بررسی هیدرولیکیو هیدرولوژیکی راه و ابنیه های فنی در طرح هندسی راه و ارائه مدل ریاضی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی هیدرولیکیو هیدرولوژیکی راه و ابنیه های فنی در طرح هندسی راه و ارائه مدل ریاضی دارای ۲۶۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی هیدرولیکیو هیدرولوژیکی راه و ابنیه های فنی در طرح هندسی راه و ارائه مدل ریاضی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز بررسی هیدرولیکیو هیدرولوژیکی راه و ابنیه های فنی در طرح هندسی راه و ارائه مدل ریاضی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی هیدرولیکیو هیدرولوژیکی راه و ابنیه های فنی در طرح هندسی راه و ارائه مدل ریاضی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی هیدرولیکیو هیدرولوژیکی راه و ابنیه های فنی در طرح هندسی راه و ارائه مدل ریاضی :
بررسی هیدرولیکیو هیدرولوژیکی راه و ابنیه های فنی در طرح هندسی راه و ارائه مدل ریاضی
چکیده :
ازمسائلی عمده ای که در راههای کوهستانی و صعب العبور مطرح است نقش مسائل آبی و اثرات یخبندان و رعایت کلیه مشخصات فنی در طرح هندسی راه و روسازی است . از آنجایی که در طی مدت بهره برداری در این مناطق بطور متناوب روسازی در شرایط مرطوب ، یخبندان و خشک است لذا مطالعات اساسی این شرایط مبنای حفظ و نگهداری رویه آسفالتی بوده و جزو شرایط آئین نامه ای در مشخصات فنی راهداری محسوب میشود . در طراحی روسازی و طرح هندسی راه اکثر روابط و معادلات مورد استفاده ضوابط راهسازی و روسازی بر اساس فایلات انجام گرفته میباشد . این فایل بیان ارتباط بین مسائل هیدرولوژیکی و هیدرولیکی و خرابی به وجود آمده و شروع فصل جدیدی در تعیین ضوابط راهداری است که بایستی در ضوابط راهسازی روسازی راه به عنوان یک پارامتر کنترل کننده مد نظر قرار گیرد و به عنوان اولین ضابطه ریاضی راهداری میزان شدت خرابی سالانه بر اساس شیب طولی و متوسط ترافیک روزانه عبوری ارائه شده است .
مقدمه :
فایلات و مطالعات انجام گرفته در زمینه خرابی روسازی آسفالتی و ارائه طرق در مورد پیشگیری و کنترل آنها به مسائل طراحی روسازی و هندسی راه محدود شده و همواره اثر و نقش مسائل هیدرولیکی و هیدرولوژیکی و بطور کلی مسائل آبی در طرح هندسی راه کمتر مورد توجه قرار گرفته است و محققین فقط به بررسی اثر بارهای ترافیکی طرح بتن آسفالتی ، کیفیت و خواص مصالح ، نحوه اجرای لایه های روسازی و مسائلی از این قبیل پرداخته اند .
