تجزیه و تحلیل فرآیند فروش خودرو در شرکت ایران خودرو دیزل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تجزیه و تحلیل فرآیند فروش خودرو در شرکت ایران خودرو دیزل دارای ۱۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تجزیه و تحلیل فرآیند فروش خودرو در شرکت ایران خودرو دیزل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز تجزیه و تحلیل فرآیند فروش خودرو در شرکت ایران خودرو دیزل۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تجزیه و تحلیل فرآیند فروش خودرو در شرکت ایران خودرو دیزل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تجزیه و تحلیل فرآیند فروش خودرو در شرکت ایران خودرو دیزل :

تجزیه و تحلیل فرآیند فروش خودرو در شرکت ایران خودرو دیزل در ۱۰۳ صفحه ورد قابل ویرایش

تجزیه و تحلیل فرآیند فروش خودرو در شرکت ایران خودرو دیزل
فهرست مطالب

عنوان صفحه

پیشگفتار……………………………………………………………………………………………………… ۱

مقدمه………………………………………………………………………………………………………….. ۳

فصل اول:……………………………………………………………………………………………………. ۶

معرفی سازمان…………………………………………………………………………………………….. ۷

موقعیت جغرافیایی سازمان……………………………………………………………………………. ۸

تاریخچه………………………………………………………………………………………………………. ۸

ماموریت …………………………………………………………………………………………………….. ۸

شرکت های زیرمجموعه……………………………………………………………………………….. ۱۱

مواد اولیه……………………………………………………………………………………………………. ۱۲

معرفی سیستم مورد کارآموزی…………………………………………………………………….. ۱۴

تعریف واژه های خاص…………………………………………………………………………………. ۲۰

محصولات شرکت با مشخصات ……………………………………………………………………. ۲۱

فصل دوم: شیوه های تجزیه و تحلیل…………………………………………………………… ۲۳

بخش اول- مفاهیم سیستم………………………………………………………………………………………………………….. ۲۴

تجزیه و تحلیل فرآیند فروش خودرو در شرکت ایران خودرو دیزل
فهرست مطالب

عنوان صفحه

تعریف سیستم……………………………………………………………………………………………… ۲۴

اجزای سیستم……………………………………………………………………………………………… ۲۵

انواع سیستم………………………………………………………………………………………………… ۳۲

بخش دوم- رویکرد سیستمی به عنوان روش تجزیه و تحلیل…………………………………………….. ۳۳

رویکرد سیستمی و تجزیه و تحلیل ………………………………………………………………… ۳۴

رویکرد سیستم و ترکیب ………………………………………………………………………………. ۳۵

ورش کلی حل مسئله در رویکرد سیستمی………………………………………………………. ۳۵

روش تجزیه و تحلیل رویکرد سیستمی……………………………………………………………. ۳۸

نقش تحلیل گر در فرآیند تجزیه و تحلیل ………………………………………………………… ۳۹

بخش سوم- مروری کلی بر روشهای سنتی تجزیه و تحلیل………………………………………………… ۴۰

چرخه تکاملی سیستم……………………………………………………………………………………. ۴۱

چرخه تکاملی و روش های تجزیه و تحلیل………………………………………………………. ۴۱

چرخه تکاملی سنتی (تجزیه و تحلیل سنتی)………………………………………………………. ۴۲

چرخه تکاملی سنتی و نارساییهای آن……………………………………………………………… ۴۴

تجزیه و تحلیل فرآیند فروش خودرو در شرکت ایران خودرو دیزل
فهرست مطالب

عنوان صفحه

بخش چهارم- مروری کلی بر روشهای ساخت یافته تجزیه و تحلیل…………………………………… ۴۵

چرخه تکاملی ساخت یافته (تجزیه و تحلیل ساخته یافته)……………………………………. ۴۵

متدولوژی ساخت یافته………………………………………………………………………………….. ۴۵

