اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی دارای ۲۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی :

اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی

چکیده

موفقیت سازمان های خدماتی در راستای فعالیتهای بازارگرایی مستلزم این است که تعهد کارکنان تضمین شود. یکی از راه های دستیابی به چنین تعهدی، اجرای برنامه های بازاریابی داخلی است. با توجه به اهمیت بازاریابی داخلی و بازارگرایی فایل حاضر تلاش دارد تا رابطه بین دو متغیر را با توجه به نقش واسطه ای تعهد و رفتار شهروندی سازمانی مورد بررسی قرار دهد و به این سوال که عواملی همچون بازاریابی داخلی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی تا چه اندازه بر موفقیت بازارگرایی تاثیرگذار است؟پاسخ دهد. در این راستا ۱۱۸ نفر از کارکنان بانک توسعه تعاون استان اصفهان نیز به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. داده های مورد نیاز از طریق ابزار پرسشنامه (چهار پرسشنامه بازاریابی داخلی فورمن و مانی (۱۹۹۵)، تعهدسازمانی آلن و می یر (۱۹۹۱)، رفتار شهروندی اورگان و کانوسکی(۱۹۹۶) و بازارگرایی نارور و اسلاتر (۱۹۹۰)) جمع آوری گردید. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظرات تخصصی اساتید و پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از روش محاسبه آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. داده های جمع آوری شده از طریق دو نرم افزار SPSS19 و Lisrel 8 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از این تجزیه و تحلیل نیز بیانگر رابطه مثبت و مستقیم بازاریابی داخلی با تعهد و رفتار شهروندی، و تعهد و رفتارشهروندی با بازارگرایی بود. همچنین رابطه بین بازاریابی داخلی و بازارگرایی- تعهد و رفتارشهروندی- و نقش میانجی گری متغیر تعهد و رفتار شهروندی در رابطه بین بازاریابی داخلی و بازارگرایی مورد تائید قرار نگرفت.

واژگان کلیدی: بازارگرایی، بازاریابی داخلی، تعهد سازمانی، رفتار شهروندی، بانکهای تجاری

مقدمه :

دنیای کنونی با شتاب فزاینده‌ای در حال صنعتی شدن است. این امر ضرورت نوآوری، انعطاف‌پذیری، بهره‌وری و پاسخگویی را برای بقا و موفقیت سازمانها بیشتر می‌‌کند. یکی از کلیدهای موفقیت در بازارهای رقابتی این است که برنامه های بازاریابی خلاق را به کار گیریم تا اینکه نیازهای مشتریان و گرایشهای بازار را در هر لحظه مشاهده نماییم (Kohli and Jaworski, 1990). از طرف دیگر، روانشناسان تأکید دارند کارکنان سازمانها باید فراتر از وظایف رسمی خود عمل کنند. با توجه به تعامل فراوان و رو در رو، با مشتری، و همچنین ماهیت خدمات، این مفهوم در بخشهای خدماتی اهمیت بیشتری دارد (Garg and Rastogi, 2006). از این رو «رفتار شهروندی سازمانی[۱]» و «تعهد سازمانی[۲]» بعنوان مهارتهایی شناخته می شوند که می‌توانند به کارکنان در این راه کمک کنند.


[۱] Organizational Citizenship Behavior

[۲] Organizational Commitment

بازاریابی داخلی

تعریف نظری : بازاریابی درونی یک استراتژی و یک برنامه بازاریابی در ارتباط با کارکنان و توسعه پتانسیل آن ها و همچنین پاداش های انگیزشی به آن هایی که خدمات ، عالی را به مشتریان پیشنهاد می دهند، است (Gounaris, 2006). بازاریابی درونی، فرآیند شروع، حفظ و توسعه روابط میان کارکنان، مدیران و سازمان برای هدف ایجاد ارزش والاتر برای مشتریان است (Subramaniam, 2007). بازاریابی درونی، مرکزی برای فراهم آوردن خدمات باکیفیت و پیش زمینه ای برای یک بازاریابی خارجی اثربخش است (Hui Yang, 2010).

