مدلی برای راهبردهای فروش به خارج از کشور در ایران خودرو با تاکید بر زنجیره تامین


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مدلی برای راهبردهای فروش به خارج از کشور در ایران خودرو با تاکید بر زنجیره تامین دارای ۲۷۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مدلی برای راهبردهای فروش به خارج از کشور در ایران خودرو با تاکید بر زنجیره تامین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مدلی برای راهبردهای فروش به خارج از کشور در ایران خودرو با تاکید بر زنجیره تامین۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مدلی برای راهبردهای فروش به خارج از کشور در ایران خودرو با تاکید بر زنجیره تامین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مدلی برای راهبردهای فروش به خارج از کشور در ایران خودرو با تاکید بر زنجیره تامین :

مدلی برای راهبردهای فروش به خارج از کشور در ایران خودرو با تاکید بر زنجیره تامین

چکیده :

صنعت خودروی جهانی طی دهه های اخیر، رشد بسیار زیادی را نسبت به سایر صنایع داشته است. هر روز شدت رقابت در این صنعت، برای کسب سهم بازار جهانی افزایش می یابد. صنعت خودروی ایران نیز در راستای کسب سهم بازار جهانی از طریق صادرات گام های موثری برداشته است. در این راستا فایل حاضر با عنوان مدلی برای راهبردهای فروش به خارج در ایران خودرو با تاکید بر زنجیره تامین، تبیین گردیده است. فایل حاضر به طور مشخص شامل دو گام اصلی جهت ارتقا رقابت پذیری صادرات خودرو به بازارهای هدف می باشد. در گام اول، چارچوب اصلی فایل بر اساس شناسایی ابعاد (قدرت زنجیره تامین) و کاربردی نمودن این ابعاد، توسعه یافته است. بر این اساس با استفاده از تکنیک تحلیل عاملی تاییدی مولفه های (قدرت زنجیره تامین) و با استفاده از تحلیل مسیر اثر (قدرت زنجیره تامین) بر (مزیت های رقابتی) و (مزیت های استراتژیک زنجیره تامین در صادرات) و در نهایت (توان رقابت پذیری زنجیره تامین جهت صادرات) آزمون گردیده است. در گام دوم، بررسی عوامل اثر گذار بر صادرات و طراحی یک سیستم پشتیبان تصمیم گیری فازی بر اساس هشت معیار منتخب از شصت و یک زیر معیار شناخته شده، در اولویت فایل قرار گرفته است. لازم به ذکر است با توجه به نقش تعیین کننده کشورهای هدف در صادرات، سیستم پشتیبان تصمیم گیری بر اساس منتخب شصت و یک زیرمعیار از عوامل مالی، سیاسی، حقوقی، زیربنایی، کارگری و مالیاتی در برنامه متلب بر اساس منطق سوژنو طراحی و اجرا گردید.

مقدمه:

توسعه صنعتی یکی از مولفه های اساسی رشد و توسعه کشورهاست. در دنیای رقابتی امروز، صنایع از جایگاهی استراتژیک برخوردارند چرا که پیشرفت در این زمینه علاوه بر افزایش تولید و اشتغال زایی موجب تسهیل در ارائه خدمات و افزایش بهره وری در سایر بخشها می شود.

یکپارچگی اقتصاد جهانی در چارچوب توافق نامه های چندجانبه سازمان تجارت جهانی و موافقت نامه های اقتصادی منطقه ای مانند موافقت نامه نفتا و اتحادیه اروپایی فشارهایی همه جانبه بر کشورها (به ویژه کشورهای درحال توسعه) مبنی بر آزادسازی تجاری و روی‌آوری به رقابت در چارچوب بازارهای آزاد جهانی وارد می کند، بر این اساس ضرورت حرکتی یکپارچه و نظام‌مند جهت تقویت بخش‌های مختلف اقتصاد ملی، بیش از پیش مشهود است. آنچه شرکتها و سازمانهای امروزی را با دنیای چند دهه قبل آنها متمایز می کند، محیط ناپایدار و پیچیده، رقابت فزاینده، تغییرات و تحولات سریع، پیشرفتهای تکنولوژیکی، توسعه روزافزون ارتباطات و مبادلات سریع اطلاعات است. یکی از ویژگی‌های شرکت‌های موفق امروز برخورداری از توان رقابت‌پذیری است و در عین حال ویژگی بارز شرکت‌های ناموفق، عدم برخورداری از این ویژگی است.

