فایل رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان دارای ۱۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان :

فایل رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان

چکیده

به منظور بررسی سبک اسناد و پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان ابعاد سه گانه اسناد شامل بعد مکان کنترل (درونی در مقابل بیرونی)، بعد ثبات (پایدار در مقابل ناپایدار) و بعد کلیت (کلی در مقابل جزئی) در دو موقعیت شکست و موفقیت در ۱۲۰ نفر دانش آموز از طریق پرسشنامه سبک اسنادی (ASQ) مورد بررسی قرار گرفتند. نمرات بدست آمده از طریق این پرسشنامه با روش تحلیل واریانس تک متغیره و چند متغیره و رگرسیون مورد تحلیل قرار گرفت نتایج نشان داد که ابعاد سه گانه اسناد بین دختران و پسران در موقعیت شکست و موفقیت تفاوت معنی داری ندارند. رابطه بین ابعاد سه گانه اسناد و پیشرفت تحصیلی نشان داد که بجز بعد درونی – بیرونی در موقعیت شکست، بقیه ابعاد با پیشرفت تحصیلی رابطه معنا داری ندارند. همچنین تنها متغیری که تا حدی می توانستیم از طریق آن تا حدی به پیش بینی تحصیلی دانش آموزان بپردازیم همان بعد درونی –بیرونی در موقعیت شکست بود.

مقدمه

واکنش دانش آموزان در برابر مدرسه و فعالیتهای کلاسی متفاوت است. این واکنش در برخی با اشتیاق ، در برخی با اکراه و در برخی با امتناع همراه است. از لحاظ مقدار انرژی که دانش آموزان بکار می‌گیرند، زمینه ای که می‌خواهند کار کنند ویاتداوم در زمینه یا کار مورد نظر بین آنها تفاوت وجود دارد.این تفاوتها به مفهوم انگیزش ارتباط دارد. بنابراین در نظر گرفتن انگیزش در برانگیختن، جهت دادن وتداوم بخشیدن رفتار دانش آموز در فرآیند آموزش و پرورش از اهمیت خاص برخوردار است.اما چه سازه‌هایی در این فرآیند موثرند؟

مطمئناً عوامل زیادی در این زمینه نقش دارد. از جمله این عوامل اسناد می باشد. اسناد به معنی نسبت دادن رفتار خود یا رفتار دیگری به علل مختلف می باشد. نظریه های اسناد نیز بر همین اساس به توضیح و تبیین علل رفتار می پردازند. در حوزه آموزشگاهی، دانش آموزان موفقیت ها و شکست های خود را به عنوان یک پی آمد تحصیلی تفسیر می کنند و جویای علت آن هستند. عمده ترین عواملی که توسط دانش‌آموزان بکار می روند عبارتنداز: توانایی ، کوشش ، شانس و دشواری تکلیف ، همچنین بررسیها نشان می دهد که دانش آموزان ممکن است عوامل نسبت داده شده به عملکرد خود را درونی یا بیرونی، پایدار یا ناپایدار وکلی یا اختصاصی بدانند . در راستای همین فایلات آنها علاقمند شده اند که بدانند آیا جنسیت نیز در این موضوع دخالت دارد یا خیر ؟

برخی روش اسنادی دختران و پسران را متفاوت می دانند و علت این تفاوتها را ناشی از فرهنگ می دانند. فایل حاضر اسناد را به عنوان یکی از عوامل مهم انگیزش در دو جنس دختر و پسر و پیشرفت تحصیلی را به عنوان موضوعی که متأثر از روش اسناد دانش آموزان می باشد، مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

زمینه و بیان مسئله

یکی از عوامل توجیه کننده پیشرفت تحصیلی دانش آموزان که استعداد یکسانی دارند، انگیزش است . به عبارتی در بین دانش آموزان افرادی یافت می شوند که علاقه و انگیزش بیشتری از خودشان نشان می دهند .این علاقه وانگیزش ، پیشرفت آموزشگاهی آنها را توجیه می کند .

انگیزش را می توان بطور کلی نیروی محرک فعالیتهای انسانی و عامل جهت دهنده آن تعریف کرد. به عبارتی انگیزش عامل فعال ساز رفتار انسان می باشد (سیف ،۱۳۷۹).