تعریف عملیاتی : منظور از بازاریابی داخلی در این فایل، میانگین نمرات کسب شده از پاسخ به سوالات ۱ تا ۱۴ پرسشنامه میباشد.

سیستم پاداش دهی

تعریف نظری: پاداش در واقع وسیله ای است که با استفاده از آن سازمان از کارکنان خود به علت شایستگی آن سپاسگزاری می کند و با این قدر شناسی و ادای احترام آن را به ادامه ی کار خود تشویق می کند . ( سعادت، ۱۳۸۶: ۲۵۳).

تعریف عملیاتی: منظور از سیستم پاداش دهی در این فایل میانگین نمرات کسب شده از پاسخ به سوالات ۶ تا ۹ می باشد.

اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی
فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول : کلیات فایل

۱-۱) مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

۲

۱-۲) بیان مساله ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

۳

۱-۳) اهمیت و ضرورت فایل …………………………………………………………………………………………………………………………………………

۶

۱-۴) اهداف فایل …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

۸

۱-۵) چارچوب نظری …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

۹

۱-۶) فرضیات فایل………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

۱۰

۱-۷)تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای فایل ………………………………………………………………………………………………………………

۱۱

۱-۸)قلمرو فایل………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

۲۰

۱-۸-۱) قلمرو موضوعی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

۲۰

۱-۸-۲) قلمرو مکانی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

۲۰

۱-۸-۳) قلمرو زمانی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

۲۰

فصل دوم : ادبیات و پیشینه فایل

۲) مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

۲۲

بخش اول : بازاریابی داخلی

۲-۱) بازاریابی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

۲۴

۲-۲) فرآیند بازاریابی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

۲۵

مرحله اول : درک بازار و نیازهای مشتری ……………………………………………………………………………………………………………….

۲۵

ü نیازها، خواسته ها، تقاضا ها ………………………………………………………………………………………………………………………………

۲۶

ü پیشنهادهای بازاریابی ……………………………………………………………………………………………………………………………………….

۲۶

ü ارزش و رضایت ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

۲۶

ü تبادل و ارتباط …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

۲۷

ü بازار ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

۲۷

مرحله دوم: طراحی استراتژی بازاریابی بر اساس مشتری ……………………………………………………………………………………….

۲۸

ü انتخاب مشتری برای خدمتگذاری ……………………………………………………………………………………………………………………..

۲۸

ü انتخاب طرح ارزش ……………………………………………………………………………………………………………………………………………

۲۸

مرحله سوم: ایجاد یک استراتژی بازاریابی ………………………………………………………………………………………………………………

۲۹

مرحله چهارم: ایجاد رابطه سودمند با مشتری ………………………………………………………………………………………………………..

۳۱

مرحله پنجم: کسب ارزش از مشتریان ……………………………………………………………………………………………………………………

۳۱

۲-۳) بازاریابی کل نگر ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

۳۲

۲-۴) بازاریابی داخلی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

۳۳

۲-۵) تعریف و مفهوم سازی بازاریابی داخلی …………………………………………………………………………………………………………………

۳۴

۲-۶) ضرورت بازاریابی داخلی …………………………………………………………………………………………………………………………………………

۳۶

۲-۷) عناصر بازاریابی داخلی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………

۳۷

۲-۸) مدل­های بازاریابی درونی ……………………………………………………………………………………………………………………………………….

۳۹

۲-۸-۱) مدل بازاریابی درونی کاتلر و آرمسترانگ …………………………………………………………………………………………………………..

۳۹

۲-۸-۲) مدل بازاریابی درونی فورمن و مانی …………………………………………………………………………………………………………………

۴۱

ü بازاریابی درونی نوع اول …………………………………………………………………………………………………………………………………….

۴۲

ü بازاریابی درونی نوع دوم ……………………………………………………………………………………………………………………………………..

