بررسی و شناخت عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه بین دانش آموزان دختر و پسر دوره دبیرستان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی و شناخت عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه بین دانش آموزان دختر و پسر دوره دبیرستان دارای ۱۳۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی و شناخت عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه بین دانش آموزان دختر و پسر دوره دبیرستان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز بررسی و شناخت عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه بین دانش آموزان دختر و پسر دوره دبیرستان۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی و شناخت عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه بین دانش آموزان دختر و پسر دوره دبیرستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی و شناخت عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه بین دانش آموزان دختر و پسر دوره دبیرستان :
بررسی و شناخت عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه بین دانش آموزان دختر و پسر دوره دبیرستان
چکیده
گرایش به فرهنگ بیگانه ، اکنون به عنوان یک معضل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، در آمده است. فایلات نشان داده اند که در این گرایش عوامل متعددی نقش دارند.
فایل حاضر به منظور بررسی عوامل گرایش نوجوانان دبیرستانهای شهر تهران به فرهنگ بیگانه انجام شده است. برای اجرای این فایل، ابتدا بر اساس روش لیکرت[۱] ، مقیاسی[۲] به منظور سنجش نگرش به فرهنگ بیگانه ساخته شد، سپس براساس مطالعات نظری، پرسشنامه عوامل تهیه گردید. پرسشنامه و مقیاس مزبور، همزمان بر روی ۴۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر دبیرستانهای شهر تهران اجرا شد. پس از جمع آوری یافته ها و تجزیه و تحلیل آنها، بطور خلاصه نتایج زیربدست آمد:
جنسیت در نگرش نوجوانان دختر و پسر به فرهنگ بیگانه اثر ندارد. وضعیت اعتقادی نوجوانان وخانواده ی آنها و شیوه ی تربیتی، در نگرش آنان به فرهنگ بیگانه مؤثر است. رسانه های گروهی در نگرش پسران بی تاثیر، ولی در دختران اثر دارد. چگونگی گذران اوقات فراغت ، وضع اقتصادی خانواده، در نگرش دختران به فرهنگ بیگانه مؤثر ولی در پسران بی تاثیر است. سن در نگرش نوجوانان مؤثر نیست. موقعیت محلی دبیرستانهای نواحی مختلف، در نگرش دانش آموزان دختر به فرهنگ بیگانه تاثیر دارد، اما در نگرش پسران، بی اثر است.
نتایج فایل حاضر، عوامل تربیتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را بر نگرش نوجوانان به فرهنگ بیگانه تایید میکند.
[۱] Likert
[۲] Scale
بررسی و شناخت عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه بین دانش آموزان دختر و پسر دوره دبیرستان
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده …………………………………………………………………………………………………….
تشکر و قدر دانی ……………………………………………………………………………………..
تقدیم ………………………………………………………………………………………………………
فصل اول: مقدمه………………………………………………………………………………………
۱-۱- بیان مساله ……………………………………………………………………………………..
۲-۱- اهداف فایل………………………………………………………………………………….
۳-۱- اهمیت مساله ………………………………………………………………………………….
۴-۱- تعاریف اصلاحات مهم …………………………………………………………………….
۵-۱- تعریف عملیاتی اصلاحات………………………………………………………………….
۶-۱- خلاصه ………………………………………………………………………………………….
فصل دوم: پیشینه فایل……………………………………………………………………………
پیشگفتار …………………………………………………………………………………………………
۱- تعریف، ابعاد و اجزای نگرش ……………………………………………………………….
۲- مقایسه بین نگرش و مفاهیم مشابه ……………………………………………………….
۳- تاریخچه گرایش به فرهنگ بیگانه در کشورهای اسلامی …………………………
۳-۱- دوره غربگرایی در کشورهای اسلامی ………………………………………………
الف- دوره غربگرایی در ترکیه ………………………………………………………………….
ب- دوره غربگرایی و غربزدگی در مصر……………………………………………………
ج- دوره غربگرایی در ایران ……………………………………………………………………..
۴- دوره غربزدگی …………………………………………………………………………………..
الف- دوره غربزدگی در ترکیه ………………………………………………………………….
ب- دوره غربزدگی در ایران (رضا شاه، محمدرضا شاه) و اقدامات آنها ……….
۵- دوره نهضت بازگشت به خویشتن………………………………………………………….
