جهانی سازی و رابطه عملکرد دولتی


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 جهانی سازی و رابطه عملکرد دولتی دارای ۹۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد جهانی سازی و رابطه عملکرد دولتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز جهانی سازی و رابطه عملکرد دولتی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی جهانی سازی و رابطه عملکرد دولتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن جهانی سازی و رابطه عملکرد دولتی :

جهانی سازی و رابطه عملکرد دولتی

بانک جهانی، اعتبار و تجارت

مقدمه

حمایت فعال انسیتوهای غربی (نظیر بانک جهانی, ناتو, صندوق بین المللی پول, سازمان تجارت جهانی, سازمان ملل) بسیاری از شرکتهای سرمایه گذار را قادر به گذر از محدودیتهای متعارف منطقه ای و بصورت تجارت جهانی شدن می‌سازد. جهانی سازی تجارت سؤالاتی را پیرامون نظم اجتماعی, نظارت و تعهد شرکتها هم در قالب ملی و هم بین المللی مطرح می‌سازد. تجارت جهانی معمولی هم نیازمند چارچوبهایی برای ایجاد و جلب اطمینان است. یکی از واکنش ها از سوی دول غربی بر تکیه قابل توجه بر تکنولوژیهای محاسباتی جهت نظم بخشیدن به شرکتهای تجاری و غیر تجاری محلی و جهانی متمرکزست (انجمن حسابرسی ۱۹۹۰و ۱۹۸۹ , Zeff and Moonitz 1984 , Willmott et al 1992 , 1993 , Power , 1991 Arnold , 1994 Preston و Chua , انجمن حسابرسی ۱۹۹۴ , ۱۹۹۸ Sikka). انتظار می رود بازتاب برتری تکنولوژیهای مشابه غربی هم از سوی کشورهای در حال توسعه حتی اگر آنها تأثیر مستقیمی بر فرآیند تغییر حسابداری در کشورهای صنعتی غرب نداشته یا این تأثیر اندک باشد پذیرفته شود (۱۹۸۹ Hopwood). بسیاری از اندیشه های حسابداری هم از سوی شرکتهای عمده حسابداری که ناظران را به این باور که آنها شرکتهای جهانی بوده و از اینرو امکان (جلب) اعتماد, برتری و تنظیم شرکتهای بین المللی را از طریق حسابرسی های خارجی فراهم می‌سازند تشویق می‌نمایند گسترش یافته است (۱۹۹۴, Hanlon). چنین پیشرفتهایی هم فرصتهای کسب دستمزد را برای شرکتهای عمده حسابداری گسترش می‌دهد.

در حالیکه شک و تردیدهای قابل توجهی پیرامون ضرورت اجتماعی جلب اعتماد بر نظارت از طریق حسابرسی های مالی مورد تأکید بوده است (مثل ۱۹۹۴, Power) , چیزهای اندکی در مورد تکیه بر حسابرسی برای تنظیم تجارت جهانی شناخته شده است. هر پرسشی از تعامل میان نظم تجارت در حال حسابرسی و یک کشور در بافت بین المللی نیازمند توجه به این سؤال است که چطور جهانی سازی قدرت قانونی افراد جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

روی جلد مجلاتی نظیر نیوزویک (۲۶ ژوئن ۱۹۹۵) , بوضوح نشان می‌دهد که ‌کشور در حال تباه شدن بوده و تجارت جهانی متعهد تلقی می‌شود. نظر متنفذ و تعیین کننده اینست که در اقتصاد جهانی شده, افراد نقش بیشتری دارند (۱۹۹۵ Ohmae صفحه ۱۲).

مدرکشان از حوزه مالی ارائه می‌شود که “پول” فاقد هویت ملی تلقی شده و بطور نسبی در دنیای بدون مرز پرسه می زند. معهذا, منتقدان تِز جهانی سازی (۱۹۹۴ Kapstein و ۱۹۹۶ , Thompson و Hilst 1992 Zeuin) به رابطه نزدیک میان ملت توجه کرده و بحث می کنند که ملت (کشور) و خصوصاً اکثر کشورهای قدرتمند صنعتی, کارگزاران مهم در نظم بخشیدن به فعالیت مالی بین المللی باقی می مانند. بنابراین از این دیدگاه, سؤال مربوطه این نیست که آیا او توان و قابلیت سیالی انجام اینکار را دارد یا نه (۱۹۹۷ , Meiksins Woods).

بانک اعتباری و بانک تجارت جهانی

قضیه بانک اعتباری و بانک تجارت جهانی(BCCI) مورد بانکی است که غالباً بعنوان بانک تجاری جهان سوم در کشورهای فرست ورلد (کشورهای جنگ جهانی اول) دیده می‌شود. برای تجارت بعنوان یک بانک بین المللی, BCCI باید روشهای نظارتی غربی را گردن نهاده و حسابرسی های خارجی را بعنوان جزیی از تکنولوژی های در حال رواج مطمئن و تکنولوژی مراقبت بپذیرند. در محدوده هندسه قدرت جهانی سازی, BCCI باید تسلیم نظارت و کنترل کالج Regulators بکار رفته از سوی نظرات قابلیت حسابرسی, اخلاق و اغفال باشد. همچنین باید منطقی که حسابرسی از سوی شرکتهای بین المللی باعث بالا رفتن اطمینان و مسئولیت محاسباتی می‌شود را بپذیرد.

تاریخچه اولیه

BCCI بعنوان خانواده ای دارای فعالیت اندک در دوره قبل از استقلال هند از انگلیس حیات خود را آغاز کرد.

بعد از استقلال و تجزیه شبه قاره در سال ۱۹۴۷, به سمت پاکستان می رود (مجلس سنای آمریکا, ۱۹۹۲ صفحه ۲۳). در سال ۱۹۵۸, مؤسس BCCI یعنی آقاحسن عابدی بانک جدیدی تحت عنوان یونایتد بانک که با مجوز دولت پاکستان بوده تشکیل می‌دهد. ظرف ۱۰ سال و با حمایت شدید سیاسی, یونایتد با کمک دومین بانک بزرگ در پاکستان شده و عملیاتهایش در کشورهای دیگر نظیر خاورمیانه گسترش می یابد. در اوائل دهه ۱۹۷۰, درست زمانیکه قرار یونایتد بانک بعنوان بزرگترین بانک در پاکستان گذاشته شد, جو سیاسی کمی متلاطم شد. برای افزایش خط مشی های اقتصادیش, دولت جدید علاقمند به حفظ کنترل بر مؤسسات مالی بوده و تصمیم به ملی سازی تمام بانکها می‌گیرد. تلاشهای عابدی برای انتقال بانک به خارج از پاکستان با تعلیق کامل مواجه گردید و او در خانه خود تحت نظر بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.