۴۳

ü بازاریابی درونی نوع سوم …………………………………………………………………………………………………………………………………….

۴۳

ü بازاریابی درونی نوع چهارم ………………………………………………………………………………………………………………………………..

۴۳

۲-۸-۳) مدل بازاریابی درونی بری ………………………………………………………………………………………………………………………………….

۴۴

۲-۸-۴) مدل بازاریابی درونی گرونروس ………………………………………………………………………………………………………………………..

۴۵

۲-۸-۵) مدل بازاریابی درونی احمد و رفیق ………………………………………………………………………………………………………………….

۴۶

۲-۹) بازاریابی درونی و مزیت رقابتی ……………………………………………………………………………………………………………………………..

۴۸

بخش دوم: بازارگرایی

۲-۱۰) مفهوم بازارگرایی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

۵۱

۲-۱۱) دیدگاه های حاکم بر بازارگرایی ………………………………………………………………………………………………………………………….

۵۴

۲-۱۱-۱) دیدگاه تصمیم گیری شاپیرو و گلازر ……………………………………………………………………………………………………………..

۵۵

۲-۱۱-۲) دیدگاه بازارگرایی رفتاری کوهلی و جاورسکی ……………………………………………………………………………………………….

۵۶

۲-۱۱-۳) دیدگاه بازارگرایی فرهنگی نارور و اسلاتر ……………………………………………………………………………………………………..

۵۷

۲-۱۱-۴) دیدگاه بازاریابی استراتژیک روکرت ………………………………………………………………………………………………………………

۵۹

۲-۱۱-۵) دیدگاه مشتری گرایی دشپنده ……………………………………………………………………………………………………………………….

۶۰

بخش سوم: تعهد سازمانی

۲-۱۲) تعهد سازمانی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

۶۱

۲-۱۳) سیر تحول مفهوم تعهد سازمانی …………………………………………………………………………………………………………………………

۶۲

۲-۱۳-۱) دوره تاریخی اولیه: تعهد به عنوان شروط جانبی …………………………………………………………………………………………

۶۲

۲-۱۳-۲) دوره تاریخی میانی: نگرش وابستگی روانشناختی ………………………………………………………………………………………..

۶۳

۲-۱۳-۳) دوره تاریخی سوم: نگرش های چند بعدی …………………………………………………………………………………………………..

۶۳

۲-۱۴) فرایند ایجاد تعهد سازمانی ………………………………………………………………………………………………………………………………….

۶۴

۲-۱۵) الگوهای تعهد ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

۶۵

۲-۱۵-۱) الگوی مایر و آلن ……………………………………………………………………………………………………………………………………………

۶۵

۲-۱۵-۲) الگوی توسعه تعهد مودی و دیگران ………………………………………………………………………………………………………………..

۶۶

۲-۱۵-۳) الگوی پنلی وگولد ………………………………………………………………………………………………………………………………………..

۶۷

۲-۱۵-۴) الگوی مارش و ماناری …………………………………………………………………………………………………………………………………….

۶۸

۲-۱۶) پیامدهای تعهد سازمانی ……………………………………………………………………………………………………………………………………..

۶۸

بخش چهارم: رفتار شهروندی سازمانی

۲-۱۷) مفهوم رفتار شهروندی ……………………………………………………………………………………………………………………………………….

۷۰

۲-۱۸) رویکردهای موجود در تعاریف ……………………………………………………………………………………………………………………………

۷۱

ü رفتارهای در نقش و فرانقش ………………………………………………………………………………………………………………………………

۷۱

ü تمام رفتارهای مثبت در داخل سازمان……………………………………………………………………………………………………………….

۷۲

۲-۱۹) ابعاد رفتار شهروندی سازمانی ……………………………………………………………………………………………………………………………..

۷۳

۲-۱۹-۱) ابعاد رفتار شهروندی گراهام ………………………………………………………………………………………………………………………….

۷۳

۲-۱۹-۲) ابعاد رفتار شهروندی ارگان ……………………………………………………………………………………………………………………………..