ابزار ساخت یافته تجزیه و تحلیل …………………………………………………………………… ۴۶

چرخه تکاملی ساخت یافته و مزایای آن نسبت به چرخه تکاملی سنتی ……………….. ۵۱

بخش پنجم: تکنیکها و روش های عمومی مورد استفاده در تجزیه و تحلیل ……………………. ۵۲

سیاستها و روش های جمع آوری اطلاعات …………………………………………………….. ۵۲

انواع روشهای جمع آوری اطلاعات………………………………………………………………… ۵۳

فصل سوم:………………………………………………………………………………………………….. ۷۶

مروری بر فرآیند فروش ایران خودرو دیزل…………………………………………………… ۷۷

بخش های تشکیل دهند فروش ……………………………………………………………………… ۸۱

قسمت تکمیل مالی / ودیعه ……………………………………………………………………………. ۸۱

قسمت دریافت حواله و مسد………………………………………………………………………….. ۸۷

صدور سند و حواله …………………………………………………………………………………….. ۹۰

تجزیه و تحلیل فرآیند فروش خودرو در شرکت ایران خودرو دیزل
فهرست مطالب

عنوان صفحه

بخش تغییر (نام / تیپ/ شریک)……………………………………………………………………….. ۹۱

قسمت دبیرخانه……………………………………………………………………………………………. ۹۴

قسمت کامپیوتر و بایگانی………………………………………………………………………………. ۹۵

امور مالی …………………………………………………………………………………………………… ۹۷

فصل چهارم:……………………………………………………………………………………………….. ۹۹

مشکلات ……………………………………………………………………………………………………… ۱۰۰

پیشنهادات……………………………………………………………………………………………………. ۱۰۰

پیشگفتار:

دنیای امروز با سرعتی ماورای تصور به سوی مدرنیسم صنعتی در حال پیشروی است. که آهنگ این حرکت پرشتاب آن قدر سریع است که نمی توان برای آن حد و مرزی قائل شد. انسان و صنعت جز لاینفک دنیای فردا خواهند بود. صنعتی شدن با هر آهنگ که صورت گیرد نیاز به بهبود و اصلاح با هماهنگی سایر ارکان این جامعه خواهد داشت. چه بسا، زیان پیشرفت ناهماهنگ با دیگر اعضاء بسیار بیشتر از بهره آن خواهد بود. هر حرکتی درهر جهتی و به سوی هر هدفی که باشد بدون برنامه ریزی و مدیریت صحیح ممکن نخواهد بود. امروزه حرکت به تنهایی ایده آل هیچ نوع جامعه ای نیست بلکه حرکت هماهنگ و برنامه ریزی شده است که در عین پویایی، نویدی برای پیشرفتهای آینده، تاکتیکی، تکنولوژی و غیره خواهد بود.

بی شک صنعت کشور ما نیز از جنبه های فزاینده صنعتی مستثنی نخواهد بود و برماست که ضمن هماهنگی با این جنبش استراتژیک قبل از آغاز هر مرحله ای پایه های مدیریت صنعتی کشور را در جهت رشد و تعالی صنایع مختلف مستحکم سازیم و از این مسیر نوین به برنامه ریزی خرد و کلان صنعت و در نهایت صنعتی امروز و فردا بیندیشیم.

این نوشتار هر چند کوششی است ابتدای و در سطحی بسیار کوچک و لیکن مقدمه ایست در گسترده وسیع صنعت این مرز و بوم که امید می رود این تلاش کوچک مقبول خوانندگان محترم واقع شود و از سوی پویندگان و تلاشگران کشور در مسیر تعالی قرار گرفته و شاهد صنعتی پویا و مدیریتی کوشا در کشور عزیزمان باشیم. به امید آن روز.

مقدمه:

شرکتی که امروز با نام شناخته شده ایران خودرو دیزل در عرصه جاده های کشور و حتی در پهنه ترانزیت بین المللی، موجب غرور و افتخار ملی گردیده یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودروهای کار در خاورمیانه محسوب می‎شود که با بیش از ۴۰ سال سابقه درخشان تولید ، وظیفه ساخت انواع خودروهای سنگین را بر عهده دارد.

