بررسی تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی در افزایش سلامت روانشناختی دانش اموزان مراجعه کننده به مشاورین مدارس
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی در افزایش سلامت روانشناختی دانش اموزان مراجعه کننده به مشاورین مدارس دارای ۲۳۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی در افزایش سلامت روانشناختی دانش اموزان مراجعه کننده به مشاورین مدارس کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز بررسی تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی در افزایش سلامت روانشناختی دانش اموزان مراجعه کننده به مشاورین مدارس۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی در افزایش سلامت روانشناختی دانش اموزان مراجعه کننده به مشاورین مدارس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی در افزایش سلامت روانشناختی دانش اموزان مراجعه کننده به مشاورین مدارس :
بررسی تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی در افزایش سلامت روانشناختی دانش اموزان مراجعه کننده به مشاورین مدارس
مقدمه
دور نوجوانی دوره ای است که در مصادف با تغییر و انتقال در برگ[۱]، ۱۹۹۰ ) . استقلال نسبی از والدین و وابستگی به گروه همسالان و دوستان ، رشد و تحول مفهوم خود و هویت یابی اجتماعی و جنسی ، اتتخاب رشته تحصیلی ، برنامه ریزی برای دانشگاه و انتخاب شغل از جمله عواملی هستند که برای نوجوانان تنیدگی هایی را ایجاد می کنند (فورنت[۲] و همکاران ،۱۹۹۸ ) این عوامل تنیدگی زا توأم با خواست ها و تقاضا های آموزشی در محیط مدرسه و انتظارات والدین از نوجوانان ، سلامت و بهداشت روانی آنها را به مخاطره می اندازد و بر عملکرد کلی و تحصیلی آنها تأثیر منفی می گذارد (نایمی[۳] و واینیوماکی[۴] ،۱۹۹۹ ) فایل ها حاکی است افرادی که در رویارویی با چنین مسائلی فاقد توانایی های لازم و اساسی هستند ، آسب پذیر بوده و مشکلاتی نظیر افسردگی ، اضطراب ، تنهایی و احساس طرد شدگی ، کمرویی ، خشم ، تعارض بین فردی و….را تجربه می کنند. در عین حال فایل های بیشماری حاکی است که بسیاری از مشکلات بهداشتی و اختلالات روانی – عاطفی ریشه های روانی – اجتماعی دارند و ارتقای مهارتهای مقابله ای و توانایی های روانی – اجتماعی در بهبود و سلامت روانشناختی افراد بسیار مؤثر است . این توانایی ها فرد را برای مقابله مؤثر باموقعیت های تعارض زا یاری می کند و شخص را قادر می سازد تا در رابطه با سایر افراد جامعه ، فرهنگ و محیط خود به گونه ای مثبت و سازگارانه عمل کرده و سلامت به ویژه سلامت روانی خود را تامین کند . به همین دلیل در سالهای اخیر آموزش مهارتهای زندگی[۵] برای آماده نمودن افراد هنگام مقابله با مشکلات و فشارهای زندگی و ایجاد رفتارهای مثبت و کاهش رفتارهای منفی و در نتیجه دستیابی به زندگی موفقیت آمیز مورد توجه روانشنا سان و دست اندر کاران نظام های آموزشی قرار گرفته است.
[۱]-Steinberg , I..
[۲] -Fournet , D.N.
[۳] -Niemi ,P.M.
[۴] -Vainiomaki , P.T.