۷۴

۲-۱۹-۳) ابعاد رفتار شهروندی پادساکف ……………………………………………………………………………………………………………………….

۷۶

۲-۱۹-۴) ابعاد رفتار شهروندی بولینو و همکاران …………………………………………………………………………………………………………..

۷۶

۲-۱۹-۵) ابعاد رفتار شهروندی بورمن و همکاران ………………………………………………………………………………………………………….

۷۷

۲-۱۹-۶) ابعاد رفتار شهروندی فارح و همکاران …………………………………………………………………………………………………………….

۷۷

۲-۱۹-۷) ابعاد رفتار شهروندی اسپکتور و فوکس ………………………………………………………………………………………………………….

۷۸

۲-۱۹-۸) ابعاد رفتار شهروندی بورمن و کلمن ……………………………………………………………………………………………………………..

۷۹

۲-۲۰) عوامل تأثیر گذار بر رفتار شهروندی سازمانی ……………………………………………………………………………………………………

۷۹

۲-۲۱) پیامدها و نتایج رفتار شهروندی سازمانی …………………………………………………………………………………………………………..

۸۱

۲-۲۲) سیاست های تشویقی رفتار شهروندی ……………………………………………………………………………………………………………..

۸۳

۲-۲۳) پیشینه فایل ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

۸۶

الف) مطالعات انجام شده در داخل کشور ………………………………………………………………………………………………………………………

۸۶

ب) مطالعات انجام شده در خارج از کشور …………………………………………………………………………………………………………………….

۸۸

۲-۲۴) خلاصه فصل ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

۹۲

فصل سوم: روش اجرای فایل

۳-۱) مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

۹۴

۳-۲)روش فایل …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

۹۵

۳-۳)جامعه و نمونه آماری ………………………………………………………………………………………………………………………………………………

۹۵

۳-۴)روش ها و ابزار جمع آوری داده ها …………………………………………………………………………………………………………………………

۹۶

۳-۴-۱) روش جمع آوری داده ها …………………………………………………………………………………………………………………………………

۹۶

۳-۵) روایی و پایایی ابزار گردآوری داده ها …………………………………………………………………………………………………………………

۹۸

۳-۵-۱)روایی ابزار گردآوری داده ها …………………………………………………………………………………………………………………………….

۹۸

۳-۵-۲) پایایی ابزار گردآوری داده ها …………………………………………………………………………………………………………………………..

۹۹

۳-۶) روش تجزیه و تحلیل داده ها ………………………………………………………………………………………………………………………………..

۱۰۰

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

۴-۱) مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

۱۰۳

۴-۲) توصیف متغیرهای جمعیت شناختی ……………………………………………………………………………………………………………………..

۱۰۴

۴-۲-۱) جنسیت پاسخگویان …………………………………………………………………………………………………………………………………………

۱۰۴

۴-۲-۲) سن پاسخگویان ………………………………………………………………………………………………………………………………………………

۱۰۵

۴-۲-۳) میزان تحصیلات پاسخگویان ……………………………………………………………………………………………………………………………

۱۰۶

۴-۳) توصیف متغیرهای مستقل فایل ……………………………………………………………………………………………………………………….

۱۰۷

۴-۳-۱) توصیف متغیر بازاریابی داخلی ………………………………………………………………………………………………………………………….

۱۰۷

۴-۳-۲) توصیف متغیر توسعه کارکنان …………………………………………………………………………………………………………………………..

۱۰۸

۴-۳-۳) توصیف متغیر سیستم پاداش دهی …………………………………………………………………………………………………………………..

۱۰۹

۴-۳-۴) توصیف متغیر ارائه چشم انداز …………………………………………………………………………………………………………………………

۱۱۰

۴-۴) توصیف متغیرهای وابسته فایل ……………………………………………………………………………………………………………………….

۱۱۱

۴-۴-۱) توصیف متغیر بازارگرایی …………………………………………………………………………………………………………………………………

۱۱۱

۴-۴-۲) توصیف متغیر مشتری گرایی …………………………………………………………………………………………………………………………..

