روشی برای پشتیبانی از یکپارچگی در فرآیند تطبیق


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 روشی برای پشتیبانی از یکپارچگی در فرآیند تطبیق دارای ۷۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد روشی برای پشتیبانی از یکپارچگی در فرآیند تطبیق  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز روشی برای پشتیبانی از یکپارچگی در فرآیند تطبیق۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی روشی برای پشتیبانی از یکپارچگی در فرآیند تطبیق،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن روشی برای پشتیبانی از یکپارچگی در فرآیند تطبیق :

روشی برای پشتیبانی از یکپارچگی در فرآیند تطبیق

چکیده

برنامه هایکاربردی سرویس گرا سامانه های نرم افزاری هستند که از ترکیب سرویس های مختلف به وجود میآیند و با یکپارچه سازی سرویس ها به اهداف خود دست مییابند. این برنامه های کاربردی لازم است در محیطی پیچیده و پویا کار کنند و با تغییرات روبرو هستند. این تغییرات میتواند باعث اختلال در کارکرد مورد نیاز سیستم شود. براین اساس قابلیت تطابق با تغییرات و حفظ خصوصیات کیفی به یکی از ویژگیهای مهم این سیستم ها تبدیل گشته است . قابلیت تطبیق پذیری و خودتطبیقی به عنوان پاسخی به این نیاز در برنامه های کاربردی سرویس گرا تعریف شده است . بدین منظور سازوکارها و استراتژیهای تطبیق پذیری باید در چرخه حیات برنامه های کاربردی سرویس گرا، هم در مرحله طراحی و هم در مرحله اجرا معرفی گردند.

در این فایل جهت حفظ یکپارچگی در فرآیند S-Cube روشی را ارائه میدهیم که عدم یکپارچگی و پیامدهای جانبی در فرآیند تطبیق را شناسایی و تا حد ممکن آن ها را حل کند. روش ما یک فاز جدید به چرخه حیات S-Cube قبل از اجرای تطبیق به منظور شناسایی و حل پیامدهای جانبی تطبیق اضافه میکند. برای مرحله اول این فاز مجموعه ای از الگوریتم ها ارائه شده است که مواردی را که موجب عدم یکپارچگی در فرآیند تطبیق میشوند، شناسایی کند. در مرحله دوم فاز جدید، برای حل برخی از پیامدهای جانبی تطبیق راهکاری براساس الگوهای یکپارچه سازی ارائه شده است که پیامدجانبی شناسایی شده را قبل از اجرای تطبیق رفع می کند. راهکار پیشنهادی براساس سناریوی مرتبط ارزیابی شده است و نتایج نشان میدهد که تا حد مناسبی عدم یکپارچگی در فرآیند تطبیق شناسایی و حل میشود.

مقدمه

معماری سرویس گرا در دنیای نرم افزار به سرعت در حال فراگیر شدن است . شرکت های توسعه دهنده سیستم های اطلاعاتی از این راه حل در جهت یکپارچه سازی سیستم ها و سکوهای اطلاعاتی متنوع سازمانی بهره میجویند. معماری سرویس گرا موجب چابکی، قابلیت یکپارچگی، استفاده مجدد، انعطاف پذیری، تغییرپذیری، تعامل پذیری و بهبود بازگشت سرمایه میگردد[۲۴]. از ویژگیهای ذاتی و اصلی هر برنامه نرم افزاری تغییرات است . این تغییرات براساس تغییر نیازهای کاربر، محیط کسب وکار، نیازمندیهای سیستم و غیره اتفاق میافتد. سیستم های نرم افزاری باید به گونه ای ایجاد شوند که بتوانند به راحتی و با کمترین زمان ، هزینه و اثرات جانبی خود را تطبیق نمایند. بنابراین رفتار تطبق پذیر از مهم ترین دغدغه هایی است که در حوزه توسعه سیستم نرم افزاری به خصوص سرویس گرایی مطرح میشود.

