بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد دارای ۱۵۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد :

بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد

چکیده:

مزیت رقابتی مجموعه‌ای از توانایی‌های منحصر به فرد یک واحد اقتصادی است که اجازه‌ی نفوذ به بازارهای دلخواه و برتری بر رقبا را برای آن واحد فراهم می‌آورد. برای تعریف مزیت رقابتی یک واحد اقتصادی، مدیریت بایستی یک ارزیابی کامل از محیط داخلی و خارجی واحدش به عمل آورد. زمانی که مدیر بتواند یک نقطه‌ی قوت در داخل بنگاه اقتصادی‌اش پیدا کند که هم با نیاز بازار هم‌خوانی دارد و هم یک برتری نسبی در بازار ایجاد می‌کند، می‌توان گفت که به یک مزیب رقابتی دست پیدا کرده است. شرکت‌‌ها در زمینه‌های تکنولوژی، مدیریت و بازاریابی می‌توانند نسبت به رقبای خود، مزیت رقابتی داشته باشند که این امر می تواند تحت تأثیر عوامل چندی باشد. هدف از این فایل بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تأثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد بوده است که بدین منظور ۱۱۹ نفر از رؤسا، معاونین و کارکنان ستادی شعب بانک سپه شهر مشهد به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و به پرسشنامه محقق ساخته فایل پاسخ گفتند. جهت بررسی روایی و پایایی ابزار گردآوری داده‌ها (پرسشنامه) اینگونه عمل نمودیم که روایی آن با استفاده از روش نظرات متخصصان و پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ (بالاتر از ۷۰%) تائید شده است. تجزیه و تحلیل داده‌های بدست آمده از فایل حاضر شامل دو بخش آمار توصیفی (جداول و نمودارهای فراوانی برای متغیرهای جمعیت شناختی و همچنین توصیف شاخص‏های مرکزی و همچنین شاخص‏های پراکندگی) و آمار استنباطی(آزمون کلموگروف اسمیرونوف، ضریب همبستگی و آزمون رگرسیون )

می شودنتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آزمون فرضیات بدین شرح است که:

توزیع متغیرهای فایل نرمال بوده و می‏توان از آزمون‏های پارامتریک در تحلیل فرضیات فایل استفاده کرد.

۱) تبلیغات به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می باشد.

۲) بازاریابی به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می باشد.

۳) رضایت مشتری به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می باشد.

۴) کیفیت خدمات بانکی به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می باشد.

۵) پاسخگویی به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می باشد.

۶) امنیت به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می باشد.

۷) مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می باشد.

۸) نام تجاری به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می باشد.

۹) فناوری اطلاعات به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می باشد.

۱۰) وفاداری مشتریان به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می باشد.

۱۱) کارکنان به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می‌باشد.

همچنین نتایج آزمون فریدمن نشان می دهد که در بین عوامل مؤثر بر ایجاد مزیت رقابتی در شعب بانک سپه شهر مشهد از نظر اولویت، تفاوت معنی‏داریوجود دارد. بدین صورت که کیفیت خدمات بانکی (با میانگین رتبه‏ای=۶۰/۸) در اولویت اول و فناوری اطلاعات (با میانگین رتبه‏ای = ۲۴/۲) در اولویت یانزدهم قرار دارند.

کلیدواژه‏ ها: تبلیغات، بازاریابی، رضایت مشتری، کیفیت خدمات بانکی، پاسخگویی، امنیت، مدیریت ارتباط با مشتری، نام تجاری، فناوری اطلاعات، وفاداری مشتریان و کارکنان، مزیت رقابتی.

مقدمه

بانک‌ها بی‌شک در اقتصاد ایران همچون سایر کشورها به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای واسطه‌ای در جایگاه سازمان های مالی، دولت را در اجرای سیاست های پولی(انبساطی و انقباضی) یاری می‌کنند. صنعت بانکداری ایران در حال نزدیک شدن به تحولات گسترده ای است. چشم انداز شدت گرفتن رقابت در این صنعت، حرکت به سوی آزادسازی اقتصادی و نزدیک شدن به بازارهای بین المللی در آینده نه چندان دور، شرایط ی را پدید آورده است که در آن برنامه ریزی استراتژیک برای بانک‌ها اهمیتی ویژه یافته است (کرمانشاه و عبدی، ۱۳۸۵). در این راستا این فایل قصد دارد تا به بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد بپردازد.