۱۱۲

۴-۴-۳) توصیف متغیر رقیب گرایی ……………………………………………………………………………………………………………………………….

۱۱۳

۴-۴-۴) توصیف متغیر هماهنگی بین وظیفه ای …………………………………………………………………………………………………………

۱۱۴

۴-۵) توصیف متغیرهای میانجی فایل …………………………………………………………………………………………………………………….

۱۱۵

۴-۵-۱) توصیف متغیر رفتار شهروندی سازمانی ………………………………………………………………………………………………………..

۱۱۵

۴-۵-۲) توصیف متغیر وظیفه شناسی …………………………………………………………………………………………………………………………..

۱۱۶

۴-۵-۳) توصیف متغیر نوع دوستی ………………………………………………………………………………………………………………………………..

۱۱۷

۴-۵-۴) توصیف متغیر فضیلت مدنی …………………………………………………………………………………………………………………………….

۱۱۸

۴-۵-۵) توصیف متغیر جوانمردی ………………………………………………………………………………………………………………………………..

۱۱۹

۴-۵-۶) توصیف متغیر احترام و تکریم …………………………………………………………………………………………………………………………

۱۲۰

۴-۵-۷) توصیف متغیر تعهد سازمانی ……………………………………………………………………………………………………………………………

۱۲۱

۴-۵-۸) توصیف متغیر تعهد عاطفی ……………………………………………………………………………………………………………………………..

۱۲۲

۴-۵-۹) توصیف متغیر تعهد مستمر ……………………………………………………………………………………………………………………………..

۱۲۳

۴-۵-۱۰) توصیف متغیر تعهد هنجاری …………………………………………………………………………………………………………………………..

۱۲۴

۴-۶) تحلیل عاملی تائیدی برای مدل های اندازه گیری هر کدام از متغیرهای مکنون فایل …………………………………..

۱۲۵

۴-۷) آزمون مدل و فرضیه های فایل ………………………………………………………………………………………………………………………..

۱۳۰

۴-۷-۱) مدل ساختاری فایل در حالت برآورد ………………………………………………………………………………………………………….

۱۳۰

۴-۷-۲) مدل ساختاری در حالت استاندارد ……………………………………………………………………………………………………………………

۱۳۱

۴-۷-۳) مدل ساختاری در حالت معنی داری ………………………………………………………………………………………………………………..

۱۳۲

۴-۷-۴) آزمون فرضیه های فایل ……………………………………………………………………………………………………………………………..

۱۳۳

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها

۵-۱) مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

۱۳۷

۵-۲) نتایج آمار توصیفی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

۱۳۸

۵-۲-۱) یافته های توصیفی …………………………………………………………………………………………………………………………………………….

۱۳۸

۵-۳) آمار استنباطی … …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

۱۴۳

بررسی فرضیه اصلی …. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

۱۴۳

بررسی فرضیه فرعی اول ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

۱۴۴

بررسی فرضیه فرعی دوم ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

۱۴۴

بررسی فرضیه فرعی سوم …………………………………………………………………………………………………………………………………………………

۱۴۵

بررسی فرضیه فرعی چهارم ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

۱۴۵

بررسی فرضیه فرعی پنجم ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

۱۴۶

بررسی فرضیه فرعی ششم ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

۱۴۶

بررسی فرضیه فرعی هفتم ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

۱۴۶

بررسی فرضیه فرعی هشتم ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

۱۴۷

۵-۴) پیشنهادات فایل ………………………………………………………………………………………………………………………………………………

۱۴۸

الف) پیشنهادات بر اساس یافته های فایل (پیشنهادات اجرایی) …………………………………………………………………………….

۱۴۸

ب) پیشنهادات برای فایلات آتی ………………………………………………………………………………………………………………………………..

۱۴۹

۵-۵ محدودیتهای فایل ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

۱۵۰

منابع …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

۱۵۲

ضمائم………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

۱۶۳

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.