سیستمهای برقی و الکترونیکی اتومبیل خودرو
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
سیستمهای برقی و الکترونیکی اتومبیل خودرو دارای ۹۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد سیستمهای برقی و الکترونیکی اتومبیل خودرو کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز سیستمهای برقی و الکترونیکی اتومبیل خودرو۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سیستمهای برقی و الکترونیکی اتومبیل خودرو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن سیستمهای برقی و الکترونیکی اتومبیل خودرو :
موقعیت و تاریخچه…………………………………………………………………………………. ۱
تاریخچه زمانی………………………………………………………………………………………. ۳
اندازه گیری و حسگرها……………………………………………………………………………. ۷
اندازه گیری چیست؟……………………………………………………………………………….. ۷
ترمیستور………………………………………………………………………………………………. ۷
ترموکوپل……………………………………………………………………………………………… ۷
حسگر القایی…………………………………………………………………………………………. ۸
کرنش سنج…………………………………………………………………………………………… ۹
حسگر جریان هوا با سیم داغ…………………………………………………………………….. ۹
حسگر جریان هوا با فیلم نازک………………………………………………………………….. ۱۰
حسگر اکسیژن……………………………………………………………………………………….. ۱۰
حسگرهای هوای فیلم ضخیم…………………………………………………………………….. ۱۱
حسگر متانول………………………………………………………………………………………… ۱۱
خلاصه مطالب……………………………………………………………………………………….. ۱۱
سیم کشی برق پایانه ها و قطع و وصل………………………………………………………… ۱۲
کابلها…………………………………………………………………………………………………… ۱۲
رمزهای رنگی و مشخص کردن پایانه ها………………………………………………………. ۱۴
طراحی دسته سیم……………………………………………………………………………………. ۱۷
مدارهای چاپی……………………………………………………………………………………….. ۱۹
فیوزها و مدارشکنها…………………………………………………………………………………. ۱۹
کلیدها………………………………………………………………………………………………….. ۲۱
سیستم های اداره موتور……………………………………………………………………………. ۲۲
سیستم های مرکب اداره جرقه زنی……………………………………………………………… ۲۲
سیستم جرقه زنی……………………………………………………………………………………. ۲۳
طرز کار سیستم جرقه زنی………………………………………………………………………… ۲۴
کنترل زاویه آوانس جرقه………………………………………………………………………….. ۲۵
اساس کنترل سیستم جرقه زنی…………………………………………………………………… ۲۵
کنترل زاویه مکث……………………………………………………………………………………. ۲۶
مدول جرقه زنی…………………………………………………………………………………….. ۲۷
کوئل……………………………………………………………………………………………………. ۲۷
کارکرد عیب یابی خودکار واحد کنترل الکترونیکی………………………………………….. ۲۷
سیار خودروهای کنترل موتور…………………………………………………………………….. ۲۸
منیفولد هوای متغیر………………………………………………………………………………….. ۲۸
تنظیم زمانی متغیر برای سوپاپها………………………………………………………………….. ۲۹
کنترل الکترونیکی سیستم گرمایش………………………………………………………………. ۲۹
نظریه و سیستم های تهویه مطبوع……………………………………………………………….. ۳۰
مقدمه…………………………………………………………………………………………………… ۳۰
اصول تبرید…………………………………………………………………………………………… ۳۱
سیستم خودکار تنظیم دما………………………………………………………………………….. ۳۲
گرمایش شیشه های جلو عقب…………………………………………………………………… ۳۳
مروری بر سیستم گرمکن صندلی……………………………………………………………….. ۳۴
عنصرهای گرمکن و سیستم کنترل گرمکن صندلی…………………………………………… ۳۴
خلاصه………………………………………………………………………………………………… ۳۵
سیستمهای برقی شاسی خودرو………………………………………………………………….. ۳۵
دلایل استفاده از ترمز قفل نشو…………………………………………………………………… ۳۵
نیازهایی که سیستم ترمز قفل نشو باید برآورده کند…………………………………………. ۳۵
سیستم ایمنی در صورت عمل نکردن ترمز قفل نشو………………………………………… ۳۶
قابلیت مانور باید حفظ شود………………………………………………………………………. ۳۶
پاسخ فوری…………………………………………………………………………………………… ۳۶
تأثیر عملیاتی ………………………………………………………………………………………… ۳۶
چرخهای تحت کنترل………………………………………………………………………………. ۳۷
چرخهای تحت کنترل………………………………………………………………………………. ۳۷
گستره سرعت………………………………………………………………………………………… ۳۷
سایر وضعیتهای عملیاتی…………………………………………………………………………… ۳۷
توصیف کلی سیستم………………………………………………………………………………… ۳۷
فشار پدال…………………………………………………………………………………………….. ۳۸
فشار ترمز…………………………………………………………………………………………….. ۳۸
متغیر تحت کنترل……………………………………………………………………………………. ۳۸
وضعیت جاده / خودرو……………………………………………………………………………. ۳۸
سرعت مرجع خودرو………………………………………………………………………………. ۳۸