تعیین ابعاد مقطع پل
با توجه به مواردی که ذکر گردید ارتفاع عبور آب و هم چنین سطح مقطع عبور آب در رودخانه ، در محل احداث پل ، برای حالت دبی طغیانی (یا دبی مبنای محاسبه ) مشخص می گردد و در نتیجه می توان ابعاد مقطع پل را به شرح زیر و با توجه به شکل ۲-۱۰ معین نمود :
به علت وجود پایه های پل ، بالاجبار ، مطابق شکل ۲-۱۰ مقداری از سطح مقطع رودخانه توسط این پایه ها اشغال می گردد و لازم است ارتفاع H به اندازه ای انتخاب شود که سطح L H برابر مساحت محاسبه شده گردد . معمولاً تراز زیر دال پل می بایست بالاتر از ارتفاع H قرار گیرد . این اختلاف ارتفاع حداقل برابر ۴۰ سانتی متر و به لحاظ عبور درختان و اشیای مختلف از زیر پل به هنگام وقوع سیلاب مفید است و چنانچه در منطقه ای که پل احداث می گردد احتمال غلتیدن سنگ های بزرگ از بالای کوه ها وجود داشته باشد و یا احتمال ریشه کن شدن درختان قطور نیز داده شود ، می بایست دهانه و ارتفاع پل را به نحوی انتخاب نمود که به هنگام وقوع سیلاب ها ، عبور سنگ های غلتان و درختان ریشه کن شده از زیر پل امکان پذیر بوده و دهانه پل را مسدود ننمایند . مسدود شدن دهانه پل ها در زمان سیلاب باعث ورود خسارات فراوان به پل و راه خواهد شد . نظیر این خسارات در محور کرج چالوس زیاد مشاهده شده است ، از جمله به هنگام وقوع سیلاب در حوالی آبادی پل خواب (نزدیک دریاچه سد کرج ) در اثر غلتیدن سنگ های کوه و مسدود شدن دهانه یکی از پل ها و حرکت آب بر روی سطح راه و اطراف آن خسارات زیان باری به ساختمان های اطراف جاده وارد آمد و مرگ تعداد زیادی از مسافران را سبب گردید .
بررسی هیدرولیکیو هیدرولوژیکی راه و ابنیه های فنی در طرح هندسی راه و ارائه مدل ریاضی
فهرست مطالب
چکیده :
مقدمه فصل اول : کلیات
– 1 – تعریف مساله
– ۲ – ضرورت انجام فایل
– ۳ – روش فایل
– ۴ – فرضیه فایل
۱-۵ – اهداف فایل ۱۰
فصل دوم کاوش در متون ۱۱
–1 – محاسبات هیدرولیکی در تعیین مقاطع پلها و آبروها
-۱-۱ – تعیین دبی سیلابها ۱۲
– 2 – تعیین سطح مقطع عبور آب در پلها ۲۶
– 2 – 1 – فرمول مانینگ ۲۸
– 2 – 2 – فرمول بازن ۲۹
۲ – 2 – 3 – تعیین ابعاد پل ۳۴
– 2 -4 – برخورد آب به پایه های پل ۳۷
– 3 – تئوری های اساسی زهکشی ۴۱
– 3 – 1 – تاریخچه ۴۱
– 3 – 2 – نقش زهکشی در جلوگیری از فرسایش ۴۲
۲ – 2 – 3 – زهکشی وانواع آن ۴۲
– 3 – 4 – زهکشی سطحی ۴۴
– 3 – 4 – 1 – مقدمه ۴۴
– 3 – 4 – 2 – بارش طرح برای آبهای سطحی ۴۶
–3 – 4 – 3 – برآورد دبی جریان در سیستم های زهکشی ۴۷
– 3- 4 – 4 – روش طراحی زهکشی سطحی ۵۲
– 3 – 4 – 5 – روش تشکیل حوضچه آب ۵۳
– 3 – 4 – 6 – زهکشی زیر سطحی یا عمیق ۵۷
۲ – 3 – 4 – 7 – جریان ورودی – خروجی در آنالیز زهکشی ۶۰
-۳ – 4 – 8 – اصل پیوستگی در سیستم طراحی زهکشی ها ۶۲
