تاثیر آموزش نقشهای پرستاری بر آگاهی و نگرش پرستاران، در مراقبت مبتلایان مولتیپل اسکروزیس بیمارستانهای آموزشی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران ۱


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش نقشهای پرستاری بر آگاهی و نگرش پرستاران، در مراقبت مبتلایان مولتیپل اسکروزیس بیمارستانهای آموزشی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران ۱ دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش نقشهای پرستاری بر آگاهی و نگرش پرستاران، در مراقبت مبتلایان مولتیپل اسکروزیس بیمارستانهای آموزشی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران ۱  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز تاثیر آموزش نقشهای پرستاری بر آگاهی و نگرش پرستاران، در مراقبت مبتلایان مولتیپل اسکروزیس بیمارستانهای آموزشی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران ۱۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش نقشهای پرستاری بر آگاهی و نگرش پرستاران، در مراقبت مبتلایان مولتیپل اسکروزیس بیمارستانهای آموزشی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران ۱،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش نقشهای پرستاری بر آگاهی و نگرش پرستاران، در مراقبت مبتلایان مولتیپل اسکروزیس بیمارستانهای آموزشی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران ۱ :

« بررسی تأثیر آموزش نقشهای پرستاری بر میزان آگاهی و نگرش پرستاران، پیرامون مراقبت از مبتلایان به مولتیپل اسکروزیس در بیمارستانها آموزشی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران ۱۳۸۲»

تاثیر آموزش نقشهای پرستاری بر آگاهی و نگرش پرستاران، در مراقبت مبتلایان مولتیپل اسکروزیس بیمارستانهای آموزشی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران ۱
فهرست:

– موضوع فایل…………………… ۱

– بیان مسئله……………………. ۱

– اهداف فایل…………………… ۶

– هدف کلی …………….. ۶

– اهداف جزیی…………… ۷

– فرضیه‌های فایل………………… ۷

– تعریف واژه‌ها………………….. ۷

– پیش فرضها…………………….. ۱۰

– محدودیتهای فایل………………. ۱۰

– محدودیتهای در اختیار فایلگر ۱۰

– محدودیتهای خارج اختیار فایلگر ۱۱

– اهمیت فایل…………………… ۱۱

– منابع فارسی ………………….. ۱۴

– منابع انگلیسی ۱۶

==========================

مقدمه:

مشکلات بهداشتی مزمن در تمام سنین افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در سنین بسیار کم، میانسالی، یا سالخوردگی بروز می‌کند از جمله این مشکلات: بیماریهای دستگاه عصبی می‌باشد که در صورت بروز بیماری، بهبودی از آن بکندی صورت می‌گیرد، سیر این بیماریها قابل پیش‌بینی نبوده و مشکلات و مسائل مربوط به دستگاه عصبی، با گذشت زمان تغییر شکل می‌دهند و روی تمام جوانب زندگی اثر می‌گذارند. جهت کنترل و درمان این بیماریها به تیم چند مسئولیتی ماهر و مجرب نیاز می‌باشد.

بیان مسئله:

بیماریهای مزمن به مسائل یا بیماریهای طبی، همراه علائم یا معلولیتهایی که مستلزم درمان طولانی ( ۳ماه یا بیشتر ) باشند، گفته می‌شود. طبق آخرین آمار بدست آمده بعد از عقب ماندگی ذهنی ۸۴% و سرطانهای تنفسی ۱۵% ، اسکروز متعدد ۷۰% افراد ناتوان در اثر بیماریها را تشکیل می‌دهند. بیماریهای دمیلینیزاسیون به خاطر شیوعشان و تمایل آنها به گرفتار کردن جوانان دارای اهمیت زیادی می‌باشند هاریسون ( ۲۰۰۱ ) می‌نویسد: همه بیماریهای دمیلینیزاسیون دارای مشخصه مشترک التهاب و تخریب میلین دستگاه عصبی مرکزی می باشند (ص ۳۷۳ ) سیر این بیماریها ممکن است حاد ( انسفالومیلیت حاد ) و یا مزمن ( مولتیپل اسکروزیس ) باشد. این بیماریها به دو دسته ارثی و اکتسابی نیز تنظیم می‌شوند، بیماری MS شایعترین بیماری دمیلینیزاسیون اکتسابی می‌باشد ( سیسیل، ۲۰۰۱ ، ص۱۰۶۴ ) MS بیماری مزمن و پیشرونده دستگاه عصبی مرکزی می باشد که نقاط مختلف میلین را تحت تأثیر قرار می‌دهد این میلین در سرتاسر مغز و نخاع و اعصاب بینایی وجود دارد ( گریفیت[۱]، ۲۰۰۲ ، ص۱ ) ] میلین ماده‌ای متشکل از چربی و پروتیئن است که اطراف اکسون را احاطه کرده و موجب هدایت سریع امواج عصبی می‌گردد ( بلک[۲]، ۲۰۰۲، ص۲۰۱۲ ) این پوشش پروتئینی (میلین ) تخریب شده و بوسیله لزیون یا پلاکهای[۳] سخت جایگزین می‌گردد این از دست دادن میلین موجب اختلال هدایت عصبی شده که منجربه پیدایش علائم گوناگون در فرد می‌گردد ( فارلی[۴]، ۲۰۰۲ ، ص۳۹ ).

مهمترین علائم: اختلالات حسی ( پارستزی )[۵]، اختلالات بینایی ( دوبینی )[۶]، نوریت بینایی[۷]، کوری[۸]، اختلالات عضلانی( ضعف،[۹] اسپاسیتی،[۱۰]هایپررفلکسی،[۱۱] ترمور،[۱۲] آتاکسی[۱۳] و … ) و اختلالات هیجانی ( افسردگی،[۱۴] سرخوشی[۱۵] و … ) می‌باشد (برتونی،[۱۶] ۲۰۰۲ ، ص ۴۶۸ )

این بیماری اولین بار در قرن چهاردهم میلادی در هلند، دیده شده، خانم لیدونیا[۱۷] ۱۶ ساله بود که دچار اختلال در راه رفتن گردید سپس سردردهای شدید و دردهای شدید دندانها به آنها اضافه گردید در ۱۹ سالگی هر دو پای وی فلج شد و دچار اختلال بینایی گردید در طول ۳۴ سال علیرغم وجود دوره‌هایی از پیشرفت، به تدریج به سوی فلج کامل اندامها، اختلالات حسی و نابینایی دو طرفه پیش رفت تا سرانجام در ۵۳ سالگی فوت نمود که این علائم بیماری با سیر و علائم بالینی بیماری MS مطابقت دارد (رسولی نیا، ۱۳۸۲، ص۵۰ ). بالاخره بعد از فایلات فراوان در سال ۱۸۶۸ چارکت،[۱۸] اولین بار تعریف MS را بیان نمود که امروزه نیز از آن استفاده می‌شود ( فارلی، ۲۰۰۲ ص۱‌ )،


[۱] – GriFFith

[۲] -Black

[۳] -Plaque

[۴] -Farely

[۵] -Paresthesia

[۶] -Diplopia

[۷] -Neuritis

[۸] – Blurred vision

[۹] – Weakness

[۱۰] -Spasitisity

[۱۱] -Hyper- reflexia

[۱۲] – Teremor

[۱۳] – Ataxia

[۱۴] -Depression

[۱۵] -Euphoria

[۱۶] – Ber toni

[۱۷] – Lidonia

[۱۸] – Charcet

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.