شتاب یا شتاب منفی چرخ………………………………………………………………………… ۳۸
لغزش ترمز…………………………………………………………………………………………… ۳۸
شتاب منفی خودرو…………………………………………………………………………………. ۳۹
راهبرد کنترل سیستم ترمز قفل نشو……………………………………………………………… ۳۹
آغاز کنترل فشار ترمز………………………………………………………………………………. ۳۹
تنظیم برای سطح جاده یکنواخت………………………………………………………………… ۳۹
چرخش خودرو حول محور عمودی……………………………………………………………. ۳۹
ارتعاش اکسل………………………………………………………………………………………… ۴۰
خلاصه راهبرد کنترل……………………………………………………………………………….. ۴۰
اجرای سیستم ترمز قفل نشو……………………………………………………………………… ۴۱
حسگرهای سرعت چرخ………………………………………………………………………….. ۴۱
واحد کنترل الکترونیکی……………………………………………………………………………. ۴۱
تعدیلگر هیدرولیکی………………………………………………………………………………… ۴۲
سیستم کنترل کشش………………………………………………………………………………… ۴۲
کیسه هوا و کمربند سفت کن…………………………………………………………………….. ۴۳
طرز کار سیستم …………………………………………………………………………………….. ۴۳
اجزاء مدار کیسه هوا………………………………………………………………………………… ۴۴
خلاصه مطالب و پیشرفتهای نوین………………………………………………………………. ۴۶
نیازهای کارکردی سیستم قفل مرکزی…………………………………………………………… ۴۶
کارانداز قفل در……………………………………………………………………………………… ۴۶
مدار قفل کن در و کنترل از راه دور…………………………………………………………….. ۴۷
سیستمهای امنیتی……………………………………………………………………………………. ۴۷
مقدمه…………………………………………………………………………………………………… ۴۷
واحدهای کنترل الکترونیکی با رمز امنیتی……………………………………………………… ۴۹
مدار دزدگیر R.D…………………………………………………………………………………… 48
خلاصه مطالب……………………………………………………………………………………….. ۵۰
سیستم وقفی کنترل نویز…………………………………………………………………………… ۵۰
مقدمه…………………………………………………………………………………………………… ۵۰
توصیف سیستم………………………………………………………………………………………. ۵۰
پیشرفتهای نوین……………………………………………………………………………………… ۵۱
رادار آشکارساز مانع………………………………………………………………………………… ۵۲
توصیف سیستم………………………………………………………………………………………. ۵۲
خلاصه مطالب و پیشرفتهای نوین………………………………………………………………. ۵۴
سایر سیستمهای تأمین کننده آسایش و ایمنی…………………………………………………. ۵۴
هشدار دهنده فشار باد لاستیک…………………………………………………………………… ۵۴
اندازه گیری و حسگرها
اندازه گیری چیست؟
اندازه گیری عبارت است از تعیین مقدار کمیتهای فیزیکی برای به دست آوردن داده هایی که به وسایل ثبت کننده و نمایشگر و / یا کنترلگر انتقال پیدا می کنند. در این بحث بارها از اصطلاح ابزار دقیق برای توصیف علم وفن سیستم اندازه گیری استفاده می کنیم.
اولین تکلیف هر سیستم اندازه گیری تبدیل مقدار فیزیکی مورد اندازه گیری، به متغیر فیزیکی دیگری است که بتوان آن را برای به کار انداختن نمایشگر یا کنترلگر به کار برد. در خودرو، بخش عمده کمیتهای مورد اندازه گیری به سیگنالهای الکتریکی تبدیل می شوند. حسگرهایی که این تبدیل را انجامی می دهند تراگردان نام دارند.
ترمیستور
ترمیستور متداولترین اسباب اندازه گیری دما در اتومبیل است. تغییر دما سبب تغییر مقاومت ترمیستور می شود و بنابراین می توان یک سیگنال الکتریکی متناسب با کمیت اندازه گیری شده به دست آورد.
بیشتر ترمیستورهای متداول ضریب دمایی منفی دارند. یعنی با افزایش دما مقاومت آنها کاهش می یابد. پاسخ ترمیستورهای مختلف به صورتهای متفاوت تغییر می کند، اما مقاومت ترمیستورهای مورد استفاده در اتومبیل معمولا از چند کیلواهم در صفر درجه سانتیگراد تا چند اهم در ۱۰۰ درجه سانتیگراد تغییر می کند. این تغییر شدید مقاومت برای بسیاری از کاربردهای ترمیستور در اتومبیل ایده آل است و بااستفاده از تجهیزات ساده میتوان به آسانی آن را آزمود.
حسگر جریان هوا با سیم داغ
مزیت بارز این حسگر اندازه گیری جریان جرمی هواست. اساس کار این است که وقتی هوا از روی سیم داغ عبور می کند سعی در خنک کردن آن دارد. اگر مداری بسازیم که با خنک شدن سیم، جریان گذرنده از آن را افزایش دهد تا دمای سیم ثابت بماند، آن گاه بدیهی است که جریان گذرنده از سیم باریان هوا متناسب است. در این مدار مقاومتی نیز قرار می دهند تا تغییرات دما را جبران کند. «سیم داغ» را از پلاتین میسازند؛ طول آن فقط چند میلیمتر و ضخامت آن در حدود ۷۰ میکرون است. چون این سیم بسیار کوچک است، ثابت زمانی حسگر نیز بسیار کوچک خواهد بود. در حقیقت این ثابت زمانی در حدود چندهزارم ثانیه است
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.