برنامه ریزی مدیریت اقتصادی عرضه با توجه به مطالعات تقاضا در حمل و نقل هوایی داخلی ایران


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 برنامه ریزی مدیریت اقتصادی عرضه با توجه به مطالعات تقاضا در حمل و نقل هوایی داخلی ایران دارای ۲۴۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد برنامه ریزی مدیریت اقتصادی عرضه با توجه به مطالعات تقاضا در حمل و نقل هوایی داخلی ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز برنامه ریزی مدیریت اقتصادی عرضه با توجه به مطالعات تقاضا در حمل و نقل هوایی داخلی ایران۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی برنامه ریزی مدیریت اقتصادی عرضه با توجه به مطالعات تقاضا در حمل و نقل هوایی داخلی ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن برنامه ریزی مدیریت اقتصادی عرضه با توجه به مطالعات تقاضا در حمل و نقل هوایی داخلی ایران :

برنامه ریزی مدیریت اقتصادی عرضه با توجه به مطالعات تقاضا در حمل و نقل هوایی داخلی ایران

مقدمه

کشور ایران به همان ترتیب که در طول تاریخ به عنوان بزرگراه ارتباطی شرق و غرب دنیا مطرح بوده است امروزه نیز می تواند امکان ایجاد پل ارتباطی بین شرق و غرب دنیا را فراهم کند. موقعیت جغرافیایی بسیار حساس و تعیین کننده ی کشور پهناوری چون ایران تقریباً منحصر به فرد بوده و از این لحاظ هیچ یک از کشور های منطقه – حتی کشوری چون ترکیه – یارای رقابت با آن را ندارند.

ترابری یکی از عوامل مهم برای توسعه ی اجتماعی و اقتصادی هر منطقه یا کشور به حساب می آید.

پیشرفت هر ملتی ، با میزان کارآئی سیستم ترابری آن کشور رابطه مستقیم داشته و امروزه پیشرفت هر کشور یا منطقه ای بدون امکانات کافی حمل و نقل مقدور نمی باشد.

به طور کلی عملکرد اولیه ی سیستم حمل و نقل عبارت از جابجایی مسافر و کالا از نقطه ای به نقطه ی دیگر می باشد. این امکان بیش از هر چیزی می تواند با استفاده از یک حمل و نقل سریع ، کارآمد و ایمن ایجاد شود که در تمامی فصول سال قابلیت سرویس دهی یکسان و دقیقی را دارا باشد.

حمل و نقل هوایی ایران را می توان به بخش های زیر تقسیم کرد که عبارتند از :

۱. ساخت زیربناها و تأسیسات ثابت

۲. ناوگان و تجهیزات حمل و نقل

۳. ایجاد تسهیلات و خدمات جانبی

۴. مواد و کالاهای مورد مصرف سیستم حمل و نقل

۵. تسهیلات آموزشی و تربیت نیروی انسانی متخصص

قسمتی از متن

«شرکت هوایی هما در کشور» در سال ۸۲ ، ۳۱۶ میلیاردریال زیان بوده است . همچنین درمقابل ۶۷۱ میلیاردتومان دارایی دراین سال این شرکت ۲۷۸ میلیاردتومان بدهی داشته است . مجموعه این عوامـل موجب شده تا شرکت هما ازنظر تعداد پرواز و تعداد مسافر نسبت به ۸ سـال قبـل بـا کـاهش روبـه رو شود.در این بین صنعت هوایی روسیه برای مردم ایران تقریباً ناشـناخته اسـت . روسـها در ایـن صـنعت سابقه ای درحد همتاهای غربی خود دارند . سوخو(۱)، توپولف (۲)، ایلیوشین (۳) و آنتونوف (۴) (اوکراینی) همگی نامهایی با سابقه ۶۰ تا ۷۰ سال هستند. اما مجموعه اقداماتی که صنایع هوایی غرب دراین مدت انجام داد سبب شد تا محـصولات آنهـا مقبولیـت بیـشتری در بـین مـشتریان پیداکنـد. بـا ایـن حـال هواپیماهای توپولوف علی رغم ایمنی مناسب درایران مقبولیت نیافتند.

توپولوف ۲۰۴ هواپیمایی مدرن و جدید محسوب می شود که در برخی محافل از آن به عنوان ایرباس روسی نیز نام برده می شود. این هواپیما قرار بود نقش مهمی را در ناوگان هما بازی کند. قیمت اولیه هر فروند از این هواپیما نیز ۲۰ میلیون دلار تعیین شده بود که این رقم حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از قیمت مشابه غربی این هواپیما است .