پاره ای از متن

صنعت خودرو سازی ایران، به عنوان یکی از صنایع مادر، دوران رشد و رونق قابل توجهی را تجربه می کند. بر اساس گزارش فصلنامه بیزینس مونیتور[۱]، تولید، فروش و صادرات خودرو در ایران در سال ۲۰۱۱ روندی کاملا صعودی داشته گرچه صنعت خودروسازی ایران، مانند گذشته، همچنان با مشکلات و چالش هایی از جمله وابستگی به حمایتهای دولتی روبه رو است.

با عنایت به افزایش ظرفیت تولید، عدم وجود تقاضای بالفعل در داخل کشور و همچنین کسب قدرت چانه زنی در بازار جهانی، شرکتهای خودروسازی اقدام به برنامه ریزی فروش در بازارهای بین المللی نموده اند. هر چند که برنامه های صادراتی شرکتها سابقه ای چندین ساله دارد ولی هنوز بسیاری از این شرکتها از مشکلات عدیده ای، در زنجیره تامین خود رنج می برد. بعضی از منتقدان صادرات خودرو، به طور مشخص عدم استعداد زنجیره تامین خودرو را جهت حضور در بازار جهانی ، مشکل اصلی صادرات خودرو می دانند. بر این اساس، رقابت پذیری صنعت خودرو به میزان قابل ملاحظه ای متاثر از زنجیره تامین فعال در این حوزه است. آنها همچنین رقابت انحصاری[۲] شرکتهای بزرگ خودروسازی دنیا را مانعی بزرگ در سر راه ورود خودروسازان ایرانی به بازار جهانی می دانند. اما بدون تردید می‌توان گفت که صنعت خودروسازی کشور دیگر بومی نیست و حتی تبلور و نماد جهانی شدن قلمداد می‌شود. طراحی های مشترک خودرو با خودروسازان بین المللی و سرمایه‌گذاری‌های صورت پذیرفته جهت ایجاد خط تولید در کشورهای دنیا را میتوان شاهدی بر این مدعا است .


[۱] Business Monitor[2] Competitive monopoly

* رقابت پذیری[۱] : رقابت پذیری ، توانمندی و قابلیتی است که بنگاه را قادر میسازد، در راستای توانایی افزایش سهم بازار، سوددهی، رشد ارزش افزوده و ماندن در صحنه رقابت عادلانه برای یک دوره طولانی حرکت نماید.( شمرا و فیشر[۲]، ۱۹۹۷)

* صادرات[۳] : صادرات روشی است که کالا یا متاعی از کشوری به کشور دیگر جهت فروش در بازار مقصد انتقال می یابد. صادرات از زمانهای قدیم متداولترین روش ورود به بازار کشور هدف بوده است. دولتها معمولاً شرکتهای خود را به صادرات تشویق می کنند تا از این طریق ضمن اشتغالزایی، درآمد ارزی حاصل کشور گردد. اکثر شرکتها به علت تشویق های دولت و تمایل به کسب سهم بازار جهانی، استراتژی صادرات را در دستور کار خود قرار داده اند.( شارکی[۴]، ۱۹۸۹)

* زنجیره‌ی تامین: زنجیره‌ی تامین شامل تمامی فعالیتهای مرتبط با جریان و مبادله کالاها و خدمات، از مرحله ماده خام اولیه تا مرحله محصول نهایی قابل مصرف توسط مشتری است. البته این نقل و انتقالات شامل جریان اطلاعات و مالی و اعتبارات نیز می‌شود (هندفیلد ونیکولز[۵]، ۱۹۹۹).


[۱] Competitiveness[2] Sharma Bishnu and Fisher Tom[3] Export[4] Sharkey[5] Handfield & Nichols

مدلی برای راهبردهای فروش به خارج از کشور در ایران خودرو با تاکید بر زنجیره تامین
فهرست مطالب:

فصل اول: کلیات فایل

۱) مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………… ۲

۱-۱) تعریف موضوع……………………………………………………………………………………………………………… ۴

۲-۱) اهمیت موضوع…………………………………………………………………………………………………………….. ۶

۳-۱) گزاره های فایل……………………………………………………………………………………………………….. ۸

۱-۳-۱) اهداف فایل………………………………………………………………………………………………… ۸

۲-۳-۱) پرسش های فایل……………………………………………………………………………………….. ۹

۳-۳-۱) فرضیه های فایل………………………………………………………………………………………… ۹

۴-۳-۱) متغییر های فایل………………………………………………………………………………………… ۱۰

۵-۳-۱) گام های انجام فایل……………………………………………………………………………………. ۱۰

۶-۳-۱) مدل مفهومی فایل……………………………………………………………………………………… ۱۰

۴-۱) روش فایل……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱

۵-۱) جامعه آماری فایل و جمعیت اطلاع دهنده………………………………………………………………. ۱۳

۶-۱) روش و ابزارهای گردآوری اطلاعات……………………………………………………………………………… ۱۳

۷-۱) روش تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………. ۱۴

۸-۱) سوابق فایل……………………………………………………………………………………………………………… ۱۵

۹-۱) تعریف واژگان کلیدی………………………………………………………………………………………………….. ۱۹

۱۰-۱) محدودیتهای فایل…………………………………………………………………………………………………. ۲۰

۱۱-۱) قلمرو فایل…………………………………………………………………………………………………………….. ۲۱

فصل دوم: ادبیات فایل

۲) مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………… ۲

۱-۲) رقابت پذیری………………………………………………………………………………………………………………. ۲۵

۱-۱-۲) رویکردهای رقابت پذیری………………………………………………………………………………….. ۲۶

۲-۱-۲) سطوح رقابت پذیری…………………………………………………………………………………………. ۲۷

الف) رقابت پذیری ملی………………………………………………………………………………………………. ۲۸

ب) رقابت پذیری صنعت……………………………………………………………………………………………. ۲۹

ج) رقابت پذیری بنگاه………………………………………………………………………………………………. ۳۰

۳-۱-۲) رقابت در صنعت جهانی……………………………………………………………………………………. ۳۰

۴-۱-۲) استراتژی های عمومی رقابتی پورتر………………………………………………………………….. ۳۳

۲-۲) روشهای ورود به بازار………………………………………………………………………………………………….. ۳۴

۱-۲-۲) رقابت پذیری صادرات……………………………………………………………………………………….. ۳۷

۳-۲) صنعت خودروسازی……………………………………………………………………………………………………… ۴۰

۱-۳-۲) تحلیل صنعت خودرو بر اساس مدل پورتر…………………………………………………………. ۴۵

۲-۳-۲) صنعت خودروسازی ایران………………………………………………………………………………….. ۴۷

۳-۳-۲) استراتژی رقابتی صنعت خودروی ایران ……………………………………………………………. ۴۹

الف) نکاتی جهت نیل به استراتژی های جهانی شدن…………………………………………………. ۵۱

ب) شناسایی فرصت ها و تهدیدها ی شرکت ایران خودرو در صادرات ……………………. ۵۳

ج) شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت ایران خودرو در صادرات……………………………….. ۵۴

د) مدل تحلیلی استراتژی های شرکت ایران خودرو در صادرات……………………………….. ۵۵

۴-۳-۲)قیمت گذاری محصولات صادراتی………………………………………………………………………. ۵۷

۴-۳-۲) منابع مزیت صنعت خودروی ایران در رقابت جهانی………………………………………….. ۵۸

۵-۳-۲) موانع رقابت در سطح جهانی…………………………………………………………………………….. ۵۹

۴-۲) زنجیره تامین…………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۴

۱-۴-۲) مدیریت زنجیره تامین………………………………………………………………………………………. ۶۶

۲-۴-۲) زنجیره تامین خودرو…………………………………………………………………………………………. ۶۹

الف) تویوتا الگویی موفق در مدیریت زنجیره تامین…………………………………………………… ۷۱

۳-۴-۲) زنجیره تامین خودرو در ایران……………………………………………………………………………. ۷۳

۵-۲) قدرت زنجیره تامین…………………………………………………………………………………………………………… ۷۵

الف) فاکتورهای منحصر به فرد موقعیتی در زنجیره تامین……………………………………….. ۸۳

ب) عدم اطمینان در زنجیره عرضه……………………………………………………………………………. ۸۶

ج) مولفه های تولید…………………………………………………………………………………………………. ۸۸

۶-۲) مزیتهای استراتژیک زنجیره تامین در صادرات……………………………………………………………………. ۸۹

۷-۲) مزیتهای رقابتی…………………………………………………………………………………………………………………. ۹۲

۸-۲) توان رقابت پذیری صادرات………………………………………………………………………………………………… ۹۸

۹-۲) مدل مفهومی فایل…………………………………………………………………………………………………………. ۹۹

۱۰-۲) عوامل موثر بر صادرات به بازارهای هدف…………………………………………………………………………. ۱۰۱

۱۱-۲) مدل معادلات ساختاری………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۷

