رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان دارای ۱۱۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان :

رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان

چکیده

به منظور بررسی سبک اسناد و پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان ابعاد سه گانه اسناد شامل بعد مکان کنترل (درونی در مقابل بیرونی)، بعد ثبات (پایدار در مقابل ناپایدار) و بعد کلیت (کلی در مقابل جزئی) در دو موقعیت شکست و موفقیت در ۱۲۰ نفر دانش آموز از طریق پرسشنامه سبک اسنادی (ASQ) مورد بررسی قرار گرفتند. نمرات بدست آمده از طریق این پرسشنامه با روش تحلیل واریانس تک متغیره و چند متغیره و رگرسیون مورد تحلیل قرار گرفت نتایج نشان داد که ابعاد سه گانه اسناد بین دختران و پسران در موقعیت شکست و موفقیت تفاوت معنی داری ندارند. رابطه بین ابعاد سه گانه اسناد و پیشرفت تحصیلی نشان داد که بجز بعد درونی – بیرونی در موقعیت شکست، بقیه ابعاد با پیشرفت تحصیلی رابطه معنا داری ندارند. همچنین تنها متغیری که تا حدی می توانستیم از طریق آن تا حدی به پیش بینی تحصیلی دانش آموزان بپردازیم همان بعد درونی –بیرونی در موقعیت شکست بود.

مقدمه

واکنش دانش آموزان در برابر مدرسه و فعالیتهای کلاسی متفاوت است. این واکنش در برخی با اشتیاق ، در برخی با اکراه و در برخی با امتناع همراه است. از لحاظ مقدار انرژی که دانش آموزان بکار می‌گیرند، زمینه ای که می‌خواهند کار کنند ویاتداوم در زمینه یا کار مورد نظر بین آنها تفاوت وجود دارد.این تفاوتها به مفهوم انگیزش ارتباط دارد. بنابراین در نظر گرفتن انگیزش در برانگیختن، جهت دادن وتداوم بخشیدن رفتار دانش آموز در فرآیند آموزش و پرورش از اهمیت خاص برخوردار است.اما چه سازه‌هایی در این فرآیند موثرند؟

تعاریف مفهومی

اسنادهای علی : عللی که افراد در برابر رفتار خود یا دیگری استفاده می کنند ، اسنادهای علی نامیده می شود.

ابعاد اسناد:

– بعد درونی –بیرونی : افراد ممکن است علت رفتار خود و دیگری را به عوامل درونی و بیرونی نسبت بدهند.

– بعد پایدار-ناپایدار: افراد ممکن است علت رفتار خود ودیگری را به عوامل پایدار یا ناپایدار نسبت بدهند.

– بعد کلی – اختصاصی : آنچه موجب شکست یا موفقیت شخص شده است تنها در موقعیت خاصی اتفاق افتاده است یا گستره کلی دارد (یعنی در تمام موقعیتهای زندگی اتفاق می افتد).

تعاریف علمیاتی

اسنادهای علی: با توجه به پرسشنامه سبک اسنادی ASQ (پترسون ، سلیگمن[۱]،بایر[۲]،آبرامسون[۳]،متالسکی[۴]،۱۹۸۲) در هر موقعیت اولین سوال ، اسنادهای علی را معین می کند . فرد ممکن است علت رویداد را به عوامل مختلفی اسناد دهد .ولی عمده ترین و مهمترین علت مدنظر می باشد .

ابعاد اسناد: با توجه به پرسشنامه سبک اسنادی نمره فرد در سوال دوم هر موقعیت بعد درونی، بیرونی ، نمره فرد در سوال سوم هر موقعیت بعد پایدار-ناپایدار ونمره فرد در سوال چهارم هر موقعیت بعد کلی-اختصاصی را می سنجند.

پیشرفت تحصیلی: معدل کلی دانش آموزان در ترم گذشته در کل دروس در دو معدل چهارده و بالاتر (برای دانش آموزان با پیشرفت بالا)و پایین تر از چهارده (برای دانش آموزان با پیشرفت پایین)در نظر گرفته می شود.

در فصل بعد ما به بررسی نظریه های مختلف اسناد که در دو بعد اساسی علتها وابعاد اسناد متمرکز می شوند، می پردازیم. همچنین سه بعد مورد نظر در این فایل یعنی بعد درونی-بیرونی ، بعد پایدار-ناپایدار وبعد کلی و اختصاصی مورد بحث قرار خواهد گرفت. رابطه اسناد با پیشرفت تحصیلی و جنسیت در فایلات زیادی مورد بررسی قرار گرفته است. این فایلات نیز در فصل بعدی مورد مقایسه و بررسی قرار خواهد گرفت.


۱-Seligman2-Baeyer3-abramson4-Metalsky

رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان
فهرست مطالب

عنوان

صفحه

فصل اول

مقدمه

زمینه و بیان مسئله

۱

اهمیت و ضرئرت فایل

۴

سئولات فایل

۵

متغیرهای فایل

۵

تعاریف مفهومی

۶

تعاریف عملیاتی

۶

فصل دوم:پیشینهنظری وفایلی

خلاصه فصل

۸

اسناد

۹

نظریه های اسناد

۱۰

سو گیری های اسناد

۲۳

اسنادهای اصلی

۲۶

ابعاد اسناد

۲۷

اسنادها؛موفقیت وشکست

۳۲

اسناد وجنسیت

۳۵

اسناد وپیشرفت تحصیلی

۴۱

فصل سوم:روش فایل

خلاصه فصل

۴۵

روش فایل

۴۶

جامعه اماری وروش نمونه گیری

۴۶

ابزار فایل

۴۶

روش نمره گذاری پرسشنامه

۵۰

روش اجرا

۵۱

اعتبار وپایایی پرسشنامه

۵۲

روش آماری

۵۴

فصل چهارم:یافته های فایل

خلاصه فصل

۵۶

یافته های توصیفی

۵۷

یافته های تحلیلی

۶۰

بررسی رابطه ابعاد سه گانه اسنادپس از شکست در دختران وپسران

۶۰

بررسی رابطه ابعاد سه گانه اسناد پس از موفقیت در دختران وپسران

۶۲

بررسی رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی

۶۴

بررسی پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش اموزان در دوجنس دختر وپسربا ابعاد سه گانه اسناد در موفقیت وشکست

۶۸

یافته های دیگر

۷۱

فصل پنجم :بحث ونتیجه گیری

بحث ونتیجه گیری

۷۵

محدودیت های فایل

۷۷

پیشنهادات

۷۷

منابع فارسی

۷۹

منابع انگلیسی

۸۱

پیوست ها

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.