برنامه ریزی مدیریت اقتصادی عرضه با توجه به مطالعات تقاضا در حمل و نقل هوایی داخلی ایران
فهرست مطالب :

چکیده ……………………………………………………………………………………………………………………..۱

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………۳

فصل اول : کلیات حمل و نقل هوایی ایران ……………………………………………………………………۱۷

۱-۱- هوانوردی در ایران از آغاز تا امروز …………………………………………………………………………………………۲۰

۱-۱-۱- کارخانجات هواپیمایی شهباز………………………………………………………………………………………..۲۵

۱-۱-۲- دوران شرکت های هوایی پیش از انقلاب اسلامی …………………………………………………………۲۶

۱-۱-۳- دوران شرکت های هوایی پس از انقلاب اسلامی ………………………………………………………….۳۱

۱-۲- عمر ناوگان حمل و نقل هوایی ایران…………………………………………………………………………………………۳۳

۱-۲-۱- عمر مفید هواپیما در راستای استانداردهای عرضه درحمل و نقل هوایی ایران.. ………..۳۴

۱-۳- عرضه و تقاضا در حمل و نقل هوایی ایران………………………………………………………………………………۳۶

۱-۳-۱- سابقه ی تعداد پروازهای داخلی و خارجی …………………………………………………………………..۴۳

۱-۳-۲- سابقه ی صندلی کیلومتر عرضه شده …………………………………………………………………………..۴۸

فصل دوم : مبانی مدیریتی اقتصادحمل و نقل هوایی …………………………………………………..۵۱

۲-۱- مدیریت سرمایه گذاری در حمل و نقل هوایی …………………………………………………………………………۵۳

۲-۱-۱- مشارکت و برنامه ریزی های مالی استانی در تأمین منابع ……………………………………………۵۳

۲-۱-۲- سرمایه گذاری در زمینه ی ساخت زیر بناها…………………………………………………………………۵۵

۲ -۱-۳- سرمایه گذاری در ناوگان………………………………………………………………………………………………۵۶

۲-۱-۴- ایجاد تسهیلات و خدمات جانبی ……………………………………………………………………………………۵۷

۲-۱-۵- سرمایه گذاری در مواد و کالاهای مصرفی ……………………………………………………………………..۵۷

۲-۱-۶- خصوصی سازی فرودگاه ها……………………………….. ………………………………………………………….۵۷

۲-۲- برنامه ریزی اقتصادی عرضه و تقاضا…………………………………………………………………………………………..۵۹

۲-۲-۱- مفاهیم عرضه و تقاضا در اقتصاد حمل و نقل ………………………………………………………………..۵۹

۲-۲-۲- ارزیابی طرح های تأمین عرضه ……………………………………………………………………………………….۶۲

۲-۲-۳- عرضه و تقاضای کل …………………………………………………………………………………………………………۶۲

۲-۳- ارزیابی طرح ها و برنامه ریزی های مالی و اقتصادی ………………………………………………………………..۷۱