[۵] -Life Skills
بررسی تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی در افزایش سلامت روانشناختی دانش اموزان مراجعه کننده به مشاورین مدارس
فهرست مطالب
— مقدمه
— بیان مسأله
— ضرورت و اهمیت فایل
— اهداف فایل
— فرضیه های فایل
— تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها
— سلامت روانشناختی
— شیوه های حل مساله
— شیوه های حل تعا رض بین فردی
— مهارت جرأت ورزی
— مفهوم سلامت
— ابعاد سلامت
–مهارتهای زندگی و مهارت های ارتباطی
الف )مهارت های زندگی
ب) ارتباطات ارتباطی
—حل مساله
—- مؤلفه های حل مسأله
الف ) جهت گیری به مساله
ب) مهارت های خاص حل مساله
—- راهبردهای مقابله ای
—- سبکهای حل مساً له
—- نقص در حل مسأله و بروز مشکلات روانشناختی در افراد
— حل تعارض بین فردی
—- تعریف و ماهیت تعارض
—- انواع تعارض
الف )تعارض فرد با خود
ب ) تعارض های گروهی و سازمانی
—- منابع تعارض
—- سبک های حل تعارض
—- روشهای پیشگیری و مهار تعارض ها
الف ) تعارض های شخصی و بین فردی
ب) شیوه سازمان یافتن یک موسسه (یا یک رابطه ) با میزان تعارض هایی که در آن رخ می دهد ارتباط دارد
— جرأت ورزی یا ابزار وجود
—- تعریف جرأت ورزی
—- اثر بخشی جرات آموزی در کنترل مشکلات روانشناختی
—- سبک های پاسخدهی افراد
—- انواع جرأت ورزی
—- مؤ لفه های جرأت ورزی
فایلات انجام شده در خارج و داخل کشور
— روش فایل
— متغیرهای مستقل و وابسته
— جامعه آماری
–نمونه و روش نمونه گیری
-– ابزارهای جمع آوری اطلاعات
— مقیاس SCL-90-R 92
الف) معرفی مقیاس
شاخص های کلی پریشانی:
ب) شواهد مربوط به روایی واعتبار مقیاس
ج) شیوه نمره گذاری و تفسیر نمرات
— مقیاس شیوه حل مسأله
الف) معرفی مقیاس :
ب) شواهد مربوط به اعتبار و روایی مقیاس
ج) شیوه نمره گذاری و تفسیر نمرات
— مقیاس نسخه دوم شیو مقابله با تعارض رحیم (راسی- II) 100
الف) معرفی مقیاس
ب)شواهد مربوط به اعتبار و روایی مقیاس
ج)شیوه نمره گذاری و تفسیر نمرات:
— مقیاس جرأتمندی جرابک
الف) معرفی مقیاس
ب) شواهد مربوط به اعتبار و روایی مقیاس
ج) شیوه نمره گذاری و تفسیر نمرات
— دستورالعمل و برنام آموزش مهارت های ارتباطی
روش جمع آموری اطلاعات
— فراوانی گروه ها
–تحلیل نتایج بر اساس فرضیه های فایل
الف)آمار توصیفی
جدول — میانگین ،انحراف استاندارد، دامنه ،حداقل و حداکثر نمرات آزمودنیها در پیش آزمون
جدول — میانگین ، انحراف معیار ، دامنه ، حداقل وحداکثر نمرات آزمودنی ها در پس آزمودن
جدول — نمرات آزمودنی ها در پیش آزمون مقیاس شیوه حل مسأله
جدول — نمرات آزمودنی ها در پس آزمون شیو حل مسأله
جدول – نمرات آزمودنی ها در پیش آزمون پرسشنامه جرأتمندی جرابک
جدول — نمرات آزمودنی ها در پس آزمون پرسشنامه جرأتمندی جرابک
جدول — نمرات آزمودنی ها در پیش آزمون پرسشنامه حل تعارض رحیم
جدول — نمرات آزمودنی ها در پس آزمون پرسشنامه حل تعارض رحیم
ب) آمار استنباطی
جدول – نتایج تحلیل کوواریانس یکطرفه ؛ متغیر وابسته : سلامت روانی
الف)شیوه حل تعارض سازنده
جدول – نتایج تحلیل کوواریانس یکطرفه؛متغیر وابسته :شیوه حل تعارض سازنده
ب)شیو حل تعارض غیر سازنده
جدول – نتایج تحلیل کوواریانس یکطرفه؛متغیر وابسته : شیوه حل تعارض غیر سازنده
الف)حل مسأله سازنده
جدول شماره – نتایج تحلیل کواریانس یکطرفه؛ متغیر وابسته : حل مسأله سازنده
جدول- نتایج تحلیل کوواریانس یکطرفه؛ متغیر وابسته: جرأت ورزی
جدول – نتایج آزمون tبرای مقایسه اثر بخشی آموزش مهارت های ارتباطی در سلامت روانشناختی دو گروه راهنمایی و متوسطه
— بحث و بررسی در مورد یافته های فایل
— محدودیت های فایل
— پیشنهادات
آزمون SCL-90 139
۲-۱- مفهوم سلامت
— ابعاد سلامت
–مهارتهای زندگی و مهارت های ارتباطی
الف )مهارت های زندگی
ب) مهارت های ارتباطی
—حل مساله
—- مؤلفه های حل مسأله
الف ) جهت گیری به مساله :
ب) مهارت های خاص حل مساله :
—- راهبردهای مقابله ای
—- سبکهای حل مساً له
—- نقص در حل مسأله و بروز مشکلات روانشناختی در افراد
— حل تعارض بین فردی
—- تعریف و ماهیت تعارض
—- انواع تعارض
الف )تعارض فرد با خود
ب ) تعارض های گروهی و سازمانی
-تعارض و تضاد میان ارزش ها
-تعارض و تضاد بین نیاز ها
—- منابع تعارض
—- سبک های حل تعارض
—- روشهای پیشگیری و مهار تعارض ها
الف ) تعارض های شخصی و بین فردی
منابع مورد استفاده
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.