بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان پایه اول ابتدایی در درس ریاضی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان پایه اول ابتدایی در درس ریاضی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان پایه اول ابتدایی در درس ریاضی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان پایه اول ابتدایی در درس ریاضی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان پایه اول ابتدایی در درس ریاضی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان پایه اول ابتدایی در درس ریاضی :
بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان پایه اول ابتدایی در درس ریاضی
چکیده
فایل حاضر در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ در پایه اول مدرسه…..واقع در ناحیه ۲ آموزش و پرورش شهر قم و با فراوانی ۳۶ نفر دانشآموز انجام شده است. مسأله ی مورد نظر، بیعلاقهگی، بیتوجهی و غیرفعال بودن اغلب دانشآموزان یادشده درانجام فعالیتهای درس ریاضی و رضایت بخش نبودن نتایج آزمون های عملکردی آنان بوده و هدف از انجام این فایل، افزایش میزان علاقهمندی دانشآموزان پایه اول دبستان یاد شده به درس ریاضی و انجام فعالیتهای آن دردرس مورد نظر بوده است. بر این اساس، فایلگر با استفاده از روشهای علمی به منظور کسب دادههای لازم، از منابع گوناگون فایل مانند: همکاران و مدیر، سرگروه آموزشی درس ریاضی، دانشآموزان و والدین آنها، کتابها، مجلات، اینترنت، به تجزیه و تحلیل آنها جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مسأله و یافتن راهحلهای پیشنهادی پرداخت. سپس به انتخاب چندین راهکار عملی از میان راه حلهای پیشنهادی مبادرت ورزید. آن گاه پس از اعتبار بخشی توسط گروه فایل، به اجرای راهحلهای انتخابی اقدام نمود که عبارت بودند از: ۱. تنظیم جدولی به منظور ارزشیابی تشخیصی و تکوینی و تعیین روش تدریس۲. تشکیل انجمن کودکان ریاضیدان ۳. تنظیم فرم ارزشیابی فعالیتهای عملکردی دانشآموزان تنظیم شبکهی تلوزیونی ویژهی کودکان. لازم به ذکر است، پس از اجرای راهحلهای فوق، فایلگر موفق گردید تا فراوانی دانشآموزان علاقهمند به یادگیری مفاهیم ریاضی را از ۷ نفر در اوایل سال تحصیلی به نفر در سال تحصیلی برساند.در پایان این نتیجه به دست آمد که، استفاده از روشهای متنوع تدریس، متناسب با هدف هر درس، ارائه فعالیتهای عملکردی به دانشآموزان با توجه به تفاوتهای فردی، نیازها و علایق آنان و تشویقهای مناسب، تقویت حافظه دیداری و شنیداری، پرورش دقت و توجه فراگیران، در قالب بازی های هدفدار، در افزایش میزان علاقهمندی آنان به درس ریاضی و انجام فعالیتهای عملکردی آن، بسیار مؤثر بوده است.
کلید واژه ها: درس ریاضی، فعالیتهای عملکردی، علاقه مندی، ارزشیابی، دانش آموزان، پایه اول …..
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.