روش فایل بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو بین دانشجویان شاهد و عادی دانشگاه تربیت معلم تهران(واحد حصارک)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 روش فایل بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو بین دانشجویان شاهد و عادی دانشگاه تربیت معلم تهران(واحد حصارک) دارای ۷۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد روش فایل بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو بین دانشجویان شاهد و عادی دانشگاه تربیت معلم تهران(واحد حصارک)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز روش فایل بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو بین دانشجویان شاهد و عادی دانشگاه تربیت معلم تهران(واحد حصارک)۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی روش فایل بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو بین دانشجویان شاهد و عادی دانشگاه تربیت معلم تهران(واحد حصارک)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن روش فایل بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو بین دانشجویان شاهد و عادی دانشگاه تربیت معلم تهران(واحد حصارک) :

روش فایل بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو بین دانشجویان شاهد و عادی دانشگاه تربیت معلم تهران(واحد حصارک)در ۷۰ صفحه ورد قابل ویرایش

روش فایل بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو بین دانشجویان شاهد و عادی دانشگاه تربیت معلم تهران(واحد حصارک)
فهرست مطالب

عنوان صفحه

تشکرو قدردانی الف

روش فایل بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو بین دانشجویان شاهد و عادی دانشگاه تربیت معلم تهران(واحد حصارک)
فهرست مطالب ب

روش فایل بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو بین دانشجویان شاهد و عادی دانشگاه تربیت معلم تهران(واحد حصارک)
فهرست جداول پ

پیشگفتار ت

چکیده فایل ۰

فصل اول: طرح فایل د

مقدمه ۱

بیان مسئله ۳

تعریف موضوع فایل ۴

هدفها و سؤالهای ویژه فایل ۶

فرضیه‌های فایل ۷

اهمیت موضوع فایل ۸

روش انجام فایل ۹

محدودیتهای فایل ۹

پیشینه مختصری از فایلاتی که تاکنون در ایران در این زمینه انجام شده‌ است. ۱۰

فصل دوم: سابقه موضوع فایل

پایه‌های علمی و نظریه‌های مربوط به مسئله مطرح شده ۱۱

سلسله مراتب نیازهای پنجگانه روانی از دیدگاه مازلو ۱۳

خلاصه‌ای از اهم فایلات انجام شده با ذکر جزیئات لازم ۲۱

فصل سوم: روش فایل ۲۴

نوع فایل ۲۴

روش آماری ۲۴

متغیرهای فایل ۲۴

جامعه هدف و حجم نمونه ۲۴

ابزار سنجش ۲۴

شیوه نمره‌گذاری ۲۵

اعتبار روایی پرسشنامه ۲۵

روش نمونه‌گیری ۲۵

ویژگیهای نمونه ۲۵

روش جمع‌آوری اطلاعات ۲۶

فصل چهارم: یافته‌های فایل و تجزیه و تحلیل یافته‌ها ۲۶

فصل پنجم: نتبجه گیری

نتیجه‌گیری ۳۷

محدودیتهای فایل ۳۷

میزان تعمیم‌پذیری به جامعه هدف ۳۸

پیشنهادات ۳۸

روش فایل بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو بین دانشجویان شاهد و عادی دانشگاه تربیت معلم تهران(واحد حصارک)
فهرست منابع ۳۹

پیوست

روش فایل بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو بین دانشجویان شاهد و عادی دانشگاه تربیت معلم تهران(واحد حصارک)
فهرست جداول