نهضت بازگشت به اسلام در بعضی از کشورهای اسلامی ……………………………
نهضت بازگشت به اسلام در ترکیه ……………………………………………………………
نهضت بازگشت به اسلام در ایران …………………………………………………………….
آثار و پیامدهای گرایش به فرهنگ بیگانه …………………………………………………….
ریشه ها و زمینه های گرایش به فرهنگ بیگانه ……………………………………………
نیازها و ویژگیهای نوجوانا ……………………………………………………………………….
ویژگیهای نوجوانان ………………………………………………………………………………….
تاثیرات محیط اجتماعی در رشد و شخصیت………………………………………………..
تاثیر دوستان و همسالان بر رفتار نوجوانان………………………………………………..
عوامل گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه براساس مطالعات و فایلات انجام شد ه
خلاصه…………………………………………………………………………………………………….
فصل سوم: روش شناسی …………………………………………………………………………
۳-۱- روش فایل …………………………………………………………………………………..
۳-۲- جامعه فایل و نمونه ………………………………………………………………………
۳-۳- ابزار فایل ……………………………………………………………………………………
۳-۴- نحوه تهیه مقیاس و نمره گذاری آن ………………………………………………….
۳-۵- روش اجرا: (الف- مطالعه مقدماتی ب- اجرای نهایی) ………………………….
روایی و پایایی …………………………………………………………………………………………
۳-۶- روشهای آماری ……………………………………………………………………………..
خلاصه …………………………………………………………………………………………………..
فصل چهارم: یافته های فایل وتجزیه و تحلیل اطلاعات ………………………………
پیشگفتار …………………………………………………………………………………………………
۱- آزمون سوال یک ………………………………………………………………………………..
۲- آزمون سوال دو …………………………………………………………………………………
۳- آزمون سوال سه ………………………………………………………………………………..
۴- آزمون سوال چهار ……………………………………………………………………………..
۵- آزمون سوال پنج ………………………………………………………………………………..
۶- آزمون سوال شش………………………………………………………………………………
۷- آزمون سوال هفت ……………………………………………………………………………..
۸- آزمون سوال هشت …………………………………………………………………………….
۹- یافته های دیگر …………………………………………………………………………………..
خلاصه و نتیجه گیری ………………………………………………………………………………
فصل پنجم: خلاصه، نتیجه گیری و بحث …………………………………………………….
پیشگفتار …………………………………………………………………………………………………
۱- خلاصه و نتیجه گیری………………………………………………………………………….
۲- بحث ………………………………………………………………………………………………….
۳- محدودیت های فایل ………………………………………………………………………….
۴- رهنمودهای فایل……………………………………………………………………………….
الف- توصیه به والدین، معلمان و مربیان در رابطه با کودکان و نوجوانان ……..
ب- توصیه به کارگزاران عالی کشور و متولیان امور آموزشی و پروشی و فره نگی
۵- پیشنهادها……………………………………………………………………………………………
۶- منابع………………………………………………………………………………………………….
۷- پیوست ها (پرسشنامه )………………………………………………………………………..
بررسی و شناخت عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه بین دانش آموزان دختر و پسر دوره دبیرستان
فهرست جدولها…………………………………………………………………………………………
عنوان صفحه
جدول الف – جدول گروه نمونه به تفکیک دبیرستان و ناحیه …………………………
جدول ب- ضریب آلفای گرانباخ محاسبه شده برای فایل حاضر………………….
جدول شماره ۱- مقایسه میانگین نگرش دختران و پسران…………………………….
جدول شماره ۲- مقایسه میانگین نگرش دختران بر حسب وضعیت اعتقادی …..
جدول شماره ۳- مقایسه میانگین نگرش پسران بر حسب وضعیت اعتقادی ……
جدول شماره ۴- مقایسه میانگین نگرش دختران برحسب وضعیت اعتقادی خانواده
جدول شماره ۵- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب وضعیت اعتقادی خانواده
جدول شماره ۶- مقایسه میانگین نگرش دختران برحسب شیوه تربیتی خانواده
جدول شماره ۷- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب وضعیت اعتقادی ……..