– 3 – 4 – 9 – مدت زمان لازم برای عبور آب از سیستم زهکشی روسازی ۶۳
– 3 – 4 – 10 – مدت زمان لازم برای زهکشی بعداز قطع جریانات ورودی ۶۴
– 4 – برآورد جریان های ورودی و خروجی درسیستم های زهکشی ۶۷
– 4 – 1 – بررسی های اساسی ۶۷
– 4 – 2 برآورد جریان های ورودی در سیستم های زهکشی ۷۹
– 4 – 3 – بر آورد جریانات خروجی در سیستم های زهکشی ۸۴
– – معیار های طراحی زهکشی های زیر سطحی روسازی ها ۹۰
– 5 – 1 – مفاهیم اساسی ۹۰
– 5 – 2 – قابلیت انتقال لایه های زهکشی ۹۵
– 5 – 3 – زمان لازم برای عبور آب از سیستم های زهکشی ( لایه اساس ) ۹۸
– 5 –4 – زمان لازم برای افت رطوبت اشباع بعداز قطع جریانهای ورودی ۱۰۱
-۵ – 5 – محافظت خاک بستر های حساس ۱۰۳
– ۵ – 6 – شرایط نفوذ پذیری مصالح ترانشه ها زهکشی ۱۰۴
– 5 – 7 – لوله زهکشی و لوله تخلیه آب ۱۰۶
فصل سوم : بررسی هیدرولیکی و هیدلولوژیکی راه وابنیه های فنی ۱۰۸
۱ – هیدرولیک ۱۰۹
– 2 – زهکشی سطح رویه لایه ها ۱۰۹
– 3 – شیب طولی و سطح طول ها ۱۰۹
۳ – 4 – شیب عرضی سطح راه ها ۱۱۰
– 5 – زهکشی طولی ۱۱۱
– 6 – آبرو ها ۱۱۱
– 7 – جوی ها ۱۱۱
– 8 – پیچ های خروجی ۱۱۱
۳ – 9 – آبرو های مانع ۱۱۴
۳ – 10 – شوت ها ۱۱۵
– ۱۱ – اصول طراحی کانالها ۱۱۶
۳ –– مقادیر مجاز سرعت درکانال های زهکشی ۱۲۱
-۱۱ – 2 – مراحل طراحی کانال های زهکشی طولی ۱۲۲
– 11 – 3 – محاسبه سطح مقطع مورد نیاز کانال ها ۱۲۲
۳ – 12 – روش های مختلف کنترل فرسایش خاک ۱۲۵
– 13 – زهکشی عرضی ۱۲۷
– 14 – علم هیدرولوژی ۱۶۷
-۱۵ – سیکل هیدرولوژی ۱۶۸
– 16 – مشکلات طراحی هیدرولوژیکی ۱۷۰
۳ – 17 – رواناب سطحی ۱۷۱
فصل چهارم : بررسی مسائل هیدرولیکی و هیدرولوژیکی در راه های استان اردبیل ( مطالعه موردی ) ۱۷۷
– 1 – مقدمه ۱۷۸
۴ – 2 – معرفی روش های ارزیابی وروسازی ۱۷۹
۴ – 2 – 1 – روش PC I 179
–2 -2 – روش MCI به عنوان روش انتخابی در مطالعه موردی ۱۸۰
-۳ – اطلاعات اولیه خرابی روسازی در سه دوره بازدید در راه های استان ۱۹۰
– 4 – تعیین MCI و شدت های خرابی دوره های مرطوب و خشک در راه های استان ۱۹۶
۴-۴-۱-تحلیل حساسیت ۲۰۲
-۵-تحلیل اطلاعات ومدل سازی ۲۰۵
– 6 – معرفی پارامتر های زهکشی ( f) 218
– 6 -1 – انتخاب مناطق مورد نظر وخصوصیات نمونه گیری ( محور خلخال به اسالم ) ۲۱۹
– 6 – 2 ) مقایسه ترک های مسیر زهکشی شده ونشده ۲۲۰
– 6 – 3 – نتایج فایل مسیر زهکشی شده ونشده در محور خلخال به آسالم ۲۲۷
– 7 – اعمال شرایط زهکشی در معادلات شدت خرابی اولیه وارائه مدل ریاضی نهایی ۲۲۹
فصل پنجم : نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات ۲۳۱
– 1 – نتیجه گیری ۲۳۲
– 2 – پیشنهادات ۲۳۴
– 3 – پیشنهادات برای تداوم ۲۳۵
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.