۱-۱۱-۲) تعریف مدل معادلات ساختاری…………………………………………………………………………. ۱۰۷

۲-۱۱-۲) ضرورت مدل معادلات ساختاری در فایل حاضر……………………………………………. ۱۰۷

۳-۱۱-۲)مراحل مدل معادلات ساختاری………………………………………………………………………….. ۱۰۸

۱۲-۲) سیستم های استنتاج فازی در برنامه متلب……………………………………………………………………… ۱۰۸

۱۳-۲) نتیجه گیری فصل دوم……………………………………………………………………………………………………. ۱۱۰

فصل سوم: متدلوژی و روش فایل

۳) مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۲

۱-۳) متدلوژی فایل…………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۲

۱-۱-۳) روش فایل…………………………………………………………………………………………… ۱۱۳

۲-۱-۳) جامعه آماری…………………………………………………………………………………………… ۱۱۴

۳-۱-۳) نمونه آماری و حجم نمونه………………………………………………………………………. ۱۱۴

۴-۱-۳) روشهای گردآوری داده ها………………………………………………………………………. ۱۱۵

۵-۱-۳) پایایی و روایی ابزار فایل…………………………………………………………………….. ۱۱۹

الف) روایی (اعتبار محتوایی)………………………………………………………………………. ۱۱۹

ب) روایی ( اعتبار عاملی)………………………………………………………………………….. ۱۱۹

ج) پایایی (الفای کرونباخ)…………………………………………………………………………… ۱۲۰

۲-۳) روش های تحلیل داده ها و آزمون فرضیات…………………………………………………………….. ۱۲۱

۱-۲-۳) مدل معادلات ساختاری…………………………………………………………………………… ۱۲۲

الف) تعریف مدل معادلات ساختاری……………………………………………………………… ۱۲۲

ب) ساخت یک مدل ساختاری……………………………………………………………………….. ۱۲۲

ج) انتخاب شاخصهای مشاهده شده برای متغییرهای مکنون…………………………… ۱۲۳

د) ارزیابی تناسب یا برازش مدل……………………………………………………………………… ۱۲۴

ه) تفسیر مدل………………………………………………………………………………………………… ۱۲۶

۲-۲-۳) تکنیک آنتروپی……………………………………………………………………………………….. ۱۲۶

۳-۲-۳) سیستم پشتیبان تصمیم گیری فازی………………………………………………………. ۱۲۸

الف) نظریه فازی………………………………………………………………………………………………. ۱۲۹

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

۴) مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۳۵

۱-۴) تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………………………………… ۱۳۵

۱-۱-۴) توصیف داده های جمعیت شناختی………………………………………………………………………… ۱۳۵

۲-۱-۴) توصیف متغییرهای فایل…………………………………………………………………………………….. ۱۳۶

۳-۱-۴)بررسی مدل های اندازه گیری متغییرهای فایل…………………………………………………….. ۱۴۰

الف) مدل اندازه گیری متغییر برونزا مدل……………………………………………………………………….. ۱۴

ب) نتایج تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول مزیت های رقابتی……………………………………………. ۱۴۲

ج) نتایج تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول مزیت استراتژیک……………………………………………… ۱۴۳

د) نتایج تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول توان رقابتی………………………………………………………. ۱۴۳

۴-۱-۴) آزمون فرضیه های فایل………………………………………………………………………………………. ۱۴۴

۵-۱-۴) سیستم پشتیبان تصمیم گیری………………………………………………………………………………… ۱۴۷

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات فایل

۵) مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۶۲

۱-۵) خلاصه فایل……………………………………………………………………………………………………………… ۱۶۲

۲-۵)نتایج فایل……………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۶۸

۱-۲-۵) نتایج بدست آمده از تحلیل عاملی تاییدی و تحلیل مسیر……………………………………….. ۱۶۸

۲-۲-۵) نتایج بدست آمده از سیستم پشتیبان تصمیم گیری فازی………………………………………… ۱۷۱

۳-۵) نتیجه گیری و پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………. ۱۷۲

۴-۵) پیشنهادات برای فایلات آینده……………………………………………………………………………………….. ۱۸۳

۵-۵) محدودیت های فایل………………………………………………………………………………………………………. ۱۸۴

مدلی برای راهبردهای فروش به خارج از کشور در ایران خودرو با تاکید بر زنجیره تامین
فهرست منابع:

منابع و ماخذ………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۸۶

ضمائم:

ضمیمه اول- محاسبه واریانس جهت برآورد حجم نمونه……………………………………………………………… I

ضمیمه دوم- پرسشنامه معادلات ساختاری فایل……………………………………………………………………… III

ضمیمه سوم- پرسشنامه سنجش اهمیت نسبی معیارهای تاثیرگذار بر صادرات……………………………. IX

ضمیمه چهارم- آزمون فریدمن پرسشنامه اولویت بندی………………………………………………………………. XV

ضمیمه پنجم- محاسبات عدد kmo و sig bartlett………………………………………………………………… XVIII

ضمیمه ششم- محاسبات آلفای کرونباخ………………………………………………………………………………………. XXIV

ضمیمه هفتم- خروجی نرم افزار لیزرل برای مدل فایل……………………………………………………………. XXX

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.