جدول شماره ۸- مقایسه میانگین نگرش دختران برحسب وضعیت اعتقادی- اخلاقی دوستان
جدول شماره ۹- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب وضعیت اعتقادی- اخلاقی دوستان
جدول شماره ۱۰- مقایسه میانگین نگرش دختران برحسب میزان استفاده از رسانه های گروهی
جدول شماره ۱۱- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب میزان استفاده از رسانه های گروهی
جدول شماره ۱۲- مقایسه میانگین نگرش دختران برحسب چگونگی گذران اوقات
فراغت …………………………………………………………………………………………………….
جدول شماره ۱۳- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب چگونگی گذران اوقات
فراغت ……………………………………………………………………………………………………
جدول شمراه ۱۴ و ۱۵- تحلیل واریانس مقایسه نگرش دختران و پسران برحسب وضعیت اقتصادی خانواده
جدول شماره ۱۶- آزمون «توکی» مقایسه میانگین نگرش دختران برحسب وضعیت اقتصادی
جدول شماره ۱۷ و ۱۸- تحلیل واریانس نگرش دختران و پسران برحسب میزان تحصیلات مادر
جدول شماره ۱۹- آزمون «توکی» مقایسه میانگین دختران برحسب میزان تحصیلات مادر
جدول شماره ۲۰ و ۲۱- تحلیل واریانس نگرش دختران و پسران برحسب سطح تحصیلات مادر
جدول شماره ۲۲- آزمون «توکی» مقایسه نگرش دختران برحسب تحصیلات پدر
جدول شماره ۲۳ و ۲۴- تحلیل واریانس نگرش دختران و پسران برحسب سن …..
جدول مشاره ۲۵ و ۲۶- تحلیل واریانس نگرش دختران و پسران برحسب
دبیرستانها ………………………………………………………………………………………………
جدول شماره ۲۷- آزمون «توکی» مقایسه میانگین نگرش دختران برحسب
دبیرستانها ………………………………………………………………………………………………
بررسی و شناخت عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان به فرهنگ بیگانه بین دانش آموزان دختر و پسر دوره دبیرستان
فهرست نمودار ها
عنوان صفحه
نمودار شماره ۱- مقایسه میانگین نگرش دختران و پسران در کل نمونه ……….
نمودار شماره ۲- مقایسه میانگین نگرش دختران بر حسب وضعیت اعتقادی ….
نمودار شماره ۳- مقایسه میانگین نگرش پسران بر حسب وضعیت اعتقادی ….
نمودار شماره ۴- مقایسه میانگین نگرش دختران برحسب وضعیت اعتقادی
خانواده …………………………………………………………………………………………………..
نمودار شماره ۵- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب وضعیت اعتقادی
خانواده …………………………………………………………………………………………………..
نمودار شماره ۶- مقایسه میانگین نگرش دختران برحسب شیوه ی تربیتی
خانواده …………………………………………………………………………………………………..
نمودار شماره ۷- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب شیوه ی تربیتی
خانواده …………………………………………………………………………………………………..
نمودار شماره ۸- مقایسه میانگین نگرش دختران بر حسب وضعیت اعتقادی- اخلاقی دوستان
نمودار شماره ۹- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب وضعیت اعتقادی- اخلاقی دوستان
نمودار شماره ۱۰- مقایسه میانگین نگرش دختران بر حسب میزان استفاده از رسانه های گروهی
نمودار شماره ۱۱- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب میزان استفاده از رسانه های گروهی
نمودار شماره ۱۲- مقایسه میانگین نگرش دختران بر حسب چگونگی گذران اوقات
فراغت……………………………………………………………………………………………………..
نمودار مشاره ۱۳- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب چگونگی گذران اوقات
فراغت……………………………………………………………………………………………………..
نمودار شماره ۱۴- مقایسه میانگین نگرش دختران و پسران برحسب سطح تحصیلات مادر
نمودار شماره ۱۵- مقایسه میانگین نگرش دختران و پسران برحسب سطح تحصیلات پدر
نمودار شماره ۱۶- مقایسه میانگین نگرش دختران برحسب سن…………………….
نمودار شماره ۱۷- مقایسه میانگین نگرش پسران برحسب سن……………………..
نمودار شماره ۱۸- مقایسه میانگین نگرش دختران در دبیرستانهای مختلف ……
نمودار شماره ۱۹- مقایسه میانگین نگرش پسران در دبیرستانهای مختلف …….
نمودار شماره ۲۰- مقایسه میانگین نگرش دختران و پسران در دبیرستانهای
مختلف ……………………………………………………………………………………………………
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.