تطبیق پذیری

در سال های اخیر مفهوم تطبیق پذیری و مفاهیم مرتبط با هدف بینیاز کردن و یا حداقل کاهش نیاز سیستم های نرم افزاری به دخالت نیروی انسانی پا به عرصه ظهور نهاده است .تطبیق و یا عدم تطبیق مفهومی است که برای توصیف روابط بین سیستم ها و محیط استفاده میشود. از طرف دیگر، تطبیق پذیری این معنی را میدهد که مواد، انرژی و اطلاعات بین سیستم و محیط در یک حالت منظم و پایدار در حال تعویض هستند[۱].

یکپارچگی

سازمان ها از تعداد زیادی برنامه کاربردی استفاده میکنندکه ممکن است براساس نیاز مشتری طراحی شده باشند، از یک سازمان دیگر تهیه شده باشند، بخشی از یک سیستم قدیمی باشند و یا هر ترکیبی از این حالات . این برنامه ها در زیرساخت های متفاوت سیستم اجرایی اجرا میشوند یک برنامه کاربردی جدید میتواند با استفاده از سرویس های موجود که ممکن است به وسیله برنامه کاربردی دیگری فراهم شده باشد، توسعه یابد.

روشی برای پشتیبانی از یکپارچگی در فرآیند تطبیق
فهرست مطالب

عنوان شماره صفحه

فصل اول مقدمات …………………………………………………………………………………………………………………. ۱

۱-۱. مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………. ۲

۱-۲. تعریف مساله ………………………………………………………………………………………………………………… ۲

۱-۳. اهمیت فایل ………………………………………………………………………………………………………………. ۳

۱-۴. پرسش های فایل ………………………………………………………………………………………………………….. ۴

۱-۵. محدوده فایل ……………………………………………………………………………………………………………… ۴

۱-۶. اهداف فایل ……………………………………………………………………………………………………………….. ۴

۱-۷. فرضیه های فایل …………………………………………………………………………………………………………… ۵

۱-۸. ساختار …………………………………………………………………………………………………………….. ۵

فصل دوم ادبیات موضوع ……………………………………………………………………………………………………………۶

۲-۱. مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۷

۲-۲. تطبیق پذیری ………………………………………………………………………………………………………………… ۷

۲-۳. یکپارچگی …………………………………………………………………………………………………………………… ۸

۲-۳-۱. الگوهای یکپارچه سازی سازمانی ……………………………………………………………………………………………………………………۱۰

۲-۴. سرویس گرایی ……………………………………………………………………………………………………………….۱۴

۲-۴-۱. تعریف معماری سرویس گرا ………………………………………………………………………………………………۱۴

۲-۴-۲. گذرگاه سرویس سازمان ………………………………………………………………………………………………….۱۷

۲-۴-۳. عدم تطابق سرویس ها ……………………………………………………………………………………………………۲۰

۲-۴-۴. ارتباط معماری سرویس گرا و تطبیق پذیری …………………………………………………………………………………………………………۲۱

۲-۴-۵. استراتژیهای تطبیق سرویس گرا ………………………………………………………………………………………………………………………….۲۳

۲-۵. چارچوب S-Cube …………………………………………………………………………………………………………26

۲-۵-۱. معرفی چارچوب S-Cube ……………………………………………………………………………………………..26

۲-۵-۲. معرفی چرخه حیات S-Cube…………………………………………………………………………………………..30

۲-۶. نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………………….۳۲

فصل سوم مروری بر کارهای انجام شده …………………………………………………………………………………………..۳۳

۳-۱. مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………….۳۴

۳-۲. کارهای انجام شده در حوزه مولفه گرا ………………………………………………………………………………………………………………………………..۳۴

۳-۲-۱. روش یکپارچه سازی خودکار مولفه های ناهمگون ………………………………………………………………………………………………………۳۴

۳-۲-۲. روش صوری برای تطبیق مولفه ……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۶

۳-۲-۳. تطبیق مبتنی بر مدل عدم تطابق رفتاری مولفه ها……………………………………………………………………………………………….۳۷

۳-۳. کارهای انجام شده در حوزه سرویس گرا ……………………………………………………………………………………………………………………….۳۹