شماره جدول عنوان صفحه

۱ محاسبه سطح ارضای نیازهای بین دوگروه دانشجویان شاد و عادی۲۷

۲ محاسبه سطح ارضای نیاز به امنیت بین دوگروه دانشجویان شاهد و عادی ۲۹

۳ محاسبه سطح نیاز به تعلق و محبت و وابستگی بین دو گروه دانشجویان شاهد و عادی ۳۱

۴ محاسبه سطح ارضای نیاز به احترام بین دو گروه دانشویان شاهد و عادی ۳۳

۵ محاسبه سطح نیاز به تحقق خویشتن بین دو گروه دانشجویان شاهد و عادی ۳۵

پیشگفتار

اکثر نیازهای آدمی عمدتاَ از طریق روابط انسانی و تعامل با دیگران برآورده می‌شود اینکه در این روابط تا چه حد نیازهای ما برآورده می‌شود بستگی به نوع کیفیت روابط دارد. نحوه برآوردن نیازهامبنای طرز زندگی هرکسی را تشکیل می‌دهد شرایط محیط و وراثت فرصتهاو امکاناتی برای ارضاء نیازهای انسان فراهم می‌کند ولی چگونگی ارضای نیازها بسته به روابط انسانی است. روابط انسانی برای ارضای نیازهای اساسی ما ضروری‌اند داشتن روابط مثبت با دیگران کلید رشد و کمال آدمی است آنچه که امروزه هستیم و آنچه خواهیم بود هردو معلول روابط ما با دیگران است. روابط رفتار ما را بصورت یک انسان اجتماعی شکل می‌دهد همچنین درمنحصر به فرد بودن شخصیت و هویت و مفهوم خویشتن ما نقش عمده دارند.

فایل حاضر به بررسی نیازهای پنجگانه انسان می‌پردازد که جز در سایه روابط ما با دیگران و تعامل با آنها امکان پذیر نیست و همین نیازها است که‌ اگر اثر بخوبی برآورده شود سبب می‌شود که فرد از پایین ترین نیاز به بالاترین مرتبه نیاز که همانا تحقق خویتن است دست یابد امام اگر به خوبی برآورده نشود هسته مرکزی اکثر مشکلات و اختلافات و ناراحتیهای روانی افراد را شکل می‌دهد.

در اینجا بر خود لازم می‌دانم از زحمات و راهنمائیهای استاد گرانقدر جناب آقای دکتر رحال‌زاده که در به ثمر رسیدن این فایل کمال همکاری را داشته‌اند تشکر و قدردانی کنم و راهنمائیها و ارشادات دلسوزانه و بیدریغ ایشان را در طول دوران چهارساله تحصیل ارج بگذارم.

توفیق جویندگان حقیقت را از خداوند متعال خواهانم.

چکیده فایل

فایل حاضر جهت بررسی و مقایسه سطح ارضای روانی پنج‌گانه مازلو بر روی ۶۰ نفر از دانشجویان شاهد و ۶۰ نفر از دانشجویان عادی انجام شده‌است. هردوگروه شاد و عادی از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک هستند ابزار فایل در این فایل پرسشنامه شخصیتی مازلو می‌باشد که توسط دیوید لستر تهیه شده‌است دانشجویان شاهد و عادی بااستفاده از آزمون آماریt مستقل در نیازهای پنجگانه مازلو مورد مقایسه قرار گرفتند.

مقدار t مشاهده شده و سطح معنی‌داری نیازهای پنجگانه به شرح زیر به دست آمد.

۱- نیاز فیزیولوژیست ۴۵/۰=t مشاهده شده درسطح ۱/۰ تفاوت معنی‌دار نمی‌باشد.

۲- نیاز به امنیت ۹۲/۰=t مشاهده شده در سطح ۱/۰ تفاوت معنی‌دار نمی‌باشد.

۳- نباز به تعلق و وابستگی ۰۹/۱=t مشاهده شده در سطح۱/۰ تفاوت معنی‌دار نمی‌باشد.

۴- نیاز به احترام ۳۸/۰=t مشاهه شده در سطح۱/۰ تفاوت معنی‌دار نمی‌باشد.

۵- نیاز به تحقق خویشتن( خود شکوفایی) ۵۸/۳=t مشاهده شده در سطح ۱/۰ تفاوت معنی‌دار می‌باشد..

بنابراین براساس این فایل بین دوگروه دانشجویان شاهد و عادی فقط از نظر ارضاء نیاز به تحقق خویشتن تفاوت وجود دارد و گروه عادی از نظر تحقق خویشتن در سطح بالاتری قرار دارد.

