مقاله درک دانشجویان پرستاری از موانع کسب اخلاق حرفه ای: یک تحقیق کیفی


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله درک دانشجویان پرستاری از موانع کسب اخلاق حرفه ای: یک تحقیق کیفی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله درک دانشجویان پرستاری از موانع کسب اخلاق حرفه ای: یک تحقیق کیفی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله درک دانشجویان پرستاری از موانع کسب اخلاق حرفه ای: یک تحقیق کیفی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله درک دانشجویان پرستاری از موانع کسب اخلاق حرفه ای: یک تحقیق کیفی :

مقاله درک دانشجویان پرستاری از موانع کسب اخلاق حرفه ای: یک تحقیق کیفی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار و تابستان ۱۳۹۰ در گام های توسعه در آموزش پزشکی از صفحه ۶۷ تا ۸۰ منتشر شده است.
نام: درک دانشجویان پرستاری از موانع کسب اخلاق حرفه ای: یک تحقیق کیفی
این مقاله دارای ۱۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله اخلاق حرفه ای
مقاله دانشجوی پرستاری
مقاله موانع

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: صلاحیت اخلاق حرفه ای در پرستاری به معنی انجام مراقبت های پرستاری بر اساس موازین اخلاق زیستی است. این جنبه از صلاحیت ها عامل مهمی در ارتقا کیفیت مراقبت هاست. شناخت موانع کسب صلاحیت اخلاقی دانشجویان پرستاری یکی از ضروریات اساسی در بهبود عملکرد حرفه ای آنهاست. توسعه صلاحیت اخلاقی یکی از مهمترین راهبردهائی است که می تواند به توانمندسازی دانشجویان پرستاری و رشد حرفه ای آنها کمک کند.
هدف: این مطالعه به منظور شناسایی موانع کسب اخلاق حرفه ای دانشجویان پرستاری از طریق تحلیل محتوای تجارب آنها انجام شده است.
روش کار: این مطالعه با رویکرد کیفی و روش آنالیز محتوا انجام گردید. ۲۵ نفر از دانشجویان پرستاری دانشگاه های دولتی شهر تهران به صورت در دسترس انتخاب گردیدند و با آنها مصاحبه به صورت نیمه ساختار یافته انجام شد. مصاحبه ها خط به خط دست نویس و با استفاده از تحلیل محتوای کیفی توصیفی بر اساس روش گرانهیم و لاندمن تجزیه و تحلیل گردید.
یافته ها: هشت درون مایه از داده ها به دست آمد که شامل: کمبود انگیزه و علاقه مندی دانشجویان به حرفه پرستاری، کمبود خودآگاهی، کمبود مدرسین مسلط به علم اخلاق، نارسایی برنامه درسی، استفاده از روشهای نامناسب در آموزش موضوع های اخلاقی، مشکلات ارزشیابی و کمبود ابزارهای عینی برای ارزشیابی توانایی های دانشجویان در زمینه اخلاق حرفه ای، ضعف ارتباطات بین فردی و محدودیت های محیط بالینی می باشند.
نتیجه گیری: به نظر می رسد در توسعه صلاحیت اخلاقی دانشجویان پرستاری هم زمینه ها و هم افراد موثر می باشد. بنابراین موانع صلاحیت اخلاقی را باید در ابعاد مختلفی جستجو کرد. همچنین یافته های این مطالعه می تواند زمینه ای را برای مطالعات بیشتر در این زمینه فراهم کند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.