از عواملی که انگیزش دانش آموزان را تحت تأثیر قرار می دهد این است که دانش آموزان موفقیتها و شکستهای خود را به چه عاملی اسناد می دهند . این موضوع در یکی از نظریه های شناختی مربوط به انگیزش مورد بحث قرار می گیرد که نظریه های
اسناد [۱] نام دارد. مبحث اساسی در این نظریه ها تحلیل علت ومعلولی است که افراد در مورد رفتار خود و رفتار دیگری بکار می برند .به عبارتی انسان می خواهد درباره ساختار علی محیط خویش هرچه بیشتر شناخت پیداکند و بداند رویدادی که اتفاق می افتد به چه انگیزه ای قابل اسناد است (خداپناهی ،۱۳۷۹).

نظریه های اسناد بطور کلی دو موضوع اساسی را مورد بحث قرار می دهند که عبارتند از عوامل علی و ابعاد علیت . عوامل علی بدین معناست که افراد موفقیتها و شکستهای خود را به چه علتی اسناد می دهند .به فرض هایدر[۲] (۱۹۵۸) به نقل از هیوستن[۳]و همکاران (۱۹۹۳) به چهار علت کلاسیک توانایی ، کوشش ، دشواری تکلیف و شانس اشاره می کند اما می توان این عوامل علی را از طریق ابعاد نیز مورد بحث قرار داد. مثلاً هایدر به بعد درونی – بیرونی[۴] بودن اشاره می کند . به نظر او استعداد و تلاش از علل دورنی و شانس ودشواری تکلیف از عوامل بیرونی و موقعیتی هستند . واینر[۵] به بعد پایداری و قابلیت کنترل اشاره می کند وتوضیح می دهد که خلق‌وخو و تلاش هر دو ناپایدارند . ولی خلق و خوبه مراتب کمتر از تلاش قابل کنترل است (سابینی[۶]، ۱۹۹۲).کلی[۷] (۷۳-۱۹۷۲) به نقل از لوک بدار [۸]و همکاران (۱۹۹۹) گنجی (۱۳۸۰) ابعاد تمایز[۹]، ثبات[۱۰] و همرائی[۱۱] (توافق) را بیان می کند.

فایل رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان
فهرست مطالب

عنوان

صفحه

فصل اول

مقدمه

زمینه و بیان مسئله

۱

اهمیت و ضرئرت فایل

۴

سئولات فایل

۵

متغیرهای فایل

۵

تعاریف مفهومی

۶

تعاریف عملیاتی

۶

فصل دوم:پیشینهنظری وفایلی

خلاصه فصل

۸

اسناد

۹

نظریه های اسناد

۱۰

سو گیری های اسناد

۲۳

اسنادهای اصلی

۲۶

ابعاد اسناد

۲۷

اسنادها؛موفقیت وشکست

۳۲

اسناد وجنسیت

۳۵

اسناد وپیشرفت تحصیلی

۴۱

فصل سوم:روش فایل

خلاصه فصل

۴۵

روش فایل

۴۶

جامعه اماری وروش نمونه گیری

۴۶

ابزار فایل

۴۶

روش نمره گذاری پرسشنامه

۵۰

روش اجرا

۵۱

اعتبار وپایایی پرسشنامه

۵۲

روش آماری

۵۴

فصل چهارم:یافته های فایل

خلاصه فصل

۵۶

یافته های توصیفی

۵۷

یافته های تحلیلی

۶۰

بررسی رابطه ابعاد سه گانه اسنادپس از شکست در دختران وپسران

۶۰

بررسی رابطه ابعاد سه گانه اسناد پس از موفقیت در دختران وپسران

۶۲

بررسی رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی

۶۴

بررسی پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش اموزان در دوجنس دختر وپسربا ابعاد سه گانه اسناد در موفقیت وشکست

۶۸

یافته های دیگر

۷۱

فصل پنجم :بحث ونتیجه گیری

بحث ونتیجه گیری

۷۵

محدودیت های فایل

۷۷

پیشنهادات

۷۷

منابع فارسی

۷۹

منابع انگلیسی

۸۱

پیوست ها


۱-attribution

۱-Hider

۲-Hewstone

۳-Internality -externatity

۴-Winer

۵-Sabini

۶-Kelly

۷-Luc Bedar

۸-Distinctiveness

۹-Consistency

۱۰-Consensus

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.