شرکت ایران خودرو دیزل ، تشکیلات سازمان یافته ای است که ابتدا با نام صنعتی خاور در سال ۱۳۳۸ با سرمایه اولیه ۲۶ میلیون ریال در کارگاه کوچکی تاسیس و با مونتاژ روزانه یک دستگاه اتومبیل، فعالیت خود را آ‎غاز کرد و در سال ۱۳۴۳ با توجه به گسترش تقاضا در بازار خودرو کشور به محل کنونی واقع در جنوب غربی تهران در محدوده ای به مساحت ۵۲۰ هزار مترمربع انتقال یافت و با احداث سالنهای مناسب، تجهیز خطوط تولید، جذب و آموزش نیروهای کارآمد و ارتقا کیفیت محصولات موفق به افزایش تولید و ساخت تیپهای متنوع کامیون گردید.

شرایط بازار رقابتی و لزوم توجه روز افزون به تغییرات تکنولوژی و تحولات سریع ناشی از آن در صنعت حمل و نقل از یک سو و نیاز به تولید نسلهای پیشرفته انواع خودروهای کار از سوی دیگر و همچنین توجه به ضرورت ارتقاء نظام مدیریت کیفیت و تولید قابل قبول سازمانهای استاندارد جهانی برای ورود به ناوگان حمل و نقل بین المللی و بازارهای فروش خارج از کشور، این ضرورت مسلم را ایجاب کرد تا تغییرات بنیادین در سازماندهی و ماهیت شرکت به تناسب اهداف پیش بینی شده پی ریزی شود.

درسال ۱۳۷۸ شرکت ایران خودرو با خرید سهام عمده گروه صنعتی خاور و الحاق خط تولید اتوبوس و مینی بوس شرکت ایران خودرو دیزل را تاسیس کرد و ایران خودرو دیزل با طراحی و اجرای عظیم ساخت و تاسیسات و راه اندازی خط تولید اتوبوس برضرورت توسعه صحه گذاشته و حیات حرفه ای نوینی را پیش روی این صنعت قرار داد تا پس از این ایران خودرو دیزل بعنوان قویترین قطب صنعت خودروسازی و نقطه عطف تولید و ارائه خدمات خودروسنگین در حیطه صنعت حمل و نقل بار و مسافر در داخل و خارج از کشور باشد.

شرکت ایران خودرو دیزل به موازات بازسازی و بهینه سازی محیط درون سازمانی تلاش نمود تا با تقویت و گسترش شرکتهای اقماری تحت پوشش نظیر:

شرکت گواه، طراحی و مهندسی خودروهای سنگین، موتورسازی، تاپ سرویس چرخشگر و تولید قطعات خاور توسعه زیربنایی فایلات خودرو ، شرایط مطلوبی را برای افقهای آینده خود متبلور سازد.

این شرکت با انجام طرحهای توسعه و راه اندازی بزرگترین خط تولید اتوبوس در خاورمیانه و توان تولید سالانه ۵۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۵۰۰۰ دستگاه کامیون، مینی بوس و ون افتخار دارد تا بعنوان طلایه دار سازندگان خودروهای کار در کشور، با تولید محصولات کیفی مطابق با استانداردهای زیست محیطی بین المللی جلوه گاه غرور ملی جامعه قدرشناس ایران اسلامی در عرصه صنعت بوده و می رود تا با اجرای برنامه های راهبردی سهمی از بازار خودرو کار را در کشورهای هدف به خود اختصاص دهد. ایران خودرو دیزل در تحقق سیاست توسعه اقتصادی کشور در برنامه سوم با صدور تولیدات خود به کشور عربستان، مصر، اردن، امارات متحده عربی، کویت، ترکمنستان، لیبی، تاجیگستان و آفریقا گامهای اثربخشی برداشته است.

معرفی سازمان:

درسرزمین پهناوری چون ایران نگرش به شرایط خاص اقلیمی حمل و نقل یکی از مهمترین ارکان اقتصادی را تشکیل می‎دهد. گروه صنعتی ایران خودرو دیزل (گروه صنعتی خاور سابق) بر مبنای یک ارزیابی از میان بهترین تولید کنندگان جهانی خودرو با مونتاژ سالیانه ۱۸۶ دستگاه کامیون مرسدس بنز در سال ۱۳۳۸ پی ریزی و تاسیس شد و با بهره جویی ازشرایط زمان ضمن ارائه بهترین خدمات فروش و بعد از فروش تدریجا سهم خود را در صنعت حمل و نقل به نسبت کیفیت بالا و تنوع تولیدات مطابق با نیاز کشور افزایش داد. به طوری که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اعتقاد به اصل توانمندی نسبت به توسعه کارخانه و افزایش ظرفیت خطوط تولید تا مرز ۸۰ دستگاه مشارکت فعالی را در شبکه حمل و نقل داخلی ایفا نموده و زمینه های لازم را برای صادرات فراهم نموده و پیوسته با سرمایه گذاری در صنایع اقماری از جمله فنرسازی ، صنایع ریخته گری و تولید موتور گامهای موثری در زمینه خودکفایی برداشته است. ارزیابی عملکرد شرکت با توزیع بیش از ۱۳۰۰۰ دستگاه انواع مختلف تولیدات تا سال ۱۳۷۰ در ناوگان حمل و نقل داخلی کشور جزء توانایی های بالقوه و بالفعل موجود به حساب می آید.

در حال حاضر در این کارخانه کامیون هایی با ظرفیت های مختلف شامل مدل های ۲۶۲۴، ۱۹۲۱، ۶۰۸ LP مونتاژ می‎شود. همچنین در این کارخانه خط تولید خودروی ون راه اندازی شده است. پیش بینی می‎شود که گروه صنعتی ایران خودرو دیزل با راه اندازی این خط تولید بتواند بخش عمده ای از نیاز کشور را در زمینه خودروهای آمبولانس و توریستی تأمین نماید.

موقعیت جغرافیایی:

کارخانه ایران خودرو دیزل در کیلومتر ۸ جاده تهران- ساوه واقع شده است. کل این مجموعه تا سال ۱۳۷۱ در زمینی به وسعت ۱۲۴۵۰۰ مترمربع بنا گشته است. مطالعات نشان می‎دهد در طرح اولیه مجموعه ۸۵۹۱۹ مترمربع بنا به خط تولید، ۸۷۳۲ مترمربع بنا به فضاهای وابسته به تولید و ۲۹۵۲ مترمربع بنا به فضاهای خدماتی اختصاص داده شده است.

تاریخچه:

شرکت ایران خودرودیزل با نزدیک به ۴۳ سال تجربه و گردآوری کم نظیر پرسنل مجرب و کارآزموده داشتن تاسیسات مدرن و توان تولید سالیانه ۱۵۰۰۰ دستگاه کامیون تحت لیسانس بنز، نامی آشنا در صنعت خودروسازی ایران و جهان است.

کارخانجات شرکت ایران خودرو دیزل، بیش از ۷۵ درصد ظرفیت تولید کامیون جمهوری اسلامی ایران را در اختیار داشته و حضور بیش از ۱۶۰۰۰ دستگاه کامیون بنز در جاده های ایران گواه توان فوق العاده تولیدی این مجموعه بزرگ صنعتی است.

شرکت ایران خودرو دیزل که در سال ۱۳۳۸ در نزدیکی تهران بزرگ امروز تاسیس شد و از قدیمیترین و پرسابقه ترین کارخانجات تولید کامیون در منطقه محسوب می‎شود.

در ضمن مدرنترین و بزرگترین کارخانه تولید کننده انواع کامیون های سبک نیمه سبک، نیمه سنگین و سنگین (۶ تا ۲۶ تن) در خاورمیانه و مجموعه تولیدکننده کامیون های بنز در جهان می‎باشد.