فصل اول

qطرح فایل

qمقدمه

qبیان مسئله

qتعریف موضوع فایل

qهدفها- سوالها و فرض‌های ویژه فایل

qروش انجام فایل

qمحدودیتهای فایل

qپیشینه مختصری از فایلات انجام شده در ایران

یک خانواده که شامل زن وشوهر و اطفال است بطورکلی اساس طبیعی اجتماع بشری را تشکیل می‌دهد کودکان که ثمره این ازدواجها هستند در بدو تولد دارای اجتماعات و نیازهای مختلف و متفاوت هستند که به تنهایی قادر به ارضاء آنها نبوده و پدر و مادر و بطور کلی خانواده عامل مهمی در ارضای نیازهای او می‌باشند. همچنین خانواده یکی از محیط‌های سه گانه( خانواده، مدرسه، اجتماع) برای رشد و تکوین شخصیت هر فرد می‌باشد. وانقص بودن سازمان خانواده در انحراف شخصیت و بروز اختلالات عاطفی دارد. بدون

تردید در محیط خانواده است که کودک کم‌کم اعتماد به نفس، مهرت . مهرو محبت، مسئولیت و تفاهم را کسب می‌نماید. بنابراین روانشناسان و جامعه‌شناسان آموزش و پرورش معتقدند که خانواده شایسته‌ترین محیط‌ها برای تربیت کودک بویژه در سالهای اوائل زندگی است. در میان پیشرفتهای روز افزونی که روانشناسان و دوران پزشکی در طول یک ربع قرن گذشته داشته‌است، این حقیقت روز به روز روشنتر شده که کیفیت و مراقبت پدر و مادر در اولین سالهای زندگی طفل در سلامت روحی آینده او اهمیت حیاتی دارد. همچنین بخش عظیمی از نیازهای کودک یا نوجوان توسط والدین مرتفع می‌شود که در این میان نقش پدر از اعتبار و ارزش خاصی پس از سنین نوزادی برخوردار است.

شیوه نمره‌گذاری:

در این پرسشنامه، آزمودنی با جوابهای بله، خیر، مشخص می‌کند که سؤالات با وضعیت و شرایط فعلی او مطابقت دارد یا نه. به هر سؤال مناسب با کلید پرسشنامه بک نمره داده‌ می‌شود. سپس نمرات هر نیاز به طور جداگانه با هم جمع شده و نمره هر فرد در آن نیاز را تشکیل می‌دهد.

اعتبار و روایی پرسشنامه:

در مورد اعتبار روایی پرسشنامه مطالعات مستقلی صورت نگرفت.

روش نمونه گیری:

به دلیل اینکه تعداد دانشجویان شاهد در دانشگاههای استان تهران زیاد است و همینطور به دلیل ازدیاد دانشگاهها در این استان لذا از بین دانشگاههای استان تهران دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک با استفاده از نمونه گیری خوشه‌ای جهت این کار مناسب دیدم. و از طرفی دانشجویان دو گروه شاهد و عادی که همگی دختر هستند را از همین دانشگاه انتخاب نمودم.

ویژگی نمونه:

تمامی دانشجویان ساکن خوابگاه بوده و در منطقه حصارک کرج درس می‌خوانند و دارای وضعیت اقتصادی تقریباَ یکسانی هستند.

روش جمع‌آوری اطلاعات:

پرسشنامه به صورت گروهی بین دانشجویان توزیع شدو پس از توضیحات لازم پیرامون نحوه اجرا و هدف از اجرای پرسشنامه اطلاعات لازم جمع‌آوری شد.

پرسشنامه بین ۶۰ نفر آزمودنیهای شاهد توزیع شد که به همین تعداد نیز بین آزمودنیهای عادی توزیع شد.

qیافته‌های فایل

qو نجزیه و تحلیل یافته‌ها

روش آماری که در این فایل مناسب به نظر می‌رسد آزمون آماریt جهت بررسی دو میانگین مستقل است. از طریق آزمون t فایلگر می‌تواند در مورد رد یا عدم رد فرضیه صفر عدم تفاوت میانگین دو گروه تصمیم‌گیری کند چون نمی‌توان بطور صددرصد در مورد رد یا عدم رد فرضیه صفر تصمیم‌گیری نمود، لذا همیشه تصمیم اتخاذ شده با مقداری احتمال خطا همراه خواهد بود.

تحلیل آماری – سؤال شماره یک:

جدول شماره یک: میانگین و انحراف معیار نیازهای فیزیولوژیک در دو گروه دانشجویان شاهد و عادی:

تعداد اعضاء

انحراف معیار

میانگین

شاخص-گروهها

۶۰

۳۲/۳

۰۶/۱۴

شاهد

۶۰

۷۲/۲

۸۶/۱۳

عادی

چون است نتیجه می‌گریم که با بین دومیانگین تفاوت وجودندارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.