مقایسه ویژگی های شخصیتی در بین زنان و مردان شاغل حدود سنی ۳۰ سال


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه ویژگی های شخصیتی در بین زنان و مردان شاغل حدود سنی ۳۰ سال دارای ۸۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه ویژگی های شخصیتی در بین زنان و مردان شاغل حدود سنی ۳۰ سال  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مقایسه ویژگی های شخصیتی در بین زنان و مردان شاغل حدود سنی ۳۰ سال۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه ویژگی های شخصیتی در بین زنان و مردان شاغل حدود سنی ۳۰ سال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه ویژگی های شخصیتی در بین زنان و مردان شاغل حدود سنی ۳۰ سال :

مقایسه ویژگی های شخصیتی در بین زنان و مردان شاغل حدود سنی ۳۰ سال

مقدمه :

بسیاری از پژوهندگان مطالعه فرد آدمی را برای شناخت شخصیت سودمند دانسته اند آلپرت در ایت باب به تاکید سخن می گوید : او هر یک از آدمیان را از نوع خود منحصر به فرد ، یعنی یکتا و بی همتا می داند و این معنی در واقع سنگ زیر بنایی نظریه او درباره شخصیت است. او ضمنا” از ارزش و اهمیت نقشی که هر کسی در زندگی ایفا می کند و در شخصیت او مؤثر است غافل نیست. اجتماع از هر کسی می خواهد که نقش خود را متناسب با شغل ومقامی که دارد ایفا کند. این اصل مورد قبول آلپرت استولی معتقد است که این منحصر به محیط تحصیل نمی شود بلکه آدمی تا حدی برای چگونگی به جا آوردن این نقش آزادی و اختیار دارد روان شناسان اعتقادشان این است که از آزمایش های مختلف که انجام داده اند بر حیوانات مثل میمون و موش نمی توان برای شناخت شخصیت صفات را مهمترین معیار می دانند و معتقدند که هر فردی را با دسته مخصوصی از صفات باید مورد بررسی قرار داد که در فایل تا چه اندازه این این شخصیت و صفات در ویژگی های شخصیت می تواند نقش داشته باشد. روشهای غیر مستقیم، به خصوص روشهای برون افکنی را برای فایل درباره شخصیت افراد بهنجار چندان مفید نمی داند. و روشهای مستقیم مانند مصاحبه و پرسشنامه در این مورد مناسب تر می پندارد که برای خود آگاهی و موجبات منطقی رفتار آدمی اهمیت خاصی قائل است. شخص بهنجار رفتارش مبتنی بر انگیزه های معلوم و معقول است او می داند چه می خواهد چه می گوید یعنی انگیزه های خود را می شناسد. بنابرین تست های برون فکنی برای او با تست های دیگر فرق ندارد و بر خلاف آن است فرد نابهنجار که رفتارش بر پایه انگیزه های ناخودآگاه استوار است و به کار بردن تست های برون فکنی با اوبسیار به جا خواهد آمد.

هر چه شخص در ساخت خود بیشتر تجارب ارگانیکی خود را دریابد و مورد قبول قرار دهد ملتفت می شود که به جای سیستم فعلی ارزشیابی خود – که به مقدار زیاد بر پایه درون فکنی های تغییر شکل یافته رمزی شده هستند – مشغول برقرار داشتن یک سیستم ارزش دار با دوام ارگانیک می باشد و سیستم ها البته ثابت و بی حرکت هستند و شخص را در ارزشیابی ویژگی های شخصیتی خود متعصب و خشک می سازد و مانع می شود از اینکه بتواند در برابر تجارت تازه واکنش مناسب و موثر داشته باشد آدمی نیاز دارد به اینکه برایش قدر و منزلتی قائل باشند، اهمیتی که شخص به این موضوع می دهد در کنش های درونی و جنبه های تحرکی ارگانیم و در رفتار او اثر فراوان میگذارد. انسان باید به اینکه خودش و ویژگی هایش را شناخته و در نتیجه ی تجارب شخصی همراه با رضایت خاطر یا عدم خاطری که از چگونگی قدردانی دیگران حاصل می شود می تواند در ایجاد یک سری ویژگی های شخصیتی مرضی مثل اضطراب، افسردگی نقش داشته باشد که امید است با فایل های انجام شده بتوانیم اهمیت و ضرورت این موضوع را بالا برده و موارد منفی رفتار در بین اقشار مختلف را با راهکارهای مناسب کم و کمتر کنیم.