قسمتی از متن

مدل نیروی‌های پنجگانه رقابتی

موضوع تدوین و اجرای استراتژی رقابتی معمولاً از دیدگاه شرکت‌های بزرگ، به خوبی تثبیت شده و چندبخشی دیده می شود. با این حال، دستیابی به یک مزیت رقابتی پایدار اهمیت بیشتری برای بقای شرکت‌های کوچکی دارد که به تازگی کار خویش را شروع کرده‌اند. اگر چه فایلات بسیاری در خصوص چگونگی ایجاد و خلق ارزش توسط شرکت‌های تازه وارد برای خودشان و نیز چگونگی معرفی محصولات توسط آنها به بازار انجام گرفته است، ولی با این حال فایلات بسیار کمی در خصوص به کارگیری ایده های استراتژی کلاسیک شرکت‌ها بزرگ به شرکت‌ها تازه وارد صورت گرفته است. دیویس و اولسن (۲۰۰۸)[۱] در خویش ۱۱ مورد از تفاوت‌های متمایز بین شرکت‌های بزرگ و به خوبی تثبیت شده و شرکت‌های تازه وارد را در خصوص درنظرگیری ابتکارات استراتژی با نگاهی به سوق دادن شرکت به موفقیت بیشتر بیان می کنند. این ۱۱ مورد تفاوت متمایز کننده شرکت‌های بزرگ و به خوبی تثبیت شده و شرکت‌های تازه وارد به شرح زیر می باشد:

  1. توانایی‌های بازار
  2. سایز بازار
  3. دستیابی به منابع
  4. وجود محدودیت‌ها
  5. برخورداری از دیدی مناسب نسبت به رقبا
  6. انتظارات سرمایه گذاران

۷. تحمل ریسک سرمایه گذار/سهامدار

۸. پروسه‌ها و فرآیند‌ها

۹. مدیریت پروسه‌ها، روش‌ها و تکنولوژی‌های شرکت

۱۰.ارجحیت‌ها و اولویت‌ها

افق زمانی برای رسیدن به دستاوردها


[۱] Davis & Olson, 2008

بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد
فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول: کلیات فایل. ۲

۱-۱-مقدمه ۳

۱-۲-بیان مسأله ۳

۱-۳-اهمیت و ضرورت انجام فایل. ۴

۱-۶-فرضیه های فایل: ۴

۱-۹-تعاریف متغیرها و اصطلاحات فایل. ۵

۱-۱۰-محدودیت های فایل. ۶

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه فایل. ۷

۲-۱-مقدمه ۸

بخش اول: مبانی نظری صنعت بانکداری. ۸

۲-۲-تاریخچه پول و بانکداری در دنیا ۸

۲-۳-تاریخچه بانکداری در ایران. ۹

۲-۴-مدیریت ارتباط با مشتری در موسسات مالی و بانکها ۱۱

۲-۵-جایگاه مدیریت ارتباط با مشتری در نظام بانکی ایران. ۱۲

۲-۶-فرضیه های اساسی مدیریت ارتباط با مشتری دربانک. ۱۳

۲-۷-مزایای مهم به کارگیری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک. ۱۴

۲-۸-نقاط ضعف و قوت مدیریت ارتباط با مشتری در بانکهای ایرانی. ۱۴

بخش دوم: مبانی نظری مزیت رقابتی. ۱۵

۲-۹- استراتژی بازاریابی. ۱۵

۲-۱۰- الگوهای عقلایی تدوین استراتژی بازاریابی. ۱۶

۲-۱۰-۱- الگوهای طبیعی تدوین استراتژی بازاریابی. ۱۷

۲-۱۰-۲-الگوهای همه جانبه تدوین استراتژی بازاریابی: کاربرد نظریه نقاط مرجع استراتژیک… ۱۷