۳-۳-۱. ایجاد آداپتر ………………………………………………………………………………………………………………۳۹

۳-۳-۱-۱. روش تولید خودکار آداپترBPEL…………………………………………………………………………………………………………40

۳-۳-۱-۲. روش توسعه آداپتر برای یکپارچه سازی سرویس های وب …………………………………………………………….۴۲

۳-۳-۱-۳. روش مدل جبری برای تطبیق واسط سرویس ………………………………………………………………………..۴۳

۳-۳-۱-۴. چارچوب نیمه خودکار برای ایجاد آداپتر ………………………………………………………………………………۴۶

۳-۳-۱-۵. چارچوب جنبه گرا برای تطبیق سرویس ………………………………………………………………………………۴۸

۳-۳-۱-۶. روش یکپارچه سازی خودکار مولفه های ناهمگون ……………………………………………………………………..۴۹

۳-۳-۱-۷. روش توسعه سریع آداپتر سرویس ……………………………………………………………………………………۵۰

۳-۳-۱-۸. روش تطابق مبتنی بر پروتکل وب سرویس ها برای توسعه آداپتر ……………………………………………………..۵۲

۳-۳-۲. ارتقا و بهبود ESB ………………………………………………………………………………………………………53

۳-۳-۲-۱. روش تطبیق پویا در لایه زیرساخت سرویس مبتنی برESB ………………………………………………………..54

۳-۳-۲-۲. دست یابی به ویژگیهای کیفی در لایه زیرساخت ESB تطبیق پذیر…………………………………………………۵۶

۳-۴. نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………………….۵۸

فصل چهارم راه حل پیشنهادی…………………………………………………………………………………………………….۶۲

۴-۱. مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………..۶۳

۴- ۲. جایگاه راه حل پیشنهادی در چرخه حیات S-Cube ………………………………………………………………………………………………………………. 63

۴-۳. کلیات راه حل پیشنهادی……………………………………………………………………………………………………..۶۵

۴-۴. شناسایی پیامدهای جانبی تطبیق ………………………………………………………………………………………………………………. ۶۷

۴-۴-۱. یک مثال برای معرفی پیامدهای جانبی تطبیق ………………………………………………………………………………………..۷۰

۴-۴-۲. نحوه شناسایی پیامدهای جانبی تطبیق ………………………………………………………………………………………………………….۷۴

۴-۵. حل پیامدهای جانبی تطبیق …………………………………………………………………………………………………۸۸

۴-۶. نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………………..۹۷

فصل پنجم ارزیابی ………………………………………………………………………………………………………………۱۰۰

۵-۱. مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………۱۰۱

۵-۲. مورد مطالعه تجربی ………………………………………………………………………………………………………..۱۰۱

۵-۳. ابزار پیاده سازی …………………………………………………………………………………………………………….۱۰۳

۵-۴. سناریو………………………………………………………………………………………………………………………۱۰۳

۵-۴-۱. جریان اول ……………………………………………………………………………………………………………….۱۰۵

۵-۴-۲. جریان دوم ………………………………………………………………………………………………………………۱۰۵

۵-۴-۳. جریان سوم ……………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۶

۵-۵. نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………………۱۰۸

فصل ششم نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………..۱۰۹

۶-۱. مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………۱۱۰

۶-۲. بازبینی پرسش های فایل …………………………………………………………………………………………………۱۱۰

۶-۳. بازبینی اهداف فایل ………………………………………………………………………………………………………۱۱۱

۶-۴. دستاوردها ………………………………………………………………………………………………………………….۱۱۱

۶-۵. محدودیت ها ………………………………………………………………………………………………………………..۱۱۲

۶-۶. نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………………۱۱۲

۶-۷. کارهای آینده ……………………………………………………………………………………………………………….۱۱۳

روشی برای پشتیبانی از یکپارچگی در فرآیند تطبیق
فهرست مراجع …………………………………………………………………………………………………………………..۱۱۴

پیوست ۱: فرهنگ واژگان …………………………………………………………………………………………………………۱۱۹

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.