فصل سوم : پیش بینی در حمل و نقل هوایی …………………………………………………………………۷۹

۳-۱- پیش بینی فعالیت های هوانوردی فرودگاه ………………………………………………………………………………۸۰

۳-۲- روش های پیش بینی ………………………………………………………………………………………………………………..۸۱

۳-۳- جمع آوری آمار و اطلاعات………………………………………………………………………………………………………..۸۳

۳-۳-۱- استانداردهای سنجش …………………………………………………………………………………………………….۸۸

۳-۳-۲- منابع تأمین اطلاعات حمل و نقل هوایی ……………………………………………………………………….۹۲

۳-۳-۳- جمع آوری و آماده سازی اطلاعات…………………………………………………………………………………۹۳

۳-۳-۴- جمع آوری اطلاعات در فرودگاه های فاقد برج مراقبت …………………………………………………۹۶

۳-۴- پیش بینی فضای پایانه ها ………………………………………………………………………………………………………..۹۸

۳-۵- تصمیم گیرندگان فعالیت های حمل و نقل هوایی … ……………………………………………………………….۱۰۰

۳-۶- عوامل جمعیت شناختی و اقتصاد کلان ………………………………………………………………………………….۱۰۲

۳-۷- عوامل مؤثر بر بازار خطوط هوایی ……………………………………………………………………………………………۱۰۳

۳-۷-۱- هزینه ی تولید و تکنولوژی…………………………………………………………………………………………….۱۰۶

۳-۷-۲- عوامل قانون گذار……………………………………………………………………………………………………………۱۰۷

۳-۷-۳- مدهای جایگزین حمل و نقل هوایی ………………………………………………………………………………۱۱۰

۳-۸- روش های پیش بینی در حمل و نقل هوایی ……………………………………………………………………………..۱۱۱

۳-۸-۱- معرفی کلی روش های موجود………………………………………………………………………………………..۱۱۲

۳-۸-۲- پیش بینی به روش سهم بازار…………………………………………………………………………………………۱۱۴

۳-۸-۳- مدلسازی به روش اقتصاد سنجی …………………………………………………………………………………….۱۱۶

۳-۸-۳-۱- فرضیات و مسائل بالقوه ی مدلهای اقتصادسنجی ……………………..۱۱۹

۳-۸-۳-۲- اعتبارسنجی مدلهای اقتصادسنجی ……………………………………………۱۲۱

۳-۸-۴- مدلسازی سری زمانی …………………………………………………………………………………………………….۱۲۲

۳-۸-۴-۱- تحلیل باکس – جنکینز……………………………………………………………..۱۲۴

۳-۸-۵- مدل های شبیه سازی …………….. ……………………………………………………………………………………۱۲۷

۳-۸-۶- انتخاب روش مدلسازی …………………………………………………………………………………………………..۱۲۸

۳-۸-۷- روش های پیش بینی در فرودگاه های کوچک ……………………………………………………………..۱۳۲

۳-۹- برنامه ریزی سیستم های فرودگاه های منطقه ای …………………………………………………………………..۱۳۴

۳-۹-۱- ارزیابی پیش بینی فرودگاه های منطقه ای …………………………………………………………………..۱۳۵

۳-۹-۲- ارزیابی دقت پیش بینی ها……………………………………………………………………………………………..۱۳۷

۳-۱۰- پیشگیری از خوش بینی های کاذب در مدل های پیش بینی ……………………………………………..۱۳۹

فصل چهارم : مدل های پیش بینی حمل و نقل هوایی داخلی ایران ……………………………….۱۴۲

۴- ۱- اسلوب انتخاب مدل های پیش بینی حمل و نقل هوایی داخلی ایران…………………………………۱۴۴

۴-۱-۱- ضرایب همبستگی ………………………………………………………………………………………………………۱۴۵

۴-۱-۲- خطی کردن رابطه ی میان متغیرهای مستقل و وابسته …………………………………………… ۱۴۶

۴- ۲- اطلاعات و آمار مربوط به مدل های عرضه و تقاضا ……………………………………………………………. ۱۴۹

۴- ۳- مدل تقاضا حمل و نقل هوایی داخلی ایران…………………………………………………………………………..۱۵۱

۴-۳-۱- مقادیر باقیمانده و منحنی برازش مدل تقاضا………………………………………………………………۱۵۷

۴- ۴- ارزیابی مدل تقاضا حمل ونقل هوایی داخلی ایران………………………………………………………………..۱۵۹

۴-۴-۱- ارزیابی مدل تقاضا با استفاده از آنالیز واریانس ……………………………………………………………………۱۶۱

۴- ۵- مدل عرضه حمل و نقل هوایی داخلی ایران…………………………………………………………………………..۱۶۲

۴-۵-۱- مقادیر باقیمانده و منحنی برازش مدل عرضه ……………………………………………………………..۱۶۸

۴- ۶- ارزیابی مدل عرضه حمل ونقل هوایی داخلی ایران………………………………………………………………..۱۷۰

۴-۴-۱- ارزیابی مدل عرضه با استفاده از آنالیز واریانس ……………………………………………………………………۱۷۲

فصل پنجم تحلیل مدل های عرضه و تقاضا حمل ونقل هوایی داخلی ایران …………………۱۷۳

۵-۱- عوامل اصلی بررسی شبکه حمل و نقل …………………………………………………………………………………. ۱۷۴

۵-۲- رابطه ی مدل های مختلف در سیستم های حمل و نقل ……………………………………………………..۱۷۵

۵-۳- انتخاب روش تحلیل …………………………………………………………………………………………………………………..۱۷۷

۵-۴- تحلیل مدل های عرضه و تقاضا………………………………………………………………………………………………..۱۷۸

۵-۴-۱- تحلیل مدل تقاضا حمل و نقل هوایی داخلی ایران……………………………………………………….۱۷۸

۵-۴-۲- تحلیل مدل عرضه حمل و نقل هوایی داخلی ایران……………………………………………………….۱۸۱

۵- ۵- مقایسه ی تحلیلی مدل های عرضه و تقاضا ……………………………………………………………………………۱۸۳

۵- ۶- تحلیل حساسیت ………………………………………………………………………………………………………………………۱۸۵

۵-۷- – مقایسه ی نتایج با سایر مدل ها……………………………………………………………………………………………..۱۸۸

۵-۸- ارائه ی راهکار …………………………………………………………………………………………………………………………….۱۸۹

فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادات ………………………………………………………………………. ۱۹۲

۶-۱- جمع بندی و پیشنهادات فایلیات آتی ………………………………………………………………………………….۲۰۳

پیوست ها……………………………………………………………………………………………………………………………………….۲۰۷

پیوست شماره ی ۱: آمار ناوگان حمل و نقل هوایی داخلی ایران ……………………………………………………………………………….۲۰۷

پیوست شماره ی ۲: پرسشنامه ی فایلاتی ی رشته ی برنامه ریزی حمل و نقل …………………………………..۲۱۴

منابع و مآخذ…………………………………………………………………………………………………………….۲۱۷

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.