۲-۱۱- گونهشناسی استراتژی‌های سطح کسب و کار بر اساس نقاط مرجع استراتژیک… ۱۹

۲-۱۲- مفهوم سازی مجدد استراتژی رقابتی. ۲۱

۲-۱۳- مدل نیروی‌های پنجگانه رقابتی. ۲۴

۲-۱۴- یادگیری سازمانی و راهبرد رقابتی. ۲۶

۲-۱۵- مزیت رقابتی. ۳۱

۲-۱۶- عوامل موثر بر مزیت رقابتی. ۳۳

۲-۱۶-۱- قابلیت های محیطی. ۳۳

۲-۱۶-۲- زیر ساختارهای ملی. ۳۴

۲-۱۶-۳- استراتژی توسعه کشور. ۳۴

۲-۱۶-۴- شرایط تقاضای ملی. ۳۴

۲-۱۶-۵- صنایع مرتبط و تأمین کننده ۳۵

۲-۱۶-۶- قابلیت های سازمانی. ۳۵

۲-۱۷- نگرش های مرتبط با مزیت رقابتی. ۳۶

۲-۱۷-۱- نگرش بر مبنای منابع. ۳۶

۲-۱۷-۲- نگرش رقابت بر مبنای شایستگی. ۳۷

۲-۱۷-۳- نگرش قابلیت های پویا ۳۸

۲-۱۷-۴- گرش قابلیت های شبکه ای و ارتباطی. ۳۸

۲-۱۸- هوشمندی رقابتی. ۴۰

۲-۱۹- انواع مزیت رقابتی. ۴۲

۲-۱۹-۱- مزیت موقعیتی در مقابل جنبشی (پویا) ۴۲

۲-۱۹-۲- مزیت متجانس در مقابل نامتجانس.. ۴۳

۲-۱۹-۳- مزیت مشهود در مقابل نامشهود ۴۴

۲-۱۹-۴- مزیت ساده در مقابل مرکب.. ۴۵

۲-۱۹-۵- مزیت موقتی در مقابل پایدار: مزیت رقابتی. ۴۶

۲-۱۹-۶- قلمرو علّی مزیت رقابتی. ۴۸

بخش سوم- پیشینه فایلات انجام شده ۵۰

۲-۲۰- پیشینه فایلات انجام شده داخلی. ۵۰

۲-۲۱- پیشینه فایلات انجام شده خارجی. ۵۱

فصل سوم: روش شناسی فایل. ۵۶

۳-۱- مقدمه ۵۷

۳-۲- روش شناسی فایل. ۵۷

۳-۳- متغیرهای فایل. ۵۸

۳-۴- روش گرد آوری اطلاعات.. ۵۸

۳-۵- جامعهآماری فایل. ۵۹

۳-۶- نمونهآماری. ۵۹

۳-۷- روش نمونهگیری. ۵۹

۳-۸- قلمرو فایل. ۵۹

۳-۹- ابزار سنجش.. ۵۹

۳-۱۰- بخش سنجش عوامل تاثیرگذار بر صنعت بانکداری. ۶۰

۳-۱۱- بخش سنجش عوامل رقابتی. ۶۰

۳-۱۲- اعتبار و روایی ابزار فایل. ۶۱

۳-۱۲-۱- روایی (اعتبار) پرسشنامه ۶۱

۳-۱۲-۲- پایایی (اعتماد پذیری) پرسشنامه ۶۱

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها ۶۳

۴-۱- مقدمه ۶۴

۴-۲- تحلیل توصیفی فایل. ۶۴

۴-۲-۱- جنسیت.. ۶۴

۴-۲-۲- تحصیلات.. ۶۵

۴-۲-۳- تأهل. ۶۵

۴-۲-۴- سن. ۶۶

۴-۲-۵- سابقه خدمت.. ۶۸

۴-۳- بخش تحلیل استنباطی فایل. ۶۸

۴-۳-۱- فرضیه اول. ۶۹

۴-۳-۲- فرضیه دوم ۷۰

۴-۳-۳- فرضیه سوم ۷۱

۴-۳-۴- فرضیه جهارم ۷۲

۴-۳-۵- فرضیه پنجم ۷۳

۴-۳-۶- فرضیه ششم ۷۴

۴-۳-۷- فرضیه هفتم ۷۵

۴-۳-۸- فرضیه هشتم ۷۵

۴-۳-۹- فرضیه نهم ۷۶

۴-۳-۱۰- فرضیه دهم ۷۷

۴-۳-۱۱- فرضیه یازدهم ۷۸

۴-۴- اولویت بندی میزان اهمیت عوامل مؤثر بر ایجاد مزیت رقابتی در شعب بانک سپه شهر مشهد……………………………………………………………………………………………….۷۹

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات.. ۸۱

۵-۱- مقدمه ۸۲

۵-۲- نتایج فرضیات فایل. ۸۲

۵-۳- پیشنهادات فایل. ۸۵

۵-۳-۱- پیشنهادات اجرایی. ۸۵

۵-۳-۲- پیشنهادات پژهشی فایلی. ۸۶

۵-۴- محدودیت‏های فایل. ۸۷

منابع و مآخذ ۱۳۲

پیوست ها و ضمائم ۸۸

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.