تعاریف عملیاتی ونظری واژه ها ومفاهیم

اضطراب : عبارتند از احساسات دلهرگی، استرس و تنش، لرزش دست وپا و درست فکر نکردن احساس ترس و ناامیدی، بهم خوردن تمام سیستم های بدن و بالاخره عبارتند از نمره ای است که آزمودنی از آزمون اضطراب به دست آورده است.

افسردگی : عبارتند از احساس گناه، ناامیدی، طرد از محبت با دیگران ، عدم حضور در جمع و عدم اهمیت به صحبت های دیگران، تمایل شدید به گریه و خود فرو رفتن، و در آخر تمایل به خودکشی، بالاخره نمره ای است که آزمودنی از آزمون M.M.P.I به دست آورده است.

هیستری : عبارتند از اختلالات تبدیلی که فرد جهت فراموش کردن مشکلات روانی و ناراحتی های روحی آنها را به دردهای جسمانی تبدیل ساخته به مانند سردرد، معده درد، و از این موارد و بالاخره نمره ای است که آزمودنی از آزمون M.M.P.I بدست آورده است.

ضعف روانی یا وسواس عبارتند از ضعف روانی به علت مجود مشکلات و فکرهای متفاوت که آدمی جهت فرار از آنها خود را به کارهای متعدد مشغول کرده یا فکرهای متعدد که بعد از مدتی به صورت استمرار در زندگی انسان نقش بسته است، که به صورت وسواس عملی و فکری در زندگی نقش می گیرد و بالاخره عبارتند از نمره ای است که از آزمون M.M.P.I بدست آورده اند.

اسکیزوفرنی عبارتند از توهمات و هذیان و تکلم آشفته و رفتار آشفته و عاطفه غیر منطقی که در فرد حضور پیدا کرده و بالاخره نمره ای است که آزمودنی از آزمون M.M.P.I بدست آورده اند.

اما آنچه که شامل ابداعات انتزاعی انسان می شود و بر رفتارهای او اثر می گذارد “فرهنگ غیر مادی” (معنوی) نام می گیرد. چهار مورد از این ابداعات عبارتند از «باورها، ارزشها، هنجارها، و نمادها. »

۱- باورها : باورها مفاهیمی کلی و مبهم درباره جهان و ماهیت جامعه هستند که مردم جامعه درستی آنها را به عنوان «واقعیت» قبول دارند. از آنجا که خواستگاه باورها، تجربه ها و نست ها و یا روشهای علمی می باشند، آنها می توانند تاثیر نیرومندی بر رفتار داشته باشند.

افراد هر یک از جامعه ها تصور می کنند که باورهایشان، منطقی ترین، با ثبات ترین، عاقلانه ترین و درست ترین است. البته برخی باورها درست و بعضی نادرست است. اما جامعه شناسان بیشتر به نقشی که باورها در فرهنگ و شیوه های زندگی مردم دارند، توجه می کنند.

۲- ارزشها : واقعه یا چیزی که مورد اعتنای جامعه قرار گیرد، ارزش اجتماعی نام دارد. در واقع، هر چیزی که برای یک نظام اجتماعی مورد نیاز، محترم، مقدس، خواستنی و مطلوب تلقی شود، جزء ارزش های آن جامعه است. درستکاری، امانتداری، احترام به حقوق دیگران، آبروداری، رعایت والدین و مانند آن فقط چند نمونه از این ارزش های اجتماعی است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.