لازم به توضیح است که این شرکت تا قبل از تاریخ ۲۷/۴/۷۸ با نام گروه صنعتی خاور فعالیت می نمود و از آن پس به شرکت ایران خودرو تغییر نام یافت. گروه صنعتی خاور درسال ۱۳۳۸ با مونتاژ ۱۸۶ دستگاه کامیون بنز در سال فعالیت خود را شروع کرد و با بهره جویی از شرایط زمان ضمن ارائه خدمات فروش و بعد از فروش به نحوی مطلوب به تدریج سهم خود را در صنعت حمل و نقل کشور افزایش داد. این شرکت با سرمایه بیست و شش میلیون ریال که به ۲۶۰ سهم یکصد هزار ریالی تقسیم شده بود، تاسیس گردید. درسال ۱۳۴۲ با تولید روزانه ۱۸ دستگاه (۶ دستگاه در هر شیفت) حرکت رو به جلو را اغاز کرد و درسال ۱۳۵۲ این تولید سالیانه به ۲۷۰۰ دستگاه رسید و در سال ۱۳۵۶ به بالاترین رقم یعنی ۹۰۰۰ دستگاه رسید و درسال ۱۳۵۸ مونتاژ کامیون به ۲۷۱۲ دستگاه کاهش یافت. درسال ۱۳۶۴ جهت جلوگیری از ضرر و زیان گروه و بهبود وضعیت تولید سالن L کارخانه راه اندازی شد. این سالن شامل دو خط مونتاژ جداگانه است. با افتتاح این سالن باید ظرفیت اسمی تولید به ۲۵۰۰۰ دستگاه در سال می رسید، که به علت کمبود بودجه ارزی هرگز حتی به این رقم هم نزدیک نشد و در روز حدود ۵۷ دستگاه کامیون مونتاژ می شد.

مروری بر فرآیند فروش شرکت ایران خودرو دیزل:

شرکت خودروسازی ایران خودرو دیزل دو نوع فروش دارد که یک نوع فروش داخلی و یک نوع فروش خارجی می‎باشد.

واحد فروش شرکت ایران خودرودیزل واقع در دفتر مرکزی این شرکت برای فروش داخلی محصولات خود با در نظر گرفتن تعداد تولید کارخانه و ظرفیت ممکن اقدام به فروش محصولات خود می‎کند.

دفتر فروش برای فروش محصولات خود از چهارسیاست بهره می جوید که عبارتند از:

۱- به صورت فروش نقدی.

۲- به صورت فروش اقساطی.

۳- به صورت پیش فروش با تخفیفات و تسهیلات ویژه.

۴- به صورت پیش فروش با تخفیفات و بدون تسهیلات ویژه.

فروش اقساطی نیز به اشکال زیر انجام میشود:

۱- فروش اقساطی توسط خود شرکت.

۲- فروش اقساطی توسط شرکتهای وام دهنده (لیزینگ).

فروش محصولات خود را از طریق رسانه گروهی و روزنامه های کثیرالانتشار نوع فروش آنها را اعلام می دارد. که البته این شرکت از طریق نمایندگیها فروش و خدمات پس از فروش و گاهی به طورمستقیم توسط دفتر فروش مرکزی اقدام به فروش محصولات خود می‎کند.

شرکت درفش برای فروش محصولات خود یک سری مراحل را به صورت بخشنامه به نمایندگیها ابلاغ کرده و نحوه فروش شرکت نیز به طور عمده از طریق نمایندگیها و رسانه های گروهی و روزنامه های کثیر الانتشار اعلام کرده و اقدام به ثبت نام از متقاضیان می‎کند. خریدار بعد از مطلع شدن از نحوه فروش به یکی از نمایندگیها مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را همراه با مبلغ تعیین شده که به صورت چک بانکی می‎باشد را ارائه داده و نمایندگی بعد از صحت مشخصات و مدارک خریدار اقدام به ثبت نام از وی می‎کند و در فرمی سه برگی به نام سفارش خرید خودرو که در آن در قسمت بالا که نمایندگی و شماره قراردارد قید شده و در زیر آن مشخصات خریدار یا خریداران قید می‎شود و مبلغ پرداختی که حداقل مبلغی است که نمایندگی تعیین کرده را نیز در جدول دیگر مشخص می‎شود و در یک جدول دیگر مشخصات خودروی که خریدار تقاضای آن را کرده (نوع خودرو، مشخصات خودرو، نوع رنگ و …) ثبت می‎شود و در آخر امضاء خریدار و مهر و امضای نمایندگی در زیر آن قید می‎شود. که یک برگ از آن به متقاضی(خریدار) و یک برگه از آن در نمایندگی می ماند و یک برگه از آن نیز به شرکت ایران خودرو دیزل ارسال می‎شود. و در پرونده ای با شماره خاص خود مشتری بایگانی می‎شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.