیص آن………………………………………………………………………. ۱۱

شرح عملکرد سیستم ترمز…………………………………………………………………………….. ۱۳

بازکردن و نصب و بستن لنتهای ترمز چرخ جلو………………………………………………. ۱۴

بازکردن و تعمیر و نصب مجدد پمپ اصلی ترمز…………………………………………….. ۱۵

تشریح کلی گیربکس پراید……………………………………………………………………………… ۱۷

سیستم جرقه زنی…………………………………………………………………………………………. ۱۹

سیستم جرقه زنی پلاتین دار………………………………………………………………………….. ۲۰

نمای کلی سیستم فرمان………………………………………………………………………………… ۲۴

بازدید ،تعمیر و نگهداری فرمان روی اتومبیل …………………………………………………. ۲۶

پیاده و سوار کردن سیبک رابط میل فرمان…………………………………………………….. ۲۷

موتور پراید دارای سیلندر چدنی و سر سیلندر آلومینیومی است. برای گردش میل لنگ، پنج محور ثابت در نظر گرفته شده است برای هر سیلندر یک سوپاپ ورود وی یک سوپاپ خروج در نظر گرفته شده است و حرکت آن هم توسط یک میل سوپاپ که در سیلندر قرار دارد و حرکت چرخش خود را از میل لنگ توسط تسمه میگیرد و استفاده از تسمه هم باعث کم شدن سرو صدا می شود و حرکت نوسانی بادامک ها میل سوپاپ مستقیماً به اسبکها وارد می شود و سوپاپها را باز و بسته می کند.

سیستم روغن کاری از نوع تحت فشار است و جریان روغن پس از عبور از یک فیلتر که به صورت سری در مدار جریان روغن تعبیه شده است به دیگر مسیر یا هدایت می شود. پمپ روغن از نوع دور موتوری غیر هم مرکز است و چرخش خود را از انتهای جلوی میل لنگ کسب می کند. به دلیل برابری دور میل لنگ و روتورهای پمپ و همچنین بزرگی نسبی روتورها، توان بالایی در تأمین روغن مورد نیاز موتور دارد.

موتور و ؟؟ به صورت متصل به همه کثیر و در جهت محور عرضی اتومبیل به روی شاخص نصب می شود و نیروی خود را توسط دو عدد پلوس با اتصلات ویژه به چرخهای جلوی اتومبیل انتقال می دهند.

بازرسی های لازم و دوره ای موتور:

بازرسی های دوره ای موتور باید در زمان بندی خاص باشد تا بتوان عیوب موتور را گرفت.

روغن موتور:

هر هفته کلی مسافت ۴۰۰ الی ۵۰۰ کیلومتر باید سطح روغن مورد بررسی قرار گیرد وقتی که موتور خاموش است کیج روغن را از محل خود در می آوریم. مقدار آن بایستی تا F باشد و در صورتی که به L رسیده باشد باید ۵/۰ تا ۱ لیتر روغن به آن اضافه شود.

کیفیت روغن را نیز می توان آزمایش کرد اگر روغن کاملاً سیاه یا نزدیک به سیاهی باشد و یا لزمیت آن کمتر از روغن نو باشد باید حتماً آن روغن تعویض شود.

دلایل کاهش روغن:

۱- نشت روغن از تمامی درزها و اتصلاتی که روغن در آنجا با فشار یا بدون فشار حضور دارد

۲- بدلیل فرسودگی بیش از حد سیلندر و پیستون و رینگ روغن و گشاد شدن کایدهای سوپاپ و خشک شدگی کاسه نمدها و اورینگ های کنترل روغن- فرسایش بیش از اندازه و افزایش لقی یا تاقانهای متحرک موتور

۳- بدلیل پایین بودن ویسکوزیته و از دست دادن خاصیت روانکاری بعضی از روغن ها در موتورهای سالم هم می سوزند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.